ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

מלחמת העולם בין הנהלת אל על לטייסי החברה עולה מדרגה: לנוסעים חיכה מכתב מפחיד בשער העלייה למטוס - הנה הסיפור

ל-Bizportal הגיע נוסח המכתב: "יטיסו אתכם טייסים זרים שאין לנו מושג על עברם ויכולותיהם". אל על: "הטייסים מקצועיים; בוצע כדי לא לפגוע בנוסעים"
מטוס אל על, צילום: יח"צ

בזמן שבבורסה בת"א מניית אל על -1.45% אל על 162.6 -1.45% אל על בסיס:165 פתיחה:173.8 גבוה:176 נמוך:160.5 תמורה:22,866,506 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מרכזת עניין עצום בשבועות האחרונים, מאחורי הקלעים של החברה מתנהל מאבק איתנים בין הטייסים להנהלה, מאבק שבימים האחרונים הגיע גם אל הנוסעים - בצורת מכתב אזהרה בשער העלייה למטוס. 

מזה תקופה ארוכה התנהל משא ומתן בין עובדי אל על להנהלת החברה, כשבחודש יוני האחרון נחתם הסכם עבודה כללי עם כל עובדי החברה, בו סוכם שלאחריו ייחתמו סעיפים ספיציפיים נוספים לכל מגזר (טייסים, דיילים וכו'). החברה הצהירה קבל עם ועדה כי הסכסוך עם הטייסים הגיע לקיצו אבל הטייסים טוענים שהסכסוך רחוק מלהסתיים - ובימים האחרונים המאבק הייצרי הזה עלה מדרגה. הטייסים פנו באופן ישיר לנוסעים ושיגרו אליהם סוג של אזהרה.  
כמה חודשים אחורה, הנהלת אל על החלה ביוני האחרון להשתמש במטוסים חכורים של חברת הלואו-קוסט הספרדית 'פריוויליג סטייל'. מדובר ב'חכירה רטובה' - והמטוסים בעצם מונים צוות טיסה מלא של החברה הספרדית, כולל טייסים ודיילים, כאשר איש צוות אחד בלבד (ולפעמים שניים) הינם ישראלים. כל זאת - תחת מכירת כרטיסי 'אל על'. הדבר בוצע תחילה בהסכמה עם טייסי אל על, ומתוך צורך לענות על הביקוש הגובר לטיסות בחודשי הקיץ - והופסק בחודש ספטמבר. זמן קצר לאחר מכן החליטה החברה, במקביל לסכסוך עם העובדים, להחכיר שוב מטוסים ספרדיים, ולטענת הטייסים שלא מתוך צורך ביצועי - אלא כחלק מהמאבק מול ועד הטייסים. בשבוע האחרון, כאמור, חלה עליית מדרגה במלחמת העולם הזו שבין הנהלת אל על לטייסים, כשהאחרונים נקטו בצעד אגרסיבי - ובחרו ליידע את הנוסעים על המתרחש באמצעות מכתב שהמתין להם בשער העלייה למטוס. תוכנו הגיע ל-Bizportal. תגובת הנהלת אל על בתחתית הכתבה.
"
נוסעים יקרים, בטיסה זו לא נזכה לברך אתכם.
בטיסה זו יטיסו אתכם טייסים זרים. טייסים שאנחנו לא מכירים. טייסים שאין לנו מושג על עברם ויכולותיהם. גם את השירות בטיסה תקבלו מצוות זר. צוות שאינו דובר עברית. לאור זאת, לא נותר לנו אלא לפנות אליכם בכתב לפני עלייתכם למטוס, ולהתנצל על הפגיעה המיותרת שאתם חווים.
אנו מאמינים שבחרתם לטוס ב"אל על" לא מעט בזכות הטייסים והדיילים הישראלים. בחרתם לטוס "אל על" בגלל הצוות הישראלי, בגלל התחזוקה הישראלית, בגלל המטוסים הבטוחים והמוגנים ביותר בעולם עליהם מתנוסס דגל ישראל. אנחנו יודעים שיכולתם לבחור לטוס עם חברות אחרות, אך בחרתם לטוס איתנו. על כך תודתנו.
אנחנו מצרים על החלטתה של הנהלת חברת "אל על" למנוע מכם את החוויה עליה שילמתם במיטב כספכם. אנו מבקשים להבהיר שיכולתם לטוס איתנו במטוסי "אל על" ועם צוותים ישראלים, ולקבל את רמת השירות והבטיחות להם התרגלתם.
אין שחר להשמצות המתפרסמות בתקשורת כנגד טייסי "אל על" . ברגעים אלה ממש טייסי ומטוסי אל על זמינים והיו שמחים לשרת אתכם בטיסה זו ובכל הטיסות האחרות. אתם טסים בחברה זרה אך ורק בשל החלטה מיותרת של ההנהלה לחסוך כסף על חשבונכם ולהטיס אתכם במטוסים זרים.
מאחלים לכם טיסה בטוחה,
טייסי אל על
"
את המכתב הפסיקו הטייסים לחלק, היות ונאמר להם שהם מסתכנים בהליכים משמעתיים.
תגובת חברת אל על לדברים: "חילוקי דעות עם הטייסים בוועד העובדים של אל על חייבו את החברה, על מנת שלא לפגוע בתדירות הטיסות ובנוסעים להפעיל לטיסות מסוימות מטוס חכור. הטייסים בטיסות אלה נבדקו ואושרו והם טייסים מקצועיים בעלי ניסיון רב שנים ומעל אלפי שעות טיסה בחברות תעופה אירופאיות מובילות. לצוות הדיילים מצטרף איש צוות של אל על, שירותי הקרקע ותהליך הבידוק הביטחוני בארץ ובעולם מתקיימים כנהוג בכל טיסות אל על.  אנו עושים מאמץ כביר על מנת לעמוד בלוח הטיסות אליו התחייבנו כלפי לקוחותינו, מתוך תקווה להשיב את הטיסות לפעילות במטוסי אל על בהקדם".
יש לציין כי פעולת ההחכרה אינה דבר רצוי לחברת תעופה: זה עולה לחברה יותר, פוגע בגאוותה, אבל זה הפתרון האפשרי היחיד מבחינתה - כשלא רוצים לבטל טיסות. כוונת אל על הייתה להוציא את זה לפועל כמוצא אחרון, כדי לא לפגוע בלקוחותיה. הדבר בא לתת פתרון למצוקה שנוצרה בגלל מחלוקות בתחום יחסי העבודה.
למרות השקט התעשייתי שעליו סוכם לאחר חתימה ההסכם, הטייסים דרשו לפצל טיסות – ודבר זה עולה כפול עבור חברת אל על. החברה ראתה שזה לא עניין מקרי, וזה פגע בפעילות השוטפת (כמו ביטול טיסות). נוצר מצב בו לא היו מספיק טייסים זמינים לטיסות, אז התחילו לחכור מטוסים, יחד עם הצוות שלהם - כדי למלא את החסר.  מבחינת החברה, ברגע שהתחילו שיבושים בפעילות, החברה ראתה שזה לא עניין מקרי, ומדובר בפגיעה בפעילות השוטפת - כך שפעולת החכירה הייתה נחוצה.
בשיחות שקיים Bizportal עם גורמים המעורבים הנושא, עולה כי המצב במטוסים החכורים  הוא שטייס אחד בלבד בטיסות הללו הינו בעל ניסיון רב - ותוך כדי הטיסה הוא 'מתדרך' את שאר הטייסים, המנוסים פחות. אחד הטייסים סיפר כך: "ביררנו והצלחנו להבין, שהטייסים האלה הם טייסים עם רשיון אבל אפס נסיון על המטוס הזה (בואינג 777). הם רחוקים מרחק מאוד גדול מהסטנדרטים המקובלים בחברות תעופה ישראליות: בביטחון, בהכשרה, בהדרכה, בכל פרמטר אפשרי. יש טייס אחד עם ניסיון רב, והוא תוך כדי תנועה מסמיך ומדריך את שאר הטייסים באוויר". הטיסות הרלוונטיות הן בואינג 777  לניו-יורק, בואינג 767 לבוסטון, וכן מטוס נוסף, המשמש לתובלה. בהקשר זה, יש הטוענים כי במטוסי 'בואינג 777' נמצאים קברניטים בלבד, כך שבהכרח יש להם שעות טיסה רבות; ג"א).
נדגיש כי נושא הבטחון במטוסים מתבצע כולו על ידי אל על, אך לפי מקורות שונים, מערכות בטחוניות שנמצאות על המטוסים המקוריים של אל על - לא תמיד נמצאות על המטוסים החכורים: יו"ר ועד הטייסים של אל על אמר כך בעניין זה: "המטוסים שלנו (של אל על) הם הכי מוגנים בעולם – המטוסים החכורים אינם כאלה".
צוק ניר, יו"ר ועד הטייסים באל על, מספר בשיחה עם Bizportal על תחושותיו והשתלשלות האירועים: "מורת הרוח היא דווקא של הלקוחות שלנו ולא של הטייסים. אנחנו חוששים לעתיד החברה. נוסע לא צריך לבוא לאל על בשביל טייסים ספרדים, זו לא סוכנות נסיעות. הוא רוצה את המטוסים של אל על, יחד עם הצוותים, הטייסים והבטיחות של אל על. זו פעם ראשונה אי פעם שנחכרים מטוסים זרים, כשהמטרה המוצהרת היא להרגיז את הטייסים (הכוונה לחכירות שהחלו בנובמבר). זה דבר שנאמר לא פעם אחת. החברה טועה פעמיים: ראשית, זה לא מרגיז אותנו, אנחנו פשוט דואגים לעתיד החברה. שנית, מי שנפגע הם הנוסעים שלנו".


ניר מספר כי הטייסים עובדים בהסכם שבסיסו נחתם ב-1982: "ההסכם מותאם לפחות שעות טיסה ופחות טיסות. הבעיה שיש בו היא המינימום מנוחה שמוגדר בין טיסות ארוכות: הטייסים נאצלים להישאר בחו"ל לאחר טיסות ארוכות, מה שגם באופן אישי לא נוח (רצון להיות בבית עם המשפחה), וגם לחברה זה פחות טוב מבחינת זמינות הטייסים. החברה צריכה את הזמינות שלנו – והמנוחה הזו מפריעה לכולם".

"החל מ-2008 הוסיפו להסכם העבודה סעיף 'קיצור השהייה בצפון אמריקה', אבל הפרק הזה נמחק בהסכם החדש, כך שזה פשוט לא אותו הסכם. טיסות לצפון אמריקה חזרו להיות מתוכננות עם שהייה ארוכה, ללא פיצוי לטייסים – וללא זמינות לחברה. חשוב לי להדגיש: העובדים לא שובתים, זה הסכם העבודה שהשתנה. נוח להאשים את הטייסים, אך זה לא המצב".
לגבי חכירת המטוסים הספרדים, חוזר ניר וטוען כי במטוס בואינג 777 לקחו טייסים ספרדים חדשים עם נסיון מועט: "טסו לארץ ממדריד, תוך כדי שהם לומדים את המטוס. המטוס מוטס לפי החוק הספרדי ולא הישראלי - רשות התעופה שלנו לא בודקת את הטייסים, והם לא אחראים על ההכשרה שלהם. מי שקונה כרטיס באל על כנראה רוצה את הצוותים הישראלים – והוא לא מקבל אותם. כרגע, הנקודה החשובה והבעייתית היא שיש טייסים ומטוסים שממתינים על הקרקע - כך שזו לא חכירה נחוצה מבחינה מבצעית".
ניר מספר כי היה סיכום עם החברה לפני כשבועיים על הדרך לבטל את הטיסות החכורות האלו – אך "לצערי אנחנו עמדנו בהתחייבויות, וההנהלה לא ביטלה אותן, ללא סיבה".
טייסים מסרו ל-Bizportal בעילום שם שוב ושוב כי הם מרגישים שההנהלה מנסה לכופף אותם ולפגוע בהם: "אל על ממשיכה לאיים כי תביא מטוסים חכורים נוספים  כדי לקחת לנו את העבודה". אחד מהם סיפר כי "זה סוג של מלכוד 22.  אילו ההנהלה הייתה מגיעה להסכמים, הלחץ היה יורד. אפשר היה לתכנן את הצוותים בצורה יעילה יותר. ההנהלה מוכנה להוציא הרבה יותר כסף בפועל במאבק בנו – רק כדי לא לתת לנו את ההסכם: הסכם הגישור היה עולה לה רבע ממה שהיא שילמה. הם מוכנים לשלם מיליונים כדי לא להיתפס כאלה שנכנעו".

תגובות לכתבה(41):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 36.
    טסתי במטוס החכור לבוסטון
    אורן 25/01/2016 21:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטוס מזוויע. היה שייך לחברת LOT הפולנית שלא עדכנה את פנים המטוס במשך שנים. כיסאות מרופטת ולא נוחות, אין טלוויזיות אישיות אלא מקרן ישן בקצה המטוס, וצוות ספרדי שלא אכפת לו. חוויה לא נעימה, בטח לא הכי בבית בעולם
    סגור
  • 35.
    אולי זה הזמן לטוס אל על. נרווח את המושבים! (ל"ת)
    ליאונרדו דה סנטיאגו 25/01/2016 16:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    אני לא טס אלעל בגלל הצוות הישראלי הגרוע
    גדי 25/01/2016 14:53
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אולי עכשיו אני אתחיל לטוס איתם
    סגור
  • 33.
    כשהיה נוח להם וחכרו מטוסים זרים אז היה בסדר. (ל"ת)
    hguy 25/01/2016 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    מעניין כמה רשיונות טייס מזויפים בתוקף יש טייסים הזרים?
    YL 25/01/2016 10:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי רוצה לטוס עם טייס פולני בשרות ספרד***בעל דרכון ארופאי** השמים מלאים ב שכאלה אבל מה שחשוב ל בעלי אל על זה לא בטחון הנוסעים אלא כיס מלא$$
    סגור
  • 31.
    הטובים לטייח והטובות לטייחים (ל"ת)
    טייח 25/01/2016 10:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 30.
    אני דיילת באלעל
    אלונה 25/01/2016 08:07
    הגב לתגובה זו
    6 5
    לכל המשמיצים למיניהם!! הטייסים שלנו בוגרי חיל האוויר מאומנים לבטיחות ולרמת טיסה הגבוהה בעולם. הם אומנו לקרבות ולתוצאות ולתת מקסימיום ונאלצים מדי יום ביומו להתעסק עם חוזים הסכמים ועם מטומטמים שמגיבים לכתבות בלי שקמו מהכורסא. תתביישו לכם!תנסו אתם פעם אחת לטוס בלילה 12 שעות רצופות ולשמור על 450 נוסעים. תנסו אתם לעזוב את הילדים 5 ימים בכל שבוע. כמה קל להשמיץ. כמה קשה לבדוק את העובדות
    סגור
  • שטויות...
    יוד 25/01/2016 16:56
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חלק גדול מהטייסים שהוסמכו באל על ב 20 השנה האחרונות, לא היו בחיל האויר, ובדרך כלל, ביחוד בקורסים האחרונים, הם ברמה גבוהה יותר מבוגרי ח"א שבאים לאל על.
    סגור
  • צר לי אלונה , קשה לי להסכים איתך
    דיאגו 25/01/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    4 2
    את צריכה להבין , טייסים בארצות הברית ( במיוחד בטיסות הפנים ) הם לא יותר מנהגי אוטובוס , והם חפים מכל פוזה מתנשאת , אני מאמין שהם מרוויחים היטב , אבל הם לא מחזיקים מעצמם הסגן של אלוהים , למה באל על זה לא יכול להיות ככה ??
    סגור
  • 29.
    כלכלה ימנית-עובדי קבלן- גם באויר (ל"ת)
    אחד 25/01/2016 07:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 28.
    איזה גיבוב של שטויות. טייסי אל על קפיטליסטים חזיריים
    עדי 25/01/2016 06:59
    הגב לתגובה זו
    6 4
    מרוויחים משכורות מוטרפות וכרגיל דואגים רק לעצמם לעוד ועוד. בואו נשמעת קצת טייסים של חברות אחרות. אולי זה יתן לנו משהו. והמשפט האלמותי ״בטיסה זו לא נזכה לברך אתכם״. ממתי אכפת להם ממישהו מלבד עצמם? חבורה מגעילה!
    סגור
  • 27.
    התנהגות הטייסים
    קליין יורם 25/01/2016 05:04
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מבלי לדעת בדיוק את גובה שכרכם ,אני משוכנע שאתם מרוויחים מעל המשכורת הממוצעת במשק.ההתנהגות שלכם מחפירה ואתם רוצים לנצל את האיום של טייסים זרים וצוותים זרים.הדבר היחיד שאתם מונעים מאיתנו הנוסעים את מערכות הבטחון שמותקנים במטוסי אלעל שזה בטח לא בזכותכם והרבה נוסעים ישראלים ואחרים טסים באל על בגלל הסיבה הזאת ולא בגללכם .האם אתם יודעים איזה אחוז אתם מהווים מ טייסי העולם,כלום .תחשבו עוד פעם על מעשיכם השערורייתיים היות ואתם נלחמים כבר אפילו לא על השמנת .
    סגור
  • 26.
    שני צדדים מפגרים
    ישראל ישראלי 25/01/2016 03:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום לשתוק ולהרוויח כשהנפט זול כל כך שני הצדדים מפסידים תזכרו תמיד כששניים רבים יבוא שלישי ויקח לכם את הנוסעים
    סגור
  • 25.
    אני שוקל ברצינות להפסיק לטוס באל על . פשוט מסוכן
    נוסע מתמיד -פלטינום 25/01/2016 01:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גם מטוסים ישנים בני 30 שנה וגם טייסים לא שלנו ???? כנראה שהמנכ"ל אידיוט מושלם.
    סגור
  • 24.
    טייסי אל-על הכי סנובים בעולם
    ע. ויצמן 24/01/2016 22:32
    הגב לתגובה זו
    2 5
    חזירות לשמה
    סגור
  • 23.
    פחד מוות מה שקורה פה במדינה
    רמי בובלינסקי 24/01/2016 22:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דוקרים ברחובות, ועכשיו גם לא בטוח לטוס מדינת משטרה משטרת המחשבות נחנקנו
    סגור
  • 22.
    הפסיקו להפחיד אותנו . בגלל המשכורות המאוד גבוהות של
    אלקין 24/01/2016 21:15
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הטייסים באל על , מחירי הכרטיסים גבוהים ביותר , למה מה , הטייסים האירופאים פחות טובים מכם ?? הפסיקו להיות חזירים תסתפקות במשכורת צנועה יותר שהיא יפה ביותר גם ככה , והאמינו לי , כל הישראלים יטוסו רק אלעל
    סגור
  • 21.
    היוהרה הישראלית המוכרת והדוחה.מדוע טייסנו ודיילנו המופלאים
    תפרן 24/01/2016 21:05
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סבורים שהם טובים יותר מצוותים אחרים ? בזכות השחצנות שלהם? בזלזול שלהם לעתים מזומנות בנוסעים ? בחברמניות הסלקטיבית שלהם כלפי נוסעים כאלו ואחרים ?
    סגור
  • 20.
    רעיון מצוין! (ל"ת)
    שמואל 24/01/2016 20:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    הלאמנות דל מנהל חברה מפוקפקת כמו הגינותו.
    צביצ 24/01/2016 20:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאומנות פשיסטית. ביבי מוכן ליבא רפאים. יהודים נושאים ברכב גרצני. תדחפן את הלאומנות לחור ממנו יוצרים המנהלים.
    סגור
  • 18.
    הפקרות
    אבי 24/01/2016 19:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איך יתכן בחברה נורמאלית שהעובדים (טיסים)מסיתים נגד החברה(הנהלה),איפוא ההנהלה,ההיסתדרות,ובעלי המניות,פשוט לא יאומן.
    סגור
  • 17.
    טיסה במטוס חכור
    srshen 24/01/2016 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזרנו מניו-יורק ים מטוס ספרדי חכור במחלקת עסקים. טסנו במחלקות עסקים טובות יותר. הגישו אוכל זוועה. פיתה קרה וקשה כמו אבן. השירות לא תאם מחלקת עסקים. מציע לכל מי שמועבר למטוס חכור לבקש לעבור חברה. ש.חן
    סגור
  • 16.
    התנהגות טייסי אל-על - חרפה
    ירון 24/01/2016 18:52
    הגב לתגובה זו
    1 3
    נא לפרסם את תנאי העבודה של טייסי אל-על כך שכולם יידעו כמה משתכרים ועל כמה שעות עבודה בפועל. מאבקם המילטנטי מחפיר ומבייש אותם בראש ובראשונה. הנהלת אל על חזק ואמץ ואל תיכנעו להתנהגות מבישה זו. אין חשש,אף אחד מהטייסים לא יתפטר גם אם תקצצו קצת בתנאים שלהם.
    סגור
  • 15.
    לפני שנה וחצי הטייס המהולל הישראלי התעלף בטיסה!
    לא טס אל על 24/01/2016 18:34
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לפני שנה וחצי טייס ישראלי שהגיע לעבודה , בלי שגילה שהוא חולה, התעלף תוך כדי טיסה. כמובן, נחיתת חירום עם טייס אחד בלבד והיתקעות של 10 שעות בשדה זר. (עד שהביאו טייסים מחליפים ועוד..). הטייסים והחברה אפילו לא התנצלו.. מאז אני לא טס אל על!!!!!!
    סגור
  • 14.
    לסגור את אל על. עוד חברה מיותרת לסידור עבודה ל"חברים" (ל"ת)
    על חשבוננו 24/01/2016 18:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    ניגוד בדברי הטייסים
    טייסוס 24/01/2016 17:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתוב במכתב: " טייסים שאנחנו לא מכירים. טייסים שאין לנו מושג על עברם ויכולותיהם " ואז נאמר שצורה אנונימית ש: " אחד הטייסים סיפר כך: "ביררנו והצלחנו להבין, שהטייסים האלה הם טייסים עם רשיון אבל אפס נסיון " אם כן משהו פה לא מסתדר... האם הם מכירים או לא מכירים את הטייסים הזרים? האם הם משקרים לכתב או לציבור הנוסעים? הם לדעתם איכות הרגולטור האירופאי נחות ממקבילו הישראלי?? משהו פה לא מסתדר
    סגור
  • 12.
    פתרון פשוט !!
    ישראלי מתוסכל 24/01/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אני לא יודע מי צודק, אך אם שני הצדדים לא מסוגלים לפתור את הבעיות ביניהם, הפתרון : שמים פתוחים : לא חסר חברות שטסות מישראל ולישראל
    סגור
  • 11.
    חבל
    דדי 24/01/2016 15:51
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שאין אפשרות לעשות את אותו הדבר עם עובדי הנמלים וחברת החשמל
    סגור
  • 10.
    אם אני משלם על טיסת אל על
    אזרח מודאג 24/01/2016 15:40
    הגב לתגובה זו
    22 7
    ומקבל צוות ומטוס חכור,אני בחיים לא קונה יותר כרטיס לאל על !!
    סגור
  • בלח טובות (ל"ת)
    גידי 24/01/2016 17:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    יש סקנדל בעיר
    דונטלו 24/01/2016 15:39
    הגב לתגובה זו
    6 3
    שנים אני כבר לא טס עם החברה הזאת, לאוכל שלהם יש טעם של תחמיץ.
    סגור
  • 8.
    כתבה מרתקת
    הרשל׳ה 24/01/2016 15:35
    הגב לתגובה זו
    6 3
    עוד סיפור על חזירות ישראלית, לא הפעם הראשונה וכנראה גם לא הפעם האחרונה שנשמע סיפור כזה.
    סגור
  • 7.
    משמע - אל על מתייעלת וזה חיובי (ל"ת)
    דודי 24/01/2016 15:12
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 6.
    חזירות בשמיים .
    חזירות בשמיים 24/01/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    13 4
    חברת אל על הייתה צריכה להוריד מחירי הטיסה ב 20 % !!!!! אך היא מעדיפה לנהוג בחזירות והטייסים רוצים לקחת חלק בחגיגה. ירידת מחירי הדלק חייבת להתבטא בירידת מחירי הטיסה . אפוא הרגולטור ???? כאשר עלה מחיר הדלק נדרשנו לשלם תוספת , עכשיו כשהם ירדו , קל להם לשכח את הנוסעים . איפוא הרגולטור ?????????????
    סגור
  • 5.
    זה בטוח לא יעשה טוב למנייה אווץ
    נוסטרו מן 24/01/2016 14:56
    הגב לתגובה זו
    12 4
    מחר הנפט יעלה לכיוון 33 וגם זה לא יתרום אווץ נוסיף שמחיר המנייה מנופח אווץ פעם שלישית גלידה אבל בקור הזה מי ירצה גלידה (:
    סגור
  • 4.
    עושה רושם שהמניה תרד בתקופה הקרובה.
    ישראלי 24/01/2016 14:51
    הגב לתגובה זו
    10 5
    מאבק בין ההנהלה לטייסים בטח לא עושה טוב לחברה, בפרט שמוציאים כסף רב על החכרת מטוסים שלא לצורך. לא יודע מי צודק במאבק אבל זה אמור להרע לחברה. האם ימשיכו בשיבושי טיסות (הטייסים נהיים חולים במצבים כאלה...)
    סגור
  • 3.
    הטייסים
    יוסף 24/01/2016 14:49
    הגב לתגובה זו
    13 7
    בחול טייס הוא מקצוע ככל מקצוע אחר והיחס אליהם איננו מיוחד כמו בארץ. האם בימינו אלה עדיין טבועה האמרה "הטובים לטייס"? מדוע ינתנו פריבילגיות מיוחדות לטייסים ולא לנהגי אוטובוסים?
    סגור
  • 2.
    ללא ספק אל על אחת החברות הגרועות בעולם
    ירושלמי 24/01/2016 14:43
    הגב לתגובה זו
    20 13
    צי מטוסים ישן ומתפרק, שירות חרפה, אוכל שהוא סכנה לקיבה, דיילות חמוצות מזג ומחיר .. אסטרונומי! לכל הפראיירים - מחלקת תיירים בלופטהנזה היא כמו עסקים באל על.. מי שמנסה חברה נורמאלית אחרת לא חוזר לעולם לאל על..
    סגור
  • טעות
    תל אביבי 24/01/2016 18:04
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אני דווקא שמעתי שהעסקים בלופטנזה זה כמו התיירים באלעל. בלי קשר גם הטייסים וגם ההנהלה חזירים והרגולטור חייב להרגיע את כולם ולייצר תחרות. את האוכל והשירות באל על אני דווקא די אוהב.
    סגור
  • 1.
    טייסי אלעל צודקים (ל"ת)
    דייל במטוס ריסוס 24/01/2016 14:31
    הגב לתגובה זו
    11 16
    סגור
  • הדרכה
    יוסי 24/01/2016 15:01
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ההדרכה של הטייסים האירופיים וביניהם הספרדים היא ברמת דרישות של EASA. מחמירה.
    סגור