הישראלית שמציגה 70% זינוק ברווח הנקי - למרות 'דיזלגייט'

רבל דיווחה הבוקר על זינוק מרשים ברווח הנקי ועלייה ברוב הפרמטרים. פרשת הזיהום בפולקסווגן לא העיבה

 | 
נתיבי איילון רכבת ישראל, צילום: Getty images Israel
חברת רבל -4.24% רבל 634.7 -4.24% רבל בסיס:662.8 פתיחה:662.8 גבוה:655.4 נמוך:630 תמורה:123,546 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לשנת 2015 לפיהן החברה רשמה עלייה בכל הפרמטרים, וזאת למרות פרשת 'דיזלגייט' בשנה החולפת. הפרשה שהכתימה את פולקסווגן לא העיבה על תוצאות רבל שמושפעת מהכנסותיה של יצרנית הרכבים הגרמנית.
בשורה התחתונה, רבל רשמה רווח נקי של 11.8 מיליון אירו, לעומת רווח נקי של 6.9 מיליון אירו ב-2014 ורווח של 2.12 מיליון אירו ב-2013. מדובר בזינוק של 71% ברווח הנקי בשנה שעברה לעומת 2014. ההכנסות של רבל עלו ל-165.2 מיליון אירו בשנת 2015, לעומת 145.9 מיליון אירו בשנת 2014. הרווח הגולמי עלה ל-39.4 מיליון אירו לעומת רווח גולמי של 33.8 מיליון אירו בשנת 2014. הרווח התפעולי טיפס ל-13.9 מיליון אירו בשנת 2015 לעומת רווח תפעולי של 10 מיליון אירו ב-2014. שעור הרווח הגולמי עלה מ-23% ב-2014 ל-24% בשנה החולפת. 
עד לשנת 2215 פעילות הקבוצה נחלקה לשלושה: תחום מערכות האוורור, תחום האוטומוטיב ותחום קבלנות המשנה. בעקבות הירידה בהיקפי פעילות קבלנות המשנה  הצטמצמה באופן משמעותי פעילות זו ופעילות מערכות האוורור וקבלנות המשנה מוצגות כמגזר וכתחום פעילות אחד - תחום מערכות רכב.
עיקר פעילות החברה מתרכז בתחום מערכות רכב ותחום החלקים המבניים לרכב. בתחום המערכות עיקר המכירות הן של מערכות אוורור למיכלי דלק הנמכרות ליצרני מיכלי הדלק ויצרני משאבות דלק. החברה פרסמה בדו"חות הערכות לפיהן שוק כלי הרכב החדשים בשווקים העיקריים שלה צפוי להסתכם ב-94 מיליון כלי רכב ב-2016, כאשר מספר זה עולה מידי שנה בכ-2% עד 3% בממוצע. 
עם לקוחותיה של רבל נמנים יצרני מערכות מיכלי דלק המובילים בעולם (Tier-1) ויצרני רכב (OEM) כמו: אאודי, ג'נרל מוטורס, מרצדס, יונדאי ואחרים. החברה מפעילה אתרי ייצור בישראל, לוקסמבורג, גרמניה, קנדה, ארה"ב וסין. בעלי השליטה בחברה הם קיבוץ רביבים וקרן פימי.
מניית רבל ב-12 החודשים האחרונים:
על הפוטנציאל של החברה ניתן ללמוד בנוסף מהתקדמות החקיקה לתקנות איכות הסביבה בשנים האחרונות. אלו דורשת מיצרני כלי הרכב לפעול להקטנת הפגיעה באיכות הסביבה באמצעות צמצום פליטת גזי החממה. משכך היצרנים מיצרים רכבים קטנים, קלים וזולים יותר הנחשבים כידידותיים יותר לסביבה, ומבקשים מספקיהם למצוא פתרונות לייצור חלקים קלים יותר.
רבל ציינה בדו"חות כי מגמות אלו באות לידי ביטוי בגידול בביקוש למוצרי פלסטיק, בדרישה לפיתוח מיכלים קטנים ושטוחים לרכבים קטנים ועוד. המגמה של צמצום פליטת גזי החממה צפויה להשפיע באופן חיובי על הביקוש למוצרי תחומי הפעילות, כך מעריכה רבל. מדובר בנוסף בדרישה מתמדת לפיתוח מערכות אוורור משוכללות ומתוחכמות יותר, שכן מערכות האוורור מקטינות את כמות המזהמים הנפלטים.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה