ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

האנליסט מאיר סלייטר עונה על השאלה: למה מחירי המזון בארץ גבוהים כ"כ?

מחאת ברלין נחתה בבורסה בתל אביב - מניית רמי לוי צללה 3%. "המחאה הנוכחית תופסת את השוק במקום אחר לגמרי מ-2011"
 |  47
'מחאת ברלין'
Share
'מחאת ברלין' או בשמה הפופולרי יותר 'מחאת המילקי' - הכתה היום במניות הקשורות בבורסה בת"א. כך לדוגמה, מצד הקמעונאיות - מניית רמי לוי נפלה 2.9% ושופרסל צללה 3.1%. בצד היצרניות - שטראוס איבדה 2.44% ואסם ירד 2.43%. הירידות היו במחזורים גבוהים מאוד, שטראוס ריכזה מחזור של 18.6 מיליון שקלים, לעומת מחזור יומי ממוצע של 5.5 מיליון שקל בחודש האחרון. אסם ריכזה מחזור של 9 מיליון שקלים, מול מחזור יומי ממוצע של 3.4 מיליון שקלים.


בשיחה עם Bizportal אומר האנליסט מאיר סלייטר מבנק ירושלים כי "כרגע הכותרות אמנם גדולות אבל זה לא נראה שאנחנו שבמצב של רעידת אדמה בשוק המזון בישראל - למרות שהמחאה יכולה כמובן להחריף. צריך להבין שבניגוד למחאת קיץ 2011, המחאה הנוכחית מגיעה אחרי שנה שלמה שמחירי המוצרים בסופר דווקא לא עלו ואפילו ירדו. זה קרה בגלל אופי הרכישה היותר בררני של הצרכנים וגם בגלל התחרות החריפה בין רשתות המזון מאלצת אותן להוריד מחירים. ב-2011 המצב היה שונה לגמרי, המחאה פרצה אחרי שמחירי המוצרים הבסיסיים (קוטג' וכו') עלו בצורה דרמטית."

למה מחירי המזון גבוהים כל כך? "ברור שהסיפור הוא לא אצל רשתות המזון, (הקמעונאיות). הרשתות מתנהלות כיום ברווחיות של 2% שזה ירידה לעומת 5% מלפני כמה שנים. כלומר הורדת מחירים יכול להעביר אותן בקלות להפסד - וזה לא ריאלי. אם יש בשר הוא אצל היצרניות הגדולות (אסם, שטראוס...) שמתנהלות ברווחיות של 10% ויותר. ביחס למצב בעולם זה לא משהו חריג, נסטלה מתנהלת ברווחיות של 14%-15%. אני לא אומר שזה בור שומן או משהו, אבל אם כבר יש איפשהו בשר להורדת מחירים - זה שם".

באופן כללי אומר סלייטר כי "הסיבות לכך שמחירי המזון גבוהים בארץ זה לא הקמעונאיות ולא היצרניות, הסיבות הן חסמי היבוא, המיסוי הגבוה, עניין הכשרות, השוק הקטן, הריכוזיות ועוד סיבות שכמעט כולן קשורות לממשלה. זה שרשתות המזון לא העלו מחירים כבר שנה שלמה ואפילו הורידו, זה לא מצב הגיוני וזה לא יעול להימשך - כי התשומות עלות. הארנונה עולה, שכר המינימום וכו' - בסוף הן יצטרכו להעלות מחירים".

לגבי המניות, סלייטר סבור כי בקמעונאיות "אין מה לגעת, התחרות שם חריפה מאוד וכרית הרווחיות שלהם נמוכה מאוד". לגבי היצרניות - "זה סיפור אחר, כי יש 2 ששולטות בשוק ואין ממש תחרות".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

47 תגובות ב-31 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
31 חנה חן 11/10/2014 19:29 יוקר המחיה
צריך לברר למה המדינה מרשה קרטלים ובכך מונעת תחרות בייצור עצמו
30 הגולש 11/10/2014 17:05 קשקוש בלוש (-: יצרניות קטנות מיצרות ומוכרת בחצי המחיר
מוצר של אוסם מוטס לאנגלי ועולה שם פחות...
29 tאבי 11/10/2014 11:42 למה כי כול מה שעולה בארץ לא יורד
וכך זה עובד מעלים מחירים קשה לאם להוריד מתי שצריך וכך זה עובד רק למעלה אין תיקון כמו בבורסה רק למעלה זה מדינה של גנבים מה שעולה קשה לרדת
28 מיקי 11/10/2014 00:33 הסבר הרבה יותר פשוט
צריך לממן פרישת איש קבע עשר מליון ש"ח. לממן לשכר מופרז + תנאיים לעובדי נמל חברת חשמל לממן שכר של מנכלי הבנקים וקרנות הפנסיה. בקיצור צריך לממן הרבה מחוברים לשם כך צריך הרבה מיליארדים . אז מטילים מיסים בכל מיני דרכים הארנונה יותר יקרה המים יותר יקרים כנה"ל חשמל והרשימה ארוכה בסוף מתגלגלת על בעלי העסקים שמגלגלים עלינו את העלויות.
27 סיפורי סבתא 10/10/2014 18:24 הרווחיות לא 2% , מעבירים את הרווחים מחוץ לעסק
נניח שהרווחיות היא 100 אחוז. מעבירים 98 האחוזים מרווחים לעסקים מחוץ לרשת הקמעונית ואז נירשם בספרים שהרווחיות היא 2% בלבד. מי הם העסקים האחרים שמקבלים את 98 האחוזים של הרווח ? עסקים בבעלות אותו בעל בית שמחזיק את הרשת הקמעונית. קוראים לבלוף הזה "בעלות צולבת".
אסף 11/10/2014 00:18 אתה מדבר שטויות על סף הוצאת דיבה
לדוחות הכספיים יש פורמט מאוד ברור ומאוד קשיח ואף חברה לא תסתכן בלעבור על הכללים הללו כדי להחביא רווחים. זו עבירה פלילית אם אני לא טועה עם השלכות חמורות מאוד. מה גם שלחברות יש אינטרס מובהק להראות רווחיות בדוחות על מנת למשוך משקיעים. ולפני שמישהו קופץ, אני לא עובד באף אחת מהחברות או מטעמן. סתם אחד שלקח כמה קורסים בחשבונאות באוניבסיטה.
יובב בר-מוח 11/10/2014 14:51 אתה מדבר שטויות על סף הטיפשות
תיכנוני מס הם חלק חשוב, אם לא החשוב ביותר בעיני מנהלי הכספים של התאגידים הגדולים, ואם היית פוקח את עינייך מעבר לטקסט השיטחי הנלמד היית מבחין בכך כמו כל אחד אחר, גם בלי להתהדר בשמות הקורסים שהוא למד. מספיק להזכיר את העלמות המס החוקית של חברות כמו טבע, צ׳קפוינט ודומותיהן, או בקנה מידה עולמי את אפל, גוגל ופייסבוק, ואלו רק החברות שבאור הזרקורים.
26 גרין 10/10/2014 18:20 מחאת מילקי היא בדיחה, מדובר במעדן של מפונקים
אני משער שמיד יימצא סוחר שיוריד את המחיר של המילקי כדי למשוך קונים לחנות שלו. כללית זה לא ישנה המחירים בחנות, אולי להיפך, כי זאת מחאה של בלוף. הבעיה אצלנו היא שיש מע"מ על כל מוצרי המזון בשעור 18 אחוז, כאשר באירופה המע"מ על מזון אינו קיים או נמוך בהרבה. התחרות אצלנו דווקא עולה ונפתחות חנויות של דיסקאונט שמגדילות התחרות.
25 החייט 10/10/2014 17:22 ישראל זה עסק רע מאוד ליהודים המתגוררים בה והרוצים
להגיע לגור בה.ישנה ירידה חריפה מאוד בכל הפרמטרים כלכלית בטחונית מדינית חברתית .בטחונית אחוזי הגיוס נמוכים והמוטיבציה לתרום בירידה מתמשכת של 20% .חברתית ירידה חריפה של מאות ואלפי צעירים מישראל .מדינית מסוכסכת אם כל העולם כולל אמריקה ידידת אמת .מה נשאר?כלום עיסקה גרועה גם בשם לומר שאנחנו יהודים זה לא שווה את המאמץ
24 מעמד ביניים אין עתי 10/10/2014 17:19 רק היורדים יורידו לנו את המחירים
אין עתיד במדינה ששר האוצר הוא שקרן וגם איש תשקורת והכל מניפולצי רגיעת המציאות שבאמת אין סיבה לגור בארץ די לשלם מעמ 18 אחוז כדי שפנסיה תקציבית יחגגו כל נבחרי ציבור ויוצאי הביטחון אין טעם לשלם מס בארץ גם כשאתה נוסע באוטו המדינה עושקת אותך בבלו ובמע"מ אין עתיד עם לפיד השקרן
23 את היהודונים בעולם!! 10/10/2014 16:39 מדינה של גנבים מאים ומושחתים אח"כ מתפלאחם למה שונאים (ל"ת)
22 אחד 10/10/2014 16:25 צריך מעמ של 18% כדי לפרנס את כל מוצצי הדם
יש צבא אדיר שכל שנה התיאבון שלו גדל, יש פנסיות תקציביות של מאות מיליונים שצריך לשלם , יש נשיא מדינה שלא ברור מה תרומתו שעולה לנו עשרות מיליונים בשנה, ועוד ועוד, לכן צריך לייקר את המזון ב 18% של מיסים. וזה עדיין לא אומר שאין חזירות מצד רשתות המזון, כי הן צריכות לשלם שכר של 2 מיליון שקל בשנה למנכל שלהם. הפתרון היחיד הוא לצמםמם קניות למינימים שבמינימום.
21 יעקב 10/10/2014 15:15 אם היו מרווחים 10% מזמן היו סוגרים- הרווח הוא מאות אחוז
מאות אחוזים.. הוא שקרן בתשלום.
תגובה לא רצינית 10/10/2014 17:57 חברות ציבוריות. תסתכל על הדוחות לפני שאתה מקשקש (ל"ת)
אסף 11/10/2014 00:20 למה? הרבה יותר קל לצעוק ולהתלהם.
טמבלים באים ברבים. והם לא בודקים אחד את השני. רק מלבים שנאה משותפת
לוץ 11/10/2014 15:02 לא כל אחד התברך בסובלנות.
השנאה נוצרת ברגע שבו אתה קורא לבעלי דעה שונה משלך ״טמבלים״.
20 כלכלן 10/10/2014 14:56 זו האמת ....!
הסיבות שצויינו נכונות ....אבל..... כשיצרן כמו אוסם או שטראוס שולח אנשי מכירות ברכבים חדישים .....מי משלם ???? כשיצרנים בשוק סגור יוצאים בשיווק אגרסיבי ללא סיבה כי אין ממש תחרות ....יוצאים בפירסומות במדייה אלקטרונית וכתובה - מי משלם ???? הקונה !!!!!!!! הכל מתומחר הכל זה תיפעול ! כשאוסם ושטראוס משלם משכורות מעל לממוצע ( ....זה דבר טוב .....) אבל גם על זה אנחנו משלמים -לא אכפת לי שישלמו טוב לעובדים אבל בתנאי תחרות הוגנים במשק ....ולא כשאין תחרות אמיתית ישלמו שכר מעל לממוצע שלמעשה הקונים הם המשלמים - מדינה -נותנת הטבות למפעלים של חברות כמו אוסם ושטראוס .....ולא מפקחת שלא ישתוללו במחירים- רווח מעל 10%.....כך שגברת שטראוס אוסם זוגלובק ועוד יצרני מזון גוזרים קופונים וחוגגים פעם מהמדינה ואחר כך מהקונים -חגיגה ! וכן התשובה שלהם של היצרני מזון-אנחנו ואנחנו ...מיייצרים מקומות תעסוקה נסגור ותיהייה אבטלה -זו התשובה שלהם כשבאים לגעת בהם..... מעניין שפרופסור זליכה וכל המומחים לא שואלים- אם מזון עולה דיור עולה ובעצם הכל עולה איך זה שהאינפלצייה 0 ????? למה זליכה לא שואל- כמה כספ \ניהודפס בכל שנה
כלכלן 10/10/2014 17:55 המשך
לא כמו עייני הנוכל שדאג לסדר את הפילגש כמנכלית - מדינה רקובה !!!!! והיום מייצג טייקונים בשכר כנגד אלה שהעלו אותו ובחרו בו כמנהיג עובדים -רק על זה עם נורמאלי היה קם ויוצא למחאה שתביא לסגירת ההיסתדרות ולהקמת ארגון יציג לעובדים חדש !!! בושה להיסתדרות שאחד כמו עייני היה שם יור הארגון !!!!! וואלה עייני אתה שקראת לשר בטחון במדינה עם 5 עיטורים קראת לו אהבל - אז אתה עייני גם אהבל גם טיפש וגם מושחתתתתתתתת!!!!!!!!!!!!!
כלכלן 10/10/2014 17:52 המשך...
כמה כסף הודפס ב-5 שנים האחרונות ??? ואז תיווכחו לראות שכל שנה מדפיסים יותר - אבל הם אומרים אין אינפלצייה בטח שיש ...קוראים לה אינפלצייה כבושה ....! למדינה אינטרס ראשי ביוקר המיחייה - כי ככה היא מחזירה לעצמה את הניירות שהיא מדפיסה .....לכן הכלכלה שלנו בועה שעל סף פיצוץ ....וביבי עוד הולך לחנך את אובמה ומיתגרה בזה שמאכיל אותנו -מה שנקרא " יורק לבאר " אבל אל דאגה גם לאובמה ולאומתו אינטרס שניהייה כאן אנחנו פשוט מוצב קידמי ברצועת הבטחון של ארהב והמערב ולכן הם משלמים להחזיק אותנו פה .....זה מישחק ביוקר המיחייה שרובו פוליטי מדיני ואולי 10% מימנו זה כלכלה נטו . ומס משפחות מצומצם בגיבוי הפוליטיקאים גוזרים כאן את הקופון וכל שאר הפשוטים משלמים מיסים עושים מילואים ונושאים בנטל של המוצב הקדמי של המערב בחריקת שיניים . העיקר שרוב מנהיגי המחאה החברתית סתיו שפיר ....וההוא יור הסטודנטים לשעבר יושבים בפרלמנט וצוחקים כל הדרך אל הבנק ממש רואים אותם עובדים קשה עבורנו ...חחחח אני לא מצביע עבודה אבל לזכותה של שלי יחימוביץ היחידה שנלחמת ועושה משהו בקטע החברתי\כלכלי לדעתי מתאים לה בגדול להיות יור ההיסתדרות -
19 חיים 10/10/2014 14:19 בחול זה שונה
הארנונה לא גבוהה כמו כאן,המיסים קטנים יותר,המעמ דיפרנציאלי והשוק גדול יותרזו התשובה ליוקר המחייה.
18 חברים 10/10/2014 13:53 מדינה של גנבים שקרנים הכול עולה בלי בושה (ל"ת)
17 חברים 10/10/2014 13:52 למה כול מה שולה לא יורד
כך זה עובד כול מה שעולה במדינה קשה להם להוריד מחירים לכן צריך ליבא מיכול עד שהסוחרים ירגישו שכול יותר טוב כמו רמי לוי שחצן לא צריך לקנות אצלו הוא אומר שהצלו זול בחול יותר זול ממנו
16 להוריד שכר מנכלי"ם ב 10/10/2014 13:51 הציבור צריך לפרנס מנכלי"ם בשכר של מיליונים
לולא היו מקצצים שכר מנכלי"ם ב-90% כל הציבור היה נושם לרווחה . בבטחון כל ח"כ מבין כאילו סיים מינימום קורס פיקוד ומטה בכלכלה אין ח"כ אחד שמוכן לגלות הבנה . אין מוסד שיכול לממן מיליונים לאדם בודד
15 וואצ'ר 10/10/2014 13:48 המחירים גבוהים כי אדם לאדם חזיר בארץ הנכשלת הזו. (ל"ת)
14 אבי 10/10/2014 12:59 תכמנים
הרווח רק שני אחוז מפני שכל הרווח הולך למנהלים.
13 כ 10/10/2014 12:37 הכל עניין של ביקוש והיצע , אם לא תקנו המחירים ירדו, לא
צריך לעבור בשביל זה לברלין שעומדת להיכנס למיתון , לא חוכמה לעבור למדינה שהכלכלה שלה במשבר ולהגיד שהמחירים שם זולים , המחירים שם זולים כי יש שם בעיה וסביר להניח שתוך כמה חודשים גם בעיית אבטלה בגרמניה תתחיל לצוץ....וגם הכלכלה הישראלית נכנסת לבעיה ולכן מי שעובר למעשה עובר ברגע הכי לא נכון , עובר ברגע של שינוי אחרי כל השנים שחיכה לשינוי הזה , אז מה יצא מזה? אבל אתם קונים דירות כמו עדר , אתם קונים מכוניות כמו עדר , אתם קונים אייפונים וטאבלטים בכל מחיר כמו עדר , אז מה אתם רוצים תגידו לי ? מי אשם ?
שרון ב 10/10/2014 20:23 13-כ
לדבריך: "הכל עניין של ביקוש והיצע , אם לא תקנו המחירים ירדו... אתם קונים מכוניות כמו עדר , אתם קונים אייפונים וטאבלטים בכל מחיר כמו עדר , אז מה אתם רוצים תגידו לי ? מי אשם ? מכל המלל המדהים של דברי הבל דמגוגיים, אתה היחיד שמבין. אכן, רק אנחנו אשמים. אך קולך נישא ברוח הסוערת, לצערנו...
12 אזרח 10/10/2014 12:36 הרשתות טיפשות, במקום להתגונן תציעו לממשלה חבילה:
הקמעונאים יתחייבו להוריד מחירים ולוותר על רווחיות מסוימת והממשלה תורידמעמ על מוצרי מזון חיוניים ( לא על קולה למשל). במקום להתגונן ולגלג את הכדור לממשלה כמו שהרשתות תמיד עושות ( ואף אחד לא קונה את זה) , תציעו להם שיתוף פעולה להורדת המחיר כי גם לקמעונאייות וגם לממשלה יש חלק בזה.
11 כפייה דתית עולה כסף 10/10/2014 12:32 נמאס כבר מהכשרות המחורבנת הזו
מי שרוצה שיישלם פרמיה על כשרות , אני ממש לא רוצה. הלוואי שיקום יזם שיפתח רשת בלי כשרות , אני אהיה לקוח נאמן שלו
שרון ב 10/10/2014 20:28 11 - כפייה
נמאס גם ממך. יש הרבה רשתות לא כשרות, ומסעדות, וחנויות, וכל מה שתרצה. האם הן יותר זולות? אולי להיפך? נמאס משנאת הדת היהודית. תהיה מה שתהיה - מי מפריע לך? לך גם אתה לברלין. רק אל תבקש שמדינת ישראל תחלץ אותך בעת צרה.
10 אחד 10/10/2014 12:31 על ירקות ופירות אין מעמ, אין כשרות ורובם גדלים בארץ
ועדיין מחיריהם גבוהים. החקלאי מקבל 2 שקל לקילו תוצרת שנמכרת בחנות ב 14 שקל. זו חזירות לשמה של הרשתות
9 bsc 10/10/2014 12:24 אנליסט מכוכב אחר
רשתות השיווק גוזרות קופון לא סביר, חזרתי מטיול והלסינקי מצאתי שמוצרים רבים, שמיובאים, זולים ממחירי הסופר (ביצים, בננות ואפרסקים). בביקורי בסופר שאלתי את המנהל איך זה שהם קונים את האפרסקים ב- 5 שקלים לקג' ומוכרים ב- 12 שקלים לקג'. תשובתו לא הפתיע אותי: "אנחנו מתיישרים לפי מחירי השוק". האם מתח הרווחים כאן הוא 2% ???? וכמו אני ראיתי כמעט כל המוצרים בסופר התייקרו במהלך השנה. סלייטר היקר תפסיק לחרטט לנו במוח ולכתוב מאמרים מטעם.
כלכלן 10/10/2014 18:09 לא בדיוק נכון ...
יש מתווך באמצע שקונה את הסחורה ואז הוא מוכר לרשת .... מי שגוזר את הקופון זה לא החקלאי ולא הרשת אלה אותו מתווך .... אם רשת כמו רמי לוי מגה או שופרסל היו קונות ישירות מהחקלאי ללא תיווך זה היה זול בעשרות אחוזים ....ואם היה שוק חקלאי \כפרי כמו בחול שבו המגדל מוכר ישירות אז גם המחיר היה צונח בעשרות אחוזים ...לדוגמה -ברמת הגולן שבה אני עובד אני קונה קילו תפוחי עץ ב-2 שקל כשבחיפה בכל מקום המחיר הממוצע הוא 10 שח ....
8 רציתם כשרות?תשלמו 10/10/2014 12:03 הכשרות תוקעת אותנו גם פה!!! (ל"ת)
7 י 10/10/2014 11:55 הצילו
הצילו אנשים רעים ומנוולים רצחו את משפחתי,מכריי ובעל חיים שגידלתי ללא שום סיבה. הם רוצחים כי הם יכולים וללא שום סיבה אחרת הגיונית הם עושים באזרחי ישראל שמות ושוחטים אותם מדי יום מענים אותי במשך שנים למרות שאני אזרח שומר חוק ואני לא יודע מה רוצים ממני
השפוי 10/10/2014 14:51 עצה .... לך לפסיכאטר (ל"ת)
6 זה המחיר לחקלאי 10/10/2014 11:47 רימונים ב- 2 ש"ח לק"ג
במבחן העובדות: במרחק של 3 דקות נסיעה מביתי לחקלאי מטע של רימונים - הרימונים נמכרים ב- 2 ש"ח לק"ג והם מצויינים. אדומים ומתוקים. למה הוא מוכן למכור לצבור ב- 2 ש"ח כי זה מה שהוא מקבל לק"ג והלקוח הפרטי משלם מיידית - לא מתווכח ומדבר אליו בכבוד ביחס לקניינים של רשתות השווק ואני בהחלט מאמין לו. אותם רימונים נמכרים ב- 6 ש"ח בדיל בסופר. כעת נמק הסבר ונמק הכיצד חקלאי עמל שנה שלמה, היה חשוף לגניבות, חבלה, מחלות עלים, מחירי מים,,, ובסופו של יום הפרי שלו נקנה ב- 2 ש"ח לק"ג וגם אז אנשי השווק לא מדברים אליו בכבוד אלא מזלזלים בכבודו כאלו היה פלאח מצרי. לאחר מכן, למחיר יש להוסיף עלות הובלה, שווק והמחיר מגיעה ל- 6 ש"ח לק"ג במבצע (מה מחיר רגיל?). ראה את דברי החקלאים מהדרום שמלינים כי פלפל שנמכר ב- 9 ש"ח ברשתות השווק נקנה מהם ב- 3 ש"ח לק"ג. הניתוח שלך שגוי מיסודו. לא יתכן כי הרווח לאורך השרשרת היא 2% או אפילו 20% אלא מאות אחוזים שלאחר מכן הופכים לשכר של מאות אלפי ש"ח של אלפי בעלי תפקידים שבסופו של יום מציגים מצג של 2% רווח נקי. למען הסר ספק, אני עובד היטק ולא קשור לתחום כלל. כשאפשר אני אקנה מהחקלאי.
אבי 10/10/2014 16:06 ידידי היקר
רימונים במגה עשרה שקלים,פלפלים נקנים מהחקלאי בשמונים אגורות ונמכר עד ארבע עשר שקלים. מדינה של גנבים עם רשיון. שבת שלום.
השפוי 10/10/2014 14:51 מסכים עם כל מילה (ל"ת)
5 מעמד ביניים 10/10/2014 11:46 רק היורדים יורידו את הדיור והמזון אין ברירה
רק לרדת זה לא בושה ואף מצוה כי סוחטים אותנו וילדנו ואין עתיד עם לפיד
ישראלי ערבי 10/10/2014 14:58 רד מארצי עם כל משפחתך היהודית!!!
מאש לא הייתם צריכים להגיע לארצנו. לא בושה לרצוח אותכם( "תאונות" בניין ודרכים מבויימות) יידוי רצחני של סלעים על השמשות....עד שאחרון היהודונים כמוך( עם משפחתך וילדיך) יעברו לגטאות ברלין.....תודה. אור ואהבה!!! ואל תבוא לבקר...
ישראלי 10/10/2014 17:11 אתה ממש ערבי, לא ערבי ישראלי (ל"ת)
ישראלי ערבי 10/10/2014 17:41 חושב שיש חצי ערבי אסלאמי חמאסניק?
אוי לתמימים שיושמדו....
4 קליפ 10/10/2014 11:44 כמיהת השמאל המטורף למשרפות ברלין
נהירת השמאל,כאחוז דיבוק ושנאת יהודים,למשרפות אושוויץ....נועדה כדי שבמותם הנפלא,יגישו את המדינה לערביי ישראל. תומכי חמאס. אדמת אירופה חיסלה כהרף עין 6 מיליוני יהודים. חלקם ילדים.....רק טרוף השמאל יכול לזעוק "אנא סיימו את מלאכת השמדת היהודים!!" הישארו בגטאות ברלין עד מותכם. אינכם רצויים בארצנו!!!
3 jo 10/10/2014 11:38 תנובה אוסם ושטראוס מרוויחות הרבה יותר מ10%
מאיפה הקישקוש הזה ? יותר קרוב ל100% רווח.
2 אברום 10/10/2014 11:37 למה! כי אנחנו פריארים...
רבותי, מחאת הקוט'ג ומחאת המילקי לא צריכה להעצר. משמעת צרכנית, הענות לקריאה של חרמות על מוצרים וקניה נבונה הם אלה שיניעו את הרשתות והמשווקים להוריד מחירים ולא רק לשבוע!
1 ש 10/10/2014 11:28 סלייטר עוד דבר אחד-השכר לבכירים
נכון שהרווחיות נמוכה אבל לא יקרה כלום אם הבכירים ירוויחו פחות
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש