זו הסיבה שפתיחת המסחר בבורסה התעכבה היום - וזה מיותר לחלוטין

בורסה, צילום: Getty images Israel
המסחר בבורסה בת"א יפתח היום בסימן הצעת הרכש שקיבלה פריגו מחברת מיילן האמריקנית. פריגו חוזרת עם פער ארביטראז' חיובי של כמעט 22% וצפויה לדחוף את המעו"ף לראלי מסחרר של מעל 2% לשיא כל הזמנים. אבל זה ככל הנראה יתחיל עם עיכוב בפתיחת המסחר בבורסה כולה - בשל חוקי הבורסה והמנגנון למניעת תנודות שערים חדות.
המנגנון קיים בכדי למתן תנודות שערים חדות הנגרמות עקב טעויות או עקב פעילות חריגה. כלומר המטרה היא למנוע טעויות או ניסיונות הרצה ע"י זה שעוצרים את המסחר למספר דקות ובזמן הזה ניתן להבין אם העלייה או הירידה היא ריאלית ומתבקשת או סתם טעות סוחר (דבר שקורה לא מעט). לפי חוקי הבורסה, מניה שמנסה לפתוח בתנודה (עלייה או ירידה) של מעל 7%, תייצר פתיחה אנגלית - כלומר עיכוב מלא של פתיחת המסחר בבורסה למשך 5-6 דקות כאשר רק לאחר מכן יפתח המסחר.
במקרה הנוכחי, פריגו חוזרת עם פער של 22% ולכן בוודאות תיצור 'פתיחה אנגלית', מבלי שיש כל צורך בכך - פריגו אמורה לעלות קצת מעל 20% בכדי להדביק את הפער מול המניה בחו"ל וזו לא טעות סוחר או משחקי פתיחה. כלומר ללא שום סיבה המסחר פשוט יתעכב. לתשומת הלב הבורסה.
ביום רביעי בערב (לאחר הסגירה בת"א) דיווחה פריגו כי קיבלה הצעת רכש מחברת מיילן וזאת לפי מחיר של 205 דולר בעסקה של מזומן ומניות. בתגובה, קפצה מניית פריגו בכ-20% וסגרה ביום שישי במחיר של 198.5 דולר. לכתבה המלאה לחץ כאן
תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    אז היה עיכוב של כמה דקות. נו באמת (ל"ת)
    איציק 12/04/2015 10:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    הגענו למצב בו עיתונאי מסביר לראשי הבורסה מה צריך לעשות,
    הבורסה הכושלת 12/04/2015 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבורסה הביזיונית, שוב ושוב מוכח שמנהליה אינם ראויים.
    סגור
  • 15.
    זהו זה בורסה
    שלום כהן 12/04/2015 09:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים יקרים אתם חייבים לראות ביוטיוב את התוכנית זהו זה על הבורסה אתם תמותו מצחוק
    סגור
  • 14.
    בסוף לא תהייה עיסקה ואז...
    ברבור שחור 12/04/2015 08:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העיקר מריצים את השוק ...
    סגור
  • 13.
    ישראלי זה הכי אחי
    ישראלי זה הכי אחי 12/04/2015 08:31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תפסיקו לבכות...תסחרו...ואל תתלונינו...
    סגור
  • 12.
    למה מיותר אתה מלא בפוטים? (ל"ת)
    פינק 12/04/2015 08:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    ממתי אתה קובע אם זה מיותר ? שורטיסט (ל"ת)
    לפינק 12/04/2015 08:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    ברור . כמו הממתן תנודה הדבילי של אסתר לבנון (ל"ת)
    דן 12/04/2015 07:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 9.
    שומר נפשו יתרחק מהבורסה הזאת.
    הבורסה בתל אביב 12/04/2015 05:11
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כל מי שקנה דירה במקום להשקיע בזבלה הישראלית עשה בשכל. הבורסה כמו הפרצוף של המדינה . הכל בעייתי מדינה אובססיבית עם כללים מהתנ"ך. כל מי שעולה פה לגדולה זומם איך להרע ולהרוס . מדינה של מזוכיסטים רפי שכל
    סגור
  • 8.
    צודק הבחור - מיותר לגמרי!
    בן 12/04/2015 02:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נכון שזה חוקי הבורסה אבל בואו לא נשכח שחוקים אלו נוצרו על מנת ״להגן״ על המשקיעים מפני טעות סוחר או הרצת מניות - כאשר ברור לכולם שזה לא המקרה! למה לעכב את המסחר כולו? הרי בכל מקרה אחרי 5-6 דקות היא תגיע ל20%...לא ברור :/
    סגור
  • 7.
    יוסי פינק החכם(אידיוט)מכולם (ל"ת)
    יעקב 12/04/2015 01:40
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 6.
    אין צורך גם באתר המיותר הזה. (ל"ת)
    אתר פוליטי 12/04/2015 00:41
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 5.
    זה נכון. אבל למנגנון יש ערך גם כשלפעמים הוא מיותר (ל"ת)
    lallush 12/04/2015 00:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    אני מחר קונה שורט מעוף (ל"ת)
    מנחם גור 11/04/2015 22:29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    אופציות
    אלי 11/04/2015 22:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה יהיה עם האופציות?גם שם יעצר המסחר?אשמח להסבר
    סגור
  • 2.
    פה ארץ חכמי החלם. אצלנו יותר זהירים יותר חכמים .
    פה זה לא אירופה 11/04/2015 21:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואצלנו כלום לא ישתנה
    סגור
  • 1.
    פריגו טרפה לנציגי האוצר במעוף את הקלפים