08:33 ביום שישי נקבע הדולר היציג בירידה של 0.1% ל-3.51 שקלים

08:00 שר החוץ הלבנוני: "ישראל תפסיד במלחמה מולנו"

07:57 משרד ההגנה הארגנטינאי: הצוללת שנעלמה שידרה 7 אותות מצוקה

07:55 ת"א: טבע חוזרת עם פער ארביטראז' של 10% - צפי לפתיחה אנגלית

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

מצב מזעזע: המחזור האמיתי בבורסה בצהרי היום בקושי חוצה את ה-100 מיליון שקלים - "זה נהיה גרוע מיום ליום"

כמעט חצי שנה לאחר כניסת יוסי ביינארט לתפקיד מנכ"ל הבורסה, ובינתיים המצב נראה רע. Bizportal מביא את היום כדוגמה
 |  47
איפה הסוחרים?
Share
משקיעים אשר מסתכלים על מחזור המסחר בבורסה עשויים לטעות בטעות לחשוב שהמצב היום הוא לא עד כדי כך קטסטרופלי - אבל הוא כן. מבדיקת Bizportal עולים נתונים מדאיגים מאוד בעניין מחזורי המסחר אשר מצביעים עד כמה חמורה בעיית הנזילות באחד העם והצורך לבצע טיפול דחוף.


נכון לשעה 11:40, כשעתיים לאחר פתיחת המסחר, המחזור בבורסה מסתכם ב-255 מיליון שקל. עם זאת, כמחצית מהמחזור כעת נובע מתעודות סל כאשר שתי תעודות של פסגות על מדד ת"א 100 מרכזות את המחזורים הגבוהים בשוק (כ-36 מיליון שקל יחד).

מעבר לכך, בשוק ההון בוצעו עד לאותה השעה עסקאות תואמות (ג'מבו) בהיקף כספי של 25 מיליון שקל. כך למשל, עסקאות בהיקף של כ-9 מיליון שקל בוצעו במניית כיל (0%) כיל 1,380 0% 08:53 19/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי כיל בסיס:1,380 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות , עוד כ-3 מיליון שקל ב גזית גלוב (0%) גזית גלוב 3,375 0% 08:53 19/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי גזית גלוב בסיס:3,375 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות , כ-2.2 מיליון שקל עברו ב מזרחי טפחות (0%) מזרחי טפחות 6,192 0% 08:53 19/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי מזרחי טפחות בסיס:6,192 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות , כ-3 מיליון שקל ב אלוני חץ (0%) אלוני חץ 3,601 0% 08:53 19/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי אלוני חץ בסיס:3,601 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות וכ-3 מיליון שקל ב דמרי (0%) דמרי 5,751 0% 08:53 19/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי דמרי בסיס:5,751 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות . כמו כן, ישנה גם עסקה שנראית תואמת במניית פועלים (0%) פועלים 2,345 0% 08:53 19/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי פועלים בסיס:2,345 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות בהיקף של 5 מיליון שקל אך ככל הנראה לא סומנה כג'מבו.

חישוב פשוט מגלה כי בסה"כ מחזור המסחר בבורסה נטו עבור הסוחרים הוא 100 מיליון שקל, מחזור אפסי. כך למשל, נכון לשעת הצהריים, ברבע מבין המניות המרכיבות את מדד ת"א 100 עבר מחזור כספי הנמוך מ-100 אלף שקל. נתון חמור נוסף הוא שבמחצית ממניות מדד ת"א 100 מחזור המסחר נמוך מחצי מיליון שקל.

במניות השורה השנייה התמונה חמורה אפילו יותר. במדד היתר 50 רק 8 מניות מרכזות מחזור של יותר מ-100,000 שקל. אם ננטרל את העסקה המתואמת בדמרי, אז מדובר בשבע מניות בלבד. במחצית מהמניות לא עברו עסקאות כלל או שהמחזור נמוך מ-10,000 שקל!סוחר
נוסטרו
נוסטרו
חשבון אשר באמצעותו מבצע חבר בורסה פעולות קניה
ציין בשיחה עם Bizportal:
"המצב בבורסה נהיה גרוע יותר ויותר מיום ליום. הרבה סוחרים עברו לעבוד בחו"ל בגלל שלא ניתן לצאת מפוזיציות. יש חוסר גדול בנזילות כאן בשוק וסוחר שרוצה למכור מניות ב-400,000 שקל צריך להפסיד 2% לפחות בגלל המצב".מנכ"ל הבורסה שנכנס לתפקידו לפני כחצי שנה שם לבורסה יעד שאפתני, להגדיל את מחזורי המסחר ל-2.5-3 מיליארד שקלים מדי יום. נכון לכרגע, היעד הזה נראה שאפתני ביותר ונדרשת עבודה קשה. לעת עתה, נראה שהסוחרים מעדיפים לעבור ולעבוד בשווקים יותר נזילים.

מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו: "מחזורי המסחר הזעומים ומחיקת החברות הסיטונאית לא מותירים מקום לספק – שוק ההון הישראלי נמצא בנקודת שפל. אני רק מנסה לדמיין מה היה המצב אילו היינו לאחר שנה של ירידות בשווקים. הגיע הזמן שהרגולטורים, בעיקר רשות ני"ע ומשרד האוצר, יתעוררו ויבינו שעליהם לנקוט בפעולה נחרצת כדי לעורר את השוק. המתקפה הרגולטורית על שוק ההון נמשכת במלוא עוזה, אבל הרגולטורים ממשיכים לנקוט במדיניות של בת-יענה. מתי הם יתעוררו?"
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

47 תגובות ב-36 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
36 עמית 19/06/2014 16:45 כל הכסף לאט לאט עובר לביטקוין
הכסף החכם כבר נמצא בשוק הביטקוין וממשיך לזרום בעשרות מיליוני דולרים מידי יום! לאחר שקניות בביטקוין כבר עברו את מחזור הקניות בפייפאל (!!!) היעד הבא זה לעקוף את מחזורי המסחר של הבורסות הגדולות. מהלך אשר יתממש עד סוף שנת 2014 הביטקוין ינצח ויחליף את הכסף המזוהם של הבנקים!
35 מיקי 19/06/2014 09:24 למנכל הבורסה צעדים לפיתרון
1 הורדת המס ל10 אחוז 2סגירת מסחר בשעה 16 3שלב נעילה ממוצע 30ד אחרונות ןמסחר על שער נעילה 4לבטל t1 זה משגע את החשבון בבנק 5 פרסום אגרסבי לשוק ההון כל הדברים הללו הוציאו את החשק לסחור
34 חן 18/06/2014 21:44 להפסיק את המסחר לחלוטין עד הורדת מיסוי!!! (ל"ת)
33 דן 18/06/2014 20:05 העיקר שאסתר עשתה פקיעה שבועית (ל"ת)
32 לבטל המס מיידית 18/06/2014 18:32 כשהמס נע בין 25% ל- 39% כולם בורחים מהבורסה (ל"ת)
31 יופיטר שוקי הון 18/06/2014 16:20 אני מנסה לגייס 100 מיליון שח הזרקה לתא 100
972532855155
30 רמי 18/06/2014 15:59 תגידו תודה ישפלים אכלתם למשקעים התמימים את כול הכסף
אם זה היה תלוי במשקיע כמוני המחזור היומי שלכם היה 000000000000000 גדול
29 יופיטר שוקי הון 18/06/2014 14:58 לא מאפשרים לסחור כאן (ל"ת)
28 רון 18/06/2014 14:52 שתגסוס הבורסה-עברנו לסחור בחול (ל"ת)
חכו חכו 18/06/2014 15:41 המשק המקומי יוכה במכה אנושה (ל"ת)
27 מנסה להבין את ההגיון 18/06/2014 14:14 שאלה של ניסיון הבנה של פרדוקס המחזור הנמוך ומחירי מניות
אם הסוחר אומר פה שיש לו נכס בסיס שבשביל להפטר ממנו הוא צריך להפסיד עליו 2% - ולכן הוא לא מוכר (בשל המסחר והביקוש הנמוך)- אז הוא כביכול נשאר עם זה לטווח ארוך. ובהנחה שיש את כל המוסדיים שגם מושקעים במניות -וגם להם לא שווה למכור-האין זה אומר שכיוון הבורסה הוא דווקא למעלה? כיוון שכביכול לא שווה למכור להם,והחדשים לכן שכן מצטרפים משלמים מחיר גבוה יותר על המניות-כיוון שאין למניות האלה היצע שנענה מצד הביקוש של המצטרפים החדשים לשוק (נגיד בשל הריבית הנמוכה וכו')...אז שוב, האם זה לא אומר שבורסה צריכה דווקא לעלות ואין סיבה לירידות (כי ככה בטוח יפסידו סתם 2% בגלל עניין טכני של מחזורים נמוכים)...תודה.
26 אמיר 18/06/2014 13:49 השוק פה לא מעניין איש
הרי מה יש פה?קרן ענקית ששולטת במעוף באמצעות אלגו טרייד בליווי אדיר של נכס בסיס.אין סיכוי שתמכרו וזה מיירד יריד ולהיפך.הכל מצולם,אין ידיים שסוחרות כאן כמעט והכל בלוף.תוסיפו את הנושא שהכתבה מדברת עליה וקיבלתם תמונה עגומה.החברות פה פח זבל,כל חברה עם טריקים חשבונאיים כאלו ואחרים,הסדרי חוב ורק רמאויות. אין מה לעשות,מי יקנה בביוב הזה פה?פער של 500 נקודות ביננו לבים SP שפעם היה צועד איתנו יחד.ואת מנהלי ההשקעות זה לא מעניין ובצדק כי למה להם להסתבך עם מיליון טפסים וועדות?אז יש תעודות סל ונצמדים למדדים במובילים ושלום. האוזר אתה יא נבלה הרסת את השוק ביחד עם השמנה גברת לבנון שאכלה פה בלי סוף בונוסים מסריחים שלא הגיעו לה. תמשיכו לעודד אלגו באפס נזילות הזו כאן.ראינו לאן הגענו.
דודו 18/06/2014 18:38 אפשר לתת רמז מי זאת החברה הזאת? (ל"ת)
דן 18/06/2014 18:05 צודק 100%
רואים שאתה אחד שמבין !
25 במקום רק שנה 18/06/2014 13:47 אפשרו קיזוז מס אוטומטי ל 7 שנים (ל"ת)
24 אלי 18/06/2014 13:46 הגדילו את המס ותראו איזו פריחה תהיה כאן
או בריחה
23 העדר בסוף מבין 18/06/2014 13:40 הכסף נע למקום הנכון
העלו את מחיר המים... האזרח החליף בגינתו את הדשא לסינטטי - יותר ירוק ולא דורש מים. העלו את מס על הבורסה האזרח עבר לאלטרנטיבה אחרת - יותר בטוחה ופחות מס... (מתחת למרצפות)... בשני הצדדים של המטבע, ישנם אנשים חכמים
22 בא 18/06/2014 13:33 אני מגיע עם מיליארד יורו . (ל"ת)
21 הוותיק 18/06/2014 13:31 שקט אל תפריעו לוויסות להמשיך
יש מרוויחים גדולים מהמצב הזה של הקיפאון במדדים . סוחרי האופציות שתוקעים את המדד בלי לזוז כדי למחוק את כל הפרמיות הם הפושעים האמיתים עוסקים בויסוות מניות המעוף למדד אפס. ואולי שיוסיפו עוד מכונות שיהרס עוד קצת את התחרות שאמורה להיות שקופה ושוויונית בין כולם .
20 משקיע 18/06/2014 13:20 הפרחים לועדת טרכטנברג
מס ריווחי הון זינק, המחזורים התכווצו, הגביה מהמס קטנה בצורה משמעותית מהפוטנציאל. בורסות אחרות בעולם פורחות, ואצלנו למשקיעים ולסוחרים יש פריחה.
19 דן 18/06/2014 13:20 קיץ עכשיו תמיד המחזורים יורדים (ל"ת)
18 רוב הסוחרים 18/06/2014 13:20 מס רווחי הון לא רלוונטי
עובדים דרך חברות חוץ מזה אחרי שעובדים בחול כבר לא רוצים לחזור לכאן זה לא רק המחזורים אלא מוגבלות וחוסר בכלים מינימליים למסחר אמיתי כמו אופציות על מניות ופקודות שורט טבעיות גם אין מספיק חברות וגם אלה שיש לא משהו הרוב יקרות ותופסות מעצמן מינימום אפל או גוגל ...חברות משפחתיות שמהוות חלק ניכר מהחברות בבורסה הן בעייתיות מאוד למסחר מכל מיני סיבות לא סתם מוחקים כאן יותר חברות ממה שמנפיקים חדשות ... ועוד לא דיברנו על כל עברייני מידע הפנים שעושים בבורסה נטולת נזילות כבשלהם (לא הקטנים שמרוויחים כמה עשרות אלפים אלא כל אלה שלא נוגעים בהם שמרוויחים עשרות מיליונים) בקיצור חבל על הזמן אם אתם רציניים תעברו לחול
17 לא מבין דבר 18/06/2014 13:19 ולא מצליח להבין
מי שמנהל את הכלכלה, לא מצליח לעשות דבר - ידיו כבולות (הכל זה פוליטיקה), כל שקל שהאזרח מרוויח המדינה רוצה להוציא אותו ממנו בכוח, (לכן הוטל מס גבוה על הבורסה) - לגבי הבורסה היא מנוהלת ע"י מכונות שאוכלות את הכסף של המשקיע... בכל מצב, המחיר שקרנות הפנסיה הן המפסידות הגדולות, לאזרח הוא כבר מזמן מצא שהשוק בחו"ל טוב יותר מאשר כמה מניות בודדות בארץ... לכן אין מה לחפש בנתיים עם פנס במקום שאין בו כלום
16 דודי 18/06/2014 13:16 שעות המסחר
הארכת שעות המסחר מהלך עלוב ומיותר חשבו שזה מה שיפתור זה רק מוכיח כי אין קשר בין זה למחזורים הנהלה פטתית חבורה של אוכלי חינם תחזירו את המצב לקדמותו לפחות נשב עד ארבע וחצי ולא עד שש באפס מעשה
15 יוסי 18/06/2014 13:14 בית קברות
מקורו של המחזור המצומק הוא במכונות. מזה שנים שאין מסחר אמיתי בשוק ולשערי במניות אין שום משמעות. לפחות בחול יש נזילות. המשעשע הוא שיש עדיין כאלו המאמינים שישראל יכולה להפוך למרכז פיננסי בינלאומי.
14 ח 18/06/2014 13:02 רק הורדת המסל 10 אחוז תחזיר את המשקיעים
הורדת המסל 10 ולא 20 או 15. וחשבו שאנשים טמבלים וימשיכו לסחור עם מס כזה הזוי וסיכונים כאלה גבוהים . מהיום שביבי הטיפש העלה את המס ל20-25 התחילו לרדת המחזורים. מדינה כזאת דפוקה. החכמים ברחו מהר וקנו דירות....
raazz 19/06/2014 04:03 יותר מכך - צריך ביטול מס ל 3 שנים
על מנת לעודד חזרת סוחרים ומשקיעים לשוק ההון - גם 10% מס זה הרבה לבורסה קקיונית שכזו - עדיף בכל מצב לסחור בחול ולא כאן איך שלא תסתכל על זה שם עדיף
13 רוברט 18/06/2014 13:01 תורידו את המס ל-15% ותקבלו מבול של סוחרים. (ל"ת)
12 הדרי 18/06/2014 12:53 מענין כמה הרויחה המדינה מהעלאת מס הבורסה ??? (ל"ת)
סוחר 18/06/2014 14:59 הפסידה הרבה -והתעשיה יותר (ל"ת)
11 ברוך 18/06/2014 12:52 באוצר וברשות ניירות יבינו רק על ידי לחץ מתמשך
שצריך להוריד מיסי בורסה זה במקום הראשון ביולי ואגוסט המחזור עוד יקטן בהרבה ומי בכלל רוצה להיכנס לבורסה כזאת בלי טעם הכל פה שייך לעולם התחמנים שלנו ובהמלצות שליליות של האנליסטים שבאתרים בשביל להצליח האוצר צריך להוסיף דחוף אתרים באון ליין ללא תשלום ובמיוחד בנייד
10 יונת דואר 18/06/2014 12:50 למה מנית אידיבי פיתוח יורדת
הרי המשקיעים התחייבו לרכוש בשערים מעל 800. למה המניה צנחה?
9 יוני 18/06/2014 12:45 שיורידו את מס רווח מ 25 אחוז ל 10
אז נדבר
raazz 19/06/2014 04:04 ביטול מס ל 3 שנים תיכף ומיד !! (ל"ת)
8 יוסי 18/06/2014 12:43 עמלות קנייה. מכירה. דמי משמרת. עמלת אוויר. עמלת חמצן
לא שווה לסחור בישראל. הכל מתבזבז על העסקה ולא נשאר כלום בסוף. רק הבנקים מרוויחים
7 יוני 18/06/2014 12:41 זה בגלל בועת הנדל"ן (ל"ת)
6 סוחר 18/06/2014 12:40 לא נתן לסחור עם רובוטים -זה מסחר בין רובוטים
הרובוטים משגרים פקודות רבות בסכומים קטנים יש מספר מצומצם של רובוטים עם אותה תוכנה הציבור הרחב איבד את האמון בשוק
יופיטר שוקי הון 18/06/2014 15:44 צודק ,המוסדים מתואמים ביניהם קרטל (ל"ת)
5 מבין דבר 18/06/2014 12:38 אני מאחל לבורסה.
מחזור יומי של שקל. אם רוצים שיהיו מחזורים צריך לעלות את המס על רווחי הון לכ- 75% ואז יהיו מחזורים גבוהים. מרשם בדוק העלאת מסים גורמת למחזורים גבוהים. ניפוח הבועה בארה"ב אף הוא גורם למחזורים גבוהים.
4 אלי 18/06/2014 12:36 מס בורסה
לפיד וראש הממשלה הדבילית הזאת , העלאתם את המס בלי סוף וכעת אתם לא מבינים למה אין מסחר , במקום לעלות מסים תתפסו את כל הגנבים במדינה , ממשלה של דבילים
3 מורה לנבוכים 18/06/2014 12:28 הורידו כבר את המס לרווחי הון ותקבלו בקלות פתרון.
הפתרון לא רק יסייע להעלאת הנזילות אלא אף יסיט חזרה חלק מהכסף שעבר לנדל"ן וניפח שם בועה, לשוק ההון. יש להוריד את גובה המס ל-10% לכל היותר!!!!
raazz 19/06/2014 04:06 0% מס - כי גם 10% לשוק זבל כזה זה יותר מידי (ל"ת)
חן 18/06/2014 21:48 תודק במאה אחוז!! (ל"ת)
2 מכסת"ח השקעות ראשי 18/06/2014 12:25 עודף הרגולציה הרס את הבורסה. רק כסת"ח פה כל היום!
אין יותר שוק הון. יש רק כסת"ח אחד גדול, ללא תחרות, עם עמלות גבוהות, ללא שום מאמץ להשיג תשואה (לא ניתן לפרסם - אז למה להתאמץ). להשקיע בניע בתל-אביב דורש ויה-דלהרוזה של אנליזה + הנמקה + ועדות השקעות + כסת"ח שוטף בכל אסיפה (בתוספת זובור אם אתה מצביע לא לפי עמדת שר האוצר - וכל זה על הצבעה שלא אכפת לך ממנה, ושלא מעניינת את העמיתים שלך). עם עודף הרגולציה המטורף, יותר קל להשכיב מיליארד שקל במשהו לא סחיר - הלוואה פרטית או איזה בניין במנהטן. אפשר לשערך את השווי מעלה (טוב לתשואה המדווחת, קצת פונזי לא הזיק לאף אחד, לא?), וגם אפשר לקנות את הנכס ביוקר (ב110 במקום ב100) ולגזור קופון יפה (ואישי) לכל המעורבים בעניין. תחרות על תשואה? על עמלות? אין כזה כבר. אין תחרות. כולם עסוקים בכסת"ח וגופים רק נסגרים, מצטמצמים ויוצאים מפה. יש להקים ועדת חקירה שתצלוב את כל מי שמעורב במחדל עודף הרגולציה - המשק הישראלי לא צומח (מהר מספיק) ותקוע במקום בשל עודף הרגולציה.
1 ג'וש 18/06/2014 12:24 נא לא להפריע.
הקרן מחול רוצה מחר פקיעה שבועית ב-1400. נא לא להפריע.
אמיר 18/06/2014 12:45 אוי כמה אתה צודק-קרן נדירה (ל"ת)
מתעניין 18/06/2014 15:38 מה שמה ? (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש