שופרסל לא מצליחה להתמודד עם התחרות: הפסידה 149 מיליון שקל

רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל בניהולו של איציק אברכהן הפחיתה מחירים וצברה הפסד גדול בחודשים ינואר-ספטמבר
 |  (22)
איציק אברכהן, צילום: סיון פרג'; יח"צ
שופרסל +0.66% שופרסל 2,450 +0.66% שופרסל בסיס:2,434 פתיחה:2,447 גבוה:2,460 נמוך:2,422 תמורה:6,414,964 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נכשלת בתחרות מול רשתות הדיסקאונט: סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר עם ירידה קלה של 2% בהכנסות ל-8.8 מיליארד שקל והפסד גדול של 149 מיליון שקל - לעומת רווח של 132 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

שופרסל, תחת ניהולו של איציק אברכהן, הינה רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל, המפעילה 285 סניפים בכל הארץ במסגרת מספר פורמטים בשטח כולל של 553 אלף מ"ר. החברה מעסיקה כ-13 אלף עובדים.

הפסד של 24 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה

התוצאות הגרועות באות לידי ביטוי מתחילת השנה וגם ברבעון השלישי: ירידה של 2.7% בהכנסות ל-2.9 מיליארד שקל והפסד של 24 מיליון שקל - לעומת רווח של 34 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2013.

שופרסל: "החל מתחילת שנת 2014 ניכרת מגמה של האטה בצריכה בשוק קמעונאות המזון בישראל אשר הובילה לירידה בהיקף מכירות החברה במהלך תקופת הדוח בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד".

הרווח הגולמי נחתך ברבעון השלישי ב-16% ל-643 מיליון שקל. שיעור של 21.5% לעומת 25% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הגולמי ובשיעורו נבע בעיקר מהורדת המחירים בעקבות התכנית העסקית.

עלות העסקת המנכ"ל של החברה המפסידה - 322 אלף שקל בחודש

חלק מהתוכנית של איציק אברכהן להתמודד עם התחרות החריפה היא סגירה והקטנה של סניפים לא יעילים והתייעלות, פרישה מרצון וצמצום מטה החברה ובמילים אחרות - פיטורים.

בעניין זה כדאי להזכיר את עלות העסקת מנכ"ל החברה איציק אברכהן 3.858 מיליון שקל בשנה או 322 אלף שקל בחודש.

מעבר לעובדים הפשוטים שהפסידו את מקום עבודתם גם המשקיעים במניה של החברה המפסידה הפסידו - מניית שופרסל צללה 28% מתחילת השנה.

דורין פלס , אנליסטית המזון של בית ההשקעות IBI: "דוח חלש היסטורית. אין ספק ששופרסל נמצאת בנקודה בעייתית - ברגע שתשלים את יישום התכנית האסטרטגית ויוסר חלק מהלחץ על המרווחים, יגיע חוק המזון שגורר עלויות גבוהות גם הוא".
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    הסניף בעזריאלי עבר שיפוץ מדהים והמחירים סבירים כל הכבוד
    גלית 12/11/2014 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאוד מצא חן בעני הסניף אחרי שיפוץ מגיע לכם פירגון גם עמדות האוכל מאוד נחמדות ניסיתי את ה
    סגור
  • 19.
    הסניף בעזריאלי עבר שיפוץ מדהים והמחירים סבירים כל הכבוד
    גלית-גדרה 12/11/2014 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאוד מצא חן בעיני הסניף אחרי שיפוץ מגיע לכם פירגון גם עמדות האוכל מאוד נחמדות ניסיתי את הבר בכניסה וגם את המסעדה זו דוגמא טובה לתת גם לאחרים להרוויח רק שימרו על העובדים
    סגור
  • 18.
    סתם תחושת בטן
    קל מנסע 11/11/2014 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיבדקו גניבות על ידי לקוחות ועוכדים..... נראה שהולך ברדק לעומת רשתות אחרות
    סגור
  • 17.
    שופרסל מתגאה שהמוצרים טריים - תכנסו ותקראו
    לקוח של שופרסל 11/11/2014 13:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ערב ראש השנה חל ב- 24/9/14. בתאריך 22/9/14 ערכתי קניות לקראת החג בסניף שופרסל דיל גדול ומרכזי ברח' משה דיין בראשל"צ. כאשר הגעתי למקרר עופות מצוננים המקרר היה מלא עם שניצלים שפג תוקף 23/9/14 כלומר למחרת ואפילו לא ראויים לצריכה בערב החג. שאלתי את המוכרת במח' הבשר האם יש שניצלים יותר טריים והשיבה שאין ! המשכתי בקניות ובאקראי פגשתי מנהל אזור של שופרסל (ע"פ תג שענד) הסבתי את תשומת ליבו של פג תוקף של השניצלים. מנהל האזור פנה למנהל החנות שהפלא ופלא מנהל החנות הוציא ממקרר שבמחסן כמה מגשי שניצלים טריים שחפצתי. עכשיו מר איציק אברכהן תפרסם כאן תגובה על שהמוצרים שלכם טריים
    סגור
  • 16.
    לא אקנה בשופרסל!! גנבים (ל"ת)
    נוחי 11/11/2014 11:32
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 15.
    משכורת המנכ״ל כל כך צורמת על רקע ההפסדים ובכלל!!!
    בן אהרון 11/11/2014 11:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ראש ממשלה מקבל 50 אלף, נשיא העליון גם כן אותו סדר גודל, לנהל את סופר סל צריך כישורים יותר גדולים מלנהל את המדינה, יותר אחריות מנשיא העליון? למה צריך משכורות כל כך גבוהות ומנקרות עיניים למנהלים??? בפחות לא ימצא מי שיסכים לקבל את התפקיד? 50 אלף זה לא מספיק? זה לא תמורה הולמת לתפקיד ולמאמץ ולאחריות??
    סגור
  • 14.
    הפתרון-קיצוץ שכר מנהלים-שכר מירבי למנהל 40,000 ש"ח.
    משה ב 11/11/2014 10:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מנהל יכול לחיות בכבוד רב ב- 40,000 ש"ח. מספיק עם משכורות השחיתות. דרושה צניעות, יושר ושכר הוגן ולא שכר עושק.
    סגור
  • 13.
    כל הרשתות של שופרסל יקרות מאד
    ברוך 11/11/2014 10:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הם רק מפרסמים בכלי התיקשורת שהורידו מחירים בפועל שקר גדול והטעית הציבור שמבין את הראש שלהם ומיתרחק כמוני
    סגור
  • ממש לא. אני קונה בשופרדיל אקסטרא בצפון המדינה
    אחד שקונה קבוע. 11/11/2014 14:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר מפרסמים מחירים של המרכז, אני לא יודע על מה שם מדברים.
    סגור
  • 12.
    כשאברכהן יקטין ב 90 אחוז את משכורתו שופרסל תתאושש (ל"ת)
    אורי 11/11/2014 09:59
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    לקצץ משכורות מנכ"ל והנהלה דבר ראשון.לא מספיק מאה אלף
    בחודש למנכ"ל. חסכון 11/11/2014 09:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כ-3 מש"ח בשנה ועוד חברי הנהלה המאשרים אחד לשני הטבות ומשכורות. חמדנות לשמה.
    סגור
  • 10.
    בשופרסל אני קונה רק....שאין לי בררה אחרת. (ל"ת)
    איציק ר 11/11/2014 09:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 9.
    לא רע
    אבי 11/11/2014 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 2
    24 מליון הפסד ברבעון שחודש וחצי ממנו מלחמה - בהחלט תוצאות לא רעות בכלל. מרגישים את ההתייעלות 285 סניפים זה לא מעט חברה. זמן לקנות תראו איך המניה תעלה
    סגור
  • 8.
    אם הם כבר מפסידים, איך הם יכולים להוריד מחירים?? (ל"ת)
    בן אהרון 11/11/2014 09:42
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 7.
    כל הכתבות רעות
    שימי 11/11/2014 09:28
    הגב לתגובה זו
    0 4
    תפרגנו קצת אנשים שמו הרבה כסף לפרנס ולהמשיך להבריא את החברות בסוף כל משקיע שיגיע יברח
    סגור
  • עושקות גונבות שרק כסף מענין אותם ולא הלקוחות מה אתה מקש
    לא נפרגן לחברות עושק 11/11/2014 09:49
    הגב לתגובה זו
    5 0
    קש למה שנפרגן לחברה והעומדים בראשיה האפסים שכל היום זוממים אחד לקמבן את הלקוח לגנוב דעת במבצעים וטכניקות זולות של גנבים גזלנים ניגמר אנחנו יורקים על החברות האלה שנגרום להם לפשוט רגל כולל המנהל והמנכל שיחפשו בפחים הולך בושה וחרפה
    סגור
  • 6.
    330 אלף שח משכורת לחברה שמפטרת ומקצצת
    אזרח פשוט 11/11/2014 09:10
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זה בושה לתאוותנות החזירית וחסרת אחריות חברתית של מנכ"ל תאב בצע
    סגור
  • 5.
    לפחות
    הם 11/11/2014 09:03
    הגב לתגובה זו
    0 3
    עושים את הצעדים הנדרשים (כמובן בגלל שמדובר בשוק תחרותי יחסית במדינת השלולית שלנו)
    סגור
  • 4.
    שישלמו עגשיו מחיר על כל שנות העושק שלהם (ל"ת)
    גבי 11/11/2014 09:01
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 3.
    הם הודיעו שיהיו הפסדים עד סוף שנה אין כאן הפתעה
    רם 11/11/2014 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 1
    12מיליארד הכנסות , סגירת הסניפים המפסידים והחלפת 100 בכירים תייעל את החברה ותהפוך את הקערה בשנה הבאה לרווחים של 200 מיליון בשנה = 10% תשואה המחיר היום מהווה הזדמנות כניסה , יש לשופרסל נדלן שאם יימכר יביא לרווחי הון אדירים
    סגור
  • 2.
    שופרסל הפסיקה למכור תווים למאות אלפים ויותר
    למנכ"ל שופרסל 11/11/2014 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והנה התוצאה מי שהשכיל לעשות זה מגה שנותנת הנחה וגם מוכרת לסקטורים תווים בהנחה
    סגור
  • 1.
    יש יותר מדי אוכלי חינם ברשת ברשלצ בקבלת סחורה (ל"ת)
    חברים 11/11/2014 08:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור