ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

אזהרה ממודי'ס: הקדמת הבחירות עלולה להביא להורדת דירוג האשראי לישראל

נכון להיום דירוג האשראי של ישראל עומד על A1, עם "אופק יציב". בתגובה: ירידות באג"חים ובמניות הבנקים - והדולר מזנק 0.8%
בינימין נתניהו, צילום: אורי פורת
סוכנות הדירוג מודיס מספקת היום איתות שלילי לגבי הכלכלה בישראל. הסיבה: ההחלטה ללכת לבחירות. איגרות החוב של מדינת ישראל מדורגות על ידי מודיס' בדרגה A1 באופק 'יציב' ובמודיס' מציינים כי להקדמת הבחירות עלולה להיות השלכה שלילית על הדירוג.

ככל הנראה, הדיווח הגיע למשקיעים הזרים כבר בשעה 13:00. אז החלו נפילות שערים באיגרות החוב הממשלתיות. כעת האג"ח הממשלתי הארוך ל-30 שנה ממשלתי שקלי +0.08% ממשלתי שקלי 412.55 +0.08% ממשלתי שקלי בסיס:412.22 פתיחה:0 גבוה:412.57 נמוך:412.22 תמורה:1,093,159,637 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: נסחר בירידות שערים של יותר מ-1%. מי שעוד חוטפות בעקבות הדיווח של מודיס הן מניות הבנקים בת"א. מדד ת"א בנקים-5 +1.57% מדד ת"א בנק 1,835.1 +1.57% מדד ת"א בנקים-5 בסיס:1,806.71 פתיחה:1,806.15 גבוה:1,835.92 נמוך:1,796.09 תמורה:321,852,008 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: שנסחר בעליות קלות, עבר לירידות של 0.7% מייד לאחר הדיווח. מצד שני, הדולר היציג עלה 0.38% ואחרי קביעת היציג ה דולר רציף -0.03% דולר רציף 3.51 -0.03% דולר רציף בסיס:3.51 פתיחה:0 גבוה:3.52 נמוך:3.51 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ממשיך לטפס.

במודי'ס מציינים כי הבחירות עלולות לפגוע באמון הכלכלי. כמו כן, הדבר עלול להשעות את היישום של מהלכים מעודדי צמיחה ורפורמות ותוכניות כלכליות לפרק זמן השנתיים הקרובות.

עוד כותבים בסוכנות הדירוג כי להערכתם תקציב המדינה לשנת 2015 לא יאושר עד אמצע שנת 2015. במקרה שכזה, במודיס מציינים כי הגירעון עלול להיות נמוך מ-3.4% מהתמ"ג החזוי של מדינת ישראל. למרות שלכאורה מדובר בחדשות חיוביות, בסוכנות הדירוג מדגישים כי זה יותר סוג של 'תאונה' מאשר ניהול פיסקלי מצוין.

תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    בבי תראה מה גרמתה לבורסה לסי שלו היהה מזה 50 שנה (ל"ת)
    אבי 16/12/2014 13:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    שוב אפקט " ביבי " עם הראש שלו והעיקר הכיסא .
    גק 16/12/2014 13:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אזהרה ממודי'ס: הקדמת הבחירות עלולה להביא להורדת דירוג האשראי לישראל
    סגור
  • 14.
    האזהרה של מודיס על רקע ההכנות לקראת הבחירות כאן היא....
    אלעד 16/12/2014 09:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טעות ואיוולת ....כי זה עלול להתפרש כניסיון מתוזמן להתערבות של גורם כלכלי זר בהליך דמוקרטי כאן ....
    סגור
  • 13.
    זה בסדר אם ביבי יבחר לא ישאר לנו דירוג (ל"ת)
    תום 15/12/2014 20:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 12.
    מה קרה למודיס שמתרכזים רק בנו? רק לפני חודש נתנו תחזית
    אנליסט עממי 15/12/2014 17:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין להם מה לעשות? יש כל כך הרבה מדינות אחרות במערב עם צרות כלכליות בלי סוף והם כל הזמן מתמקדים בנו. אולי יש פה כוונה להשפיע על הבחירות ולהחליש את הממשלה הקיימת. לי זה מריח לא טוב ולא משנה מי בשלטון. זו פגיעה בריבונותנו!
    סגור
  • מדובר כנראה לא רק באזהרה אלא גם באיום על רקע........
    אופק 16/12/2014 09:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ....שיכול להתפרש כניסיון לכאורה להתערבות זרה בהליך דמוקרטי בעיצומם של ההכנות לקראת הבחירות כאן ...והשאלה היא, מדוע עכשיו ולא לאחר סגירת הקלפיות..??
    סגור
  • 11.
    מחר ירידות
    בבר 70 שנה 15/12/2014 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ביבי ימוטט את הבורסה שגם ככה היא בועה . ורק השורטיסיטים יחגגו
    סגור
  • 10.
    האג"ח הכל בגלל ביבי השסניק
    רק לא ביביב 15/12/2014 17:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הפירוק של ביבי זה להכניס את שס עכשיו שילך עם עצמו
    סגור
  • רק לא ביבי (ל"ת)
    אייל 16/12/2014 07:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    לא יעזור לזבל השמאלני...רוב העם ימני ולכן רק ביבי (ל"ת)
    יעקב 15/12/2014 16:16
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    2015 תהיה שנה כלכלית שכל ישראלי יזכור.
    ר 15/12/2014 16:15
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אנו עומדים בפני קטסטרופה כלכלית, ההזנחה הפושעת של שוק הנדלן עומדת להתפרץ ולהשפיע על שוק העבודה ולגבות מחיר מכל המערכת הכלכלית.
    סגור
  • 7.
    ביבי תגיד להם שעליך לא מאיימים ואת לא לחיץ
    סמי 15/12/2014 16:11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שים פס כמו שאתה רגיל
    סגור
  • 6.
    הכל אבועלי
    כהן 15/12/2014 15:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחר עליות חדות אנחנו מכירים את ההצגה.
    סגור
  • 5.
    מה אכפת לביבי, העם ישלם כי העם מטומטם (ל"ת)
    איציק 15/12/2014 15:37
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • הבוחר הישראלי שוב יחלק את קולו ל20 מפלגות. נכון אידיוט? (ל"ת)
    יעקב 15/12/2014 16:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    המצב הכלכלי בארץ הטוב בעולם
    שמוליק 15/12/2014 15:28
    הגב לתגובה זו
    2 5
    יצא לי להיות כמעט בכל העולם ופה זה גן עדן.
    סגור
  • כמעט
    אם רק 15/12/2014 16:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה לא מספיק. אין חצי הריון. או הכל או לא כלום. הבנת שמוליק?
    סגור
  • 3.
    כתבה כדי לקנות
    חכם 15/12/2014 15:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחר האגח טס למעלה.
    סגור
  • 2.
    יאיר לפיד הנפל הרס הכלכלה
    אזרח 15/12/2014 15:16
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ברוך שפטרנו ממנו...
    סגור
  • נידמה לך
    אייל 16/12/2014 07:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא כיסה בור של 40 מיליארדהגיע עם תקציב חברתיוביבי פחד ממנוולא נתן לו לתת לנו הישגיםרק לא ביבי
    סגור
  • לפיד לא גאון אבל
    החלילן מהמלין 15/12/2014 16:26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה היה ברור לביבי שמינה אותו כדי לגרום להכשלתו ולהאשימו במחדליו ובמחדלי שטייניץ שלא להזכיר את הכספים הענקיים שהלכו והולכים לבטחון ולהתנחלויות .האם לפיד שלט בסלומינסקי? מי הביא לבחירות אם לא ביבי.לכן מספיק עם השטויות והכתובת היא אחת ביבי ולוויניו.
    סגור
  • אך הרס עם לא נתנו לו לעשות כלום? (ל"ת)
    קרינו 15/12/2014 16:12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    כתבות של השמאל
    גאון 15/12/2014 15:11
    הגב לתגובה זו
    2 4
    לא יעזור לכם ביבי ינצח בגדול.
    סגור