ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

שמואל האוזר במהלך נגד תרמית בני"ע: 10 פעולות מסחר שממש אסור לכם לבצע

המאבק של רשות ני"ע בתרמיות בני"ע עולה מדרגה. היום מתפרסם נייר עמדה חריף לפעולות מסחר שביצועם עלול לעלות לכם ביוקר...
 |  56
להדפיס ולשמור
Share
רשות ניירות ערך מחריפה את המאבק בנושא תרמית במסחר בניירות ערך. היום (ד') מפרסמת רשות ני"ע שורה של כללים אשר לדעתה מצביעים על חשד לביצוע תרמית במסחר בניירות ערך. לטובת הסוחרים, אנו מביאים עבורכם את הפעולות שמוטב לכם להימנע מלבצע.


1. עסקאות עצמיות - מכירה וקניה בעת ובעונה אחת של אותו
נייר ערך
נייר ערך
תעודות המונפקות בסדרות על ידי חברה, אגודה
אשר השפיעה על שער נייר הערך בבורסה.

2. עסקאות מתואמות - מכירה וקניה של אותו נייר ערך בידי שני אנשים או יותר שנעשו תוך תאום מראש בין הצדדים והשפיעו על שער נייר הערך בבורסה.

לדוגמא: גורם המבצע עסקאות מתואמות כדי לייצר לעצמו רווח או למנוע הפסד באמצעות הפרשי שערים במסחר.

3. ביצוע עסקאות כמצג שווא - ביצוע עסקאות במסחר תוך השפעה על שער נייר במטרה ליצור מצג שווא בדבר קיום מסחר ער בניירות ערך או שינויים בשערו.לדוגמא: ביצוע עסקאות עסקאות במחזורים גדולים ביחס למחזור הממוצע בניירות ערך דלי
סחירות
סחירות
סחירות נקבעת על פי משך הזמן הנדרש למכירה או
בכדי ליצור רושם לקיומו של מסחר "ער" בנייר הערך.4. מתן הוראות ללא כוונת ביצוע - הזרמת הוראות במסחר וביטולן לפני ביצוע, במטרה לטעת רושם כאילו יש היצע או ביקוש אמיתי בהגבלות שערים אלו ובכדי להשפיע על שער נייר הערך.

לדוגמא: מתן הוראות בשלב המסחר הרציף וביטולן לפני תום שלב מסחר זה, במטרה להשפיע על תנודות שער הנייר.

5. השפעה על שער הנעילה - מתן הוראות קניה או מכירה במטרה להשפיע על שער נייר הערך בשלב הנעילה.

לדוגמא: גורם הפועל להקטנת החזקותיו בנייר ערך על ידי מכירות במהלכו של יום מסחר, רוכש לקראת סוף כל יום מסחר כמות קטנה יחסית של נייר ערך בשער גבוה משערי מכירותיו במטרה לצמצם את ירידת הערך של החזקותיו או במטרה לסייע לו למכור את יתרת החזקותיו בימים הבאים.

6. השתלטות על נייר ערך לצורך השפעה על השער - הזרמת הוראות ו/או ביצוע עסקאות על ידי גורם או מספר גורמים, תוך שיתוף פעולה, בניסיון ליצור עודף ביקוש או עודף היצע של נייר הערך במטרה להשפיע באופן ישיא או עקיף על שערי הקניה או המכירה של אותו נייר ערך.

לדוגמא: גורם בשוק ההון בעל החזקה משמעותית בנייר ערך שמזרים הוראת קניה בשער גבוה בסמוך לתום שלב המסחר הרציף ובמהלך שלב מכרז הנעילה באופן המהווה חלק משמעותי מצד הביקוש של נייר הערך, זאת במטרה להשפיע על שער הנעילה ולעלות את שווי החזקותיו.

7. שמירה על שער מינימום של נייר ערך - הזרמת הוראות או ביצוע עסקאות במטרה למנוע ירידת שער, בכדי למנוע תוצאות שליליות למנפיק, בעל השליטה או לבעל אינטרס אחר.

לדוגמא:
בעל שליטה
בעל שליטה
פרט או גוף המחזיק בחמישים אחוזים ומעלה מהון המניות המצביעות של החברה.
, אשר ניירות הערך של החברה מהווים בטוחות לאשראי שקיבל, קונה את נייר הערך במהלך המסחר תוך העלאת השער במטרה למנוע דרישה להגדלת הבטוחות.

8. השפעה על השער לצורך שיערוך - קניה או מכירה של נייר ערך, בסמוך לסיום תקופת דיווח או תאריך חתך, באופן המשפר את שווי הנכסים או שווי תיק ההשקעות.

לדוגמא: גוף מוסדי אשר מזרים פקודת קנייה לנייר בסמוך לפני הזמן בו נמדדות התשואות של אותו הגוף (סוף חודש, סוף רבעון, סוף שנה) במטרה לגרום לעליית שער, או למנוע ירידת שער. מטרתו היא לקבע את מחיר הנייר ברמה חריגה כדי להשיג
תשואה
תשואה
הרווח על השקעה, נמדד בדרך כלל באחוזים
גבוהה יותר.

9. פעילות במסחר במטרה להשפיע על תוצאות אירוע משמעותי - הזרמת הוראות על מנת להשפיע על שערו בסמוך לאירוע משמעותי כאשר לשער יש השפעה על תוצאה של אירוע משמעותי זה.

לדוגמא: קניית נייר ערך על מנת להשפיע על שער הנייר בימים בהם נקבע הרכב המדד כאשר באותה העת קיימת למבצע פוזיציה בנייר אשר תרוויח מהשינוי במדד או בהרכבו.

10. השפעה על שער נייר ערך במטרה להשפיע על נייר ערך קשור - השפעה על ני"ע בפלטפורמת מסחר אחת על מנת להשפיע על שערו בפלטפורמה אחרת.

לדוגמא: גורם המחזיק
כתב אופציה
כתב אופציה
אופציות המונפקות על ידי פירמות. האופציה מקנה לרוכש אותן את הזכות לקנות את המניה בשער הקבוע באופציה ועד תאריך מסוים. מימוש של זכות זו מחייב את הפירמה להנפיק לבעל האופציה מניות חדשות כך שמספר המניות של הפירמה גדל. לצפיה בדף ריכוז כתבי האופציה
של
מניה
מניה
תעודה המציגה אחוזי בעלות והשתתפות בחברה.תעודה זו מעניקה למחזיק בה זכות לקבלת חלק בחלוקת הרווחים של החברה, להשתתף ולהצביע באסיפה הכללית של בעלי המניות בחברה.כמו כן במקרה של פירוק החברה זכאים בעלי המניות להשתתף בחלוקת הנכסים שיוותרו לאחר פרעון חובות החברה.
מזרים הוראת קניה בלימיטים גבוהים במניה בכדי לגרום לשער המניה לעלות ובעקיפין גם לשער כתב האופציה ולאחר מכן להרוויח ממכירה של כתבי האופציה.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

56 תגובות ב-50 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
50 איבדה מערכה בשיא 12/09/2014 11:00 קווינקו ירדה כל יום במספר אחוזים במחזור של כמה שקלים (ל"ת)
49 דוגמה לשינוי בקטנות 12/09/2014 10:56 ביתר די מדיקל איבדה כרבע מערכה במחזור של כאלפיים שח (ל"ת)
48 סוחר 11/09/2014 17:46 סעיפים 4-10 אינם עבירה בבורסה נורמלית
בבורסה סחירה (נורמלית) כוחות השוק מאזנים כל פעולה פקטיבית כמו אלו שמתוארות בסעיפים 4-10. לדוגמא שמתי ביקושים ברציף/נעילה בשביל לשמור על המחיר גבוהה עד רבה יבוא מוכר ויממש במחיר גבוהה - אין מוכרים כנראה שהמחיר לא גבוהה. אותה לוגיקה רלוונטית לכל אחד מהסעיפים ושלא ישתמע שאני בעד הרצת מניות אבל הדוגמאות בכתבה ממש לא עונות לקרטריון עבירה.
47 כללים אמורפיים... 11/09/2014 14:32 לך תוכיח... סתם כללים שאי א פשר ליישם פלילית
האוזר מוציא ספר שיווק
46 שמטוב 11/09/2014 10:07 נכון. הבנקים הם מריצי המניות הכי גדולים. (ל"ת)
45 דניאל 11/09/2014 09:11 כרגיל ברשות מתעסקים בדגי הרקק כנסו ותבינו
הם כל פעם מחפשים את הנוכל הקטן שמריץ מנייה ביתר ולא את הכרישים שמווסתים את מדד המעוף מידי יום ,כנראה שבכירי הרשות חולמים על הגוב שהם יקבלו אצל אותם כרישים אחרי הפרישה שלהם.
44 7 11/09/2014 06:43 שורט על הקטנות
כל שורט במניות הקטנות מניב רווח ב100% הצלחה בספורט באחוזי הצלחה כאלו ישנה אוטומטית בדיקת סמים מסחר מעוות - שורטיט בפעולותיו מייצר רווח לעצמו שהוא פרומיל אחד מהנזק שיצר לציבור ולחברה
43 פונזי 10/09/2014 22:21 באמריקה חוטפים על זה מאסר עולם (ל"ת)
42 אין מחזור למנה פלאפל 10/09/2014 20:17 מצחיק - תסתכל על הקטנות איך משנים שער בכמה לירות . (ל"ת)
41 toto 10/09/2014 18:43 זו לא בורסה!!!..זה עולם תחתון!..שמלבין כספים.
מדינה רקובה...
40 ראל00000026 10/09/2014 15:50 גבעות-מה רק עכשיו אסור שנים אנשים משפיעים על גבעות
ללא כוונה לקנות וכשהם רוצים להוריד מורידים
39 גבי 10/09/2014 15:48 תבדוק את הסביבון צחי סולטן וחבורתו - התחלה טובה (ל"ת)
38 עדי 10/09/2014 15:47 קיבלת 10 תלונות מהיום על גבעות - האוזר לעבודה!
אם לא תעשה לנו טובה ...
37 אנונימי 10/09/2014 15:38 הרצת מניות
מעבר לכל מה שאסור, מה מותר כן לעשות, מהכתבה משתמע שמותר לבצע רכישות ב-100 ולמכור ב-200 אחרת בכל מצב תיהפך להיות חשוד בהרצה.
36 haim gns 10/09/2014 15:36 h550550@gmaul.com (ל"ת)
35 שמואל ברגר 10/09/2014 14:40 הגיע הזמן
הבורסה מלאה בזה. אבל זה חסר השפעה עד שלא תהיה קצת אכיפה. תכניסו כמה עשרות אנשים לכלא בתיקים מתוקשרים, ואז אנשים יתחילו להימנע מזה.
34 גאון פיננסי 10/09/2014 14:26 מכל הנאמר פה יוצא שהמשקיע הקטן שמצליח להתגבר
על כל הטריקים השורטים המכונות והעיוותים והמיסים המוגזמים ומרויח משהו הוא פשוט גאון פיננסי. האוזר דואג לעמלות ולבונוסים שלו. עכשיו הוא צריך לממן את ארמון ורסאי ברח אחוזת בית 3 בראש וראשונה האוזר צריך לבטל את הפקיעה השבועית שמטרתה להגדיל את עמלותיו השמנמנות. הפקיעה השבועית מעוותת את המסחר כדי להגיע לפקיעה הנדרשת. אך האוזר עושה סדר לאחרים במקום לעצמו. וכן בקרוב המסחר יצנח עוד יותר חכה שהאיש הפשוט יבין שהוא צריך להתעסק עם רואה חשבון במחזור של 811 אלף שח כולל הכנסותיו השונות. מי יסחור פה?
33 האוזר האו האו 10/09/2014 14:10 אין לו כבר מה לעשות עם עצמו חוץ מלהתפטר עשה כל
הבורסה מתה מזמן בין היתר גם העלאת המס.
32 איציק 10/09/2014 14:04 נו, אז מה? יש בכלל מסחר? הבורסה מתה.. (ל"ת)
31 דני משקיע 10/09/2014 13:59 לבטל תשקיפי מדף
שמה המידע פנים שמה הפשע הגדול ביותר שורט נגד הנפקות דמי מפיץ למקורבים ופטפטת בפורומים והעיקר מידע מוקדם של שבועות מכירות המקורבים והתכסות דרך הנפקה
30 מציאות 10/09/2014 13:49 עצה ממשקיע קטן - למר שמואל האוזר
להבראת הבורסה , כדאי להתחיל בפעולה פשוטה - ביטול / איסור פעולות שורט ! ראה תגובת מגיב 14 , אמת לאמיתה ! רצוי וכדאי לבדוק את פעולות השורט על מניית אפריקה ישראל!
29 קישקשתא 10/09/2014 13:47 סרק סרק סרק
מה קורה לשער של דלק אנרגיה? ואיך זה ששריג מתמנה למנכ"ל מגדל? האוזר אתה זקוק לעוד דוגמאות? טול קורה מבין עיניך
28 רמי 10/09/2014 13:41 80 אחוז שטיות הוא מדבר
אני רוצה לתת הוראה ולבטל מי יגיד לי מה לעשות עם הכסף שלי? לך לדנקנר ולחברים שלךה תחפש את הפשעים ממש הזוי התם מצגים חופשי מצגי שווא? בנירות ערך בחול אז מה אתה מתימר להיראות כאדם הגון אז זהוא שאתה בחיים לא תהיי כזה ואתה מושחת כמו שאר בעלי החברות
27 ציון 10/09/2014 13:28 יש פה הרבה מניפולציות של מסחר כולל בדואליות ובאורביטרז
הבורסה הפכה למסוכנת להשקעה כל התמימים נופלים בפח של השודדים התופעה בעיקר במניות הביומד עושים בנו שמות הפסדים עצומים וכאב לב גדול מנשוא עוול יום יומי מאחל לכל השודדים והמניפוליסטים שנה רעה ומקוללת להם ולבני ביתם ולעסקיהם ושיראו רק צער כן יהיא רצון
26 שאלה 10/09/2014 13:28 מה הרובוטים עושים?מצגי שווא? (ל"ת)
25 יניב 10/09/2014 13:24 סעיף 9 - גילת
בזמן הקובע לעדכון המדד הפניקס קנו את מניית גילת במחירים גבוהים וגרמו לכך שהיא לא תצא ממדד 100. אם להריץ את מנופים כדי שתיכנס זאת עבירה אז להריץ את גילת כדי שלא תצא זאת לא עבירה?
24 BOGII 10/09/2014 13:21 התחמנים הכי גדולים זה אתם ברשות
פעם בכובע של רגולטור ופעם בכובע של עובד בכיר בבית השקעות או בנק מדוע אין אפשרות למכירה בחסר בקליק מדוע אתם מאפשרים לתחמני האורדרנט לרמות את המתעסקים (ניתן להוכיח בקלות) מדוע לא מקבלים את הוראות שבוצעו על מנת לבדוק את דוח התנועות מדוע מותר להם לתקן מסבפרים לאחור ואתה משתגע למה זה לא מתאים בחשבון האקסל מדוע שורט יומי שלא היה ניתן לסגור הופך להיות שורט לא חוקי שמה אולי כדי להשית עושק וגזל? מדוע הרוח בשורט יומי שלא נסגר נלקח לטובת הברוקר? זה אולי מסביר את חוסר היכולת לסגור פוזיציה
23 zur5 10/09/2014 13:15 מר שמואל היקר בגבעות עברו כבר על כל הסעיפים
ולאף אחד זה לא איכפת. יפה שיש חוקים אבל מי בדיוק אוכף אותם? בגבעות ראינו הורדת שער מכוונת לפני מממ כדי לגרוע אותה מהמדד ובכך לגרוף רווח של בערך 22 מיליון ביום העדכון. בגבעות המסחר נשלט שנים על ידי מכונות ויד מכוונת לשמירת שער נמוך האם מישהו התעורר ברור שלא. בגבעות לפני הודעה רואים בבירור שליטה בשער הרבה לפני דיווח במאיה האם מישהו נתפס ברור שלא. זה יפה לחוקק חוקים אבל רצוי גם לאכוף אותם. גבעות היא רק דוגמא אחת מהרבה דוגמאות באמת היה טוב לראות גם עשיה בכיוון של אכיפה.
22 רשף רפאל מאירי 10/09/2014 13:15 איזה שטויות וקישקושים, אני מתאכזב כל פעם מחדש:
הרבה דיבורים בעלמה ומעט מעשים נגד הונאות מסחר ברורות של סחר במידע פנים, שלא לדבר על מבניות סחר עקומה שמתאימה לעולם השלישי. חברי הרשות הם שותפים מלאים לפשעים בני"ע, הם רואים ומודעים ומידי פעם הם מעלים בחכתם דגי רקק בשביל להראות פעילות. שלא לדבר על מעבר בכירים מהרגולציה למגזר הפרטי בשוחד בסכומי עתק. נא ראו גם 'הסדרת מחוללי ציטוטים' 30.4.2013 בועדת הכספים של הכנסת (בעקבות מאמרים שלי), יש היום לרגולטור יכולת לטפל בעוולות שוק אבל החוק הוא אות מתה. הבורסה מנוהלת לגמרי בידי משפחות הטייקונים. מדברים על דמי ניהול בפנסיה כשבפועל נגזלת תשואה של יותר מפי עשר מדמי הניהול. מישהו שודד את המחסן וכולם מתעסקים באיזה ילד שגנב חבילת מסטיקים. הרשות מתעלמת תדיר ממידע שמגיע אליה, הכל עבודה בעיניים.
21 יריב 10/09/2014 13:12 כל ההוראות כדי למנוע רמאות,אז עד עכשיו רמאו אותנו?נכון? (ל"ת)
20 הגיע הזמן 10/09/2014 13:05 משקיעים שאינם סוחרים אין סיכוי היום טוב שפועלים לשוויון (ל"ת)
19 דרור 10/09/2014 12:59 למעשה-כל סוחרי היום הם עבריינים לפי המסמך הזה.
רשמית הרשות לני"ע קוברת את הבורסה. נותן לרשות אפשרות להיטפל ולטפול האשמות לכל משקיע שמעביר פקודות מסחר במהלך יום המסחר. פשוט טירוף מערכות טוטאלי.
18 gg 10/09/2014 12:59 לפני הכל תבטל את שלב הרנדומלי אתה נותן רשיון לגנבים ואח
ואחר כך אומר להם אתם יודעים מה תחזיקו אותו אבל אם יתפשו אתכם ????? בשביל מה הדבר הזה אתם לא מבינים כלום כל תועלת שיש כביכול בזה מסבה נזק כבד יותר בגלל החרא הזה הפסדתם את כוח הקנייה של הציבור שהבריח הכל לחו"ל אתם אפסים שנצמדים לדעות קדומות תבטלו מייד את המסחר באופציות מעוף או שתאלצו את המשקיעים להחזיק פוזיצייה מינימום זמן של 3 חדשים נראה אתכם יה אפסים
17 אנונימי 10/09/2014 12:50 הרגולציה הורגת את הנזילות- אם לא יהיו פקודות מאיפה תהיה
אם לא יהיו פקודות מאיפה תהיה נזילות????????? . כל שחקן צריך לדעת שיש פעילות סרק, אבל סרק זה חלק מהיומן וחלק מהמשחק והוא אפילו תורם לנזילות.
16 אליהב 10/09/2014 12:49 תגובה ל--10 ו--12
ישראל מכשירה גנבים וסחטנים תחת חסותה...לא נעים להם שיוצא אדם ומגלה לעם מהי בורסה בישראל ...לא פלא ששונאים אותנו בעולם.. אנחנו מוכרים בעולם "כיהודים גנבים הרודפים בצע" כמה שזה נכון..
15 עוף החול 10/09/2014 12:45 הלוואי
בינתיים הרמאים שולטים בשוק
14 רואה חשבון 10/09/2014 12:36 דוגמה להשפעה על שער נייר - לידיעת האוזר
מניית אפריקה החביבה ביותר על המוכרים בחסר (שורט) בימים של מחזורים קטנים אחד מוכר לשני במגמת ירידה וחוזר חלילה וכך גורמים לשער לרדת. יכול להיות שאפילו גוף גדול עם מספר חשבונות מוכר לעצמו. כל עלייה חזקה של המנייה גורמת להם להגדיל את רמת השורט. שורט-סקוויז כמעט לא קורה כי רבים מהציבור פראיירים מספיק כדי למכור בירידה...
13 חובבן 10/09/2014 12:30 הוא כל כך תלוש ש...
אין לו מושג אילו שטויות הוא מנסה לקבע. לא יעבור בחיים! לא נולדנו אתמול וכל מה שינסו להעביר לא יצליח להם. כל שוק ההון בנו על האפשרות להרים שערים בנעילה- בלי זה לא יהיה שוק ולא גיוסים מהציבור
דני 12/09/2014 14:29 אתה באמת חובבן
מי שתלוש המציאות זה כנראה אתה. ואם מישהו מכיר את השוק לפני ולפנים זה האוזר.
12 קורא 10/09/2014 12:24 סעיף 4 הוא הכי פופולרי בטרום. (ל"ת)
שמואל ברגר 10/09/2014 14:43 צריך לשנות את מנגנון הטרום
השער ייקבע על בסיס ממוצע משוקלל של התנועות בפתיחה, ורק אם הן יבוצעו בפועל בהיקף מעל לרף מינימלי כלשהו. אין דבר כזה שינוי שער בלי עסקאות בפועל. (ולא באלף שקל, בהיקפים גדולים יותר)
11 רושם 10/09/2014 12:19 בקיצור עונש מוות לבורסה אתה פשוט חי בסרט רע ורוצה להעבי
להעביר אותו לבורסה
10 האוז 10/09/2014 12:11 תחזור לבר אילן--שרלטן
כמה שנים באותו תפקיד.הקביעות משחיתה
דני 12/09/2014 14:28 מגיב חסר ידע או הבנה
תקופת הכהונה של יו"ר רשות ניירות ערך קצובה, והאוזר נמצא בתפקיד פחות מהתקופה אליה מונה. וחוץ מזה הוא איש אונו ולא בר אילן. כלומר יש לך טעות בכל עובדה שמנית, אבל אתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך. בדיוק כמו שרלטנים אחרים שאני מכיר.
9 או שלא ??? 10/09/2014 12:10 טוב שמותר עדיין לנשום... (ל"ת)
8 יוסי 10/09/2014 12:06 כן ירבו
נשמע מעניין וחשוב מאוד על מנת לשמור על משחר תקין נקווה שרק ידאגו שיאכפו את ההוראות צריך להכניס כמה רמאים לכלא כדיי שכל הקומבינטורים יפחדו למען יראו ויראו !!!!
7 הדיקטטור הגדול 10/09/2014 12:05 אני ואפסי.הדמגוג מבה שוב
שלב נןסף בהאדרת עצמו.בבורסה לא קיימת ,הדיקטטור במצג של עשייה ללא הפסק.יש לו גם טעון קבוע.מי אמר שתחרות בין 4 גופים היא לא תחרות חןפשית.האוזר לראשות הממשלה.דמגוג.דמגןג
ל 7 10/09/2014 14:16 אבל הוא פרופסור.... (ל"ת)
6 ישראל 10/09/2014 11:56 כולי תקווה שזה לא סיסמאות
אוליי סוף כל סוף יזוז משהו .וגם לדאוג לעונשים כבדים שיחשבו 10 פעמים אם לרמות במסחר.
5 ארז 10/09/2014 11:55 שיגידו מה מותר לעשות- יהיה יותר פשוט וקצר... (ל"ת)
4 סוחר 10/09/2014 11:54 אם ככה המכונות לא יעבדו כאן יותר.. (ל"ת)
3 יעקב 10/09/2014 11:49 תתחילו בגבעות עולם
כל יום עושים מניפולציות בנייר , אתם נרדמים בשמירה.....
אבי 10/09/2014 15:48 הם שותפים - מרויחים מזה (ל"ת)
2 דן 10/09/2014 11:49 מXין את המח
שיבטל את הממתן תנודה הדבילי
1 יורם 10/09/2014 11:43 למה לא לבטל את פעולות השורטים שהם למעשה
תרמית לא קטנה שמות הפעילים והשקעותם ידועים אבל מאיפה מגיע כספם לא נבדק
היי טק 11/09/2014 08:56 כי לשורטים יש תפקיד חשוב ביציבות הבורסה
קודם כל הם מספקים נזילות ומונעים התנפחות בועה. כאשר מניה עולה מדי הם יספקו סחורה. כשהמניה יורדת מתחת לשוויה הם ירכשו כדי לסגור פוזיציה. כך הם בעצם תורמים ליציבות המניה.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש