ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

קונים או מוכרים? סמנכ"ל ההשקעות ב'אלטשולר-שחם' חושף לאיזה כיוון כעת הם סוחרים בשוק המניות - צפו בראיון

דני ירדני בראיון ל-Biztv על הטלטלה בבורסות מתחילת 2016 וכיוון הפעולה של אלטשולר כעת
סוחר, צילום: Getty images Israel

מדד המעו"ף איבד 5.3% מתחילת השנה (רק קצת יותר מחודש), הדאקס הגרמני איבד 12.2% וה-S&P500 האמריקני ירד 6.5%. על רקע הדברים נפגשנו עם דני ירדני, סמנכ"ל ההשקעות באלטשולר-שחם לשיחה על הסיטואציה הנוכחית - וההסתכלות שלו על הדברים.
איך אתם רואים את הטלטלה האחרונה?
"זה מחייב אותנו להיות כל הזמן עם היד על הדופק. אבל בסופו של דבר האירוע שאנחנו חווים הוא אירוע מקומי, סוג של מימוש ולא מפולת. בסופו של דבר ההנחה שלנו שלאורך השנה, בנקודה מסויימת השווקים יחזרו מעלה. העולם לא נגמר, הוא ימשיך לצמוח. אמנם בקצב נמוך, אבל עדיין תהיה צמיחה. אנחנו מעריכים שהשווקים, בעיקר שוקי המניות יתקנו".
הסיכונים הם כרגע סין והנפט, האם יש לבורסות יש כוח לטפס לשיאים?
"אם נלך קצת אחורה, אז ב-2011 התחיל הסיפור עם יוון ובכלל אירופה. היו ירידות חזקות של בערך 20%-25% ב-S&P00 ובדאקס. נזכיר לכולם שלאחר מכן שברנו שיאים חדשים. לפני שנה באוגוסט עם הסיפור בסין היו שוב נפילות, ושוב חזרנו מעלה. ההנחה שלנו היא שגם במקרה הזה - זה מה שיקרה. השווקים מתממשים והשווקים יחזרו לעלות. לא חושב שנשבור שיאים מאוד מאוד גדולים, אני לא מצפה שהשוק יעלה אקסטרה 20% מהשיא אבל כן להחזיר הפסדים ולעשות איזושהי אקסטרה חיובית במהלך השנה. לא מצפים לראות איזושהו תרחיש 2008 או משהו בסגנון".
אז כיצד אתם פועלים בזמן האחרון?
"אם נקודת המוצא שלנו זה שהשווקים יחזרו לעלות, אז ככל שהשווקים יורדים עוד ועוד בשל פאניקה, אנחנו מגדילים את החשיפה המנייתית וכשהדברים נרגעים אז הולכים בחזרה - מוכרים מניות וקונים אג"חים. הרעיון הוא לעבוד נגד המגמה כשהשוק בפאניקה. מסך החשיפה המנייתית ששלנו, אנחנו יושבים שליש בישראל. כשחלק גדול הוא לסקטור הבנקאות. הבנקים בישראל, יחסית, מאוד מאוד בטוחים וגם מתומחרים במחירים ראויים. מעבר לזה, שסקטור הנדל"ן המניב שראין עוררין שהריבית תישאר נמוכה מה שמשפיע על התימחורים. שזה נראה לנו בצורה אטרקטיבית להשקעה".
הראיון המלא - בקטע המצולם...
תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    אלטשולר התחילו להיות הזויים! רכשו אלעל כאשר המניה
    יג 07/02/2016 08:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בשיא ומתחילה לחוות מימושים קשים!! נשארים בבנקים כאשר הבנקים יורדים חזק וימשיכו לרדת. לא מבין את מנהלי ההשקעות שלהם. לא מספיק חכמים לראות מה שכל חובבן רואה?
    סגור
  • 18.
    האם אי פעם בתי השקעות אמרו שהשוק
    אחד שראה ושמע כבר הכ 05/02/2016 01:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מסוכן וצריך לצאת אולי כשיבוא המשיח
    סגור
  • 17.
    אלטשולר גרועים
    בעל ניסיון 04/02/2016 23:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תשאות גרועת. לא להתקרב.
    סגור
  • 16.
    "הסינים עוברים לערים" 50 ערים רפאים בסין
    אמיר 04/02/2016 22:36
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בעל אינטרס חבל על הזמן
    סגור
  • 15.
    ם
    ט 04/02/2016 21:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וט
    סגור
  • 14.
    המשבר ביוון אינו בשום אופן כמו המשבר בסין אם יבוא (ל"ת)
    ביאליק 04/02/2016 19:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 13.
    כל הכבוד משקיע נבון ...
    יוסף פותר החלומות 04/02/2016 19:11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש לו ראיה רחוקה ,לא מנסה לתזמן את השוק יש לו ניסיון אם מצבים דומים וגרועים בעבר , משקיע נגד המגמה דבר הנדרש מהמציאות זו כדי לגרוף רווחים בעתיד סוף סוף אחד שמדבר לעניין ספקטרום ראייה רחב .
    סגור
  • 12.
    נכנסו בעלי עניין באל על
    איש הנוסטרו 04/02/2016 17:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פניקס מכרו והם קנו בכמויות את אל על.יודעים משהו שאנחנו לא?
    סגור
  • דעה
    יונתן גייר 05/02/2016 16:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי לפניקס היה אלעל כהגנה על התיק של דלק קבהזמן האחרון היה זמן טוב לממש מבחינתם
    סגור
  • 11.
    לאתרוש
    א 04/02/2016 16:50
    הגב לתגובה זו
    17 2
    הבאתם גם היום בהמשך למי שהבאתם אמש. ואני כמעט מתחיל להשתכנע מכל שלל המומחים אכן הכל דבש ועיני בכלל טחו מראות את החגיגה שאנו מפספסים אולי/או שלא. בכל מקרה צריך להתפלל את ברכת הגומל עקב זאת שהעולם לא נגמר.
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    תכלס דיבר לעיניין ושידר אופטימיות. (ל"ת)
    רם 04/02/2016 16:41
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 9.
    בארה"ב יסיים הערב ירוק (ל"ת)
    רם 04/02/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 8.
    אלטשולר על הפנים
    עובד אדמתו 04/02/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    5 4
    מנהלים לי את התיק. כל המניות הישראליות אדום, לא לדבר על כיל ודלק שירדו 40%.....
    סגור
  • מבין אותך ב2008 הפסדתי אצלהם100000אלף שקל
    אורי 04/02/2016 19:36
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זו האמת ולא ראו אותי ממטר לכן ברחתי אני מנהל את התיק לבד ערב טוב
    סגור
  • הגשם יורד על כולם לא רק אצלך ....... (ל"ת)
    יוסף פותר החלומות 04/02/2016 19:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • גם לי. על הפנים (ל"ת)
    גם 04/02/2016 17:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 7.
    אצבע על הדופק?
    גיל 04/02/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לפי הביצועים המגוכחים עגומים של אלטשולר בקרנות, נראה לי שהם עשו עבודה עגומה מאוד ב2015
    סגור
  • 6.
    בלבול מוח (ל"ת)
    המומחה 04/02/2016 16:11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • בו נשמע מה יש לך לומר חוץ מבלבול מוח (ל"ת)
    יוסף פותר החלומות 04/02/2016 19:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    Short vision
    Good luck 04/02/2016 15:56
    הגב לתגובה זו
    2 1
    The market doesn't see the growth like mr. Yardeni here. The market already factored bigger growth in the global economy a decade ago, hence the rapid growth since 2008. Decreasing growth, doesn't mean that the equity markets will grow slower now, it means that the growth that was factored before, needs to be corrected, which can result in a total collapse in the equity markets.
    סגור
  • 4.
    בנקים???? נופלים כמו אבן. לא יודע כלום!!
    יונתן 04/02/2016 15:36
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הגעתי למסקנה שאלה בתי ההשקעות לא יודעים כלום!!! הסיכוי להרוויח משהו איתם הוא קלוש כעת!
    סגור
  • מכוון שהבנקים חווה ירידות קשות .....
    יוסף פותר החלומות 04/02/2016 19:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה הזמן להגדיל את הפוזיציה ,כמו כן אתה צודק הם יודעים בדיוק כמוך מה היה אבל הוא נשמע אחד שיודע לפי הנסיון שלי ויש לי הרבה שנים של נסיון רחב בנושא .
    סגור
  • 3.
    סוף סוף מישהו מדבר בצורה ברורה ואמיתית
    מסתכל מלמעלה 04/02/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    5 7
    כך מנהלים סיכונים, כאשר מבינים נכון את השווקים, ולא מסבירים מתוך פוזיציה מה נכון לעשות. ראיה מצויינת של השווקים - והחלטות שקולות ונבונות - לבניית תיק עם אחוזי יעילות גבוה. בהצלחה...
    סגור
  • השקעה גרועה - בנקים
    מסתכל מלמעלה 05/02/2016 13:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כאשר בודקים את מדד הבנקים בישראל, למרות הירידה של החצי שנה - של 25% אין זה אומר שזו הזדמנות, זו מלכודת... הדרך של הבנקים עדיין בכיוון למטה (כרגע הם ב 1250 והיעד שלהם הוא 850 בשלב הזה, עוד כ 30% למטה. מה לעשות הגרף אומר הכל - רק צריך לדעת לקרוא אותו נכון. יודע לדבר יפה ולחזור על מנטרות - סיכוי מול סיכון... אבל כול החוכמה בשוק המניות זה התזמון - ואת זה בתי ההשקעות לא יודעים לעשות.
    סגור
  • הגרף לא יכול לחזות כלום .....
    יוסף פותר החלמות 07/02/2016 08:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העתיד לא יכול להיות מגולם בגרף מכוון שגרף הוא לא מגלה עתידות .קל וחומר אי אפשר לקבוע את העתיד על סמך העבר זה אשליה .
    סגור
  • הגרף אומר הכל
    מסתכל מלמעלה 07/02/2016 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמרתי שצריך לדעת לקרוא אותו נכון. הגרף מונע ע"י כוחות חיצוניים של קונים ומוכרים - ורק מי שיודע לקרוא אותם (את הכוחות הללו) יכול לראות מה היה ומה יכול להיות, הגרף הוא מוצר לוואי של הכוחות הללו - והוא יכול לגלות לנו את הכוונות של מנהלי "הכוחות" לאן היעד שלהם... רק הבנת ה"כוחות" שמניעים את הגרף יכולה לתת את התמונה הנכונה.
    סגור
  • 2.
    האמת - מדבר בסדר , מפרגן (ל"ת)
    מתחרה 04/02/2016 15:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    את מי הם משרתים -קרנות נאמנות ,ניהול תיקים,פנסיה,קופג (ל"ת)
    הכל ניגודי אינטרסים 04/02/2016 15:20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור