איתות עצבני: תראו איפה מכרו המוסדיים בלחץ אדיר - והציבור ממשיך לקנות

אחרי שטף הכתבות על כיוון ההשקעה המומלץ ל-2015, נתוני בנק ישראל חושפים את השתנות הפוזיציה של הגופים הגדולים
סוחר, צילום: Getty images Israel
שינוי כיוון אגרסיבי. המוסדיים מוכרים מניות בחו"ל - ובלחץ אדיר. לפי נתוני שפורסמו הבוקר, הגופים המוסדיים בארץ (קרנות פנסיה וחברות הביטוח) מכרו בחודש נובמבר מניות בחו"ל בסכום ענק של מעל 4.5 מיליארד שקלים (1.2 מיליארד דולר). ומה עשו באותו הזמן משקי הבית (כלומר הציבור)? קנו מניות בכמעט 800 מיליון שקלים (200 מיליון דולר).

כלומר המגמה בחודש נובמבר הייתה הפוכה ובעוצמה גדולה. בזמן שהציבור קנה מניות בחו"ל בסכום שיא של מעל שנה, המוסדיים מכרו מניות בסכום שיא של שנים ארוכות (אם לא שיא כל הזמנים). נציין כי קרנות הנאמנות שמשקיעות במניות בחו"ל (דרכן פועל הציבור) השלימו בדצמבר רצף מדהים של 26 חודשים רצופים של גיוסים (סה"כ גיוס של 3.6 מיליארד שקל ב-2014 שזה גיוס שיא לקטגוריה מאז 2005). גם המוסדיים רכשו מניות בהתמדה אבל בשניים מתוך 3 החודשים האחרונים (שעד נובמבר) המוסדיים מימשו - כאשר בנובמר זה היה מימוש ענק.

עוד נציין כי המוסדיים היו אלה שהחלו ראשונים להסיט כספים למניות בחו"ל בזמן שהציבור החל במגמה זו (דרך קרנות הנאמנות) באיחור של חודשים ארוכים. האם כעת המוסדיים משנים כיוון והציבור עדיין בשלו? ימים יגידו, ייתכן שחודש נובמבר היה איתות.

מה עשו המדדים? חודש נובמבר דווקא היה חודש טוב בוול סטריט, מדד ה- S&P 500 +0.9% S&P 500 2,675.81 +0.9% S&P 500 סגירה:2,652.01 פתיחה:2,660.63 גבוה:2,679.63 נמוך:2,659.14 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: עלה 2.45% לשיא כל הזמנים. בדצמבר רשם המדד ירידה של 0.45% וזה דווקא בניגוד לסטטיסטיקה לפיה דצמבר הוא החודש הטוב ביותר בשנה. בת"א המעו"ף צלל 1.5% בדצמבר אחרי קפיצה של 3.5% בנובמבר.

ומה לגבי פעילות הזרים בבורסה בת"א? בחודש נובמבר רכשו הזרים מניות בת"א בסכום של 147 מיליון דולר, וזאת אחרי קניה בסכום של 189 מיליון דולר באוקטובר וקניה בסך של 171 מיליון דולר בספטמבר.

הטבלה מתוך אתר בנק ישראל:

תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    פנסיונרים שהפנסיה בבורסה:תשקיעו בוזלין.והרבה. (ל"ת)
    תודה לשר האוצר ביבי! 05/01/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 12.
    חבל שכחתם את הפיתגם ביתי הוא מבצרי
    שלומי 05/01/2015 13:12
    הגב לתגובה זו
    1 4
    עם כל זה שהבורסה שלנו מדשדשת אבל שם כל נפילה מאוד כואבת ואפילו במניות טובות
    סגור
  • 11.
    ל-6 אתה צודק אין ברכה בהשקעה בחו"ל והציבור
    יעקב 05/01/2015 13:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הולך אחרי העדר להמלצות הזויות של משקעים אינטרסנטים היוצאים מבתי השקעות
    סגור
  • 10.
    הציבור מרגיש את השוק בחול
    איל 05/01/2015 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז שנים. רבות הציבור. מרגיש. נכונה את קוני השוק
    סגור
  • 9.
    זה הזמן לקנות זהב. (ל"ת)
    שרם 05/01/2015 12:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • יש מצב...., גם אני חושב שלהחזיק זהב, זה נכון
    רונן 05/01/2015 13:33
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אבל אני מתזמן!!!, לכן לדעתי הלא מלומדת אז לא ממונף(לא לטרייד מהיר)
    סגור
  • 8.
    למה לקנות כי יש מידה פנים כך עושים כסף כל והבורסה רק עו
    חברים 05/01/2015 12:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכן הבורסה רק עולה בלי מידה לא ישימו את הכסף לכן הבורסה רק של הכרשים בבורסה כול הזרים בחוץ הציבור בחוץ ארון קבורה בבורסה הכרשים בפנים הבלון בבורסה מתנפח והכול חוגג
    סגור
  • ״מידע פנים״ ״כסף קל״ לך לאולפן.זה בחינם!! (ל"ת)
    אלה הכי עשירים... 05/01/2015 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 7.
    הנה שם שווה יותר... כנסו
    Cta 05/01/2015 12:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין כמו נזילות שקיפות מלאה ואקטיביות סווינג של שבוע שבועיים לא יותר Managed Futures תצאו מהבועה שלנו תהנו מכלים שרק מתוחכמים כרגע נהנים מהם.. יש קרנות גידור שמתעסקות רק בזה
    סגור
  • 6.
    לפתוח מצנחים
    חיים מחדרה 05/01/2015 12:17
    הגב לתגובה זו
    4 8
    - 40 אחוז למטה בארה"ב- אם לא השנה- אז בשנה הבאה. היסטוריה יא מטומטמים: 5-7 שנים עולה- 1-1.5 שנים יורד ב-30-50 אחוז. זו כל התורה על רגל אחת.
    סגור
  • מה שיורד 30% צריך לעלות כ43% להגיע לאותו מקום. (ל"ת)
    אלברט א. 05/01/2015 13:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אם יהיה 40 אחוז למטה בארה"ב פה יהיה מינוס 50% (ל"ת)
    סרגיי 05/01/2015 13:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 5.
    אז מה הם עושים עם הכסף? עוברים למזומן? משקיעים במעוף?
    דודו 05/01/2015 12:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא רואה הגיון באף אחד מהמהלכים האלו.
    סגור
  • שורטים- לשנה וחצי (ל"ת)
    הפוך גוטה- הפוך 05/01/2015 15:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    אפקט ינואר..
    אלעד הכריש 05/01/2015 11:46
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אין מה לדאוג אתם תראו את כל הקניות בחזרה החודש..
    סגור
  • 3.
    נו ו? זה בשביל הדוחות להראות שהם "סולידייפ" (ל"ת)
    ילדים? 05/01/2015 11:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    עשו טעות
    אייל 05/01/2015 11:38
    הגב לתגובה זו
    1 3
    עשו טעות הככלה האמאקאית מתאוששת
    סגור
  • ככה זה כשהם לא צופים בחדשות :)))) (ל"ת)
    אתה מעודכן והם לא 05/01/2015 12:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    עשו טעות