לאחר הדו"חות: ויקטורי זוכה להמלצת קנייה מלאומי שוקי הון, מהו האפסייד?

אייל רביד, צילום: יח"צ
רשת הסופרמרקטים  ויקטורי +0.07% ויקטורי 4,195 +0.07% ויקטורי בסיס:4,192 פתיחה:4,192 גבוה:4,233 נמוך:4,184 תמורה:425,424 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  פרסמה הבוקר את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2015, ופתחה את יום המסחר עם עלייה של 2%: החברה הציגה הכנסות רבעוניות של 233.6 מיליון שקל, עלייה של 15.4% בהשוואה לרבעון הראשון 2014. עם זאת, נציין כי הגידול בהכנסות נבע כולו מפתיחת סניפים חדשים. במהלך השנה האחרונה פתחה ויקטורי 5 סניפים חדשים. בסניפים הקיימים, אלה הפעילים מעל שנה, הגידול בהכנסות היה מזערי ועמד על 0.2% בלבד.
בשורה התחתונה רשמה הרשת גידול של 11.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ברווח הנקי שהסתכם ב-5.3 מיליון שקלים. הרווח הגולמי עלה ב-16.7% בהשוואה לרבעון הראשון של 2014, ושיעור הרווח הגולמי עלה ל-23.2%. הרווח התפעולי עלה ל-6.5 מיליון שקל, עלייה של 4.7% בהשוואה לרבעון הראשון ב-2014.

החברה הציגה נכסים נזילים של כ-37 מיליון שקל, בהשוואה ל- 31.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2014. על פי הדו"חות, הנזילות הגבוהה מאפשרת לחברה להמשיך להתפתח ולהרחיב את פעילותה. מלבד זאת, ויקטורי הכריזה במהלך הרבעון על חלוקת דיבידנד בסך 7 מיליון שקל, לעומת דיבידנד בסך 5 מיליון שקל, שחולק ברבעון הראשון של 2014.
גיל דטנר, מלאומי שוקי הון מוסר, כי נתוני החברה מעט חלשים, בהתייחסו לעובדה כי נתון המכירות פר-מטר ירדו ב-2.3% , למרות העובדה שתקופת חג הפסח נכללה בדו"ח, דבר שהיה אמור דווקא להעלות את המכירות. "בשורה התחתונה, 2015 תהיה שנה מאתגרת עבור ויקטורי, והחברה כבר הוכיחה בעבר כי ביכולתה להתמודד עם תנאי שוק קשים". לדעתו, "פוטנציאל הצמיחה של החברה עדיין גבוה, ומחיר המניה אינו משקף את שוויה. הסניפים החדשים שפתחה  החברה ב-2014 ישפרו את ביצועיה". דטנר מעניק למניה המלצה של "תשואת יתר" ומציב לה מחיר יעד של 29 שקלים למניה, פרמיה של 14%. 
 
נציין כי מתחילת 2015 זינקה המניה בקרוב ל-20% וכעת שווי הרשת עומד על 328 מיליון שקלים. מניית הרשת נגעה בשיא בנובמר האחרון כעת צמודה לשיא זה. 

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי"פתחנו את שנת 2015 ברבעון חזק נוסף של צמיחה בכל ההיבטים של פעילות הרשת, כולל עלייה בהכנסות, בפדיון בסניפים זהים, ברווח התפעולי וברווח הנקי. התוצאות הכספיות והתזרים החזק מאפשרים לנו להרחיב את מהלך הייבוא המקביל תוך שאנו פועלים להעמקת המהלך עם הוספת מותגי צריכה גלובליים מוכרים. זאת, על מנת להוריד את יוקר המחייה, ואת מחירו הכולל של סל הקניות – מהלך המחזק את מיצובנו התחרותי."
 
תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיטת המכירות לא כל כך הוגנת
    משה 26/05/2015 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויקטורי מפרסמת כל יום מוצר אחר במבצע.אבל כדי לקבל אותו אתה צריך לקנות פעם ב100 שקל פעם ב50 שקל .סכום המבצע גם לא מתפרסם הוא מעורפל.
    סגור