עולה ליגה: חוקר יהלומים מוערך הציג מחקריו על שפע ימים בכנס בחו"ל

בשעה שבשוק ההון ממשיכים להעלות תהיות על פעילותה של שפע ימים - בחו"ל, זוכה החברה להכרה בינלאומית. הנה הפרטים
 |  (25)
יהלום, צילום: Getty images Israel
לא מעט תהיות הופנו בשנים האחרונות לגבי פעילותה של חברת חיפושי היהלומים שפע ימים +0.23% שפע ימים 43.3 +0.23% שפע ימים בסיס:43.2 פתיחה:43.2 גבוה:43.3 נמוך:42.5 תמורה:4,290 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ולגבי הסיכויים למצוא מרבץ גדול של יהלומים בישראל. החשש של המשקיעים ברור - מהצד זה נראה שמדובר בלמצוא מחט בערימת שחת.

עם זאת, בזמן שבישראל מרימים גבה - יש בימים האחרונים התעניינות רבה סביב פעילותה של החברה. בימים אלו מתקיים כנס חשוב בדרום אפריקה שמרכז חברות ומומחים בתחום האקספלורציה והכרייה של היהלומים. שפע ימים לא הגיעה אמנם להציג בכנס - אך החברה הישראלית הקטנה זוכה שם להכרה בינלאומית רחבה.

הכנס מתקיים בעיר קימברלי שבדרום אפריקה. בעיר נערך כנס בינלאומי אחת למספר שנים. אגב, שמה של העיר הוא המקור של אבן הקימברלייט - סלע געשי אשר עשוי להכיל יהלומים ונתגלה לראשונה בעיר קימברלי בשנת 1871. סימנים להימצאותו של אותו הסלע נמצאה גם במסגרת פעילות האקספלורציה של שפע ימים באזור הכרמל - והדבר עשוי לאותת על הימצאותו של מכרה יהלומים באזור - אך זה טרם נמצא.

בין המציגים בכנס נמצא גם ד"ר דייב אפטר - מומחה עולמי בתחום היהלומים. אפטר שביקר בישראל בשנת 2003 מטעם ענקית היהלומים דה-בירס הציג בכנס את המחקר שלו המתעמק בפעילותה של חברת חיפושי היהלומים ואבני החן הישראלית. אפטר מציג את ממצאי מחקריו בבפני החברות ומומחים רבים ברחבי העולם - אשר מגלים עניין בממצאים הגיאולוגיים ובמסקנות שלו. מטעם שפע ימים בכנס לוקחת חלק ורד טולדו - מנהלת הפרוייקט של שפע ימים.

אנו ניצלנו את ההזדמנות כדי לשוחח עם אפטר שמכיר היטב את ישראל. אפטר נשלח לכאן כאמור מטעם דה בירס במטרה אחת: לנתח האם יש תנאים להיווצרות יהלומים בישראל. אפטר בדק את הגופים המגמתיים שנתגלו כאן בארץ כתוצאה מפעילות געשית והמסקנה שלו היא כי התשובה לכך חיובית ושיש פוטנציאל גדול לכך שאכן היו באזור הכרמל הרי געש בישראל לפני 100 מיליון שנים.

האם הדבר אומר שיש כאן בארץ מרבץ יהלומים? אפטר משוכנע שכן אך הוא לא יכול להעריך האם הוא יימצא, תוך כמה זמן וכמה משאבים כספיים יידרשו לשם כך. ההתעניינות סביב מחקריו של אפטר ריכזה עניין רב בקרב החוקרים אשר נכחו בכנס. מבחינת שפע ימים - מדובר בכרטיס כניסה לליגה הלאומית בתחום האקספלורציה של היהלומים. האם הכנס יוביל לגורמים אשר יגלו עניין גם בהשתתפות ברישיון? על כך - רק הזמן יענה.

תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    " היהלומים "
    אביאל 18/09/2014 09:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מאמין שיש עם מצאו שווה לנסות ...
    סגור
  • 15.
    ממש מצויינת לפרייארים! גם הכותרות והכתבות השליליות
    עולה ליגה - כותרת 14/09/2014 14:42
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שלכם לאחרונה לגבי כלל ביוטכנולוגיה וקמהדע, היו מגמתיות באופן ברור ביותר ואפוקליפטיות.
    סגור
  • 14.
    כנסו ותקראו דעה של אחד שעשה מיליונים
    משקיע אופטימי 14/09/2014 14:31
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כש השקעתי ברציו אנשים צחקו עלי והרווחתי מיליונים בהשקעה די קטנה .עכשיו אני מושקע בשפע ימים ועדיין יש אנשים שמזלזלים מי שלא רוצה להשקיע שלא ישקיע אבל שלא יכתוב טוקבקים מפגרים בגלל שאין לו ביצים להמר!
    סגור
  • 13.
    בתחילת מסחר ועכשיו רק 3 כי כל מה יכל ניצל וברח
    בגלל זה עלתה 20 אחוז 14/09/2014 11:45
    הגב לתגובה זו
    2 3
    הזיות אשליות וחראט עובדה רק מכרו היום יש גז מוכח למה להתעסק בשטויות רק שותפיות תמר לוויתן
    סגור
  • 12.
    לא נוגע במקל חחחחח (ל"ת)
    יהלומן 14/09/2014 11:23
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 11.
    לתת כותרות רק כלכלי לא הזיונות
    חי 14/09/2014 10:52
    הגב לתגובה זו
    3 5
    כל ההודעות כתבות.. צריכות להיות רק כשיהיה משהוא מוחשי.. ולא הזיונות שגורמות .. מידי פעם נזק גדול למהמרים מכותרות של אולי ואז אולי אם בכלל..
    סגור
  • 10.
    עיין
    ל 14/09/2014 10:22
    הגב לתגובה זו
    12 1
    הולך להגיע ל5₪ למניה
    סגור
  • 9.
    הפסדתי בגלל זהכבר המון כסף!!! קטלתם כבר את קמהדע ואת
    שוב כותרות בומבסטיות 14/09/2014 10:08
    הגב לתגובה זו
    4 5
    כלל ביוטכנולוגיה בכותרות הבומבסטיות שלכם !!! אותו דבר עשיתם גם בגבעות עולם מספר פעמים. בכל פעם גרמתם לי להפסדים גבוהים. אני גם מניח קרוב לוודאי שגם משקיעים רבים אחרים הפסידו כספים בגללכם. היכן הקוד האתי והמוסרי???
    סגור
  • שמישהו יגיש תביעה נגדם (ל"ת)
    אבי ב. 14/09/2014 10:15
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 8.
    זבל לא לגעת נועד רק להנפקה לתשלום משכורות (ל"ת)
    אנונימי 14/09/2014 09:44
    הגב לתגובה זו
    4 7
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    השמועה אומרת שהם מצאו משהו מאוד משמעותי
    orenzeee 14/09/2014 09:04
    הגב לתגובה זו
    6 8
    יש שמועה שהם מצאו משהו באתר החדש שעבר לפני חודש אבל זה בערבון מוגבל אם באמת יש שם משהו זה מאוד מעניין
    סגור
  • איך מצאו כשאין שום עבודה בשטח? אין חפירות, אין כלום.
    י. 14/09/2014 11:12
    הגב לתגובה זו
    2 4
    פה ושם מישהו לפעמים מטייל ומחפש סימנים. היהלומים לא ישכבו על הארץ. צריך לחפור בשביל זה. כמה מכונות כריה יש להם?
    סגור
  • כנס ותתעדכן. לפחות תקרא מה עשתה החברה בשנתיי האחרונות
    שבלול 14/09/2014 14:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    http://www.shefayamim.com/hebrew/ חפש קצת במאיה לפני שאתה מברבר
    סגור
  • מצאו צואה של יהושוע בין נון בצורת חנוכיה (ל"ת)
    אבי ב. 14/09/2014 10:16
    הגב לתגובה זו
    1 9
    סגור
  • די כבר. נמאס כבר מהדברים האלה! (ל"ת)
    עוד טוקביסט מריץ. 14/09/2014 10:13
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 6.
    שטויות והבלים. שוב אתם מנסים להריץ נייר ולהפיל בפח
    זה מה שנקרא 14/09/2014 09:04
    הגב לתגובה זו
    7 7
    משקיעים תמימים. בושה וחרפה!
    סגור
  • 5.
    האמת המתוקה מתחילה לחלחל
    שור מועד 14/09/2014 08:39
    הגב לתגובה זו
    8 5
    בקרוב גם בישראל יפקחו העינים
    סגור
  • חחח. מרוב שהאמת מתוקה, המניה ירדה ל-20. (ל"ת)
    י. 14/09/2014 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 4.
    השקל נחלש ולא התחזק (ל"ת)
    איציק10 14/09/2014 08:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ברכת הרבי מלובביץ
    בארותיים 14/09/2014 08:20
    הגב לתגובה זו
    17 3
    גם בגבעות וגם שפע ימים עומדות לפני בוננזה מהסיבה- ברכת הרבי מלובביץ שמחזקת את הברכת ה' -ארץ זבת חלב ודבש בהצלחה
    סגור
  • הברכה הייתה לפני למעלה מ-20 שנה. אם בכלל. קצת איטי, לא? (ל"ת)
    י. 14/09/2014 11:17
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 2.
    מקוה שהכתבה תאפשר לי לברוח היום - אחרון לכבות את האור (ל"ת)
    דבי 14/09/2014 08:20
    הגב לתגובה זו
    5 9
    סגור
  • 1.
    אין שם כלום רק חול וכולרה - יהלומים בקישון עלק (ל"ת)
    דני 14/09/2014 07:34
    הגב לתגובה זו
    8 16
    סגור
  • חסר ידע שכמוך!!!
    יהלומן 14/09/2014 08:46
    הגב לתגובה זו
    8 5
    בקישון יש אבני חן כדוגמת ספי, רובי ומויסנייאט. היהלומים נמצאים על רכס הכרמל!!! ק נ א י !!!
    סגור
  • גם מטאוריטים יש שם ואבני חושן מבית המקדש
    דני 14/09/2014 09:30
    הגב לתגובה זו
    3 6
    מה אתה מעשן יהלומן?
    סגור