נובל אנרג'י שחררה תגובה להחלטת בג"צ - שימו לב

בוקר לאחר החלטת בג"צ שטלטלה את משק הגז מפעילת הקידוח האמריקאית מביעה אכזבה ומצפה מהממשלה למצוא פיתרון
אסדת לוויתן, צילום: Getty images Israel
מפעילת קידוח לוויתן, נובל אנרג'י האמריקאית, שחררה הבוקר (ב') תגובה להכרעת בג"צ וכמובן הביעה אכזבה מההחלטה. תחילה נובל הוכירה את חשיבות החקיקה בישראל אך ציינה כי בשורה התחתונה היא דואגת לבעלי המניות והיא מצפה מהממשלה למצוא פיתרון.
דיוויד סטובר, נשיא ומנכ"ל נובל אנרג'י, אמר: "החלטת בית המשפט, בהתחשב כי גורם הזמן מהווה חשיבות אסטרטגית לאומית לישראל לפיתוח המאגר, מאכזבת ומשקפת סיכון נוסף ל'לוויתן'. פיתוח מאגר בסדר גודל כזה, בו נעשות השקעות ענק לאורך שנים, מצריך אספקה של אקלים השקעות יציב. נובל אנרג'י באופן עקבי משמרת את היציבות כתנאי מינימלי לפיתוח פרויקט, והעמדה שלנו לא השתנתה".
בשלב הזה נובל רומזת לצעדים שיינקטו מצדה בתגובה למהלך של בג"צ: "כפי שהצהרנו בעבר, נעמוד על זכותנו להגן על זכויותינו הנוגעות לנכסים על מנת להגן על בעלי המניות".
כעת נובל מאיצה בממשלת ישראל להמציא פיתרון, ומהר: "עכשיו זה תלוי בממשלת ישראל לספק פיתרון שלפחות תואם למסגרת תנאי ההסכם, ובמהירות", סיכם סטובר.
נזכיר כי נובל אנרג' הביעה נכונות לקבל החלטת השקעה לפיתוח מאגר לוויתן עד סוף 2016. מנגד, צניחת מחירי האנרגיה בעולם הביאו את הענקית האמריקאית לחתוך את השקעותיה ב-50% בינואר האחרון. גורם הזמן עמד מול שאלת פיתוח לוויתן עמדה עוד קודם החלטת בג"צ, שכן לא נמצא לקוח עוגן לטובת מימון פיתוח המאגר.
ברטפלד: "כל העתירות נדחו - מלבד היציבות"
מנכ"ל קבוצת דלק, אסי ברטפלד, הביע דווקא אופטימיות בשיחת הוועידה שנערכה הבוקר למשקיעים. "המסר הגדול הוא שכל העתירות נדחו למעט הקטע של היציבות השלטונית. בעצם בית המשפט נתן שנה לפתור את בעיית היציבות ואני מקווה שזה יסתיים במהרבה ונצא לדרך", אמר ברטפלד.
"אנחנו רואים את פיתוח לווייתן כמטרה ונעשה את זה הכי מהר. כך תכננו וכך נעשה ואנחנו מקווים שבימים הקרובים נשב עם הממשלה ונמצא פתרון ליציבות השלטונית. אנחנו מאמינים שאפשר למצוא פתרון. אני לא מדבר בשם נובל ולא יודע איפה הקו האדום שלהם אבל גם הם וגם אנחנו מצפים למצוא פתרון מהיר", אמר ברטפלד.

 
תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    אבנר ודלק"ד צריכים לשלם דיבידנד מרווחייהם למשקיעים !!
    ישראלי 29/03/2016 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שהמשקיעים באבנר ודלק"ד קיבלו מכה קשה שניתן לרכך אותה ע"י תשלום דיבידנד משמעותי מהרווחים בתמר, לדעתי זה פיצוי שמגיע למשקיעים הנאמנים שחוטפים מהגזלנים .
    סגור
  • 18.
    דמעןת תנין
    איציק 29/03/2016 12:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלה דמעות תנין...אם למוגריני המטופשת מותר..אז לה לא לגב יחימו...אם על זה..דמעות שמחה מה יהיה ....כראש מ מ ש ל ה .........ולמרות הכל..הממשלה לא נופלת...הכל כאלםפאדי...
    סגור
  • 17.
    שקרנים - לנובל אין לא כסף ולא כוונה לפתח. תקראו דוחות (ל"ת)
    GUY 28/03/2016 12:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    דוד ל.סטובר ביחד עם סגנו מ.פישר בהלם ומדוע
    YL 28/03/2016 10:01
    הגב לתגובה זו
    3 2
    נשיא נובל ל.סטובר וסגנו מ. פישר היו בטוחים ובצדק שהם באו ל מדינת עולם שלישי בדיוק כמו בגינאה המשוונית וקמרון כמקובל באפריקה שוחד ושודדים ללא מעצורים ובמיוחד ש קיבלו גיבוי מראש המפייה שהיצהיר שאני רוצה משהו אני מסיג אותו***והכוונה לא לסוכן רים לשעבר ש פשטה רגל** לסיכום היה עונג לראות את הנמר של נייר מקפל זנבו מקשקש כ אחרון העלובים ומצהיר אנחנו לא עוזבים ומוכנים להידברות
    סגור
  • אם אתה כזה נאור אז למה אתה כותב בשגיאות כתיב?
    השמאל הנאור 28/03/2016 11:26
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הרי השמאל משכיל וחכם והימין אנלפביתים שלא יודעים להחליט וצריך להחליט בשבילם . אז מסיג אותו ?
    סגור
  • עזוב ש אוב 60 מול 58 תעשה חשבון (ל"ת)
    להלן רוב להעברת חוק 28/03/2016 11:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    תפסו פראיירים, את ביבי ושטיניץ
    אור לגויים 28/03/2016 09:49
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בכל העולם שלחו את נובל לעזאזל רק כאן הבטיחו להם מחיר מרקיע שחקים שמחזיק את כל הריווחיות שלהם. איפה עוד יש פראייר פחדן במו ביבי ????
    סגור
  • 14.
    40 מליון ש"ח ליום הפסד למדינה על כל יום עיכוב בפיתוח לי
    העם 28/03/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    7 4
    40 מליון ש"ח ליום הפסד למדינה על כל יום עיכוב בפיתוח ליוויתן שיכולים ללכת לתרופות!!! וחינוך!!!. העדר משקיעים חדשים . ופיתוח משק הגז . העדר חלופה לתמר , סיכון בטחוני . חתירה ללא ליאות להרס כלכלת מדינת ישראל . וכל זה גורם ליחימוביץ ולגלעון וזועבי כמובן לדמעות של שימחה !!!
    סגור
  • 13.
    בכתה חווה שלי מיריחו דמעות של תנין
    שימי 28/03/2016 09:36
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הזונה מבית היוצרשל השמאל שלי. נראה אותה עכשיומפגינה נגד העוני אין גז אין כסף תחפשי מי שינענעאותך
    סגור
  • 12.
    אני לא מבין למה נובל לא תובעים את המדינה (ל"ת)
    שון 28/03/2016 09:36
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טען עוד
  • כי אז תחשף כל השחיתות ותשובה יכנס לכלא (ל"ת)
    קומבינות עושים במחשכ 28/03/2016 11:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 11.
    להתגמש לאור ההתפתחויות ולאור הרווחים שתפיק שמגיעים לה
    גם נובל אנרג'י צריכה 28/03/2016 09:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפיסקת היציבות יכולות להיות השלכות רוחב על המדינה והשופטים המוכשרים עשו את תפקידם. נובל והמדינה צריכים לשבת בצורה פתוחה ולראות מה הפתרון שיועיל לשני הצדדים.2 הצדדים צריכים לצאת מהקיבעון. למדינה יש מקורות מימון והיא צריכה לנצל אותם לטובת הפרוייקט יחד עם רווח נאה בדיוק כמו שלנובל מגיע רווח נאה ובטוח. כמו שנאמר טוב ציפור אחת ביד משתיים על העץ.
    סגור
  • 10.
    בגץ לא שינה את הקיים אין פיתוח ללא הסכם עוגן
    לילי 28/03/2016 09:19
    הגב לתגובה זו
    4 2
    נובל הצהירה כי לא תפתח את לויתן אם לא יהיה הסכם עוגן . הממשלה לא מוכנה לפתוח את שוק האנרגיה לגז . הממשלה לא מוכנה לוותר על הכנסות מס מנפט של 17 מליארד שקל בשנה
    סגור
  • לילי חסרת השכל שרוצה אפס הכנסות למדינה מגז.
    העם 28/03/2016 09:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    40 מליון ש"ח ליום הפסד למדינה על כל יום עיכוב בפיתוח ליוויתן שיכולים ללכת לתרופות!!!
    סגור
  • 9.
    נובל יכולה להסתלק, לא הביאה כסף רק רצתה לקחת כסף
    שמטוב 28/03/2016 09:17
    הגב לתגובה זו
    3 7
    לא זקוקים לקרציות כמו נובל ולא לשודדים כמו יצחק תשובה. פחות מהזבל הזה רק ישפר את כלכלת ישראל. ב- 20 השנים הקרובות אין צורך אפילו לקדוח בשדה לוויתן. צריך לפתר את שדה תמר ולגבי ייצוא, אין טעם לייצא כאשר מחירי הדלק נמוכים כפי שהם כיום. במקרה הגרוע נישאר עם שדה לוויתן עד סוף המאה הזו כדי לספק את צורכי הדלק של ישראל. אספקה עצמית של דלק יותר רווחית מכל יצוא מכיוון שלא זרים מרוויחים ממנה.
    סגור
  • השמאל בוכה שיש מונופול אבל אתה מציע מונופול
    שטויות במיץ 28/03/2016 11:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לייבש את לוויתן ולהשתמש רק בתמר זה לא מנופול? אולי גם אתה מציע פיקוח על המחירים? המחשבה שלך צרה כעולם נמלה אין צורך לפתח כי מחירי הדלק נמוכים . ומה יקרה אם עוד חצי שנה הם יעלו? או שאתה והשמאל סגני אלוהים שיודעים הכל לך תבכה מאושר עם יחימוביץ הכלכלנית הדגולה. פרצופי נאחס כל מה שנגעתם התרסק.
    סגור
  • כרגיל
    שרון 28/03/2016 09:28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אתה בולשביק, פשיסט, ומאחרוני הקומוניסטים בעולם. אך אתה זוכה להגנה של ביזפורטל, ושוב ושוב אתה לא יודע מה חושבים עליך רבים וטובים. ההגנה של ביזפורטל אותך ממש מגונה, בדיוק כמו שאתה ראוי לחיות בצפון קוריאה ולא במדינה דמוקרטית המקדשת את היוזמה החופשית.
    סגור
  • אתה מצחיק. מה לי ולביזפורטל. אתה כנראה מופסד בהשקעות
    שמטוב 28/03/2016 11:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואתה רוצה שעם ישראל ישתעבד למנוולים ב- 15 השנים הקרובות כדי למנוע את ההפסדים שלך. אף אחד לא חייב לך דבר. אף אחד לא חייב לממן מכיסו את ההפסדים שלך. ההפסדים הפרטיים שלך אינם הפסד של המדינה. סילוק ביבי מהשלטון וסילוק החזירים הקפיטליסטים רק יועיל למשק המדינה.
    סגור
  • 8.
    האמריקאים מבינים בלגנוב באופן חוקי.
    כותב 28/03/2016 09:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המדינה היחידה שמדפיסה דולרים חופשי על הבר.
    סגור
  • 7.
    תביעה לבית הדין הבין לאומי
    huxh 28/03/2016 09:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רק תביעה כזו תלמד את היהודי הגזלן שאינו יכל לעשוק משקיעים.ראו החלטת בית הדין שכנס את מצרים למרות שאשמתם פחותה מאשמת ישראל.לנובל הצעתי הפסיקו להיות גנטלמנים ותתחילו לדרוש את המגיע לכם בדין
    סגור
  • 7
    שרון 28/03/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אתה צודק, אך אתה מעניש את העם היהודי היושב בציון פעמיים. צריך לגנות את בג"ץ שמתערב בחיינו פעם אחר פעם, והורס כל חלקה טובה במבנה הדמוקרטי התקין של הפרדת רשויות ואיזונים ובלמים. מעל לכל, צריך לגנות את השמאל, שתאוות השלטון שלו מעבירה אותו על דעתו, אפילו במחיר פגיעה אנושה בישראל.
    סגור
  • 6.
    ושוב השמאל מצליח לדפוק את מדינת ישראל ואזרחיה למען
    נועם 28/03/2016 09:07
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אחיהם הבלסטינים. לגילוי הגז והפיתוח יש משמעויות מדיניות וביטחוניות הרבה יותר רחבות מההיבט הכלכלי. מעבר לעובדה הברורה של ההכנסות שהמדינה הייתה אמורה לקבל מהמיסים וכדומה.
    סגור
  • 5.
    נובל חברה אמינה לא
    השמאלנים הורסים 28/03/2016 08:52
    הגב לתגובה זו
    7 3
    הזבל השמאלני האספסוף שמעקב פיתוח כלכלת ישראל
    סגור
  • 4.
    תכלכלה כאן מתנגדי המיתווה מס 1
    השמאלנים הורסים 28/03/2016 08:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תזהר תתבע לדין בגין לשון הרע גם אם כתבת בסימן שאלה
    סגור
  • 3.
    הפוליטיקאים ופקידי הציבור שקיבלו מעטפות מנובל אנרגי
    השופט 28/03/2016 08:45
    הגב לתגובה זו
    6 7
    מתבקשים להחזירם באופן אישי. קבלת קהל בין 10:00 ל 12:00 בימי שני וחמישי
    סגור
  • 3
    שרון 28/03/2016 09:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה מסכן ואומלל, הראוי לאשפוז.
    סגור
  • 2.
    בכתה מרוב שמחה לאיד
    יחימוביץ 28/03/2016 08:42
    הגב לתגובה זו
    12 4
    עכשיו הצבור יבכה על זה
    סגור
  • יחימוביץ לא מבינה את הנזק שהיא גורמת למדינה ואזרחיה.
    מיכה 28/03/2016 09:04
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בוודאי שלאיש אין מה לחגוג על כך שהגז עלול להישאר במעמקי הים ושמאות מיליארדי שקלים לא יגיעו לאזרחי ישראל"- ביבי צודק. ומדהים אותי איך פולטיקאים כמו יחימוביץ מתבזים בדמעות התנין שלה ובינתים מזיקה למדינה ואזרחיה. מה שבטוח להצביע עבורה או מפלגתה לא יקרה בחיים. גועל נפש.
    סגור
  • 1.
    נובל אנרג'י מכירה בבג'ץ? אז למה היא (ל"ת)
    משחדת פוליטיקאים? 28/03/2016 08:25
    הגב לתגובה זו
    0 8
    סגור