18:35 מסיבת העיתונאים שהחריפה את הלחץ הערב במדדים >>

18:01 מניית פייסבוק מאבדת 3.5% הערב, זאת כנראה הסיבה >>

17:06 השערים היציגים: הדולר נקבע על 3.512 שקלים, האירו על 4.170 שקלים

16:41 בולטת באדום - מניית פייסבוק נופלת 2.5% בפתיחה בוול סטריט

15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

סימן אזהרה ללוויתן: BG מפסיקה עבודות קידוח במצרים - בגלל מחיר הגז הנמוך

ירידת מחירי האנרגיה נותנת אותותיה על כדאיות פיתוח המאגרים, גם החברה האם 'של' הודיעה על הקפאה
 |  46
תוקעת טריז
Share
סאגת הגז הישראלי תקועה בבג"צ ובינתיים ירידת מחירי האנרגיה מטילה צל כבד על כדאיות פיתוח מאגרי הגז בעולם כולו. סימן השאלה סביב פיתוח לוויתן מקבל היום חיזוק נוסף נוכח הקפאת שני פרויקטים מצד חברות ענק, האחד אצל השכנה במצרים והשני הרחק מול חופי אוסטרליה.


ענקית האנרגיה BG (בריטיש גז) השעתה אתמול חלק מהפעילות במצרים לאחר שנכשלה להגיע להסכמות עם הממשל המצרי בנוגע לתעריף הגז. הדרישה של חברת הגז הבריטית מגיעה נוכח סביבת המחירים הנמוכה שמייתרת את כדאיות הפיתוח של משק הגז המצרי. BG, החברה הבת של רויאל דאץ' של (Shell), מבקשת להעלות את מחיר יחידת חום ל-5.88 דולרים לעומת 3.95 דולרים כיום. במלים אחרות, בריטיש לא תתאבד על פיתוח המאגרים במחיר כזה נמוך מבחינתה שכו מדובר בקידוח במים עמוקים. גורם מצרי אמר כי הצדדים עדיין מנהלים משא ומתן בנושא.

במקביל, החברה האם 'של' הקפיאה אתמול יחד עם השותפות BP ו-וודסייד האוסטרלית את פרויקט הנזלת הגז מול חופי אוסטרליה נוכח הירידה במחיר הגז הנוזלי. מדובר בפרויקט בהיקף 40 מיליארד דולר. נזכיר כי וודסייד נסוגה בזמנו מההשקעה בלוויתן.בשוק הישראלי מחיר הגז הממוצע עומד על 5.45 דולרים ליחדת חום. אמנם מדובר בתעריף הנמוך מזה של מצרים (5.88 דולרים), אך חשוב לציין כי שם מדובר בתעריף עבור קידוח במים עמוקים. נובל אנרג'י, מפעילת הקידוח של מאגר לוויתן, חתכה בינואר האחרון את השקעותיה ב-50% נוכח קריסת מחיר הנפט. מבחינת המונופול על הגז הישראלי, נובל מעדיפה להישאר עם מאגר תמר ולעכב את פיתוח לוויתן. מנגד, המדינה מאיצה בשותפות הגז להביא לפיתוח לוויתן במהירות האפשרית (וזאת 6 שנים לאחר גילוי בוננזת הגז). העדכון האחרון מדבר על קבלת החלטות השקעה עוד לפני סוף השנה. (לכתבה המלאה - לחץ כאן)"רמת המחירים סבירה"
גל רייטר, מירושלים ברוקראז', הסבירה בשיחה עם Bizportal: "אין מחיר גז עולמי אחיד ומשכך מחפשים חוזים איזוריים. חברות אנרגיה בדרך כלל לא מפתחות מאגרים על בסיס ספוט מרקט (חוזים לא ארוכי טווח). עצם העובדה ש-BG מפסיקה לפתח מאגר במחיר של פחות מ-4 דולרים - מעיד שרמת המחירים המקומית סבירה. היא לא נמוכה או גבוהה במיוחד אבל סבירה". 

ובינתיים, בכל הנוגע לסאגת מתווה הגז הסיפור המרכזי הוא ללא ספק סעיף היציבות. שופטי בג"צ אמורים להגיע בימים הקרובים להחלטה בנוגע לעתירות שהוגשו ולהחלטה תהיה השפעה משמעותית על מניות הגז בתל אביב. נזכיר כי בג"צ המליץ למדינה לעגן את סעיף היציבות בחקיקה. (להערכות המשפטים על ההחלטה - לחץ כאן)
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

46 תגובות ב-38 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
38 הממחזר 27/03/2016 10:15 למה ביזפורטל וגל רייטר ממחזרים
למה למחזר משהו שהשוק כבר הגיב וסחר עליו ביום רביעי?
37 רובי 25/03/2016 20:25 שבענו הפדות ונסיונות נואלים להבריח משקיעם...
בעלי עניין חוזרים פעם אחר פעם להלך אימים על המשקיעים בזירת הגז אצלנו ומגבירים ניסיונות להשפיע על המסחר בבורסה בת"א כדי לגרוף מניות שננטשות ע"י משקיעים חלשים שכל ידיעה או שמועה מתוזמנת גורמת להם פיק ברכיים.
36 אמיר 25/03/2016 17:37 לוויתן
הקפאה פיתוח מאגרי גז מצריות לא בהכרח דבר משמח בשביל לוויתן , שחלק גדול ממנו מוחזק על ידי נובל אנרגי וגם לה יש תרוצים כלכלים בפיתוח , כך שהחלטה חיובית של בגץ זה עוד לא מילה אחרונה בסגה ללא סוף .
35 תום 25/03/2016 17:02 טיפשים היו חותמים עם וודסייד על עסקת לוויתן היו בקידוח (ל"ת)
34 נתניהו=פחדן 25/03/2016 14:27 יכול להחליט לבד בעניין...
ר"מ שלא יכול לקבל החלטות כעין אילו לא יכול להיות ר"מ...זורק את ההחלטה לבג"צ...לכל המתנגדים למתווה בהגדרה של "מהרסייך ומחרבייך ....................
33 יובל 25/03/2016 12:33 תנובה
יום ראשון כל מניות לוויתן אדום אדום שלום שלום
32 אנחל 24/03/2016 21:07 קצת היגיון ושכל
הודעה על הגילוי במצרים ריסקה את רציו. הודעה על עצירת החיפושים במצריים תרסק את רציו? קצת הגיון לא יזיק כאן. רציו עולה בעשרה אחוזים ביום א.
31 אהרון פסח 24/03/2016 20:06 מחירי הגז בעוד4 שנים
המחירים כאשר המאגר ההיה מוכן לא ההיו דומים להיום אלה גבוהים בהרבה לכן זוהי דוגמא רעה
30 tr 24/03/2016 19:42 מה הקשר בין שמיטה להר סיני או יותר נכון בין מחט לתחת (ל"ת)
29 מתווה הגז 24/03/2016 16:42 שימו לב למחירי הגז! היום 4$ ולא "פחות משלוש" והם דורשים
שימו לב למחירי הגז! היום 4$ ולא "פחות משלוש" והם דורשים 5.88$ ! יותר מהנקוב בחוזים של "מונופול הגז" ! רק טוב לליוויתן ! המצרים יאלצו לרכוש יותר גז מפרויקט ליוויתן !
28 זה טוב מאד ללוויתן 24/03/2016 16:35 עכשיו השמאל הקיצוני יבין שהמחיר של השותפויות סביר (ל"ת)
27 מודיעין 24/03/2016 16:23 החברה שעשתה את הסקרים טוענת שעיוותו את מסקנותיה.
ןרשמה בדוח שלה שהסיכויים למצוא שם נפט קלושים.
26 מישהו מבפנים 24/03/2016 16:21 בגץ פסל את המתווה! כנסו.
יש לי מידע פנים. בדוק, בגץ יכפה על הממשלה להלאים את המאגרים.
אני 25/03/2016 13:30 אתה אפס
במדינה נורמאלית היו עוצרים אותך על פגיעה בשילטון החוק. כמובן שאין לך שום מידע כי כפי שכתבתי בכותרת, אתה סתם אפס...
משה ראשל"צ 24/03/2016 20:38 פפפחחחחח - אתה כנראה שתיתי יותר מדי יין אתה שכור (ל"ת)
לחיציש 24/03/2016 18:41 חחח בגץ לא פושע (ל"ת)
25 תום 24/03/2016 15:57 מתי דלק נדל"ן תחזיר את החובות שלה לעם ישראל ? (ל"ת)
24 לילי 24/03/2016 15:15 לחץ על הממשל המצרי למדו ממונופול הגז בארץ
עד זמן לא רב מחיר הגז במצריים היה 2.5 דולר ליחדיה ראו איך מונופול הגז בישראל מתנהל ונפתחו להם העניים
23 משקיע 24/03/2016 15:13 עדיף מודיעין הקידוחים בארה"ב יהיו הפתעת השנה
קידוחים זולים עם פונטיצאל אדיר עם תשתית כבר קיימת אז מכאן תהיה ההפתעה הגדולה של השנה ...
22 אחד העם 24/03/2016 14:16 קודחים במצרים אמרתם רע מאוד ללוייותן ושמקפיאים טוב מאוד
בקיצור בביזפורטל כרגיל מסלפים לא משנה מה רוצים לכתוב שרע ואני אומר לא להקשיב להם בכל מקרה , יכתבו טוב או רע . כי כותבים לפי האנטרסיים הרגעיים שלהם בלי קשר לאמת וגם הפוך לאמת!!!
21 avist 24/03/2016 14:11 הכתב ממש לא מבין את נושא הגז בישראל
בניגוד לכל מדינה בעולם , הגז הישראלי הנו נכס אסטרטגי , נכון שהוא עסק כלכלי אולם בראש ובראשונה הוא נכס האנרגיה החשוב ביותר שלנו , עד היום אנחנו קשורים באזיקים לנפט (שמגיע באונייה) .אונייה אחת שנפגעת תגרום לחברות הספנות לא להגיע לכאן ואז מה יהיה???
20 ששקו 24/03/2016 14:07 למטורפי השמאל ההזוי במחיר של 4$ במצריים אין פיתוח הנה
ואצלנו במקום 5.88 דולר מחיר לפיתוח השדה במצריים דורשים רק 5.45 תחטפו את ההצעה הזו כי היא זולה ב10% מכול מה שחלמתם בשדות זהים במיים עמוקים לויתן עכשיו אטרקטיבי מתמיד.
19 שלום 24/03/2016 13:53 כולנו חכמים כולנו יודעים את התורה "נשאר בלי גז"
עם קשי עורף בהתנהגותנו לא יהיה ערך כלכלי להוציא את הגז,!
18 יעקב 24/03/2016 13:26 זה בדיוק למה חייבים לאשר את המתווה דחוף (ל"ת)
17 יניב 24/03/2016 13:13 כל דבר שקשור בגז מוצג כשלילי בביזפורטל
כשגילו את המאגר במצרים אמרתם שזה שלילי ללוויתן, אז איך הידיעה הזאת גם שלילית?
16 איתן 24/03/2016 12:56 כתב חלם
פשוט מדהימה הכותרת. היא כל כך שלילית ובעצם ללויתן היא מאוד חיובית. מהיום שידעתי כי אני מבין מספיק בתחום אנרגיית הגז בארץ ובעולם, הבנתי שכתבים באתרי אינטרנט ובעיתונים, מנסים בכל כוחם ליצור דרמות ולסלף עובדות בהתאם למצב רוחם ולמשקיעים שמשלמים להם בשביל לפרסם שקרים.
משה ראשל"צ 24/03/2016 20:41 כבר מזמן ביזפורטל תופס פוזיציה שמאלנית (ל"ת)
15 / 24/03/2016 12:43 מי עוד חי בסרט שלוויתן יפותח בקרוב? (ל"ת)
14 cc 24/03/2016 12:10 מפתחים גז במצריים=רע ללויתן מקפיאים פיתוח=רע ללויתן
קולטים את הכיוון?
13 סיימון 24/03/2016 12:04 חדשות מעולות. אבל בביזפורטל יש רק דרמות (ל"ת)
12 דודו 24/03/2016 12:04 מתווה יאושר
לא יעזור לכם כל הקנאים ופופוליזם למינהם המתווה חייב לעבור וזה הכי טוב למדינה כולנו לטובת כלכלת ישראל חייבים לחזק המתווה כפי שהוא בלי שינויים ועיכובים כך גם יהיה בבגץ אני בטוח כי השופטים חכמים הם
11 עידן 24/03/2016 12:01 הודעה פשוט פנטסטית
כמה שפחות מתחרים באיזור רק יותר טוב. שבוע הבא זה יעיף את מניות הגז!
10 הפוך גוטה הפוך 24/03/2016 11:47 מצויין לליויתן אין גז מצרי,להזכירכם זה היתה אחת הסיבות
שמניות הנפט קרסו לפני 5 חודשים זוכרים?עכשו בלי גז מצרי מצויין לליויתן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! רק שהמטומטמים אצלנו לא יפגעו בפיתוח !!!מוכן לשלם יותר על גז שמאשר להוציא מיליונים על חולים בגלל זיהום אויר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
9 אור לגויים 24/03/2016 11:34 שהמדינה תבטיח גם לי יציבות במקרה שאכשל המדינה תממן
יאללה. ביבי מטיף השכם והערב על ההכרח בשוק חופשי, אז מה זה סעיף היציבות הזה?? שחברות הגז יתמודדו. המדינה בכוח מעלה מיסים לכל שאר הדלקים כדי שאפשר יהיה לשמור על מחירי גז טבעי גבוהים עד טירוף, על חשבון כולנו !! כל האזרחים מפסידים כדשי שחברות הגז יחגגו. אז יאללה תתקדמו. אל תגעו לנו במחירים ועל תכפו עלינו מעבר לגז טבעי אם איננו משתלם. רוצים שנעבור לגז טבעי? אין בעייה. תבטלו את המתווה ותורידו מחירים, למחירים שיתחרו בשאר הדלקים !! ואז יהיה לאזרח כדאי לעבור לגז טבעי. ואם לא? אז תן להם לפשוט רגל !!! וכפי שמרירי רגסב מסיימת, אז יאללה כפיים !!!
יאיר 24/03/2016 13:15 אתה בכלל מבין מה אתה כותב? שישינסקי זה שוק חופשי?
הטלת מיסים חדשות לבקרים זה שוק חופשי? אתה מצפה מיזמים להשקיע מליארדי דולרים כאשר מחר יבוא רגולטור/מחוקק אדיוט, ויטיל 98% מס?כי הוא חושב שמספיק למשקיעים להרוויח 2% ??? אתה בכלל מבין מה זה הבטחת יציבות?
8 פופי 24/03/2016 11:06 רציו
זה דווקא טוב לליוייתן כי הם לא יפתחו ואז יהיה חוסר והמחיר יעלה וכך רציו לטווך ארוך יעלה
7 אביב 24/03/2016 11:04 הכתבה כנראה בשביל החלטת בג״ץ (ל"ת)
6 רפי 24/03/2016 11:03 לא למהר להסיק מסקנות
מסקנות פזיזות גורמות לחלשים לשחרר סחורה בזול.כרגע מניות הגז נמוכות.מחירי האנרגיה אולי נמוכים כרגע אבל זה דינמי.נהפוך הוא שהם לא יפתחו ואנחנו נייצא יותר.יום ראשון מניות הגז טסות מעלה
5 אייל 24/03/2016 11:00 מה זה אומר על לוויתן
מה יהייה ? הלך הכסף ? בגצ תתעוררו כבר
4 יאיר 24/03/2016 10:57 וכאן מפנטזים על 2$ . הזויים. (ל"ת)
3 סימן טוב 24/03/2016 10:54 דווקא סימן טוב ללוויתן (ל"ת)
2 כמו מים 24/03/2016 10:52 העולם מפוצץ ממאגרי גז (ל"ת)
1 מאיר עיניים 24/03/2016 10:52 עוד הוכחה לכך שמתווה הגז נכון לישראל
עדיף ציפור ביד משניים על העץ.
ranr 24/03/2016 12:57 מה בדיוק ההוכחה כאן ? נניח שתהיה הפקת גז אבל מי יקנה ?
אם ניתן להשיג דלקים המחיר נמוך יותר ליח' חום, מי ירכוש גז מלוויתן ?
יעקב 24/03/2016 13:24 אירופה משלמת 7$ סין משלמת 15$ אז תרגע (ל"ת)
יחי ההבדל הקטן 25/03/2016 10:00 סין ואירופה מיבאים גז ואלו מחירי יבוא
פה הגז שלנו. המחיר צריך להיות בהתאם.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש