הציבור העניש: הוט פרסמה את הדו"חות השנתיים - כמה לקוחות עזבו את החברה?

הכנסות החברה התכווצו בשל נטישת לקוחות. ההכנסה החודשית מלקוח דווקא טיפסה ל-231 שקלים
אילן צחי, צילום: יח"צ; Getty images Israel
חברת התקשורת הוט מדווחת הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון ולשנת 2014 כולה. הוט רושמת ירידה של 4.1% בהכנסות כאשר ההסבר העיקרי הוא עזיבה של לא פחות מ-63 אלף לקוחות במהלך השנה - בעיקר לקוחות אינטרנט וטלוויזיה. עם זאת, החברה מציגה איתנות פיננסית עם גידול של 13% ב-EBITDA ועלייה ברווח התפעולי ל-576 מיליון שקלים לעומת 212 מיליון שקלים אשתקד.  בתוך כך, נציין כי 45% מלקוחות החברה מנויים על הטריפל, עלייה של 7% לעומת אשתקד, גידול של 30,000 לקוחות.
בדו"ח מוסבר כי הירידה בהכנסות נובעת בעיקר כתוצאה מאובדן לקוחות, מהפחתת דמי הקישוריות וכן מירידה בהכנסות ממכירת מכשירי סלולר. עם זאת, החברה עוברת לרווח של 216 מיליון שקלים לעומת הפסד של 62 מיליון שקלים בשנה הקודמת שנבע כולו מהוצאות חד פעמיות שהיו לקבוצה במהלך אותה השנה, בין השאר מביטול הסכם נדידה פנים ארצית עם פלאפון וחוזה שכירות מכביד.
הסתכלות על הרבעון הרביעי נותנת תמונה ברורה יותר - ברבעון זה החברה הציגה רווח של 51 מיליון שקלים, לעומת רווח של 85 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד - כאשר הסיבה  המרכזית היא אבדן לקוחות.
אילן צחי מנכ"ל קבוצת HOT: "בשנה החולפת הצגנו שורה של הצלחות בתחום הטכנולוגיה והתוכן, תוך שאנחנו מביאים בשורות חשובות לשוק התקשורת: השקנו בהצלחה את ה-Hot FiberBox, מהירות של 200 מגה לשוק הפרטי ו-500 מגה לשוק העסקי; הצענו מחירים חסרי תקדים בשוק הסלולאר העסקי, ונכון למועד זה חצינו את רף מיליון הלקוחות במובייל. בתחום השירות ביצענו השקעה מהותית ומקיפה שכבר החלה לתת את אותותיה ואין לי שום ספק שהמגמה תמשך בחודשים הקרובים, שמנו לעצמנו למטרה ויעד להיות קבוצה מובילה בכל אחד ואחד מהתחומים שבהם אנו פועלים, והשירות ללקוחות אינו יוצא מן הכלל"
והנה המספרים המעניינים: 22 אלף לקוחות טלוויזיה עזבו את הוט בשנה החולפת וכעת מספר המנויים עומד על 853 אלף. וזה לא נגמר בזה, 31 אלף לקוחות עזבו את שירות תשתית האינטרנט של הוט. וזה נמשך, 5,000 לקוחות עזבו את שירותי הטלפון של הוט שכעת מונים 671 אלף. מעניין לראות כי מנגד, ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח דווקא עלתה מ-228 שקלים ל-231 שקלים. 
בסלולר המגמה שונה לחלוטין: 163 אלף לקוחות הצטרפו לשירות הסלולר של הוט מובייל כך שכעת השירות עומד על 974 אלף לקוחות.נתח השוק של החברה טיפס ל-10% בשוק הסלולר. ההכנסה החודשית מלקוח ירדה ל-69 שקלים לעומת 81 שקלים בשנה הקודמת. מבחינת הכנסות בתחום הסלולר, אז החברה דווקא רשמה ירידה לרמה של 877 מיליון שקלים כאשר הסיבה היא ירידה במכירת המכשירים.
תגובות לכתבה(35):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    הוט
    אלכס 09/08/2015 17:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרות גרוע אני מתנתק משני בתים מהוט בגלל היחס שלהם כ9000 אלף בשנה עובר לסלקום חיסכון של כ3500 שח בשנה תיפתחו את העניים המחירים חייבים לרדת
    סגור
  • 29.
    ההורים המבוגרים שלכם . הם הלקוחות של הוט.
    יוסי 09/03/2015 15:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכל מי שיש הורים מבוגרים . כדאי שיבדוק את החשבונות שלהם, מול הוט. עליה בתשלום פר לקוח זה בדיוק זה. הם לוקחים יותר מהלקוחות השבויים שלהם. תעשו טובה לזקנים ותבדקו על מה הם וכמה הם משלמים. (רבים מהם יסתפקו בעידן +)
    סגור
  • 28.
    להצטרף להוט זה כמו להצביע ליאיר לפיד. (ל"ת)
    ד"ר נו 08/03/2015 16:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    באמת hot.. הגוף בוער
    פגוע 08/03/2015 07:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה לא מסונכרנת, כל נציג אומר משהו אחר. לעולם לא ניתן לקבל תשובה אחידה....
    סגור
  • 26.
    כלומר הוט לוקחת יותר מהפראיירים שנשארים איתה!
    בין השורות 07/03/2015 08:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טוב שלא מסוגלים לצאת מההרגל ולהתקדם למאה 21 אז סובלים מהחברה האיומה הוט.
    סגור
  • 25.
    הרגולטור הכי טוב הוא הצרכן!
    גבי 06/03/2015 23:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה נותנת שירות גרוע?? - לעזוב אותה! חברה עושקת?? - לעזוב אותה! הכוח הכי גדול בידי הצרכנים.
    סגור
  • 24.
    הוט השירות הגרוע ביותר מבין החברות
    הוט שירות גרוע 06/03/2015 21:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מקום ראשון בשירות הגרוע ללקוח
    סגור
  • 23.
    המאוכזב
    גיא 06/03/2015 21:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני במקום המנכל אילן הייתי מתבייש להיות נציג של חברה כזו , בושה
    סגור
  • 22.
    מאוכזב
    לקוח הוט שנים 06/03/2015 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כחלון מדוע לא טופל גם עניין הגבלים מדועjQuery20308263133433647454_1425655528652?
    סגור
  • 21.
    הוט מובייל
    עליבאבה והשודדים . 06/03/2015 14:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נסעתי לתקופה ארוכה לחו"ל . את הסים הישראלי השארתי בארץ . הוט מובייל ממשיכה לחייב ואין עם מי לדבר .
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    חברת שרותים ללא שרות ... אין לה זכות קיום (ל"ת)
    בהוט חייבים להבין 06/03/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • הוט
    אבי 08/03/2015 09:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלקוחות אשמים שהוט כאלה גרועים.צריך להיתלונן בלי סוף ולהעמיד אותם במרום
    סגור
  • 19.
    בשניה שתהיה אלטרנטיבה לטריפל אני בחוץ (ל"ת)
    מחכים 06/03/2015 08:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אני פראייר !
    מאוד מחכים 07/03/2015 12:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כן גם אני מחכה ! מה זה מחכה ,הצרה כמו שאומרים אין אלטרנטיבה .זה נבלה וזה טרפה . עושים עלינו קומבנציות וקופה .
    סגור
  • 18.
    גובה בלי אישור מחשבונות הלקוחות!! (ל"ת)
    אוי חברה רעה 05/03/2015 18:08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 17.
    חבל שאין אלטרנטיבה לטריפל של הוט (ל"ת)
    אייל 05/03/2015 14:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • ברגע שתהיה אלטנרנטיבה לטריפל ינטשו עשרות אלפים
    שמואל ב 05/03/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אנו כל כך פגועים מהדאופול הדורסני בכבלים. רק שתהיה אלטרנטיבה - נברח מהוט. מתחילת השנה סלקום ובהמשך אחרים.. יותר קיצוני ממה שהתרחש בסלולר
    סגור
  • 16.
    לקוחות שעזבו את הוט
    חנוך 05/03/2015 13:05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    63000 לקוחת שעזבו את הוט לא טועים היתר שטרם עשו מהלך זה טועים ממשיכים לסבול שרות לקוחות גרוע ,חיובי סרק,הבטחות שלא מומשו ובעיקר זילזול מוחלט אז מה אתם מחקים כאשר יש אלטרנטיבות יותר טובות
    סגור
  • חברה דלא ייחסת ללקוח
    גיא המאוכזב מהוט 06/03/2015 21:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכל נכון, שירות גרוע, גונבים מהחשבון ללא חשבוןמאחל להם הפסדים
    סגור
  • 15.
    חברה של אטימות בשירות (ל"ת)
    לקוח מתוסכל 05/03/2015 12:32
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 14.
    הוט
    אילן 05/03/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אין זה מפליא שלקוחות עוזבים את הוט
    סגור
  • 13.
    עבדו עלי באינטרנט אז עזבתי פשוט (ל"ת)
    שוימר 05/03/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 12.
    חברה עם שירות הכי גרוע שאפשר...
    ניסן כהן 05/03/2015 11:57
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ככה זה כשאין תחרות...
    סגור
  • 11.
    פלא?
    מאיר 05/03/2015 11:56
    הגב לתגובה זו
    6 0
    פלא שנוטשים חברה רעה? פלא שמצטרפים! הוט היא חברה ששונאת את לקחותיה ומתעללת בהם. רק עגמת נפש. שיחת טלפון עם נציג החברה היא שיחה עם אינקויזיטור.
    סגור
  • 10.
    השקעה במניות כבר כמה שנים לא משתלמת
    להעניש גם את הבורסה 05/03/2015 11:39
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מי שהשקיע באג"ח עשה רווח טוב וללא סיכון. אבל הבורסה יותר גרועה מאג"ח כל המניות מתרסקות אף מניה לא שברה שיא חוץ מטבע וטאואר. תבדקו את מניות הבנקים, כיל, ח"ל, בזן, ועוד כוכבות הכל אבק. מניות הביומד נשחטו בעשרות אחוזים אפילו מכירת תנובה לא הועילה למבטח שמיר. הכל שקרים.
    סגור
  • 9.
    הוט שר
    אמנון וייל 05/03/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חברה, שבמדינה מתוקנת, הייתה נסגרת!! השירות שלהם הינו מתחת לכל ביקורת!! כלקוח שלה בעבר, בזבזתי שעות בטלפון, כדי לקבל שירות! תמיכת האינטרנט שלהם הינה בתת רמה שאינה ניתנת לתיאור! כאשר הייתה בעיה באינפורמציה של SAT 1, הם שלחו אותי לנתק את הממיר 3 פעמים!! ולאחר מכן טענו שהבעייה היא בגרמניה! לאחר שיצרתי קשר עם גרמניה, נשאלתי ע"י הגרמנים אם יש לי עסק עם "נבובי מוח",,,,,, לאחר ההסבר שלהם, נאלצתי להודות בהגדרתם.... התנתקתי מכל הקשור להוט, תוך תלאות. הם התקשרו אלי פעמים רבות, כדי שאסביר להם למה התנתקתי, לאחר שהסברתי להם שאיני סובל מגן של תוכי, החוזר על אותם משפטים הלוך וחזור, ושאני רואה בפניות החוזרות אלי הטרדה, הם הפסיקו!!
    סגור
  • 8.
    הנטישה היא גם על רקע הפרסומת המבישה בהובלת משה איבגי
    אליעז 05/03/2015 11:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בושה וחרפה להוט כשאיבגי וחבורתו נצפים בפרסומת כשהם מרימים יד בתנועה מזרחית מגונה (אצבע משולשת), לפיה הם "מביעים" זלזול ולעג לכל אלה שנטשו את שדורי הכבלים .....
    סגור
  • 7.
    עוזבים בגלל שירות לקוחות גרוע
    דודו כרמיאל 05/03/2015 10:50
    הגב לתגובה זו
    7 0
    היתי מנוי 17 שנה ועזבתי רק בגלל זמני תגובה ומענה טלפוני ,של שרות לקוחות , ושל תמיכה טכנית, מי מוכן להמתין מעל שעה למענה שיחה חסכו בהוצאות והפסידו לקוחות ,
    סגור
  • 6.
    הציבור בארץ הוא הציבור הכי מטומטם וטיפש בעולם (ל"ת)
    תום 05/03/2015 10:45
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 5.
    שירות לקוחות גרוע !!!!
    יניר לייכטר 05/03/2015 10:42
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אמנם הם יותר זולים מחברת ייס אבל השירות שלהם מתחת לכל ביקורת
    סגור
  • 4.
    22 אלף הצליחו להתנתק הכוונה
    לירן 05/03/2015 10:37
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מה עם אותם מאות אלפי לקוחות שלא חזקים מספיק כדי לברוח?
    סגור
  • 3.
    יש יותר מדי אנשים בארץ שהיו שמחים לראות את הוט קורסת
    א 05/03/2015 10:31
    הגב לתגובה זו
    7 2
    ואי אפשר להאשים אותם בכך...
    סגור
  • 2.
    תנסו להשיג את שרות לקוחות= אסון ורמאות לשמה (ל"ת)
    avi 05/03/2015 10:28
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 1.
    מגיע להם
    גילה 05/03/2015 10:27
    הגב לתגובה זו
    9 2
    הוט היא חברה ללא שירות. היא פועלת להגדלת רווחים ע׳׳ הונאה של הלקוחות שלה. הודעות סרק על חובות שלא היו כלל זו חברה שכל הלקוחות צריכים לעזוב אותה עד שהם ישתפרו.
    סגור
  • שרות הזוי
    א 05/03/2015 14:22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שרות הזוי מלווה בשקרים קיבלתי עד היום כ-40 שיחות מהוט ולמזלי לא הצטרפתי. אם המנכ"ל היה עובר את מה שאני עברתי איתם לא היה פוצה פה בנושא השרות המקרטע עד מביך !
    סגור