ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

שר האוצר לשעבר רוני בר און מונה לדירקטור אצל תשובה - תראו מה הוא אמר רק לפני חודש על מתווה הגז

בר און: "תשובה אמר לי: 'נפתרו הבעיות של ישראל - מצאנו גז'. אמרתי אז: 'נפתרו הבעיות של תשובה, לא של המדינה"
רוני בר און, צילום: יח"צ
חבר הכנסת ושר האוצר לשעבר רוני בר און מונה היום לדירקטור בלתי תלוי בחברת חיפושי הגז דלק קידוחים שבשליטת איש העסקים יצחר תשובה. בר און שימש כחבר כנסת וחבר בממשלות ישראל משנת 2003 ועד 2013. בין ינואר 2014 לינואר אשתקד שימש בר און כחבר דירקטוריון במגדל מקפת (פנסיה וקופ"ג) ומשנת 2013 ועד היום משמש בר און כחבר דירקטוריון בגזית גלוב, אלרוב נדל"ן ואי.די.בי פתוח. בנוסף תיפקד בר און כשר אוצר בין השנים 2007-2009 אך ללא ספק שהניסיון והקשרים שיעזור לו הכי הרבה בתפקיד החדש נצברו בתקופה בה כיהן כשר התשתיות בממשלתו של אולמרט, בין השנים 2007-2006.
מעבר לכל זאת, נציין כי יוסי אבו מנכ"ל דלק קידוחים הנוכחי היה בעברו היועץ הכלכלי של בר-און בתקופתו כשר האוצר, ומכאן הקשר.  
בכל הנוגע למתווה הגז נראה כי רוני בר און דווקא לא ממש מרוצה. בכנס שנערך לפני קצת יותר מחודש בר-און אמר: "אני זוכר את היום שיצחק תשובה צלצל אלי ואמר לי: 'נפתרו הבעיות של מדינת ישראל. מצאנו גז'. אמרתי אז: 'נפתרו הבעיות של תשובה, לא של מדינת ישראל".
"נפתרו הבעיות של תשובה, לא של המדינה"
כאשר נשאל מה דעתו על התפטרות השר אריה דרעי ממשרד הכלכלה, במטרה לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר את מתווה הגז. בר-און השיב בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: "השאלה אם מתווה הגז הוא טוב או לא היא כבר מזמן לא מעניינת. כל מה שקורה מסביב זו חתיכת שערורייה שאני לא ראיתי בימי חיי. דרעי עשה טעות, הוא לא היה צריך לעשות את זה בצורה הזו. רוצה להתפטר? תתפטר, אבל לא בתנאים סלוניים שבהם אתה מקבל משרדים עם 300 מאות מיליון שקל. את כל היתר תשפוט ההיסטוריה אם זה מתווה טוב או לא".
בהקשר של חובות הדירקטורים אמר בר-און, המכהן כיום כחבר דירקטוריון בחברות ציבוריות כמו אלרוב, גזית גלוב, מגדל ואי.די.בי, לדירקטורים: "כשאתם לוקחים על עצמכם אחריות כבדה מול הפירמה ומול הארגון ובעיקר מול עצמכם, מה שחשוב הוא לא לפעול לבד. תכוונו את ההנהלה ותשתמשו בה כדי שתעשה את מה שאתם חושבים. אתם מחויבים להיות במצב שאתם מקבלים ויודעים את כל המידע הרלבנטי כדי לאפשר להנהלה למעלה או לנציגות מטעם שמינתה ההנהלה, לדון בפרויקט, ולקיים את הדיון מתוך האינפורמציה הקונקרטית והאקטואלית המקיפה ביותר שיש".
תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    בראון-חברון-מושחת מאלף עד תף. (ל"ת)
    צביצ 04/01/2016 17:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 20.
    מתווה הגז יתברר כשחיתות הגדולה ביותר בתולדות המדינה
    אזרח 04/01/2016 17:31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איך תשובה אסף סביבו רגולטורים בעבר והשפיע בדרכים כאלה ואחרות על רגולטורים וממשלה בהווה כדי לשדוד את הגז של מדינת ישראל ולמכור לה חזרה במחיר מופקע את מה שישאר אחרי שהוא ייצא את הכל.
    סגור
  • 19.
    בלתי תלוי? (ל"ת)
    ? 04/01/2016 17:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    בתו כוכבת ההשקעות.
    יוסי 04/01/2016 17:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבת שלו היתה מנהלת השקעות.מעניין להתחקות אחרי השקעותיה בעבר.מחקה הרבה כסף בחברות לא הכי איכותיות.והחליקו גם את זה.
    סגור
  • 17.
    איך הפרזיט הזה לא נכנס עם חברו אולמרט לכלא?
    אייל 04/01/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הנוכל הכי גדול שהיה בפוליטיקה מאז ומעולם. זה האיש!
    סגור
  • 16.
    הון שלטון משפטון - בראון. הלך זרזיר אצל עורב.
    שמטוב 04/01/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    6 2
    יצחק תשובה אוסף עבריינים סביבו. כך הם ינקנקו את אזרחי ישראל. הפעם לאוסף של יצחק תשובה מצורף הקונסיליירי רוני בראון. רוני כמעט מונה הקנדידט ליועץ משפטי לממשלת ביבי בחסות אריה דרעי הגנב. הקונסיליירי רוני בראון ייעץ לתשובה איך לא לשלם כלום עבור זכויותיו על כל שדות הגז של המדיה. יצחק תשובה יכניס מאות מיליארדיפ לקופת המדינה ? הצחקתם אותי. הוא _יגנוב_ מאות מיליארדים והכל בחסות החוק. אנו רפובליקת בננות.
    סגור
  • 15.
    בכמה חברות הוא דירקטור?
    אורן 04/01/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין מגבלה לחברות בדירקטוריונים? צריך להגביל כדי שבאמת יתמנו אנשים ללא עבר וקשרים שיהיו נציגים אוטנטיים של הציבור
    סגור
  • 14.
    כל מי שאומר דברים קשים על תשובה מקבל עבודה
    בדלי 04/01/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אולי שווה לנסות ראה ערך נדב פרי ,רוני בראון
    סגור
  • 13.
    יכול אסיר להיות דח"צ
    אורן 04/01/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תכף תשובה ימנה גם את אולמרט לדח"צ שיהיה לו מה לחסוך לפנסיה אגב אולמרט זכאי לפנסיה בכלא???
    סגור
  • כמובן שהוא יקבל
    אורי 04/01/2016 18:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בשארה מקבל רק חבל לי על חילי השבכ שהם צריכים להיות איתו בפנים מקווה שאני טועה
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    זה ההוא מבר און חברון
    zev 04/01/2016 16:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ומי חבריו דרעי אולמרט ועוד וכמובן הוא ביחד עם ויסגלס מטיפי המוסר לעם ישראל .איזה בושה סליחה גז איזה סירחון
    סגור
  • 11.
    פשוט מאוד הוריד מתנגד,קנה אותו (ל"ת)
    רמי 04/01/2016 15:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    טיפוס מאוס ונאלח - מקיא בכל פעם שאני שומע אותו (ל"ת)
    אבי 04/01/2016 15:49
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 9.
    בשב
    לא מופתע 04/01/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה אותו רוני שהיה אמור להתמנות ליועץ המשפטי וחברו הטוב של אולמרט?
    סגור
  • 8.
    תותח
    אמנון 04/01/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ביבי צריך ללמוד אצל תשובה משילות ובא לציון גואל
    סגור
  • 7.
    חבר של אולמרט תשבוה עשה טעות איתך
    שימי 04/01/2016 15:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עוד מעט אתה גם תבקר את חבר של ך. הגנב. זה רק שאלהשל זמן
    סגור
  • 6.
    מזכיר לכם , חבר של אולמרט (ל"ת)
    הלך הזרזיר אחר העורב 04/01/2016 15:14
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 5.
    בר-און ותשובה
    דוד לזרוס 04/01/2016 14:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על בר-בראון ייאמר: משנה מקום משנה מזל. ועל תשובה : אין אין עליו
    סגור
  • 4.
    למנות אותו לדירקטור ב"טמבור" - צבוע ממדרגה ראשונה ,
    מלי 04/01/2016 14:45
    הגב לתגובה זו
    13 1
    1 בפה.....מיליונים בכיס ! כסף יעוור עיני צבועים .....
    סגור
  • רמאי צבוע
    איכפתי 04/01/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחזק את הדברים של 4.
    סגור
  • צריך כסף לקזינו
    משה 04/01/2016 15:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אגב הוא גם מנהל מלחמה שיקרו לא יכנס לכלא
    סגור
  • 3.
    הוא לוא טוב יותר מהחברים שלו.הבנתם! (ל"ת)
    אזרח 04/01/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 2.
    קונה הכל גם את המילה שלו חחחחח (ל"ת)
    $$$$$ 04/01/2016 14:36
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 1.
    בסופו של דבר הולך עם הכסף למרות הדיבורים שלו בזמן האחרו (ל"ת)
    רוני 04/01/2016 14:25
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • מנוול (ל"ת)