ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

דרמה ענקית: בנק ישראל מפחית את הריבית לרמה של 0.25% - שפל היסטורי

בבורסה: מדד המעו"ף ביצע תנודה מעלה. בדולר: המטבע האמריקני מזנק לאחר קביעת היציג. הנה הפרטים והסיבות למהלך
 |  55
פלוג בכל העוצמה
Share
בנק ישראל מפחית היום את הריבית במשק ב-0.25% ומעמידה על 0.25% בלבד, שפל היסטורי. מדובר בהפחתה שניה ברציפות כאשר גם בחודש הקודם ההפחתה הייתה בניגוד לתחזיות. כעת הריבית במשק היא הנמוכה אי פעם, אפילו נמוכה יותר מכפי שהייתה בימי המשבר הכלכלי הגדול ב-2009.


עפר קליין מהראל פיננסים: "קשה לדמיין שללא מבצע 'צוק איתן' ברקע בנק ישראל היה בוחר במהלך כה קיצוני במיוחד כאשר בארה"ב כבר מדברים על העלאת ריבית. בהסתכלות קדימה, אנו סבורים שהריבית לא תישאר נמוכה כל כך לאורך זמן וכאשר הריבית תתחיל לעלות בעולם סביב אמצע שנת 2015, גם הריבית בארץ תעלה". לכתבה המלאה על תגובות הכלכלנים - לחץ כאן

מדד ת"א 35 (+0.4%) מדד ת"א 35 1,405.6 +0.4% 17:24 16/11/2017 הוסף לתיק האישי מדד ת"א 35 בסיס:1,400.05 פתיחה:1,406.53 גבוה:1,408.27 נמוך:1,401.9 תמורה:788,321,813 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים שנסחר בעלייה של 0.25% טרם הפרסום, עבר לעלייה של 0.75% תוך שניות. ה דולר רציף (-0.16%) דולר רציף 3.51 -0.16% 22:55 17/11/2017 הוסף לתיק האישי דולר רציף בסיס:3.52 פתיחה:0 גבוה:3.52 נמוך:3.51 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות שנסחר בירידה של 0.05% לאחר קביעת היציג, עבר לעלייה חדה של 0.8% לרמה של 3.57 שקלים. צריך להבין שהפחתת הריבית באה למרות ההתחזקות המשמעותית של הדולר.

הבעיה המרכזית - ההאטה במשק: "על פי האומדנים לרבעון השני, עוד לפני ההחרפה במצב הבטחוני חלה האטה נוספת בצמיחת המשק, בדגש על יצוא הסחורות", כך נכתב בהודעה המצורפת לפרסום הריבית.

עוד נכתב וזאת בדגש על הוצאות הלחימה, כי "נתונים שהצטברו עד כה אינם מאפשרים עדיין לאמוד את אובדן התוצר כתוצאה מהלחימה שעודנה נמשכת, אולם הוא מתרחש על רקע האטה בצמיחת המשק, וסביבת צמיחה נמוכה של הכלכלה העולמית. בפרט, צפויה פגיעה מתמשכת בתיירות, ופגיעה, ככל הנראה זמנית, בצריכה הפרטית."בעיית האינפלציה האפסית: בבנק ישראל מודאגים מאוד מהאינפלציה שהולכת ונחלשת. "החודש נרשמה ירידה נוספת בסביבת האינפלציה. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ירדה לשיעור של 0.3%, ונמשכה הירידה בציפיות לכל הטווחים. תחזיות החזאים לשנה והציפיות לשנה משוק ההון נושקות לגבול התחתון של היעד, והציפיות הנגזרות מהריביות הפנימיות של הבנקים ירדו אל מתחת ליעד."לגבי שוק הדיור: בהודעת בנק ישראל נכתב כי "ב-12 החודשים האחרונים עלו מחירי הדירות ב-7.7%, וקצב נטילת המשכנתאות ממשיך להיות גבוה. חוסר הוודאות בנוגע להחלתו של מע"מ אפס על דירות חדשות ממשיך להשליך על הפעילות בשוק הדיור."

צפי לריביות נמוכות בעולם לאורך זמן: לפי בנק ישראל, "תמונת המצב הגלובלית ממשיכה להצביע על התאוששות מוגבלת, תוך התחדשות של הצמיחה בארה"ב והתמתנות באירופה וביפן. הבנקים המרכזיים העיקריים צפויים להמשיך במדיניות מוניטרית מרחיבה לאורך זמן".

תגובת הדולר במסחר הרציף:

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

55 תגובות ב-36 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
36 המומחה 26/08/2014 15:42 מהלך מתבקש, סוף סוף, מישהי שמזיזה עניינים. כל הכבוד (ל"ת)
35 שכיר עשוק ע"י הממשלה 26/08/2014 12:13 מכה לשכירים ירידת הצבירה לפנסיה, גמל, השתלמות וחסכונות (ל"ת)
34 צביקה דורון יועץנדלן 26/08/2014 08:25 בנק ישראל התייאש מעליית מחירי הדירות והרים ידיים
אף אחד לא יכול לעצור את עליית המחירים, לא הממשלה, לא בנק ישראל ולא הציבור שכבר אין לו כוח להפגין
33 יושב על הגדר 25/08/2014 22:18 חותכים בצריכה כמה שאפשר
ומפוצצים את הכלכלה החולה שם . מי אמר שבועות מתפוצצות הן רעות?
32 יאצק 25/08/2014 21:41 ראש ממשלה ב-1973
נכנסים לקונספציה וזה נגמר בקטסטרופה . בעבור 5 יצואנים בינלאומיים הופכים את כל המדינה על הראש . עדיף היה לתת להם כסף במזומן במקום כל הבלאגן שהם גוררים את המשק .
31 כמה רוע 25/08/2014 20:59 באישה אחת
העונש מהשמיים
30 אייל 25/08/2014 20:42 היא מנותקת מהמציאות
האם היא מודעת לריביות שהבנקים גובים? ירידה של 0.25% יכולה לעודד רק לקיחת משכנתא כיוון שהריביות מראש נמוכות אך לעידוד הכלכלה זה לא יזיז . בריביות של P+6% או P+9% לא תזיז את הצמיחה. הצמיחה בארה"ב התאוששה במעט עקב ירידת הריבית כיוון שהריביות לצרכן נמוכות משמעותית. מה שנחשב לפני 10 שנים ריבית בשוק האפור היום נגבית באופן חוקי ע"י הבנקים. חלומות מתוקים לכולם!!!! כנראה כמה מקובעי המדיניות הכלכלית נמצאים בהשפעת כדורים או יושבים במגדל השן.
29 זקנה עשירה 25/08/2014 20:38 שביעה ורעה
פלוץ
28 פישר 25/08/2014 19:43 מה שפישר לא הצליח היא עושה בשקט (ל"ת)
27 צביקה דורון יועץנדלן 25/08/2014 18:42 מחירי הדירות יעלו בקצב של אחוז בכל חודש בממוצע (ל"ת)
26 גבי18 25/08/2014 18:20 מטרת המדינה היא לדחוף את הציבור להשקעה בנדל"ן בכוח..
כאשר סוגרים את כל האלטרנטיבות לפני החוסכים ומשאירים רק את הנדל"ן מה הסיבה ??? כדי לקבור את החוסכים בהשקעה אם סיכון עצום וביום שתגיע המפולת למי יפנו המשקיעים המסכנים ???
25 ק.ד. 25/08/2014 18:03 אני שורט בדולר מ 3.40
חבל ששמעתי לקובי חבר שלי.
24 זהבי 25/08/2014 17:42 קרנית אדולף פלוג נגידת הבנק של גרמניה הנאצית!!! (ל"ת)
bizdan 01/09/2014 13:50 כלכלה היא עלובה אם היא נשענת על שני נושאים בלבד:
(א) דירות 4 חדרים. (ב) תמחוי
bizdan 01/09/2014 13:45 בושה שהמערכת מאפשרת לתגובה כזו לעבור. (ל"ת)
הולנדי 26/08/2014 15:44 תתבייש לך, ימגעיל אחד (ל"ת)
שי.ע 25/08/2014 20:01 מה קרה אתה בהפסדים גדולים?תאשים את עצמך... (ל"ת)
גומל חסדים 26/08/2014 15:45 איך אפשר להשוות לגרמנים ? ממש בושה (ל"ת)
23 דודו 25/08/2014 17:36 מי שמחזיק אג"ח ישראלי - זמן טוב להפטר מהסחורה
עכשיו כשכולם עשו את המכה שלהם, זה זמן טוב להפטר מהאג"ח הישראלי ולעבור לאג"ח חו"ל.
22 אושרת 25/08/2014 17:31 נזק למשק , מה עם היבוא? דולר גבוה עלית מחירים
תתפטרי ,
21 פשע 25/08/2014 17:27 הריבית
בעיקר ע"י הבנקים המסחריים ממשיך להכות באזרחים ! דורשים ריבית = 0 עפ"י דין תורה ! לא רוצים ריבית נשך ! שע"כ חרבה ירושלים פעמיים !
20 אריק 25/08/2014 17:04 עוד צעד ענק בעליית מחירי נדל"ן (ל"ת)
מתי 25/08/2014 17:17 כול דבר אצלך מתרגם למחירי הדירה המצ'וקמקת שבחיים לא
תקנה, המשק כולו במיתין ויש בעייה כלכלית קשה של הלחימה ואתה עוד תקוע בבוץ שלך ללא מוצא.
19 הנגזל 25/08/2014 17:01 השבוע הלכתי לשלם חוב בארנונה. 12% ריבית חייבו אותי
יש לי חוב של כ-3000 שח בארנונה. אמרתי לעצמי אלך אסגור חשבון אעשה כמה תשלומים ונגמר. 12% ריבית אמרה הפקידה. נדהמתי !!!! אמרתי מה אתם השוק השחור ??? הריבית במשק חצי אחוז , מה פתאום 12% זה דרקוני ולא מתקבל על הדעת . אמרה הפקידה לך לביבי הוא זה שקבע לעלות את הארנונה וקבע את הריבית. אמרתי מה יעשו המעמד הנמוך ??? אמרה מעניין לי את הלמפה. 12% ולא שקל פחות !!!!!!
פקיד עיריה 25/08/2014 18:49 ריבית בגין חוב בארנונה
הריבית על חייבי הארנונה הינה כעת 6% לשנה בחישוב חודשי (הווה אומר ריבית של חצי אחוז לחודש כל חודש), הבשורה הטובה עד לפני חודשים הריבית היתה בשיעור של 9% לשנה.
18 מדהים 25/08/2014 16:55 לגברת יש ביצים יותר גדולות מביבי יעלון והרמטכל ביחד
איזה אומץ !!!! ככה מצופה מראש המערכת !!!! לא לפחד , להוביל מהלך מהפכני. רק אחד זכור לי בישראל שנקט באומץ כזה . היה זה ניהול המלחמה של אולמרט נגד חיזבאלה שהבהיר לנסראלה שראש הממשלה הזה מטורף ואיתו לא מתעסקים. מאז נאסרלה לא התאושש. גם הגברת הזאת מטורפת אבל חיובית. היא מבינה שלדירות אין יותר לאן לעלות ומה שנשאר זה להצעיד את הכלכלה קדימה. כל הכבוד !!!!!
בייצולוג 25/08/2014 17:41 מה שבטוח, יש לגברת פלוג מוח בגודל מוח של ציפור.
אנשים לא ישקיעו יותר כסף בבנק או בבורסה (אילו כלים שלובים ולכן התשואה האפסית דומה). אם האינפלציה קרוב לאפס והריבית האפקטיבית שלילית , טיפש מי שיפקיד כסף חדש בבנק. נותרו רק השקעות פנסיוניות שהן השקעות כפויות, גם על זה יוותרו החוסכים המאוכזבים. ניגמרו הפריירים שיתנו כסף הפקדות בבנק, או קניית ניירות-חוסר-ערך בבורסה.
המומחה 26/08/2014 15:47 היא גאון ובנוסף עם אומץ שילוב מנצח (ל"ת)
17 משה 25/08/2014 16:44 השלב הבא: לגנוב את כספי החוסכים בבנק!!! (ל"ת)
שכיר עשוק ע"י הממשלה 26/08/2014 12:17 זה קורה עכשיו באם לא הבנת
הורדת הריבית = שחיקה לצבירה בפנסיה, גמל, השתלמות וחסכונות.
בייצולוג 25/08/2014 17:42 השלב הבא חסימת קניית מטבע זר כדי למנוע בריחה משקלים. (ל"ת)
16 זהבי עצבני 25/08/2014 16:43 עוד 20% במחיר הדירה.
נגידה מטומטמת ונאצית, רוצה להשמיד את הזוגות בצעירים.
15 א 25/08/2014 16:40 ככה זה כשאת לא מבינה כלום בכלכלה, את מחקה מדיניות כושלת (ל"ת)
14 הצלף 25/08/2014 16:39 קרנית פלוג הבייתה פשוט בושה אי אפשר לחסוך במדינה הזאת (ל"ת)
13 אני 25/08/2014 16:30 מה פתאום דרמה ענקית זה פשוט קומדיה!!!!!!! ובעתיד
טרגדיה יוונית
12 משהו לא טוב קורה 25/08/2014 16:30 בנק ישראל ההיסטריה (ל"ת)
11 גובלנצ'יק 25/08/2014 16:28 סוף סוף על הדולר!!!!!..ישששששששששששש
טוב שקניתי בזמן!!!!..לפני חודש וחצי!!!...הלוואי וייעלה ל-5 ש"ח!!!!!..כל עם ישראל על שקלים....והזרים מוכרים...
10 volchik 25/08/2014 16:27 ה-$ במכה אדירה קדימה!!!!!..כולי על מינוף לונג!!!
מודלים פי 5+דולר כפול שלוש+30 קול 3.5 על אוגוסט!!!!!!!!!!!..עוד יומיים פקיעה אדירה!!!!!!
9 איש חכם 25/08/2014 16:24 ואנו נמשיך לבזבז פחות
כדי שהכל יקרוס כאן מהטעויות של עוכרי ישראל שניהלו את המדינה הזו בשנים האחרונות.
8 ירון 25/08/2014 16:19 הנגידה היסטרית, איך ממשק חזק ירדנו לריבית אפסית ?
במשך השנים האחרונות עשו לנו שטיפת מוח כמה שהכלכלה בישראל חזקה לעומת אירופה וארה"ב. אז איך זה ייתכן שתוך כמה חודשים מצב המשק כל כך הדרדר שנדרשת הורדת ריבית כמעט לאפס כמו באירופה שנמצאת במיתון כבר חמש שנים ? הרגשנו שעובדים עלינו בעיניים, שכוח הקנייה שלנו נשחק, שעסקים רבים נחלשים וסובלים מקשיים. רק בועת הנדל"ן החזיקה את המשק מעל קו המים. כעת לפי הצעקות של הקבלנים בימים האחרונים, שמחירי הדירות רק יעלו, ומי שלא קנה דירה הפסיד. נראה לי שגם "סיפור ההצלחה" של הנדל"ן בארץ עומד להסתיים. אולי זה מה שהביא את הנגידה לפעול בהיסטריה !
שכיר עשוק ע"י הממשלה 26/08/2014 12:18 המשק לא באמת חזק
רק אצל הפוליטיקאים. איזה מפעלים נפתחו לאחרונה, רק סגירות ופיטורים.
קבלן,בנק,ממשל=גנבים! 26/08/2014 02:06 דמגוגיה=מאפיה שליטה מחיר גבוה=דור צעיר עני=בועהמעל50%!! (ל"ת)
7 א.מ. 25/08/2014 16:19 אפשר הסבר בעברית ? (ל"ת)
6 שלמה מעוז 25/08/2014 16:15 מהלך שגוי של הנגידה נגמר התחמושת להתמודדות עם המיתון
בארה"ב כבר קרובים מאוד להעלות ריבית מה שירסק את השקל בטווח הקרוב ועליה באינפלציה ובסחורות עקב התיקרות הדולר ואני כבר לא מדבר על הריצה לנדלן והעלאת מיסים ישראל לא אי של יציבות ואין סיבה לריבית כזאת נמוכה כאן יש סיכון ממשי להשקעה כאן
יוסי ג. 25/08/2014 16:26 הנגידה כמו שאר אנשי האוצר - אסון לאומי התרסקות ודאית
הרס הכלכלה . בקרוב נראה גם את תרומתו של שישינסקי לכלכלת הדרום פיטורי עובדים . גם הגז והמריבות על הגז לא יועילו פה
5 איש מימון 25/08/2014 16:13 כל עוד הריבית יורדת, מחירי הנדל"ן יעלו - פלוג יודעת זאת
כשהריבית יורדת משוואת הכדאיות של רכישה מול שכירות משתנה לטובת רכישה, ולכן הביקוש לרכישה עולה, היכולת לרכוש עולה (משכנתאות זולות יותר) ובסופו של דבר המחירים אכן עולים. כמובן יש פה סיכון רב, הריביות הזולות קיימות רק בתור ריבית משתנה כל 5 שנים ומסלול פריים, ואיש לא מבטיח לכם שהם ישארו כאלו אפסיות. מספיק שיחזרו לגובה "נורמלי" כדי להקפיץ את ההחזר החודשי לשמיים. וריבית קבועה? במחירי הנכסים של היום, ריבית קבועה לא אטרקטיבית - שורפים שם יותר כסף מאשר בשכירות. אני לא מקנא במה שיקרה לשוק הנדל"ן כשהריבית תשנה כיוון, זה יקרה בגלל ארה"ב כמובן, כי ישראל עצמה שוקעת למיתון.
רק מטומטמים 25/08/2014 16:29 קונים עכשיו דירה (ל"ת)
מאיר 25/08/2014 17:15 שנים על שנים אותן תגובות היסטריות משעממות וכמה כבר
הפסדת? מאות אלפי שקלים ובקרוב גם תפסיד מיליונים....
4 כלכלן 25/08/2014 16:11 סוף סוף מהלך אמיץ ונבון של בנק ישראל! יישר כוח! (ל"ת)
חחחח 25/08/2014 16:26 אכן מהלך אמיץ ממש כמו המהלך של החמאס הנועז בארצנו (ל"ת)
3 אנונימי 25/08/2014 16:10 חוזרים לדולר (ל"ת)
2 ירושלמי 25/08/2014 16:09 אוייבת הדור הצעיר.. זה לא יעזור בכלום...
רק יגרום לפיצוץ הבועה להיות גודל יותר.. ולגבי הדולר - כמו כוסות רוח למת. בקיצור, צעדי יאוש שאין בהם ממש... את כל הטעויות שפישר עשה היא ממשיכה, ומגדילה. אבוי לדור הצעיר שאלה מנהיגיו...
אכן צודק 25/08/2014 16:28 האוצר ואנשיו או ליתר דיוק נשותיו אסון מנהיגותי (ל"ת)
1 כסף בחינם 25/08/2014 16:07 השלב הבא זה להדפיס שקלים עלובים ולחלק לעניים (ל"ת)
שכיר עשוק ע"י הממשלה 26/08/2014 12:22 זה מה שעשו בארהב ואירופה
להדפיס עוד שקלים ללא כיסוי, מוריד את ערך השקל = לא יוצר ערך נוסף, פשוט שוחק את הכסף הקיים, מנגנון נוסף לגזל הפנסיה וחסכונות מהציבור בנוסף למיסים הגבוהים.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש