פרה חולבת: האוצר מדווח על עודף גבייה ממיסים - ואיזה סעיף כמובן מתפוצץ?

בינואר נרשם שיא גבייה לחודש בודד! האוצר מדווח על עודף תקציבי של 3.9 מיליארד שקל - נראה הורדת מיסים?
משה כחלון, צילום: תמיר ברגיג
משרד האוצר פרסם את הכנסות המדינה ממיסים לחודש ינואר 2016 והציג עודף תקציבי בהיקף של 3.9 מיליארד שקלים, זאת כתוצאה מהכנסות גבוהות ממיסים. ההכנסות עמדו על 27.4 מיליארד שקלים (שיא גבייה לחודש בודד!!) כאשר תחזית ההכנסות הייתה ל-25.5 מיליארד שקלים בלבד. ההוצאות הסתכמו ב-23.8 מיליארד שקלים. השאלה היא כמובן האם עודף הגביה יוביל להורדת מיסים?
ושוב, זה סעיף המקרקעין שתופס את העין בדו"ח הכנסות המדינה. בשל הפעילות המוגברת בעסקאות בתחום הדירות למגורים, הכנסות המדינה ממקרקעין רשמו גידול של 29% לעומת חודש ינואר אשתקד והסתכמו ב-936 מיליון שקלים. לעניין זה נציין כי הגבייה בחודש ינואר 2016 היא בגין עסקאות שהתבצעו בחודשים נובמבר ודצמבר 2015. הנתון הגבוה מאוד עבור ינואר מגיע אחרי שעבור 2015 כולה נרשם גידול של 37% בהכנסות המדינה ממיסוי נדל"ן לסך שנתי של 10.6 מיליארד שקלים (לכתבה בעניין). 
מהצד השני, הגביה משוק ההון הסתכמה ב-136 מיליון שקל, ירידה בשיעור של 59% לעומת ינואר 2015. חלה ירידה בשיעור של 26% בגבייה מריבית ובעקבות הירידות החדות בשוק ההון - וירידה  בשיעור של 98% בגביה מני"ע.
המיסים הישירים: בחודש ינואר הסתכמו ההכנסות ממיסים ישירים בכ-13.7 מיליארד שקלים לעומת 13.2 מיליארד שקלים בינואר 2015. בניכוי תיקוני חקיקה, עלו ההכנסות בשיעור של כ-4%. הגביה ברוטו ממס הכנסה מחברות ומעצמאים הסתכמה בחודש ינואר 2016 בכ-6.3 מיליארד שקל, עליה בשיעור 12.8% בהשוואה לינואר 2015. בגביה מעצמאים נרשמה עליה בשיעור של כ-16.6% ואילו בגביה מחברות נרשמה עליה בשיעור של 9.8%.  
המיסים העקיפים: בחודש ינואר 2016 הסתכמו ההכנסות ממסים עקיפים ב-13.2 מיליארד שקל, לעומת 11.6 מיליארד שקל בינואר 2015. בניכוי תיקוני חקיקה עלו ההכנסות בשיעור ריאלי של 17%. רוב הגידול נובע מיבוא כלי רכב גבוה השנה, לעומת יבוא נמוך בשנה שעברה, בשל הקדמת יבוא מכוניות בדצמבר 2014, ערב עדכון נוסחת המיסוי הירוק.
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    כל שנה בינואר קבוע תוספת שכר ומה איתנו .? אם הייתי
    תוספת שכר לחברי כנסת 08/02/2016 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקבל ריבע משכורת שלך כחלון הייתי שמח
    סגור
  • 21.
    הבטחת לא לפגוע במעמד הביניים קיבלנו פחות בינואר
    לכחלון 08/02/2016 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודות למס הכנסה שעלה
    סגור
  • 20.
    מדוע נקודת זיכוי ירדה ל 216 מדוע טבלת המס ירדה
    לכחלון 08/02/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לרעתנו משלמים 10 אחוזים עד 5220 היה 5270 אם יש כסף למה מרעים תנאים? ולמה גמלאים לא מקבלים במשכרת כבר שנים תוספת? במקום תוספת גילו שמס הכנסה עלה למה?
    סגור
  • 19.
    מיסים
    מוטקה 08/02/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא כולל קנסות אגגרות ושומנים לבולענים משק בדכדוך מיסים בשמיים ארץ נהררת מדינה לא משהו
    סגור
  • 18.
    כחלון זה ליכוד עשוק את העם ומחייך העם טמבל (ל"ת)
    גמלאי 08/02/2016 12:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    יש ים של מיסים ושרותים חברתיים של מדינת עולם שלישי
    אזרח 08/02/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכסף זורם לצבא, להתנחלויות ולישיבות.
    סגור
  • 16.
    עוד רוצים להטיל מס 50% על רווח הון למי שמעז להיות נבון (ל"ת)
    חלם זה כאן 08/02/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    ממשלה שמספסרת בקרקעות האזרחים (ל"ת)
    משה 08/02/2016 12:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • מכירה במכרז היא הדרך ההוגנת היחידה למכירת נכסינו (ל"ת)
    הכסף הולך לקופת הכלל 08/02/2016 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    מר כחלון הגיע הזמן להוריד מסים על דלר
    יוסי 08/02/2016 12:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וכל משפחה תרגיש את זה מיד ברכב פרטי והתחבורה הציבורית !
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    מנייה טובה בזמן טוב לטווח קצר
    זה הזמן לעשות כסף 08/02/2016 11:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמן שהנפט יורד זה הזמן הכי טוב להשקיע במניית אל על
    סגור
  • 12.
    מושחתים .תרידו את מס השודדים שנקרא בלו על הדלק. (ל"ת)
    שלום 08/02/2016 11:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 11.
    מדינה של גנבים ובראשם שר האוצר. (ל"ת)
    צחי 08/02/2016 11:08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 10.
    חונקים את המשק
    אמיר 08/02/2016 11:03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עודף גבייה שלא חוזרת בשום דרך לכיסי האזרחים רק גורמת להאטה של המשק ! אין מנהלים אשר יעצרו את התהליך
    סגור
  • 9.
    הכנסות מהמגזר העובד , היצרני יצר עודף...
    עופר 08/02/2016 10:58
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שאפשר באמצעותו לממן את המגזר החזירי שלא תורם לחברה מאומה
    סגור
  • 8.
    העודף נוצר בגלל מחיר הנפט הנמוך המדינה קונה נפט
    שלמה מעוז 08/02/2016 10:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במחיר מאוד נמוך ומוכרת במחיר מטורף על כל ליטר דלק המדינה מרוויחה 4 שקל תכפילו בליטרים שנמכרים ביום ותראו איזה רווח עצום
    סגור
  • 7.
    ביטוח בריאות ובטוח לאומי קורסים....
    ישראל 08/02/2016 10:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעוד 30 שנים בטוח לאומי מגיע לפשיטת רגל. ביטוח בריאות הגיע מזמן לפרוזדורים וגם רחמנות על רופאי קופות החולים שאסור להם לטפל כראוי בחולים. אז במקום לחגו עם הפחת מע"מ ועודפי תקציב, קוגם כל צריך לטפל בחוסרים הקריטים.
    סגור
  • 6.
    לא נוגע בעניין הגז בגלל חברו מימון, שר אוצר עלוב. (ל"ת)
    ישראלי 08/02/2016 10:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    כחלון תוסף כסף לסל התרופות - תציל חיים!
    דני 08/02/2016 10:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה דבר מתבקש.
    סגור
  • 4.
    רבותי הנכבדים - הגיע הזמן שכולנו נבין
    שאול 08/02/2016 10:43
    הגב לתגובה זו
    14 1
    כל עוד נתניהו הוא ראש הממשלה, לא תהיה ירידה במיסוי ושלטונות המס ימשיכו לחלוב אותנו. זהו הקפיטליזם החזירי במלוא הדרו!
    סגור
  • 3.
    תמשיכו להצביע לאדיוט עם החיוך של המוגבל שכלית!
    דני 08/02/2016 10:40
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זינוק במיסי הנדל"ן - הבוף של הכחלון ממשיך להתפוצץ בפנים של הבורים שהצביעו לו (אגב, אני לעולם לא אשקיע בנדל"ן למגורים בחור הזה). זינוק במיסי הקניה (על רכב בעיקר) וזינוק בהכנסות ממיסוי דלק בשעה שמחירי הנפט המשיכו לרדת גם בינואר (שלא נדבר על ביחס לינואר 15) מראים את העושק הקיצוני של המדינה שממשיכה להתעלל במעמד הביניים והמעמד הגבוה יותר מתמיד - כאילו לא מספיק המיסוי הישיר המטורף, הרי את מיסי הקניה על רכב לא משלמים "עניים" וגם מחירי הדלק המנופחים משפיעים על השכבות המבוססות יותר מעל השכבות החלשות שרואות רק השפעה עקיפה במחירי המוצרים והשירותים (שגם בהם ההשפעה נמוכה בהרה כיוון שבמוצרים מיובאים ההשפעה דווקא הפוכה כי בעולם מחירי הדלקים צונחים). תמשיכו להצביע לאדיוט הזה, שכל תפקידו לדאוג למקורביו (ואני לחלוטין בעד מתווה הגז) ולהרוס את המשק הישראלי. כבר מתחילים ללמד בחו"ל איך החריב את תשתיות הסלולאר הישראליות במודל פופוליסטי, עוד מעט יוכלו ללמד כיצד החריב לחלוטין משק מבטיח ומשכיל...
    סגור
  • 2.
    גנבים גנבים גנבים