לא רק תיקון - זו כנראה הסיבה למפולת במניית אל על

שדה תעופה, צילום: Getty images Israel
מניית אל על +2.96% אל על 139.3 +2.96% אל על בסיס:135.3 פתיחה:136.5 גבוה:140 נמוך:136.5 תמורה:4,265,749 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נכנסה לסחרור. אחרי ראלי אדיר של מאות אחוזים תוך חודשים ספורים, המניה צוללת כעת 8% ומשלימה נפילה תלת יומית של כ-22%. התיקון הוא כמובן הגיוני ומתבקש, הדבר המפתיע הוא שזה קורה דווקא בזמן שמחיר הנפט בכלל נמצא בשפל והספקולציות הן להמשך נפילות במחירו. מפתיעים הם גם מחזורי המסחר הענקיים בימים האחרונים - המחזורים הגבוהים אי פעם במניה. ל-Bizportal נודע כי חלק מהפאניקה שאחזה במשקיעים במניה בימים האחרונים קשורה לשמועות בשוק לגבי אפשרות של הנפקת מניות לצורך מימון רכישת המטוסים המתוכננת.
בהתאם לתכנית ההצטיידות, החברה תרכוש מבואינג 7 מטוסי דרימליינר חדשים (בעלות של כ-1 מיליארד דולר), ובמקביל תחכור עוד 8 מטוסים. לפי דיווחי החברה, מימון המטוסים יהיה באמצעות הלוואות בערבות ממשלת ארה"ב, כאשר אל על תידרש להון עצמי של 15% אותו היא תשלם על פני זמן ותחל לשלם רק בעוד מספר שנים. ועדיין, כאמור - בשוק נפוצו שמועות לגבי הנפקת מניות, ככל הנראה בשל פגישה שקיימה לאחרונה החברה עם אחת מחברות החיתום. צריך לציין כי כרגע לפי כל ההערכות הנפקה היא לא על הפרק. גורמים ששוחחנו איתם אומרים היום שאין ממש היגיון בהנפקה כעת. ועדיין, במידה והדבר יתרחש, זו עשויה להיות הנפקה גדולה - ולכן יש פחד מדילול משמעותי של בעלי המניות הקיימים.  
מניית אל על בחודשים האחרונים:

 
תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    מדד 100 (ל"ת)
    ליאו 18/01/2016 22:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    האנליסטים לא מבינים כלום . ממציאים תירוצים בדיעבד
    נופר 17/01/2016 08:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא היתה הצדקה להרצת המניות של אל על. ואין סיבה לנפילות היום , חוץ מאשר כמה שעושים כסף, כרגיל בגיבוי אנליסטים בדיעבד.
    סגור
  • 15.
    לפני ש מקורבים אומרים ***תיקון***תבדקו בספרי אל על
    YL 16/01/2016 21:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאחר ויש לנו נסיון לא טוב מ העבר עם הבעלים של אל על אני מציע למושקעים לשאול את עצמם האם יש ל חברת אל על בכלל רכוש???? כלומר מטוסים השייכים לחברהההההה לצערי התשובה ברורה לכן אנשים חכמים בורחים תשאלו את עובדי אל על הותיקים
    סגור
  • 14.
    תראו את הטרוף של הבורסה, תברחו לפני הנפילה הגדולה.
    ושתי 15/01/2016 08:26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    2008 חוזרת ובגדול
    סגור
  • 13.
    אני קונה עוד..
    רועי לוי 14/01/2016 17:40
    הגב לתגובה זו
    8 4
    יחסית לכל מדד (לענף או בכלל) זו חברה זולה. מחירי הנפט עדיין זולים ואני חושב שקיבלנו מתנה פה..
    סגור
  • תתחדש (ל"ת)
    . 14/01/2016 19:08
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 12.
    זה סופה של כל הרצה
    שיער לבן 14/01/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    צר לי על המשקיעים התמימים שנפלו קורבן להרצה פרועה. תפנו אותי בבקשה לחברת תעופה נוספת שעלתה פי 6 תוך שנה ואשמח להודות שיש כאן הזדמנות נהדרת.
    סגור
  • לא תמצא חברת תעופה בשווי של פחות מ-400מ'$ (ל"ת)
    שי 14/01/2016 16:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 11.
    מה לעשות?
    יוסי 14/01/2016 14:18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הייתי עם רווח גדול עד יום שלישי, ולצערי לא יצאתי בזמן, מה לעשות להשאיר ולחכות, או להעיף אותה. מה אתם ממליצים?
    סגור
  • לפי דעתי למכור היה לך החזר מס ....
    יוסף פותר החלומות 14/01/2016 17:17
    הגב לתגובה זו
    2 4
    דבר שני לדוגמא מניה שנופלת ב 30 אחוז צרכה לעלות מעל 40 אחוז כדאי להגיע לקרן שלה וככל שהירידה תלולה יותר האחוזים שצרכה המנייה לעלות גדולים ביחס לירידה שלה .אפקט הזיקה למניות המפסידות הוא דבר שכיח אצל משקיע אתה צריך לדעת לחתוך הפסד מכוון שבדרך כלל מניות בועתיות בדומה למניית אל על נוטות לצנוח בצורה דרסטית בהסתברות גבוה מאוד . הצעה שלי תתרכז במדדים וגאוגרפיים וסקטוריאלים לא במניות רוב התיק שלך צריך להיות מושקע במדדים .ובמניות תשקיע סכומים קטנים ומשקלם בתיק הנירות ערך שלך צריך להיות לא יותר מ 5-10 אחוז
    סגור
  • טען עוד
  • הצעה בלבד
    הצעה בלבד 14/01/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אני גם בפנים ונראה לי שכדאי להמתין לתיקון העולה נראה לי שישנה קצת פאניקה ואף פעם לא טוב למכור בפאניקה תמתין ומאמין מאד שישתלם לך בקרוב מאד
    סגור
  • להשאיר (ל"ת)
    אלישע 14/01/2016 14:39
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • תלוי כמה אתה מופסד.
    סמי 14/01/2016 14:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אין שום הגיון לירידות מלבד מימוש רווחים (לגיטימי) והיסטריה. לפעמים מספיקה ההיסטריה כדי שמניה תתרסק.
    סגור
  • הנפט צפויירד אני מניח שהיא תעלה שוב אך בדיעבד מצטער שלא
    ערן 14/01/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מכרתי חבל על 20 אחוז
    סגור
  • היה פה שיומש במידע פנים (ל"ת)
    מידע פנים 14/01/2016 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 10.
    לדעתי זה ניעור ידיים חלשות לפני המשך עליות
    בבר קוביגור 14/01/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
    9 2
    לדעתי הנפט ירד ל ל 10 דולר ואל על תעלה ל 8 ש"ח אבל אני רק ספקולנט ונהג מונית מה אני כבר יודע?
    סגור
  • זה מימוש רווחים (ל"ת)
    אלישע 14/01/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 9.
    הדלפות של שורטיסטים
    שחרזדה 14/01/2016 14:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה המשחק
    סגור
  • 8.
    היכן כל בתי ההשקעות שהמליצו לקנות אל על ?
    רז 14/01/2016 13:49
    הגב לתגובה זו
    2 5
    עכשיו הם מהאו"ם. משקיפים.
    סגור
  • בתי ההשקעות רמאים הם עושים את הקופה עלינו
    שמול 15/01/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא לסמוך על בתי השעות.... הכל אינטרסים... גם כאשר השקעתי דרך בתי השקעות הפסדתי כסף למרות שהם הרוויחו ממני...
    סגור
  • רק בשבוע שעבר בית השקעות נתן המלצת אפסייד 72% (ל"ת)
    טייס 14/01/2016 14:06
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 7.
    נעשה קצת סדר- אין הנפקה על הפרק, כנסו
    יודע דבר או שניים 14/01/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    7 3
    לפי מקורות אל על אכן נפגשה עם חתם שהציע להם לבצע הנפקת מניות אך אל על הבהירו שאין להם כל כוונה לבצע הנפקה מכמה סיבות: הראשונה שהיא מקבלת מימון זול מאוד, הלוואות EX-IM בערבות ממשלת ארהב. שנית יכולת החברה לייצר תזרים גבוהה שיאפשר לה לממן את הרכישות בפריסה נוחה. שלישית- לדעתי אין אף בעל מניות שמעוניין לבצע דילול מניות כשהחברה נמצאת במומנטום חיובי מאוד לדעתי, מצבה של החברה כל כך טוב ואף צפוי להיות טוב יותר במחירי הנפט הנוכחיים (30 דולר) כשאת 2015 צפויה לסיים עם EBITDA של 300 מיליון דולר במחיר נפט ממוצע של מעל 60 דולר, ככה שאני לא פוסל מצב של חלוקת דיבידנד נוספת.
    סגור
  • 6.
    אלעל לפני עלייה חדה מאוד!!!! (ל"ת)
    ביזפואטל חרטה!!! 14/01/2016 12:50
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • מהפה שלך לאלוהים. עוד מעט קופץ מהמרפסת.... (ל"ת)
    סמי 14/01/2016 13:48
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 5.
    חברת החיתום הדליפה ?!!???? בושה .... (ל"ת)
    פילוס 14/01/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    יש לי אל על, אז למכור ולחכות בחוץ? מה זה אומר הנפקה,זה
    מי? 14/01/2016 12:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    טוב ....זה אומר שיתחילו שוב מלמטה לטווח ארוך?....מי מבין ויגיד....
    סגור
  • 3.
    אל על
    אמיר 14/01/2016 12:03
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בניגוד לביומדים הדילול במניות של אל על לפחות הולך למשהו ממשי , שיקדם חברה בעתיד , ולא למימון משכורות של מיסדים ומנהלים , זה ההבדל חיובי .
    סגור
  • 2.
    נו באמת נהייתם צהובון?
    אבי 14/01/2016 11:51
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לאל על אין תשקיף פתוח שנית מימון המטוסים נעשה בערבות ממשלת ארצות הברית וזה הכי זול שיש
    סגור
  • 1.
    פשוט בושה
    גידי 14/01/2016 11:44
    הגב לתגובה זו
    8 6
    כל המקורבים כרגיל יודעים את זה חוץ מהמשקיע הקטן שמובל כמו צאן לטבח.
    סגור