'הדירה הסודית' של לפיד: נכס ברמת אביב בשווי 3-4 מיליון שקל

פרוייקט 'מאה ימים של שקיפות' חושף כי פרט לדירה שבה מתגורר לפיד שמוערכת ב-6.8 מיליון שקל מחזיק לפיד בנכס נוסף ברמת אביב
יאיר לפיד, צילום: Getty images Israel
שר האוצר לשעבר יאיר לפיד מחזיק בנכס נדל"ן ברמת אביב בשווי של כ-3-4 מיליון שקל אשר לא דווחה לציבור, כך חשף אתמול כתב 'כלכליסט' תומר אביטל במסגרת פרוייקט 'מאה ימים של שקיפות'. בנוסף, מחזיק לפיד בדירה ברחוב מאיר פיינשטיין בגודל של 6.5 חדרים בשווי מוערך של 6.8 מיליון שקל. יאיר לפיד סירב להגיב לדיווח.

הדירה שבה מתגורר היום לפיד נרכשה על ידו בשנת 2004 תמורת סכום של 3.44 מיליון שקל. בית פרטי נוסף בעל מאפיינים דומים נמכר לאחרונה תמורת 6.8 מיליון שקל. כנגד הנכס, שעבדו בני הזוג לפיד את הנכס וקיבלו משכנתא מבנק הפועלים. לפיד כזכור היה הפרזנטור של הבנק. במהלך כהונתו בכנסת גרם לפיד להפלת הצעות חוק בתחום השקיפות בוועדת שרים.

בבלוג כותב אביטל כי "לפיד אף קידם את אחד החוקים היקרים ביותר בתולדות המדינה לשינוי שוק הנדל"ן. לפיד גם קידם/תקע הצעות באוצר שעסקו במיסוי של דירות לשכירות, אך לא חשב שמגיע לנו לדעת איך הצעות אלו ישפיעו עליו אישית. לא משנה מה גילינו, וגם לא משנה אם הוא פועל מתוך אינטרס צר או רחב בסופו של יום – זכותנו לדעת. עם זכויות הענק לעיצוב המדיניות של החברה בה אנו חיים מגיעות גם כמה חובות".




תגובות לכתבה(57):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 44.
    חחחחחחחח...מצאתם דירה ? מה אסור שתהיה לו עוד דירה?
    מציאה ? 11/02/2015 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה מצאתם 3 דירות? או 4?.... במגדלי פאר ב- 10 מליון כל אחת?.. תתביישו. לא מצאתם כלום
    סגור
  • 43.
    מפרסומים שונים מדובר בדירת המגורים הקודמת שלהם..ממש סוד (ל"ת)
    שתו מים.. 26/01/2015 13:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 42.
    מדוע לא מפרסמים תגובות שונות
    רוני 26/01/2015 01:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שתפרסמו. לפי אוסף התגובות שמופעיות בדף כנראה אין סיכוי שתגובה הפוכה תזכה לפרסום אחרת קשה להבין את צרור התגובות שתומכות ברמאות של מר לפיד מבלי שמופיעה אף תגובה שמגנה אותה ודורשת חקירה יותר יסודית של הנושא.
    סגור
  • 41.
    הנקודה היא ההסתרה
    רוני 26/01/2015 01:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנקודה היא לא כמה דירות יש ללפיד. אלא ההסתרה של המידע שהיתה חובת דיווח לגביו. יש לבדוק אם אין כאן עבירה על החוק. בכל מקרה יש כאן עבירה אתית כנבחר ציבור אם דיווח רק על מחצית מרכושו . סביר שזה לא קרה כתוצאה מכך ששכח שיש לו דירה נוספת.
    סגור
  • 40.
    תסתכלו מה יש לביבי והוא אפילו לא גר בהם (ל"ת)
    אלי 25/01/2015 18:24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 39.
    קיבוץ בצפון
    זיוה 25/01/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אז מה אם יש עוד דירה הוא הרויח אותה בעבודת יושר או ירושה ולא משחיתות שימותו כל הקנאים באנשים מצליחים וישרים
    סגור
  • 38.
    בהלם שלפיד שיקר .
    יניב 25/01/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    :-(
    סגור
  • 37.
    ידוע למי יש דירות סודיות (ל"ת)
    יש עתיד 25/01/2015 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    אז יש לו דירה אז מה? הוא צריך לדווח לאביטל?
    מי אתה אביטל? 24/01/2015 21:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה זה הדבר הזה? קמים להם אנשים מוסתים ומתחילים לפשפש בניכסיהם של פוליטיקאים, כאילו אם אדם הוא פוליטיקאי אין לו זכות לפרטיות. מי שמך אדון אביטל? ומה זה הטעון המטופש והירוד שלך "לא דווחה לציבור"? לאיזה ציבור צריך לדווח שר, או חבר כנסת אם הוא מחזיק דירה? במקום להודות ללפיד על כי הצטנע, לא לקח רכב שרד, לא ביקש נהג, קמים אביטלים מטופשים ורעי לב שמלאים שינאה וחופרים בחיו של אדם. מי אתה בכלל? מה אתה מבקר המדינה? אתה הכנסת? יש חוקים במדינה ואם תהרוס את חייהם של פוליטיקאים תקבל כמנהיגי המדינה את הרמה הירודה ביותר כי הטובים יברחו למה להם אביטלים על הראש?
    סגור
  • אדון מגיב בתשלום
    ומי אתה 25/01/2015 10:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    של מר לפיד? כמה לפיד משלם לך על כל הפוסטים פה שמנסים להכשיר את השרץ? ויותר חשוב - האם הכסף הזה מגיע מתיקצוב קשר עם הציבור (הכסף שלי!)?
    סגור
  • טען עוד
  • 35.
    גנב מדופלם קנה כתבות תדמית מידיעות אחרונות
    לפיד ופירון קנו כתבו 23/01/2015 16:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפיד ופירון קנו כתבות תדמית מידיעות אחרונות . אתם יכולים להאמין . שילמו בכספי המיסים שלנו כדי שיכתבו עליהם כתבותתדמית טובות . לפיד ! כתבות תדמית אינן תחליף לעבודה
    סגור
  • 34.
    המגיבים להמצאות עוד דירה
    מתניה טיקטינסקי 22/01/2015 20:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה אתם רוצים לוזרים בכנסת? .אולי תבדקו את מכנסיו ותראו שאין בהם טלאי. אם כך, רדו לרחוב ותבחרו בקבצן הראשון שמכנסיו קרועות וישן על הספסל.ועשו ממנו שר האוצר או שר התמת.ובא נבחר וגואל לישראל! רדיפת את זה שיש לו אינה מרמזת על חוכמה רבה. אדרבא,יש לכם ליקוי מאורות!!!
    סגור
  • 33.
    זה ברור שעשירים בכנסת לא באמת רוצים להוריד מחירים
    העם האומלל 22/01/2015 19:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הזמן עושים כאילו וממשיכים לצבור נכסים
    סגור
  • 32.
    אז יש לו , תמתותו כל הקנאים והמזוייפים. (ל"ת)
    רן 22/01/2015 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 31.
    לא פלא שהוא התנגד למס על משקיעים
    חיים 22/01/2015 11:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הפולטיקאים דואגים לעצמם קודם
    סגור
  • 30.
    זה אולמרט ייעץ לך ללכת על נדל"ן?
    אילן 22/01/2015 09:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אוי יאיר לפיד יקר- זה אני שהאמנתי. זה אני שבחרתי. זה אני שהטלתי פתק הצבעה עבורך. אם היית מביט סביב ללא ציניות והתנשאות היית רואה נכי צה"ל מקופחים (ואיפה נפצעת אתה בצבא), שכירים שמשתכרים שכר רעב (אי פעם היית כזה?) , תושבים בדרום האפור שאין להם צבע בחיים למעט צבע אדום. ייתכן שאצביע עבורך גם הפעם כי אני באמת מאמין שאתה יכול ורוצה... רק אנא, למען השם, התרחק מעבריינים, התקרב לצניעות ו.... תן הסבר פשוט למקור הכספים. הרי לא גנבת. אני לא מעלה בדעתי שגנבת גרוש. אתה לא צריך וגם לא יכול מצפונית. מאמין בך - אילן ב.
    סגור
  • 29.
    יש ללפיד הון של מעל 20 מיליון (ל"ת)
    דודו 21/01/2015 18:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 28.
    או ירש אותו בדיוק כמו מיודענו מהמחנה הציוני
    הוא עבד בשביל הכסף 20/01/2015 22:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועוד הרבה אנשים אחרים בארץ שהשביחו את הנכסים שקנו בעבר הרחוק. אבל הוא בטח לא מחזיק פקדונות גדולים בבנק ומינוס קטן כמו החכמולוג הרצוג
    סגור
  • 27.
    דרום
    אני 20/01/2015 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הכי מצחיק ליברמן. יש לו דירה בהתנחלות 130,000 ש"ח בעו"ש אין לו רכב פרטי ואין לו מניות.....
    סגור
  • 26.
    דרומית
    אני 20/01/2015 11:28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    למה אסור לו? הוא עובד ומרוויח יפה ברוך השם. משלם מס כמו כולם. מה הבעיה?
    סגור
  • 25.
    תרדו ממנו
    מולי 20/01/2015 11:17
    הגב לתגובה זו
    3 3
    חבל לכם על הזמן.לפיד בא לעבוד ולעבוד קשה כושר קליטה גבוהה לומד מהר ואין ספק שבעתיד ינהיג את המדינה.וכמובן מדינה הרבה יותר נקיה ושקופה ממה שהיא היום.ואין ספק שחלק מאיתנו יפגע אבל זה שווה למען הדורות הבאים.
    סגור
  • 24.
    לפיד העביר ביקורת על ביבי על גילדת הפיסטוק
    אריאל שרון 20/01/2015 10:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גם ביבי וגם לפיד שניהם תאבי בצע נהנתנים .לפיד אתה התגלתה במערומך .אתה לא בדיוק הדוגמא האישית של מנהיג.אתה והמפלגה הקקיונית שלך תימחקו מהמפה הפוליטית.במיוחד מיקי המוקיון
    סגור
  • 23.
    האים שילם מס על שכד כחוק?
    מי שמעלים שישלם 20/01/2015 10:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אים שילם כחוק אז סבבה אבל אים העלים שקל אז הבייתה למה רשות המיסים לא בעניין?
    סגור
  • 22.
    לד"ר מרכוס הבור
    יהיר 20/01/2015 10:44
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ברור שאתה מתפעל מיהיר לפיד אבל יש רבים שלא כ"כ מתמוגגים מהשפה החלקלקה שלו. ומי שיוצא נגד השחיתות ראוי שהוא עצמו יהווה דוגמא אישית ולא יפתור את עצמו בכך שגם לאחרים יש . כפי שפה חברי הפורום עינם צרה בביבי שיאמר לזכותו- הנהיג מדינה שאיננה פשוטה בכלל ואין היום מישהו אחר יותר טוב ממנו לתפקיד הזה. גם לא קשקשנים כמו לפיד
    סגור
  • 21.
    המושחתים מפחדים מלפיד (ל"ת)
    בגין 20/01/2015 10:43
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 20.
    לפיד איש ישר ומע"מ אפס עצר את עליית המחירים לכן ביבי עצ (ל"ת)
    נאמן 20/01/2015 10:43
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 19.
    אולי מירושה שקיבל ? היו לו הורים. (ל"ת)
    מאיפה הכסף ? 20/01/2015 10:31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 18.
    לפיד. אל תשים לב לאתר קטן וזול.
    פליקס 20/01/2015 10:07
    הגב לתגובה זו
    3 5
    פתאום קם עיתונאי , עוזב את הכיסא המרופד והמאות אלפים בשנה ומחליט שהמדינה יותר חשובה. עוזב את אהדת הקהל ונכנס לביצה הפוליטית . רק להגיד לו תודה.
    סגור
  • 17.
    יאיר - איזה פנים יפות
    כוזרי 20/01/2015 10:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קורה אתך יאיר
    סגור
  • 16.
    כמה רכוש יש לציפורה? (ל"ת)
    שי 20/01/2015 10:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    כל ראשי המפלגות הם בעלי הון וכמובן דירות
    יורם 20/01/2015 09:59
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הצבו=עים האלה מטיפים לשיוויון ולחימה בעוני ואנחנו המטומטמים שבוחרים בהם רק בגלל שהם באים לעשות קניות ולהצטלם בישובי ספר
    סגור
  • 14.
    פוליטיקה חדשה ? לא , דירה חדשה !!! רמאי עלוב. (ל"ת)
    חומוס 20/01/2015 09:55
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 13.
    שמחטטים לבן אדם במכנסיים..לפחות לא משחיטות וגנבה
    ממש מגעיל 20/01/2015 09:47
    הגב לתגובה זו
    3 7
    בהצלחה ליאיר כולם איתך
    סגור
  • 12.
    יש לו דירה שניה ?? לגרדום ומיד
    אני לוזר 20/01/2015 09:37
    הגב לתגובה זו
    2 3
    גם אני רוצה. למה אין לי ? מגיע לי. לא ? מה זה השטויות האלו. אז יש לו דירה שניה .מה אתם רוצים ? יש לי רעיון - כל מי שיש לו שתי דירות או מרויח מעל 15,000 שח או שיש לו גיפ בחניה או שיש לו אישה יפה לא יוכל להבחר לכנסת
    סגור
  • 11.
    לפיד דואג לניצולי שואה
    עו"ד שוורץ 20/01/2015 09:25
    הגב לתגובה זו
    8 8
    דאגת לפיד לניצולי שואה חשובה מאוד, האיש לא לקח מאיש !
    סגור
  • הוא מפלה לטובה את ניצולי השואה.ומה עם שאר הקשישים הנזקק
    חשוב 20/01/2015 10:03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הנזקקים? מי דואג להם?
    סגור
  • זה כסף קטן שהוחזר להם בצדק שהמדינה קיבלה עבורם מגרמניה
    ניצולי השואה 25/01/2015 08:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והשתמשו בו לבניית הארץ לכולם ולא נתנו להם אותו בעבר.
    סגור
  • מן הראוי גם שהיה דואג לא רק לניצולי השואה. יש עוד
    ניצולי שואה 20/01/2015 09:50
    הגב לתגובה זו
    7 4
    "ניצולים" רק שהם מזרחיים. שידאג גם להם לא רק ל"קרובים גנטית" שלו מפולין
    סגור
  • גאה
    מזרחי 20/01/2015 10:23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אחת התגובות המטומטמות אי פעם בתולדות ביזפורטל.
    סגור
  • 10.
    קרקעות
    אבי 20/01/2015 09:25
    הגב לתגובה זו
    4 4
    עכשיו ברור לנו למה הוא לא עזר להוציא לשוק קרקעות לבניה בהיקף גדול.
    סגור
  • 9.
    אני ממש "המום" מהגילוי הזה. איפה הגילוי הנאות של יאיר?
    ישראלי 20/01/2015 09:24
    הגב לתגובה זו
    6 3
    שר אוצר מחייב את האזרחים במילוי הצהרות הון וגילוי כל נכסיהם למס הכנסה. מכולם נדרש גילוי נאות. ויאיר? הוא פטור? אני בהלם...
    סגור
  • 8.
    די עם החטטנות
    אזרח פשוט 20/01/2015 09:22
    הגב לתגובה זו
    7 5
    הוא גם לא דיווח על 3 זוגות תחתונים שיש לו במגירה הימנית. כל עוד הוא לא גנב את הכסף, אז למה זה צריך לעניין ?
    סגור
  • 7.
    וכמה דירות יש לביבי? לשטייניץ? חופרים ....
    ביאליק 20/01/2015 09:17
    הגב לתגובה זו
    9 4
    הנבירה ברכושם של אישי ציבור דומה לנבירה בקקה שלכם אם היה חוק המחייב ובאיזה היקף כל איש ציבור נבחר היה מדווח, היה מספיק זמן למפלגת השלטון המסואב לחוקק חוק בהתאם. יש להם סיבות לא. אז לשלוח עיתונאים וחוקרים פרטיים זה נבירה בקקה.
    סגור
  • 6.
    באותו הזדמנות אשמח לקבל דוח על הרחוש של בנט (ל"ת)
    שלומי 20/01/2015 09:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • רכוש
    ללא 25/01/2015 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שחשוב הוא מתי עשו את הכסף ולא כמה יש להם. לפני או אחרי שנבחרו. אם לחזור אחרי מה שאמרו כבר לפני, נבחר רק לא יוצלחים לכנסת?
    סגור
  • ה'רחוש' של בנט זה כמה ג'וקים שרוחשים בגינה... (ל"ת)
    צבי 20/01/2015 09:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    רק הליכוד
    מצביע ליכוד 20/01/2015 09:08
    הגב לתגובה זו
    4 8
    רק הליכוד להנהגה
    סגור
  • למה? לביבי יש וילה בקיסריה ובית בי-ם. רק לא הליכוד (ל"ת)
    ישראלי 20/01/2015 09:27
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 4.
    הוא ההוכחה שלא צריך ללמוד במדינה . צריך קשרים
    לפיד 20/01/2015 09:02
    הגב לתגובה זו
    8 1
    וצריך פרצוף. אלפי ישראלים התאמצו ולמדו מקצועות כמו הנדסה ומקצועות הייטק קשים ללמידה והם נזרקים מהעבודה בגיל 50. או פחות. הרבה מהנדסים כמו ביו רפואיים לא מוצאים פה עבודה. אלפי משכילים שלמדו מקצועות מדעיים אין להם עתיד פה אין להם עבודה בישראל. העיקר שיש פה אלפי עורכי דין כל אהבל מצליח ללמוד ואף אחד לא סוגר פה מכללה אחת . אז בשביל מה ללמוד כשמי שלא למד מרויח יותר ? אינסטלטורים וחשמלאים מרויחים הרבה ולפיד דוגמא הכי טובה לישראלי המצליחן. צריך מזל בחיים וקשרים נכונים. הוא כזה יפה שצריך להיות פרזנטור של בנק? הוא הבן של וככה זה עובד במדינה נסו להתקבל למשרה ציבורית במשרד ממשלתי הכל שמור למקורבים.
    סגור
  • המגיב הוא בור ועם הארץ . רבים מהגאונים והפרופסורים
    ד"ר מרכוס 20/01/2015 09:34
    הגב לתגובה זו
    2 6
    גם בתלמוד וגם בספרות ואפילו במדע לא סיימו אוניברסיטה מסודרת. די למשכיל לקרא את כתביו של לפיד כדי להבין שהוא בעל כשרון רב. גם יכולות עבודתו עצומה. תוצאות הזמן הקצר שהיה עם נבחריו בממשלה מוכיחים זאת. לכן המלעיזים בתחום זה פוסלים במומם.
    סגור
  • איך רבים מהגאונים והפרופסורים לא סיימו אוניברסיטה
    בור ועם 20/01/2015 19:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מסודרת? איך הם נהיו פרופסורים? קנו את התואר ? כמו לפיד שהכריז על עצמו דוקטור חחחחח. כתביו ממש מראים על כשרון וואו פרס נובל מחכה לו. לפיד= 0
    סגור
  • יש הרבה אמת בדברים, אך לפיד חיובי מאחרים
    עו"ד שוורץ 20/01/2015 09:30
    הגב לתגובה זו
    8 4
    נכון שלפיד לא משכיל, אך כבר הגיע ויחסית הגון מאחרים ומנסה לשנות וזה לוקח זמן ...
    סגור
  • רוצב לשנות לחיוב
    https://www.facebook 20/01/2015 10:02
    הגב לתגובה זו
    0 3
    לפיד חותר לכיוון ראוי, איננו הגרוע מכולם, ייתכן ההיפך !
    סגור
  • גרם הרבה נזקים כלכליים הוא פופוליסט ולא חכם
    לפיד 20/01/2015 09:47
    הגב לתגובה זו
    7 2
    העובדה שלא מכר את כיל ופעל מהבטן ולא מהראש וגרם נזק למדינה בהפסדים של מס שהיתה יכולה לקבל . השיקולים שלו היו של שלי יחימוביץ כאילו משנה אם הבעלים קנדי או ישראלי או אנגלי . זאת גם פגיעה בחופש הכלכלי של כל אזרח שמשקיע פה אומרים לו מה לקנות בכמה לקנות בכמה למכור למי למכור וכו. איפה הכלכלה החופשית? פוטאש היתה ראויה לקנות ממנו את כיל ולא היה קורה כלום למדינה . אם עידן עופר רוצה למכור את כיל אז אסור לו? ראינו מה קורה עם מכירת תנובה הסינים לא מצליחים לסיים את הקניה . שיגידו תודה שמישהו מוכן לקנות או שחוזרים לשנות ה 50 . לפיד גרם נזקים למשקיעים למדינה ויגרום לפיטורי עובדים בדרום. ועוד לא דיברנו על מעמ 0 שזה ממש טמטום . הדבר היחיד שביבי עשה טוב זה שפיטר אותו
    סגור
  • 3.
    מה עוזר לנו לדעת כמה כסף יש להם? ברור שעם משכרת
    שקיפות 20/01/2015 08:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    של ח"כ אפשר לחסוף חצי מהסכום. הבעיה היא מאיפה הכסף? אנשי תקשורת מרויחים הון תועפות ואותנו רודפים עד מות כדי לשלם את האגרה של רשעות השידור. לא ביטלו אותה למרות ההבטחות ריבית פיגורים רצחנית שאפילו השוק השחור היה מתבייש לגבות אותה. שיילוקים . איפה ההבטחה לבטל את רשות השידור הכושלת? הרשות נסגרת ועדיין מאיימים עלינו לשלם את זה ומי בכלל רואה ערוץ 1? בושה של מדינה
    סגור
  • 2.
    מה מדד הנגישות באופניים
    דני 20/01/2015 08:53
    הגב לתגובה זו
    0 3
    באזור ומה כמות הערסים לקמר?
    סגור
  • 1.
    הוא זה שביטל את הפטור ממס שבח על דירה שנייה.
    לפיד 20/01/2015 08:50
    הגב לתגובה זו
    9 4
    והוא נפגע מכך. אז תפסיקו לבלבל במוח? מה הוא תקע? את ההצעה ההזויה של סתיו שפיר לפקח על מחירי השכירות? הצעה פופוליסטית ושפוגעת באנשים שעמלו וקנו דירות ולא מבטיחה להם את זכויותיהם. הצעה מקוממת שמקומה בפח האשפה. והרצוג הבטיח לקדם אותה על חשבון אלה שעמלו וקנו בכספם. הצעה שהיא צעד נוסף בדרך לקומוניזים
    סגור