ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

יאיר לפיד מחנך את החיילים המשוחררים: "שיעבדו בסיעוד, חקלאות ובניין"

שר האוצר מנסה להסביר מדוע החליט להסיר את תחנות הדלק מרשימת העבודות המועדפות לחיילים משוחררים
יאיר לפיד, צילום: Getty images Israel
שר האוצר יאיר לפיד ניסה אמש להפחית את הלהבות מהבערה שפרצה בעקבות החלטתו להסיר את תחנות הדלק מרשימת העבודות המועדפות לחיילים משוחררים.

בפוסט שפירסם בפייסבוק הסביר: "לא עשינו זאת מפני שאנחנו רוצים לחסוך עליהם. להיפך, אנחנו מוכנים להוציא על החיילים שלנו הרבה יותר כסף, כי מגיע להם מאתנו הכל. רק שאנחנו לא מוכנים שהכסף הזה ישמש לכך שבעלי תחנות דלק וחנויות נוחות ירוויחו עוד קצת".

רק 185 צעירים מתוכם עבדו עם ניצולי שואה

ובנימה מחנכת יותר הסביר לפיד שהוא מעדיף שחיילים משוחררים יעבדו בעבודות קשות יותר מבחינה פיסית ונפשית: "מותר למדינה להגדיר מהם ערכיה, מה זו ציונות, במה היא מאמינה. ב-2012, עבדו 15,230 חיילים משוחררים בעבודות מועדפות. רק 185 צעירים מתוכם עבדו עם ניצולי שואה, או עזרו לבעלי צרכים מיוחדים, לעומת 2651 שעבדו בתחנות דלק".

את זה לפיד רוצה לשנות. ובמה מציע העיתונאי לשעבר שיעבדו? "יותר צעירים שיעבדו בסיעוד, חקלאות ובניין. סדר עדיפויות זה כשמחליטים לעזור לילד עם צרכים מיוחדים לצאת לטיול, לשוחח עם קשיש בודד, לעזור לנכה לקנות תרופות.
זו המשמעות של חתימה טובה", כך לפיד.
תגובות לכתבה(37):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    יאיר לפיד עבד בסיעוד, חקלאות ובניין ויודע על מה מדובר..
    נאה דורש 07/10/2014 09:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין גבול לצביעות של ילד השמנת הזה, שמעולם לא ידע מהו רעב, חסרון כיס, או אפילו איך להחזיק נשק ביד.
    סגור
  • 26.
    תכלס.. צודק!!!!.
    אפרסק 06/10/2014 21:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חסרים עובדים בענפים הללו והמדינה צריכה לתגמל היכן שצריך עובדים
    סגור
  • 25.
    מגיע לכל מי שהצביע יהיר לפיד - הוא טמבל וגם מצביעי אין
    משה ראשל"צ 06/10/2014 14:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עתיד טמבלים
    סגור
  • 24.
    מה לגבי השמת נכים במגזר הציבורי והפרטי????
    נכה צ בוגר 10 אחוז 06/10/2014 11:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תרמנו והופקרנו!!!!
    סגור
  • 23.
    כה אמר לפיד הלוחם מעיתון במחנה
    חייל קרבי 06/10/2014 10:29
    הגב לתגובה זו
    8 0
    שלא עבד יום אחד בחייו עבודת כפיים...ושירת ככתב בעיתון במחנה בזכות אביו זל..לידיעתכם גם ראש הממשלה המושחת אהוד אולמארט שירת ככתב בעיתון במחנה....אל דאגה לפיד אני וחבריי הקרביים נעזוב את המדינה לא נשרת במילואים ואז ילדייך וילדיי שאר המושחתים ישמרו על המדינה- ההה איך הרעיון ?.... רק במדינה של כלומניקים כלומניק כמוך וכמו אולמארט הגיעו לאן שהגיעו- הציבור מטומטם והציבור ישלם- זה בטח הלהיט שלכם בגנקי שלך ושל יתר הכלומניקים.
    סגור
  • 22.
    רעיון נכון ומועיל
    רועה חשבון 06/10/2014 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 6
    כל הכבוד על הרעיון
    סגור
  • 21.
    מדוע מר לפיד החליט לזנוח את הטיפול בחברות ארנק?
    מצביע יש עתיד מאוכזב 06/10/2014 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכירים בעלי שכר שלעשרות ומאות אלפי שקלים מתחמקים מתשלום מס אמת על ידי פתיחת חברות ארנק. לפיד הבטיח שיסגור את הפקצה הזו, ופתאום החליט שלא. מעניין מדוע?
    סגור
  • 20.
    הכתב מתנהג כאן בגועליות כלפי יאיר (ל"ת)
    נמוך וציני 06/10/2014 10:21
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 19.
    קודם שיעיף את חברות ניצול כ"א !!!!!!! (ל"ת)
    רוצים שכר ראוי!!!! 06/10/2014 10:12
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 18.
    בכל אני לא אתך אך באמירה הזאת אני מסכים אתך (ל"ת)
    רן 06/10/2014 10:08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    מותר גם לפרגן כשהשר צודק. והוא צודק !! (ל"ת)
    אבי 06/10/2014 09:51
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 16.
    סוף סוף מישהו מדבר בהגיון ועם ערכים נכונים (ל"ת)
    יאיר לראשות הממשלה 06/10/2014 09:48
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • איזה ערכים יחצנות ותו לא (ל"ת)
    לילי 06/10/2014 11:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • זה שאת צינית לא בעיה שלו (ל"ת)
    מישהו 06/10/2014 17:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    שבעלי תחנות דלק ישלמו יותר ממינימום לבד (ל"ת)
    יאיר צודק 06/10/2014 09:46
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 14.
    חקלאות זה תצ'ופר לקיבוצים שם כל חייל מקבל (ל"ת)
    משה 06/10/2014 09:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 13.
    אכן במדינה שלנו מזניחים את החלש ויאיר צודק (ל"ת)
    גם שר חינוך נהדר 06/10/2014 09:35
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • יאיר הוא ראש וראשון למזניחי החלשים (ל"ת)
    חירם 06/10/2014 11:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • שידאג גם לחד הוריות לילדים רעבים ולכל המוגבלים (ל"ת)
    לילי 06/10/2014 11:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • תדאגי לעצמך נשמעת כמו עלוקה אחלה שר כל הכבוד לו (ל"ת)
    שר עם ערכים 06/10/2014 17:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    מאוד מאוד נכון במיוחד לאלה ש בגיל 20 פיקדו על מחלקה (ל"ת)
    מדינה של בוסים 06/10/2014 09:34
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 11.
    כל כך דרוש אחרי האגו טריפ של פיקוד בצבא (ל"ת)
    יאיר צודק 100% 06/10/2014 09:33
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
  • 10.
    סוף סוף מישהו מתעורר ומכוון (ל"ת)
    זאת הנהגה 06/10/2014 09:33
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 9.
    יאיר אתה תותח יש כאן ערכים קלוקלים תודה לך תודה (ל"ת)
    ישראל הלא מושחתת 06/10/2014 09:32
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד מנהיג עם ערכים זקוקים מאוד לזה (ל"ת)
    תודה יאיר 06/10/2014 09:32
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 7.
    ואיפה אתה עבדת ???? (ל"ת)
    בנאדם אתה הזוי 06/10/2014 09:21
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 6.
    כולם יורדים בזכותכם (ל"ת)
    י 06/10/2014 09:18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 5.
    לא כל אדם מתאים להיות עובד סוציאלי
    חני 06/10/2014 09:14
    הגב לתגובה זו
    4 5
    לפיד לא מבין שלא כל חייל משוחרר מסוגל להיות עובד סוציאלי. זה מאד יפה לדבר על כך אבל זה לא מציאותי. אני עד היום לא מסוגלת לעבוד עם זקנים ונכים אז לדרוש זאת מילדי שהשתחרר זה עתה מהצבא?-בשום פנים ואופן. שיעבוד בתחנת דלק. זה קרוב לבית וזה בסדר גמור. גם זו עבודה חשובה ובכלל כל עבודה היא עבודה חשובה.
    סגור
  • אתה רק משחק את עצמך?
    דני 06/10/2014 09:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דבר ראשון אין קשר בין סיעוד ועבודה סוציאלית. מעבר לזה, לא צריך להיות מטפל בקשישים כמחליף חיתולים ומקלח, אפשר להתנדב למשל לעזור לניצולי שואה במצב תפקודי טוב למשל (ועל הדרך אולי להשכיל ולהיות בן אדם קצת). מעבר לזה, אפשר ללכת לבינוי או חקלאות. אבל זה בטח בכלל לא בראש שלך, שהבן המפונק שלך באמת יעבוד. אז אין שום בעיה, שיעבוד בתחנת דלק כמו כל עובד אחר, אף אחד לא אוסר זאת, הוא פשוט לא יקבל הטבה מוגדלת על זה שהוא עושה דבר בלתי נדרש בעליל, שכל עובד לא מיומן ובכל גיל יכול לעשות בקלות (הוא כנראה גוזל אפילו עבודה מאנשים מבוגרים ללא השכלה אקדמית שהיו יכולים לעבוד בכך בקלות ביחס לעבודות "פשוטות" אחרות בהן הם עוסקים), ומעבר לזה שפשוט אין שום סיבה שלא נהיה כמו בכל העולם המערבי שרוב התדלוק אוטומטי, והמגמה לעבור אך ורק לאוטומציה מלאה...
    סגור
  • עוד אחת שרוצה שהילד שלה יהיה מנכ"ל נמאס נמאס מתרבות כוח (ל"ת)
    גועל פה 06/10/2014 09:36
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    הגיוני. למה הכותרת "אין עתיד"? תדלוק זה העתיד? (ל"ת)
    ירון 06/10/2014 09:14
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 3.
    אני לא זוכר שלפיד עבד בעבודות ציוניות שהיה.....
    22 06/10/2014 09:12
    הגב לתגובה זו
    7 6
    צעיר ואני גם לא זוכר שהוא שירת באיזה יחידה קרבית בצבא "נאה דורש נאה מקיים "
    סגור
  • לפי מה שידוע לי לפיד היה אמור להיות פטור משירות בכלל
    דני 06/10/2014 09:47
    הגב לתגובה זו
    1 4
    ללפיד יש בעיות בריאות כמדומני שבכלל היו אמורות לפטור אותו משירות, והוא התנדב להשלמת שירות צבאי (ואני לא חושב שיש אפשרות להתנדב למשהוא "קרבי" כשאתה על תקן מתנדב רפואי). אבל למה לבלבל לבבונים את המוח עם העובדות? ואגב, לדעתי השירות הצבאי זאת בכלל רעה חולה והיה ראוי מזמן לעבור למודל של צבא שכיר נורמאלי, עם תגמול טוב ותנאים מתאימים לחיילים, במקום להשאיר את מי שמשרת כפרייר שבזבז 3 שנים + מילואים. הרי הצבא בחיים לא יסכים לקלוט את רוב הערבים, החרדים (נקווה לפחות כדי שלא יהיה באמת ג'יהד יהודי רשמי, אלא "רק" צבא הלכה דתית כמו היום), וכו', ותמיד יהיו כמובן מי שיצליחו להתחמק. פשוט צריך לתגמל את מי שבוחר (כן, בוחר!) לשרת, יש מספיק כסף לזה בתקציב הביטחון ההזוי והמנופח מעבר לכל פרופורציה...
    סגור
  • להיות בוקסר לא היו לו בעיות בריאות רק לצהל היו לו.. (ל"ת)
    חייל קרבי 06/10/2014 10:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    אה כמו שאתה עשית בשחרור.... (ל"ת)
    אייל 06/10/2014 09:10
    הגב לתגובה זו
    6 8
    סגור
  • 1.
    שיחנך את עצמו תחילה ( כתב במחנה). (ל"ת)
    חייל 06/10/2014 09:01
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
  • הוא מעולם לא היה חייל . מה הוא מבין בכלל. מתיפייף צבוע (ל"ת)
    פיון 06/10/2014 09:50
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור