ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

בנק ישראל בתרחיש קיצון גיאו-פוליטי: הבורסה בת"א תיקרוס 55%, בכמה יירדו אז מחירי הדירות? צפו במספרים

לגבי המערכת הבנקאית: מחיקת ענק של 3 מיליארד שקלים, אבל אין חשש להתמוטטות. תרחיש הקיצון - צפו בטבלאות...
 |  58
הערת אזהרה
Share
מה יקרה למערכת הבנקאית ובכלל זה לבורסה בת"א ולמחירי הדירות אם מדינת ישראל תחווה החמרה דרמטית בסיטואציה הגיאופוליטית? זו השאלה שבבנק ישראל ביקשו לבדוק. הבדיקה מגיעה בימים בהם המו"מ מול הפלסטינים הגיע למבוי סתום, 3 הנעים החטופים עדיין מוחזקים במקום לא ידוע ומרצועת עזה משוגרים טילים על אזור הדרום.


מדד ת"א בנקים-5 (-0.22%) מדד ת"א בנקים-5 1,791.8 -0.22% 17:24 16/11/2017 הוסף לתיק האישי מדד ת"א בנקים-5 בסיס:1,795.67 פתיחה:1,796.37 גבוה:1,802.04 נמוך:1,787.43 תמורה:190,068,059 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים ירד מתחילת השנה בכ-3% בניגוד לעלייה של כ-4% במדד המעו"ף. הריבית הנמוכה, החששות מתיקון חד בשווקים ו/או במחירי הנדל"ן והמאמץ הגדול לעמוד בככלי באזל 3 - כל אלה יצרו מומנטום שלילי במניות הבנקים. בנק ישראל החליט ללכת צעד קדימה - ולבצע מבחן קיצון.

השורה התחתונה: במצב שבו תרחיש קיצון מתממש צפויה השפעה משמעותית על המערכת הבנקאית, אך לא נשקפת סכנה ליציבותה. המערכת הבנקאית תציג הפסד מצטבר של למעלה מ-3 מיליארד שקל ותשואה להון שלילית במהלך שנתיים של התרחיש. יחס הון הליבה של המערכת הבנקאית ירד לרמה של 7.5% בתום התקופה וינוע בבנקים בטווח שבין 6.1% ל-8.3%.

תרחיש הקיצון: "השלכות קשות על ענף הדיור והנדל"ן, כתוצאה מהידרדרות במצב הגיאו-פוליטי"

הפיקוח על הבנקים, שבראשו עומד דוד זקן, ערך מבחן קיצון מקרו-כלכלי על יסוד תרחיש אחיד למערכת הבנקאית. עריכת מבחן קיצון אחיד על ידי רשויות הפיקוח מהווה סטנדרט בינלאומי מקובל והיא תורמת להבנת הסיכונים הנשקפים למערכת הבנקאית בכללותה ולכל בנק בנפרד.ביסוד המבחן שני תרחישים, תרחיש בסיס ותרחיש קיצון. תרחיש הקיצון מציג מיתון מקומי חמור עם השלכות קשות על ענף הדיור והנדל"ן, כתוצאה מהידרדרות במצב הגיאו-פוליטי. תרחיש זה מאופיין ברמת חומרה גבוהה, בדומה לתרחישים שפרסמו מדינות מפותחות אחרות.לפי האיורים הקשורים לתרחיש הקיצון, במצב זה מדד ת"א-100 יקרוס בכ-55% עד סוף 2014 מחירי הדירות יירשמו ירידה של סביב 18% עד סוף 2015. בתוך כך, הצמיחה תהפוך להתכווצות שלילית של 5% אבל מהר מאוד תתקן חזרה.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

58 תגובות ב-46 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
46 יוני 06/07/2014 10:55 לא תרחיש קיצון. תרחיש בלתי נמנע. (ל"ת)
45 ס.פ. 04/07/2014 15:41 אם ת"א תקרוס 20%- הנדל"ל יקרוס 60% (ראה התרחשות בארה"ב) (ל"ת)
44 מיכל 29/06/2014 23:11 סתם כתבה פלצנית
נו באמת..מישהו לוקח את הכתבה הזו ברצינות? גם אני יכולה לדמיין תרחיש.......תארו לעצמכם שמתגלה נפט....ולאלה שמימים גבה.....זה תרחיש קיצון? אולי..אבל גם את התרחיש שהכתבה מביאה מגדירים כתרחיש קיצון.... קשקוש באלבוש
43 האמיתי 29/06/2014 22:15 הבלוף של הבנקים
בתרחיש קיצון של נפילת הבורסה ב30 אחוז לא חמישים אחוז יאבדו הבנקים 40 אחוז מה שיגרום להם לאי עמידה בתנאי הלימות ולפשיטת רגל כל יתרות המטבע שלנו ידוללו לאולי 20 מילארד ממאה מיליארד בקיצור פושטי רגל אל תאמינו לבנקים הנוכלים הכי גדולים שיש
42 קליפ 29/06/2014 22:00 עוד נתגעגע לתרחיש "הקיצון"
בפועל איש לא ישרוד המזה"ת ייעלם יימחק. על תושביו הנדל"ן שנגנב הטיקונים והדלפונים שלב הבא...אירופה הצמאה לדם אדם תושמד שלב הבא....שאר היקום יעלה בלהבות ותמרות עשן בלהות
41 שמוליק 29/06/2014 19:59 מה...הבנק המרכזי מכין כסת"ח להצדקת מחדליפ וטעויות שלו.?
מסתבר שראשי הבנק חוששים מתגובת הציבור הרחב במקרה של מפולת בשוק ההון על רקע מדיניות מוניטארית כושלת שלהם , לככןן ההם מזדרזים להציג תררחיש קיצון תחת הכותרת ,הדרדרות "גיאו פוליטית" וכך פוטרים עצמם מכל אחריות.
40 בעילום שם 29/06/2014 19:23 מי האידיוט שאחראי לפרסום הזה?
גם אני בחרתי להיות בעילום שם ואני בדרגה בכירה באקדמיה לכלכלה ואני שואל שאלה אחת פשוטה- מי האחראי לפרסום האידיוטי הזה? את מי וא מה הוא נועד לשרת? למה לזרוע פניקה מיותרת ותקוע עוד מסמר בארון המתים של הבורסה המסכנה שלנו? אילו הייתי יודי\ע מי האחראי לשטויות האלה הייתי תולה אותו בכיכר העיר ומכתיר אותו בתואר שוטה הדור
משה ראשל"צ 30/06/2014 08:05 זה מבית מדרשו של נוני מוזס - לא ברור. כנסו...
אין כאן שום בועת נדל"ן שיש מצוקה אין בועה קורס שנה אלף כלכלה שהביקוש גדול מההיצע המחירים עולים לא צריך ללמוד מארהב - אין שום דמיון נדלני בין ארהב לישראל
ז 29/06/2014 19:54 היואיל כבודו לגלות לי מאיזו אקדמיה אתה....
בקלי קלות מתקשר לרקטור ושואל אותו על רמת האנשים שלו...שהיא לא משובחת...
39 שאול 29/06/2014 19:07 המשבר האמיתי יתחיל כשבועת השקל החזק תתפוצץ
השקל - המטבע הכי חזק בעולם. מרוב צחוק יורדות לי דמעות מהעיניים. כשבועת השקל החזק תתפוצץ, וזה לא ייקח עוד הרבה זמן, היא תסחוף אחריה גם את בועת הנדל"ן. במשבר הפיננסי שייווצר, תיפגע הבורסה, הבנקים המסחריים, ובמיוחד הבנקים למשכנתאות. זה יהיה סוג של ניקוי אורוות, וכולי תקווה שקברניטי המשק בישראל יידעו לנצל את המצב החדש שנוצר כדי לבסס כלכלה בריאה מבראשית.
38 רמי 29/06/2014 17:20 נו תראו את הכלבים כאילו עכשו משקעים לא מופסדים מליונים
כמובן המטומטמים אם הם לא היו אולי היו סוגרים פה את שוק ההון
ולדימיר 29/06/2014 17:58 רמי כהן העילג המקלל
אולי הגיע הזמן שתהגר לדרפור ושם תזיין להם את המוח. יש שם אחלה כושים ענקיים לדעתי 5 קוב כל אחד. ישמחו לתת לך בראש וברקטום הקטן. הבנת בלאד חויובה.
37 כסף בבנק 29/06/2014 17:13 למה קיצון?
ממש מפתיעה, למה קיצון תראו מה קרה ב 2008 הבורסה קרסה ב 50%, ככה שזה לא כזה קיצון וגם אני מאמין שזה בפתח, במקביל האבטלה תעלה וכל אלו שקפצו מעל הפופיק וכל ה"משקיעים החכמים" יכנסו לברוך עם המינוף שלקחו בשביל לקנות את הדירות ואז יהיו לחוצים למכור, ההיצע יגדל והמחירים ירדו בערך ב 20% ואחרי שנתיים הכל יחזור לקדמותו. לא צריך להיות גאון בנקאי בשביל לראות שזה בפתח וגם לא צריך להיכנס להיסטריה כי עברנו משברים דומים גם ב 2008 וגם ב 2002 ומי שחכם יקנה מלמטה שימו לב להזדמנויות לדוגמא קבוצת דלק שמי שקנה אותה במשבר 2008 עשה עד היום יותר מ 1000% כן לא 100% אלא 1000%
36 בא 29/06/2014 16:20 מפרסמים שטויות ,מחרבנים ,לא עובדים ולא מתייעלים .
המון מקום להתייעלות בבנק ,תעשו מחקר על זה חברה .נו ביבי איפה הניהול .
35 ביביהו 29/06/2014 16:09 כפול 8 לפחות!!!(אופטימיסט) (ל"ת)
34 נאור 29/06/2014 16:04 ...האחריות עליכם , אם יקרה משהו זה בזכותכם .......
מה עם כל כמויות הדולרים שרכשתם והפסדתם מליארדים? בנוסף גרמתם לבועת הנדל"ן ומי שעושה טעויות צריך לשלם בבית דין .
33 ירון 29/06/2014 16:03 עצוב שמאות אלפים צריכים לייחל לקטסטרופה על מנת שיוכלו
לרכוש דירה. אבל אני חושב שבועת הא"ח והנדל"ן יתפוצצו לא בגלל אירוע גיאופוליטי. אלא בגלל משבר כלכלי עולמי שמתקרב ממש בימים אילו, ויהיה חמור מהמשבר של 2008. כשמשקיעים לא ירצו לקנות הנפקות של אג"ח של ממשלת ארה"ב גם בתשואה 4% לעשר שנים. יחל משבר משמעותי שיתפשט לאירופה, סין וכל העולם. ואל תצפו שבנק ישראל יגידו לכם מה עומד לקרות. כי אף פעם הם לא רואים משבר כלכלי בפתח, ואם כן זה מסיבות גיאופוליטיות שלא באחריותם... "ב
32 זוג צעיר 29/06/2014 15:41 שהכל יתפרק ויתרסק! הלוואי אמן (ל"ת)
31 לירן מה עם תגובתי?!! 29/06/2014 15:31 תגובתי בשפה הולמת למה אתה עוצר פרסומה!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
30 יהודה9 29/06/2014 15:29 הנבואה ניתנה לשוטים ואין שוטים גדולים יותר מבנק ישראל (ל"ת)
29 יניב 29/06/2014 15:23 מלחמה, בואי! (ל"ת)
אשמדאי 29/06/2014 19:05 לטינופת
נכון שלא גוייסת עקב זיבליותך? מלחמה אתה רוצה אה? בהמה ! נקווה שבמלחמה יגיעו למחילה שאתה מסתתר ויורידו לך את כל החבילה העלובה שבין רגליך וידחפו את זה לפיך! יצור עלוב......
28 קבלן,בנק,ממשל=גנבים! 29/06/2014 15:21 דמגוג=אין סיכון בנק=הבועה50%תתפוצץ=דור צעיר עני=סיכון!! (ל"ת)
27 מגדל פרחים 29/06/2014 15:20 וואו...וואו... צריך לברוח לעזה...שם יקבלו אותנו בפרחים (ל"ת)
26 יופיטר שוקי הון 29/06/2014 15:16 גיוס 100 מיליון שח הזרקה לתא 100 סיוע בבקשה
972532855155 יופיטר שוקי הון
25 יעשו במכנסים 29/06/2014 15:09 מה יקרה בתרחיש קיצון שהדולרים שלהם יהיו שווים 1 ש"ח (ל"ת)
24 ניר 29/06/2014 15:07 כשיתחשק להם יצאו בהודעה הפוכה (ל"ת)
23 טל 29/06/2014 14:43 קנו כל כך הרבה דולרים שאין ברירה צריך להפחיד את העם (ל"ת)
22 אחד שחושב 29/06/2014 14:36 התזמון של הפרסום נועד להפחיד אותכם ואז הדולר יתחזק
זה מהלך גאוני של בנק ישראל. מי ישקיע בבורסה ובנדלן פה כשהם עשויים לצנוח בקרוב? אנשים יבהלו וירכשו דולרים. סופסוף הדולר יתחזק. פרסום גאוני של בנק ישראל.
21 יענקלה 29/06/2014 14:11 חבל על המשכורת שהם מקבלים (ל"ת)
20 avi abs 29/06/2014 14:08 קונה כל חודש 50 מירווחי פוטים
עד המפולת
א 29/06/2014 15:13 כמה סטרייקים למטה?
כמה סטרייקים למטה?
19 מוני 29/06/2014 14:04 וואוו וואאוו וואאוו יו יו יוו מה נעשה (ל"ת)
18 זאקי 29/06/2014 13:51 טפוח
זה לא סביר, זה מקרה קיצון, ובמקרה קיצון כדור הארץ יכול גם לבעור. לכן בתוך המושג "קיצון" אפשר לומר הכל מבלי לעמוד "למשפט" ,
17 אבנר 29/06/2014 13:51 תבחרו בתרחיש קיצון אחר:אסטרואיד יפול על כדור הארץ ...
וישמיד את כל בתי הקזינו של הבורסות בעולם
16 משה 29/06/2014 13:47 תרחיש פסימי מאוד
כאשר הציבור מפחד להיכנס לבורסה ויושב על הר כספים בחוץ תרחיש כזה יכול להבריח עוד משקיעים כאשר ידוע שהשקעה בבורסה עוזרת לכלכלה וגורמת לעוד יצירת מקומות עבודה.
15 תודה לביבי 29/06/2014 13:47 הצעירים מייחלים לקריסה !! (ל"ת)
14 ישראל ישראלי 29/06/2014 13:40 שטויות בתרחיש קיצון נהיה במיתון של שנתיים לפחות
ואז מחירי הדירות יפלו 50% ויותר. חולמים בהקיץ ה"גאונים" של בנק ישראל. הם חושבים על מה שיקרה סתם במשברון קטן. אבל אין חיה כזו יש רק משאלת לב של פקידון בבנק ישראל. בפועל הכל מתחיל במשברון קטן ונגמר במשבר כלכלי של מספר שנים. זה מה שהיה בסבפריים, אין הנחות בפיצוץ בועת נדלן.
13 mh470 29/06/2014 13:32 "קשקוש"
תמיד הם ידעו ל"קשקש" מעניין לבחון את תחזיות העבר שלהם
12 א.מ 29/06/2014 13:29 חכמי בנק ישראל שלא חזו את הנזק שהורדות הריבית יגרמו
יודעים פתאום על תרחיש קיצון?מהו תרחיש קיצון?עד כמה קיצון הוא קיצון?ראינו משברים שהבורסה ירדה יום יומיים והתאששה לאחר מכן.
11 ביבי 29/06/2014 13:24 דירות
צריך לקחת ממי שיש לו כסף בבנקים לממן את החובות של הבנקים צדק חברתי חחחחחחחחח
10 משקיע 29/06/2014 13:23 אחרי הכתבה המפחידה הדולר יזנק. לפחות הצליחו בזה. (ל"ת)
9 צביקה דורון יועץנדלן 29/06/2014 13:21 בכל משבר והורדת ריבית הציבור יבטח רק בנדל"ן
עד לפני 10 שנים כל פנסיונר היה שם את רוב הכסף שלו על מניית טבע. תבררו ותאמתו אותי. היום אנשים הבינו שרק בדירה הם יכולים לבטוח ולישון טוב בלילה. דירות במרכז הארץ ישמרו על ערכן גם בעוד 30 שנים.
ישראל ישראלי 29/06/2014 13:57 ישמרנו האל. הבועה תתפוצץ בסוף והנדלן ירד לטמיון (ל"ת)
הלוחש לצביקאים 29/06/2014 13:25 מסכים. בעוד 30 שנה המחיר יהיה זהה להיום. 0% תשואה..... (ל"ת)
צביקה דורון יועץנדלן 29/06/2014 14:57 עליית שווי שנתית ממוצעת 2% פלוס 4% מהשכרה = 6 אחוז
מה האלטרנטיבה, לא לקנות דירה ? לשלם שכירות בגיל 80?
הדעה שלי 29/06/2014 18:28 עליית שווי תסתכם ב 0% (מינוס 33 פלוס 50) התשואה היום 3%
הנדלן יפול בקרוב (שנה הבאה, או זאת שאחריה) לערך המתאים לסביבת ריבית גבוהה יותר, דהיינו כ 33% נפילת ערך. ואם לא בגלל הריבית אז בגלל צעדי הממשלה שלאט לאט "מבשילים". לאחר מכן הערך יעלה בהדרגה 50% במשך השנים, שזה חזרה למחיר של היום. לגבי התשואה משכר דירה היא בערך 3% (קצת יותר אולי, אבל יש הוצאות, ובקרוב יהיה מס חובה)
8 אבנר 29/06/2014 13:20 זה לא תרחיש קיצון
זה יקרה
דן 29/06/2014 14:22 דירות זולות
כיוון שכל העשירים יש דירות במיליונים הדירות לא ירדו אולי ידשדשו
א.מ 29/06/2014 13:29 אתה נביא או סתם טיפש? (ל"ת)
אבנר 29/06/2014 14:11 נביא
א.מ זה קיצור של אידיוט מושלם?
7 גל 29/06/2014 13:20 תדאגו למילארדים של הדולרים שלכם (ל"ת)
6 עירית 29/06/2014 13:19 אין גבול לשטויות?
נו באמת...אין לכם הגיגים אחרים לפרסם?
5 ירמי 29/06/2014 13:13 אין להם מה לעשות (ל"ת)
4 הן אופטימיות מהצפוי 29/06/2014 13:12 מה שיותר מעניין אותי הן התחזיות שבגרף לגבי מצב רגיל (ל"ת)
3 אלי 29/06/2014 13:07 אם הבורסה תקרוס ההפסדים יהיו בסדרי גודל מ 3 מיליארד
רק חושבים על עצמם.
2 כתבה מיותרת 29/06/2014 13:06 ואיפה בנק ישראל היה כשניפחו פה בועת נדלן? (ל"ת)
1 בנק ישראל 29/06/2014 13:04 בנק ישראל ואנשיו ידועים כבר בחוכמתם כי רבה .
המון דיבורים ואפס ביצועים
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש