UBS במהלך אגרסיבי: ממליץ לבצע 'שורט' על השקל - "פוטנציאל לריבית שלילית"

ומשפט המפתח: "רואים סבירות גדולה יותר שבנק ישראל ישתמש באמצעים העומדים לרשותו" - ממתינים למחר
מורידה את שער הדולר, קרנית פלוג, צילום: Getty images Israel; יח"צ
במחלקת המחקר של UBS בישראל יוצאים היום במהלך אגרסיבי - "שורט על השקל". בשלוחת הבנק השוויצי סבורים כי גברו הסיכויים להורדת ריבית בישראל - כבר מחר.
בבנק כותבים כך - "על רקע נתוני הצמיחה והאינפלציה האחרונים והחוזקה שמפגין השקל - אנחנו רואים סבירות גדולה יותר לכך שבנק ישראל ישתמש באמצעים העומדים לרשותו במטרה לרסן את התחזקות השקל - וזה אומר קודם כל הפחתות ריבית (עם פוטנציאל למעבר לריבית שלילית) ובנוסף המשך התערבות בשוק המט"ח". 
"יצירת מומנטום חיובי בשער השקל מול הדולר, זה דבר שעשוי להביא את המשקיעים המוסדיים לגדר פחות את ההשקעות שלהם בחו"ל – וזה כזכור המפתח לפיחות השקל", כך לפי בנק ההשקעות UBS ישראל שצופה כי השקל יגיע בחודשים הקרובים לשער של 4 שקלים מול הדולר. כלומר צפי לנפילה של כמעט 5% בשקל מול הדולר בתקופה הקרובה.
"בזמן אחרון השוק כבר לא מגלם ציפיות להורדת ריבית, ומצפה להעלאת ריבית ב-2016, זאת בזמן שבנק ישראל מנסה לחדד את המסר היוני שלו ע"י מפגש עיתונאים רבעוני, כאשר הראשון בהם יתקיים מחר", כתב מיקלה כרמה שהוסיף כי גברה הסבירות להורדת ריבית על ידי בנק ישראל כבר מחר וציין 'פוטנציאל לריבית שלילית'.
בנוסף, ב-UBS מעריכים כי העלאת ריבית בארה"ב קרובה, בעוד המדיניות המוניטארית המרחיבה של בנק ישראל תתבטא למעשה בחוסר תגובה להעלאת הריבית בארה"ב - מה שמגביר את הצורך בתקשורת מתמדת עם השוק והפגישה הרבעונית היא אחד הכלים. 
שערו היציג של דולר ארה"ב -0.62% דולר ארה"ב 3.53 -0.62% דולר ארה"ב בסיס:3.55 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: סגר ביום שישי ברמה של 3.834 שקלים וזאת אחרי התחזקות מרמה של 3.812 שקלים יום קודם. בשלושת החודשים האחרונים התחזק השקל במעל ל-4% מול הדולר. 
הדולר מול השקל בשנה האחרונה:
תגובות לכתבה(39):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    יו בי אס היו ונשארו קשקשנים אינטרסנטים רדודים (ל"ת)
    אינפורמציה עלובה 23/06/2015 07:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 30.
    תמשיכו להקשיב לאנליסטים . (ל"ת)
    בא 22/06/2015 16:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 29.
    שורט על השקל
    אלי 22/06/2015 16:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חבורה של חובבנים, לכל אחד שם יש שיימינג כאילו הוא המציא אסכולה בכלכלה, ופשוט יורים שטויות באופן קבוע פשוט עצוב לראות כמה כח יש לשיווק מוטעה
    סגור
  • 28.
    בנק ישראל אינו רלוונטי ביחס לשער שקל/דולר
    דוד 22/06/2015 10:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מזה זמו רב שאין לבנק ישראל השפעה על שער השקל. מי שקובעים את שער השקל הם הבנקים הזרים שעוסקים בספקולצית מטבעות באמצעות שוק הנגזרים כאשר הם מסתייעים במדיניות ארה"ב ביחס לשער הדולר בעולם.
    סגור
  • נכון מאוד .. אבל בנק ישראל צריך להצדיק את קיומו
    מאיר פ 23/06/2015 10:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם הקשבת אתמול למסיבת עיתונים של הבנק אני מניח שבלי כוונה הציג הבנק את אי הבנתו בכלכלת שוק ( ספקולנטים ) והגודל כן קובע, עכשיו מעניין מה יעשו הבנקים הזרים, הבנקים בישראל, בתי השקעות אשר כולם קנו אגרות חוב ממשלתיות מח״ממארוך, הם ציפו להורדת ריבית ( כמובן עליה בתשואות ) ורווחים של כמה מיליארדים... מה יעשו עם ההפסדים המטורפים שספגו אתמול.. אופציה א , ינסו לדרדר את הדולר לכוון 3.6 בתקווה ללחוץ על בנק ישראל להוריד ריבית או להכריז על קניית אג״ח... אופציה ב. יורידו את יתר המטבעות בסל ... אני מניח שהבנקים הזרים לא ירימו ידיים בקלות, בנק ישראל לא יכול להתמודד איתם.. אני מניח שנראה את הדולר בשערים של 3.6-3.5
    סגור
  • 27.
    כשיש חמסין לא קופצים לבריכה של 0.1%
    ליצן 21/06/2015 16:51
    הגב לתגובה זו
    1 4
    שיש חמסין לא קופצים לבריכה של 0.1 אחוז בנק ישראל לא יוריד את הריבית כי יש בעיית מחירי הדיור
    סגור
  • 26.
    ללא ספק הפחתה של 0.15% תזעזע את השוק!!! חחח (ל"ת)
    גרוסמן 21/06/2015 15:23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 25.
    ממשיכות העליות באופציות על הדולר,יפתח מחר
    תראו מה קורה שם 21/06/2015 15:12
    הגב לתגובה זו
    3 2
    חזק למעלה, 3.85-3.89 ככל הנראה
    סגור
  • קלעת בול (ל"ת)
    רואה ויורה 25/06/2015 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא הגזמת בכלל...
    בועז 21/06/2015 16:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העלו בסוף את הגלום לכיוון היציג, בבוקר לא תראה 3.84, אבל לקראת הצהרים יתכן משהו סביב 3.85. הורדת ריבית תקפיץ את הדולר באחוז לפחות ותטיס את השוק.
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    אם יהיה מהלך של בנק ישראל.המטרה -דולר
    דולרי 21/06/2015 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד היום הוא לא הצליח בכך יותר מידי
    סגור
  • 23.
    ובנק ישראל שותק... מקווה שמחר יתן מכה לUBS (ל"ת)
    מהפך מתחיל 21/06/2015 14:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 22.
    אם תהיה רק הקלה ולא הורדת ריבית
    דולר 21/06/2015 14:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הדולר יזנק ,אם יהיו שניהם הדולר עשוי להגיע ל 4 בתוך ימים לדעתי.
    סגור
  • 21.
    הדולר מזנק מחר? לפחות כן, על פי האופציות היום
    א 21/06/2015 14:08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מה קורה
    סגור
  • 20.
    הם מנסים להכניס את פלוג למלכודת. פלוג תישאר
    ץ 21/06/2015 14:01
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ללא כלי הריבית ואז תנחשו מה יגידו ubs?
    סגור
  • 19.
    ubs קשקשנים שמדברים מהפוזיציה
    הכלכלה בארץ חזקה 21/06/2015 13:33
    הגב לתגובה זו
    6 1
    השקל חזק בגלל עוצמת הכלכלה, ולא נראה פיחות משמעותי
    סגור
  • 18.
    אין שום סיבה להוריד ריבית,אנו לא במצב חירום!
    ו 21/06/2015 13:27
    הגב לתגובה זו
    7 3
    זוהי עובדה שכל הורדות הריבית לא עזרו לשקל, השקל נע במקביל למגמה העולמית, ההשפעה היא זמנית בלשון המעטה ואז מה יקרה בפגישה הבאה? אל תחשבו מהיום למחר, תחשבו רחוק!
    סגור
  • 17.
    כדאי שהבנקים הזרים יהיו קצת פחות מרוצים ובטוחים בעצמם (ל"ת)
    למי נתנה הנבואה 21/06/2015 13:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • ניתוח טכני
    יובל 27/06/2015 19:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דולר בדרך ל 3.4
    סגור
  • 16.
    הפוך מחפזים פריירים השקל יתחזק הדולר והאירו יהיה 1 (ל"ת)
    הפור 21/06/2015 13:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    תחזית למחר ,ירדו מימטרים כבדים של דרכמות באתונה . (ל"ת)
    בא 21/06/2015 13:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 14.
    בנקים זרים מהלכים אימים על בנק ישראל
    רן 21/06/2015 13:10
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בתיזמון קבוע לפני החלטת ריבית של בנק ישראל יוצא כול פעם בנק זר אחר בהתאם לפוזיציה שלו בדולר ובמניות וקובע לבנק ישראל עובדות שתחייב אותו להוריד ריבית.עד מתי ימשך המשחק הזה שבנקים זרים מהלכים אימים על בנק מרכזי בנק ישראל הוריד מספיק ריבית ניפח בועת נדלן וגרר את הציבור לאגח וגרם לו נזקים כבדים לאחרונה ריבית 0 לא מתאימה לישראל שיש צמיחה ובועות רוצה בנק ישראל יגביר את קצב רכישות המטח
    סגור
  • 13.
    באירופה מחר ההלוויה של יוון ,אם לא יעיפו אותם אז יצטרכו
    בא 21/06/2015 13:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ליקבור את כול הגושהאירופאי אחרי הבחירות בספרד .קומוניסטים עלולים לעלות גם שם ובפורטוגל ויגידו מה שאומרים היוונים , אנחנו עובדי מדינה ולא רוצים קיצוצים ,רוצים להמשיך לחגוג על חשבון אירופה .
    סגור
  • מתגבש הסדר עם יוון תתעדכן
    אירופה ירוקה חזק מחר 21/06/2015 13:18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הם הודיעו שהדרישות שלהם התמתנו וגם רוסיה פתאום הודיעה שהיא מוכנה לעזור ליוון
    סגור
  • 12.
    רק ניפח ופגע
    שנים שלא נתן כלו 21/06/2015 12:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במסכנים
    סגור
  • 11.
    נו,באמת, אנחנו פתיים? (ל"ת)
    שמואל 21/06/2015 12:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 10.
    אם יורידו הריבית השקל ייעוף לשמיים!!!!! (ל"ת)
    שורט?!? 21/06/2015 12:41
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • הפוך אם יורידו את הריבית
    גל 21/06/2015 15:45
    הגב לתגובה זו
    2 2
    השקל אולי יגיע לממדים הנכונים שלו
    סגור
  • 9.
    אז למה שורט?!?..הארוך ייזנק!!!! (ל"ת)
    חחחחח 21/06/2015 12:40
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 8.
    לא אתפלא אם באמת תהיה הורדת ריבית נוספת (ל"ת)
    רפי 21/06/2015 12:39
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • ואלק אתה צודק (ל"ת)
    צדוק 21/06/2015 14:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 7.
    טורפי נבלות
    עופו מפה 21/06/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יגמרו אותנו
    סגור
  • 6.
    על מה ולמה
    עופו מפה 21/06/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גומרים את הפנסיות
    סגור
  • 5.
    כרגיל שטויות - לא תהיה ריבית שלילית בישראל אבל רכישות.. (ל"ת)
    אחד 21/06/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • הריבית לא תרד
    אהרון 21/06/2015 13:24
    הגב לתגובה זו
    3 10
    יתחילו לעדות רכש אגח מדינה וזה מספיק להחלשות השקל
    סגור
  • 4.
    ספק אם זה יקרה.אבל אם כן, הבורסה תטוס
    השפעה על הבורסה 21/06/2015 12:30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לגבי הדולר. לא תהיה השפעה מהותית כל עוד מגמת הירידות של הדולר בעולם תמשך.
    סגור
  • 3.
    הריבית לא תרד מחר............ (ל"ת)
    אלי 21/06/2015 12:27
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סגור
  • 2.
    זהירות.הדולר נופל בעולם. גם אם בנק ישראל
    הזוי 21/06/2015 12:27
    הגב לתגובה זו
    2 7
    היה מוריד ריבית,אין הצדקה לדולר להסחר מעל 3.8
    סגור
  • 1.
    ואיך הודעה כזאת לא משפיעה בכלל על הבורסה? (ל"ת)
    מוטי 21/06/2015 12:24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור