הנשיא פרס: "הריגת אזרחים כתוצאה מהפצצות מהאוויר - דילמה מוסרית"

הנשיא פרס התראיין ל-AP. "המצב בעזה טרגי, ואף אחד לא יאכיל אותם. הם צריכים להבין שאי אפשר לבנות כלכלה רק מלירות טילים"
שמעון פרס, צילום: מרק ישראל סאלם
הנשיא יוצא שמעון פרס התראיין לסוכנות הידיעות AP ברקע למצב בעזה ואולי בהשפעת טורו של גדעון לוי "הרעים לטייס", נדרש להתייחס לעניין ההתקפות מהאוויר והפגיעה באזרחים.

לדבריו של פרס, "יש בעיה מוסרית, אבל אין לי אין לי תשובה מוסרית לעניין הזה. אם הם יורים עלינו ולא נותנים לאמהות אצלנו ולילדים לישון לילה שלם, מה אנחנו יכולים לעשות??".

פרס המשיך ואמר בראיון כי "הסיטואציה בעזה היא נוראית וטרגית, והם (החמאס) רואים בעצמם כעת את התוצאות של הטרור. אף אחד לא יאכיל אותם והם צריכים להבין שאי אפשר לבנות כלכלה רק מלירות טילים".

מצד שני, פרס שיבח בראיון את אבו על היציבות בגדה המערבית. לדברי, "אבו מאזן הוא מנהיג אמיתי ורציני - שמוכן לעשות שלום ואני מאמין שנוכל לעשות שלום איתו".

תגובות לכתבה(33):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    איפה המזרח התיכון החדש שהבטיח ?????????????...????? (ל"ת)
    לבית זקנים דחוף 16/07/2014 22:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    אסור להטיל רפש בצהל ע"י אמירות ששייכות לאום
    ליצן 16/07/2014 12:15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בהגנה על חיי ילדי ישראל אסור שתהיי דילמה . הילדים זכאים להגנה על גופם ונפשם גם במחיר חייהם של ילדי האוייב . שיקול הדעת אם לפעול ולסכן חיי ילדים בעזה שייך לצהל אסור להטיל רפש בצהל ע"י אמירות ששייכות לאום
    סגור
  • 25.
    התבהמות
    גל 16/07/2014 11:23
    הגב לתגובה זו
    2 14
    כמה ברבריות וחולגניות יש בתגובות.ללא שמעון פרס לא הייתם בכלל יושבים ומקלדים תגובות רעות ומחרחרות ריב. האיש שאת כל חיייו הקדיש לבנייתה וחיזוקה של המדינה. מעניין כמה שינאה לעצמכם יש בלבכם שכל כך הרבה רוע ועליבות יוצאת ממכם. תתעוררו אפסים ועלובים אם עוד יש בכם איזה שהוא צלם אנוש.
    סגור
  • התבהמות היחידה היא של שימון ה"מוסרי" שהקדיש את חייו
    מרכז פרס לחלום 16/07/2014 11:51
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לחתרנות בלתי נלאית כנגד רבין. למניפולציות פוליטיות לתככנות מפלגתית. האיש לא שירת בצבא יום אחד. והקדיש את חייו להאדרת שמו וחשבון הבנק שלו. האיש עשה מסיבת יומולדת גרנדיוזית תוך בזבוז מליונים .זה במימד האישי. אבל במימד הציבורי הזיק לביטחון הלאומי . וגם עתה ממשיך להזיק כפי שמפורט בתגובות הציבור המפורטות מטה.. הוא אינו ראוי לשמש בתפקידו . ונבחר רק בגלל דילים מפלגתיים .אם הבחירות היו של כלל הציבור בוודאי לא היה נבחר !
    סגור
  • לגל
    בהמה בעצמך 16/07/2014 11:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאיזה רמת התבהמות אתה יכול לרדת? , האדם זה אחראי יותר מכולם למצב שבו שרוייה מדינת ישראל היום!!!!!!!!
    סגור
  • ל25 כדאי לך קצת לחקור על מר פרס . בתגובה 3
    אנונימי 16/07/2014 11:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש קישור לפועלו של פרס שמשום מה לא מדווח בתקשורת. אתה מוזמן גם לחפש באתר הכלכלה האמיתית את המאמרים על פרס וחגיגות יום ההולדת הראותניות שלו. ואולי לקינוח באתר היגיון בשיגעון לחפש אינפורמציה עליו . ולהזכירך מה רבין אמר על החתרן הבלתי נלאה? תקרא גם את כתביו של רבין המתיחסים לנ"ל ותבין מי עומד בראש המדינה
    סגור
  • 24.
    רואים אך הדולר נימצה בשפל
    דוד 16/07/2014 11:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם חשבים שהציבור פרייאר לא המדינה שברת את הציבור מרצים את הבורסה על חשבון הדולר יורד על חשבון הבורסהכי מריצים את הבורסה הכסף הולך לבורסה ועצמאים צריכים לשלם כמה שיותר הממשלה להרוס את המשק שהבורסה לא משקפת את המציאות האים גם במילחמה הי עולה לזה קורעים הרצאת מניות צריך גם בזה חקירה
    סגור
  • 23.
    שרי הממשלה יודעים רק כסף
    דוד 16/07/2014 11:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הם עובדים על הציבור הם יודעים רק לדפוק את הציבור מיכול הכיון בהכול הממשלה לא מתפקדת בהכול בעזה צריך לשבור להם כמה שיותר שהיהה להם עבודהשהיההשקת לציבור וזה נחזור לבורסה גם במילחמה הי עולה זה שוב לדפוק את הציבור כי הדולר יורד עים הבורסה עולה הכסף הולך לבורסה לא לדולר מי שמיצה מפסיד זה שוב לדפוק את הציבור לכן חייבים להפיל את הממשלה שהי לא מתפקדת
    סגור
  • 22.
    ביבי יודעה רק כסף לא מעניון אותומהמדינה
    אבי 16/07/2014 11:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ביבי יודעה אך להריץ את הבורסה וגם לא מעניון אתו מהמדינה כי מדינה שהיו יורים עלוו טילים זה היהה היזדמנות פעם אחד בחיים כי טורקיה לא ביחסים אפו שיש מוסלמים יש צרות וכול את עזההעולם יודעה לכן חייב לחסל חצי עזה שיהה להם עבודה לשקם את עזה לכן כמה שישבור כך יהה להם עבודה צריך לחמס עבודה צריך לציר להם עבודה שיהה שקת אבל ביבי לא רוצה שהיהה שקת כי הוא רוצה לחזור לחיים זה לא שקת
    סגור
  • 21.
    אסון הפרס הזה אסון!!!מעולם לא נבחרת פרס!
    אל 16/07/2014 10:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מעולם לא נבחרת ע'י העם שאצה נשיאו.
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    אפו כול העולם שהם מגנים רק את היהודים
    אבי 16/07/2014 10:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה זה מדינה של זונות רק לדפוק את העם היהודי אפו שיש מוסלמים יש מילחמה רק המוסלמים עוסים צרות בכול העולם וזה היהה היזדמנות לביבי אבל ביבי יודעה רק כסף לגרוף מהציבור וגם לדפוק את הציבור בכול צורה
    סגור
  • 19.
    ממשלת אחדות עם החמס ואז יעמידו אותך לדין !!!! (ל"ת)
    בשם המוסר 16/07/2014 10:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 18.
    אין כאן בעיה מוסרית
    גד 16/07/2014 10:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה או הם או אנחנו. כאשר מציגים את החמס וג'יהד בתקשורת שהם "לוחמי חופש" והם בסך הכל עכברים שחפרו בורות עמוקים ומשם הם יורים עלינו כדי לפגוע באזרחנו תוך שימוש באזרחיהם כמגן אנושי, אז לי אין כלל בעיה מוסרית בהגנה על אזרחנו. יש לראות את כל הסרטים של התמיכה האזרחית של עזה בחמס וקריאות הג'יהד והשהידים היוצאות מעזה כדי להבין שזה או הם או אנכנו ואני מעדיף אותנו עליהם.
    סגור
  • 17.
    איש שלום
    אבי 16/07/2014 10:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האדם חי בסרט רוצה שלום אבל בגיל תשעים עדיין לא מבין שאין פרטנר אולי בגיל 100 שנים ישכיל להבין
    סגור
  • 16.
    אוי לה למדינה שנשיאה מדבר כך בזמן לחימה
    לוין 16/07/2014 10:33
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לאן הגיעה ההפקרות
    סגור
  • פרס אינו הנשיא אלא נשיא לשעבר (ל"ת)
    תיקון 16/07/2014 10:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    בירבר שנים ו שלום שלום לא הביא שלום! (ל"ת)
    לאה 16/07/2014 10:27
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 14.
    כך מתנהל המדינה הוהבת כמו בת יענה
    כול המדינה זה פלה פל 16/07/2014 10:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה כולל הבורסה דפקים אותה והכול עולה
    סגור
  • 13.
    פרס, אז אתה המנהיג הגיבור שמשאיר את הדילמה לטייסים? (ל"ת)
    אין דילמה. 16/07/2014 10:19
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 12.
    ואיפה המוסר של הערבים שזורקים כל השנים רקטות? (ל"ת)
    לשמעון 16/07/2014 10:19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 11.
    לכל אפסוני המקלדת המגדפים את הנשיא......
    יעדכנו אתכם בשמחה 16/07/2014 10:05
    הגב לתגובה זו
    3 7
    לא אמרו לכם שזה כבר לא באופנה ? לגדף את מר פרס ואת הגברת לבני - זה כבר מזמן פאסה. נסו להתעדכן (במרכז הליכוד) את מי יש לגדף בימים אלה......
    סגור
  • בוז לנשיא שתוקע סכין במורל הלאומי בזמן מלחמה !
    אפסון מקלדת 16/07/2014 10:22
    הגב לתגובה זו
    32 2
    בוז לאדם הזוי שהוזה הזיות שלום. בוז לאדם מנותק ממציאות חיינו בוז לאדם שהביא עלינו אסון אוסלו בוז לאדם שהביט עלינוו את ההתנתקות שבגללה כל הארץ סופגת טילים. בוז לאדם שלא מבין שזמנו עבר ... ומזמן
    סגור
  • 10.
    פושעי אוסלו לדין. ובראשם שמעון המוסרי מבית הנשיא
    עדיף שתשתוק 16/07/2014 10:03
    הגב לתגובה זו
    33 2
    חבל שלא פגעה רקטה בבית הנשיא. מעניין מה אז היה אומר (אם יכל לומר...)
    סגור
  • 9.
    מזרח תיכון חדש... אזו אמירה מוצלחת.. עם חמאס וטילים.... (ל"ת)
    רמי 16/07/2014 09:57
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 8.
    שמעון פרס
    הרס 16/07/2014 09:56
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא די לך באסון אוסלו ? , חתרן בלתי נלאה, שחרר אותנו מהזיותיך!!!!!!!
    סגור
  • 7.
    מה אתה מציע להתמודד עם הטילים ? עם פרחים ? סתום את הברז
    שמעון ברז 16/07/2014 09:55
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לך כבר לישון שמעון...
    סגור
  • 6.
    מעוררים מחשבה . (ל"ת)
    גדעון לוי ופרס 16/07/2014 09:49
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • המחשבה היחידה שמיעוררת בי האים הם איתנו או נגדנו נגדנוו (ל"ת)
    ציון 16/07/2014 10:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אריאל
    אנונימי 16/07/2014 09:48
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מסירת נשק לערפת והמחבלים שלו - לא דילמה מוסרית, אלא בעיה מוסרית עמוקה
    סגור
  • 4.
    פרס. סיימת את תפקידך!! די נמאס ממך!! (ל"ת)
    לפעמים דיף לסתום 16/07/2014 09:43
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 3.
    שמעון פרס: הקשר הצרפתי ונתיב השחיתות (1)
    אנונימי 16/07/2014 09:41
    הגב לתגובה זו
    7 2
    קישור למאמר על פרס שמשום מה התקשורת לא מדווחת http://www.news1.co.il/Archive/003-D-19626-00.html
    סגור
  • 2.
    הייתי מעדיף ש
    אנונימי 16/07/2014 09:35
    הגב לתגובה זו
    17 2
    כל הצדקנות והתיפייפות של השמאל הייתה מופנית לרגישות וסולידריות חברתית בתוך ישראל פנימה
    סגור
  • 1.
    תסתום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    אנונימי 16/07/2014 09:33
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור