ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

כיל זימנה 145 עובדים לשימוע לפני פיטורים - צפו במכתב המקורי

תגובה וועד העובדים: "הנהלת כיל בוחרת לנהל את המאבק במסקנות וועדת ששינסקי ובממשלת ישראל על גבם של העובדים"
 |  23
חרב הפיטורים
Share
חברת כיל (+0.44%) כיל 1,380 +0.44% 17:24 16/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי כיל בסיס:1,374 פתיחה:1,374 גבוה:1,395 נמוך:1,363 תמורה:23,088,084 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות מקבומת חברה לישראל (+0.74%) חברה לישראל 59,820 +0.74% 17:24 16/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי חברה לישראל בסיס:59,380 פתיחה:59,380 גבוה:59,950 נמוך:58,660 תמורה:6,187,712 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות מממשת את האיומים שלה - גל הפיטורים החל. יצרנית הדשנים זימנה 145 עובדים מחברת תרכובות הברום לשימוע לפני פיטורים.


תגובה וועד עובדי תרכובות ברום למכתבי הפיטורים שהוציאה הנהלת כיל הבוקר: "הנהלת כיל בוחרת לנהל את המאבק במסקנות וועדת שישנסקי ובממשלת ישראל על גבם של העובדים. אותה הנהלה שחילקה לעצמה רק השבוע דיבידנד שמן של 125 מיליון דולר גוזרת גזר דין מוות על 140 משפחות בנגב ללא שום סיבה וזאת במהלך מו"מ. וועד עובדי כיל שוקל את צעדיו מול ההתנהלות החד צדדית של ההנהלה ויכנס במהלך השבוע מסיבת עיתונאים".

עוד בחודש ספטמבר הודיעה הנהלת החברה על כוונתה לפטר כ-300 עובדים מתרכובות ברום ובנוסף לפטר עובדים גם מיתר המפעלים של החברה. סה"כ הציגה ההנהלה עד כה תוכנית לפיטורי כ-1,200 עובדים מכל החברות בקבוצה.


תוכניות ההתייעלות של כיל

במסגרת פרסום הדוחות הכספיים לסיכום הרבעון השלישי של השנה הודיעה כיל כי "ביצוע תוכניות התייעלות, חיסכון וצמצום עלויות הייצור, בעיקר במסגרת תוכנית ההתייעלות והפרישה של כ-120 עובדים במפעל רותם שבנגב, צפויה החברה לחסוך כ-80 מיליון דולר בשנת 2014. הנהלת כיל החלה במו"מ גם עם נציגי העובדים של מפעלי ים המלח ותרכובות ברום בנאות חובב בדבר תוכנית התייעלות, הכוללת צמצום עלויות ייצור וקיצוץ מספר המועסקים במפעלים אלה".כיל היא חברת האם של קבוצת חברות המפיקות אשלג, כימיקלים, פוספטים ודשנים. כיל: "ההנהלה קוראת לוועד לנהל מו"מ רציני ומכובד"

מכיל נמסר בתגובה: "מפעל תרכובות ברום חווה בשנים האחרונות שחיקה מתמשכת ברווחיות כתוצאה מהמשבר בשוק הברום העולמי, כולל ירידה בביקוש למעכבי בעירה, צמיחה אטית וירידת מחירים. במקביל, מסקנות ועדת ששינסקי, חיוב תמלוגים על מוצרי המשך, והחלטות ממשלה מהשנים האחרונות יחייבו את כיל לשלם למדינה תקבולים של עוד מיליארד וחצי שקל בכל שנה בנוסף למיליארד שקלים שהיא מעבירה כבר עכשיו. כל אלה יוצרים צורך דחוף במציאת נקודת איזון חדשה לפעילות בישראל של החברה, הכוללת אימוץ תוכנית התייעלות וצמצום עלויות ייצור, ובכלל זה גם צמצום כוח אדם. תוכנית זו חיונית להמשך קיומו לאורך זמן של מפעל תרכובות ברום ולהמשך העסקת עובדיו.

במסגרת המו"מ והשיחות המתנהלות עם וועד העובדים מזה מספר חודשים, הודיעה החברה הבוקר על כוונה להביא להפסקת עבודתם של 144 עובדים. ההנהלה קוראת לוועד לנהל מו"מ רציני ומכובד במטרה להגיע להסכמה בדבר ביצוע תוכנית ההתייעלות".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

23 תגובות ב-12 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
12 בן 16/11/2014 22:59 לעובדים אומר
מצטער בשבילכם אבל תפנו לממשלה הטיפשית הזו ולשר האוצר, לשלי יחימוביץ, להרצוג ולשאר הפופוליסטים שטעו כשלא הצביעו בעד שפוטאש ירכשו את כיל במחיר הזוי של 60 שקל. אז קבלו עכשיו את הדין כי אין מנוס, כיל חברה פרטית ועש לה משקיעים שצריכים להרוויח. קחו את העושק שתקבלו ולכו לממשלה ההזויה שלנו שם אולי תקבלו הסבר אחד או שניים.
11 צקו 16/11/2014 21:49 כיל תחסוך כ 17.5 מליון והמדינה תרויח 400 מיליון מהמס
144 עובדים כפול 10000 ש"ח שכר ממצוע=17.28 מליון.מסקנה להעלות את המס הטריק של אחזקת העובדים כבני ערובה לא עובד נקודה.
10 קליפ 16/11/2014 19:39 "פיטורי התייעלות" ביטוי נאצי מצמרר
והתשקורת מאפשרת פיטורי נאצה כדי להחליף עובדים הגונים בעבדי זבל קבלן. עבדים ללא זכויות (למעט הזכות למוות משחרר) והבונוסים חוגגים בכיל. היכן הבושה?
9 עובד ברום 16/11/2014 16:47 התקף לב
עובד שהגיע למשמרת צהריים קיבל את מכתב הפיטורים קיבל התקף לב ומובל בדקות אלו ממש בניידת טיפול נימרץ לבית החולים
בן 16/11/2014 23:01 מה הקשר
גם אני פוטרתי ויותר מפעם אחת. שירגיש טוב ושיפנה לממשלה בטענות. אני גם מניח שהוא חלה בליבו בגלל עודף משקל וסיגריות. תבדוק
8 בהההההההה 16/11/2014 14:58 בטוח יפטרו את עידן עופר. רק שכחת שהוא קנה
את כיל מאייזנברג אז מי יפטר אותו? היה למדינה הזדמנות להיפטר ממנו ולמכור את כיל לפוטאש אבל שלי לא הרשתה חלילה יעבירו את ים המלח לקנדים. אולי ילאימו את כיל ואז תהיה מרוצה? רק אל תבכה אחכ שהם כמו עובדי הנמל מרויחים הון על חשבונך.
7 איציק 16/11/2014 14:55 אחד שלא מבין
מה זה אומר לקנות או למכור
6 בא 16/11/2014 14:00 גם האיש הזה עם העניבה יפוטר יום אחד ,וירד למטה למטה ,
שם מחכים לו כבר .
5 בא 16/11/2014 13:53 משתמשים העובדים כבני ערובה ,מה זה עושה אותם . (ל"ת)
העובדים 16/11/2014 15:00 לפיד משתמש בעובדים כבני ערובה ולא כיל (ל"ת)
4 lallush 16/11/2014 13:34 רק לי זה נראה מוזר?
חסכון של 80 מליון שקל על 120 עובדים לשנה? לי יצא משכורת של 210000 שקל לעובד לחודש! איפה טעיתי?
בן 16/11/2014 23:01 העובדים עשקו את כיל (ל"ת)
עובד מדינה 16/11/2014 18:29 80000000/12/120=55555
55555 לחודש ,זה המון !!!
120 16/11/2014 14:26 תאר לך איזה חסכון יהיה לנו אם לא יהיו 120 חברי כנסת? (ל"ת)
lallush 16/11/2014 19:36 זה היה ציני נכון?
כי ברור שהם לא מקבלים 200K לחודש...
3 הצדיק מסדום 16/11/2014 13:31 כל הכבוד ללפיד ושישנסקי כך אתם דואגים למעמד הבינוני ! (ל"ת)
מעמד הביניים 16/11/2014 14:52 לא הבנתי איך שישנסקי דואג למעמד. הוא דואג לממשלה
הכסף יזרום לכיס הממשלה והיא כבר תדאג לשחד את בוחריה לפיד פגע הכי הרבה במעמד הביניים. בקצבאות הילדים . בביטול פטור ממס שבח על דירה שניה. שזה פגיעה במעמד הביניים. וגם מע"מ 0 יהיה על חשבון המעמד. חכה להטלת מיסים נוספים. לידיעתך אין מתנות חינם. אבל יש פרייארים שקל לעבוד עליהם.
2 דיבידנד בכיל 16/11/2014 13:16 אולי עובדי כיל רוצים שהמשקיעים יוותרו על השקעתם
יסרבו לקבל דיבידנד ואף יתרמו מעשר שנתי למען עובדי כיל? תכף יבקשו להלאים את כיל ואחכ יבקשו להשוות את שכרם לעובדי הנמלים. בהם לפיד לא מעז לפגוע
עירד 16/11/2014 13:35 אתה חלאה
כזה גועל נפש וחוסר רגישות לא ראיתי הרבה זמן. מדובר לא רק בדיבידנדים המנופחים שהם תוצאה של מדיניות מס רכרוכית (תחת מעטה של "עידוד השקעות הון") אלא גם במשכורות הזויות של הבכירים. יפה שאכפת לך יותר מהכיס שלך מאשר מפרנסתם של תושבים בדרום. ואחרי זה אני צריך לשמוע אנשים אומרים: "כל ישראל אחים"
לעירד 16/11/2014 14:49 המשקיעים בכיל מלווים את כספם לחברה וזה עוזר לחברה
אז לא מגיע להם כלום? מאז הקמת שישנסקי ע"י לפיד המניה התרסקה ב 20% לפחות. בנוסף לבעיות האחרות בשוק האשלג שגרמו לנפילה. כיל משלמת הרבה מס כולל קציר המלח וגם הוחרגה מחוק עידוד השקעות הון. אם כיל תגיע להפסד אז יפטרו יותר עובדים. העובדים שתקו כשהקימו את שישנסקי כי חשבו שזה לא נוגע אליהם. להפך פנו לממשלה שתזרז את מסקנות שישנסקי לגבי כיל. עכשיו כשזה נוגע אליהם הם רוצים את עזרת כל עם ישראל? מדוע עובדי כיל לא יוצאים לעזרת המפוטרים והמובטלים בארץ? בינהם גם עורכי דין, כלכלנים ורואי חשבון עובדי כיל מרויחים יותר מאקדמאים והתרגלו לשכר גבוה. זה כבר לא אפשרי יותר. לועד עובדי כיל יש הרבה כסף עובדה שהם שכרו את ירון זליכה לייצג אותם נגד הממשלה וזה כנראה לא בהתנדבות. ירון זליכה היה בעד שישנסקי וכעת הוא מגן על העובדים? אין גבול לציניות? עובדי כיל היו צריכים לצאת נגד שישינסקי ולא לחכות שזה יפגע בהם. האם לפיד לא הבין את המשמעות של המהלך הזה? כנראה שהסבירו לו וכולם בממשלה שתקו כי מאוד נוח שיותר כסף יזרום לכיסם. הממשלה משתמשת בעובדים לטובתה. אז מי פה החלאה? סביר להניח שאתה
עירד 17/11/2014 02:46 אז אי אפשר לקצת במשכורת? ישר לפטר?
שיעוף מפה אדון עופר השבע במקום שנסבול אותו עד 2030 ושיביאו במקומם חברה זרה. סינית, קנדית, לא משנה. העיקר שזו תהיה חברה פחות מעורבבת עם הרגולטורים. כי"ל יצאו בזול מששנסקי 2 ואתה לא יכול להתעלם מזה
בן 16/11/2014 23:06 הכל אמת
לפיד טעה כשלא מכר לפוטאש במחיר הזוי של 60 שקל למניה. המדינה היתה מרוויחה, העובדים וכולנו כי פוטאש זה ליגה לאומית בניהול. אבל הציניות, הטיפשות, חוסר המחשבה קדימה והטימטום, הביאו אנשים שאין להם מושג בכלום, לבזבז את ההזדמנות ועכשיו.. המניה 27 שקל, העובדים העושקים יפוטרו סופסוף, כיל לא משקיעים בפיתוח ומוכרים מפעלים ליפאנים.. ו אז איפה עכשיו לפיד? שלי? הרצוג? וביבי שיושב מהצד ונותן ללפיד הטירון להיכשל.. נורא.....
1 עובדי כיל 16/11/2014 13:12 שלחו מכתב נגד הננהלה לזרז את יישום מסקנות שישנסקי
בנוסף שכרו את זליכה לייצג אותם. זליכה מיוזמי רעיון שישנסקי. יוצא נגד הממשלה זועק נגד בועת הנדלן אבל משתתף בעסקי בניה לא מתבייש לבקש שכר טרחה של מליונים (באפריקה) וגם כעת יגרוף לכיסו מליונים. לפיד עשה נזק למדינה וביבי שתק כי השתלם לו. העובדים לא מעניינים את הממשלה כל עוד הכסף יזרום לכיסם. לאזרח זה לא יגיע. עובדי כיל טיפשים
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש