התחלה קשה? קבלת פנים קרה לת"א 25 ב'יורקס' - אפס עסקאות ביום הראשון

החל מאתמול יכולים המשקיעים באירופה לסחור בחוזים על מדד המעו"ף - אך בסיכום יום המסחר התברר: לא בוצעו עסקאות כלל
 |  (17)
יוסי ביינארט, צילום: גיא אסייג
החל מאתמול (ב') המשקיעים האירופיים יכולים לסחור בחוזים העתידיים על מדד המעו"ף בבורסת היורקס. עם זאת, מבדיקת Bizportal עולה כי למרות האופטימיות סביב המהלך של הבורסה - סך המחזור אתמול בבורסת היורקס עמד על אפס.

עם זאת, מדובר במכשיר חדש ועדיין מוקדם למדוד את הצלחתו. ייתכן כי הפעילות תגדל בהמשך ואף תהיה פופולרית. בזהירות נעריך כי בכירי הבורסה ציפו לקבלת פנים חמה יותר מצד המשקיעים בחו"ל שיכולים היו לתפוס פוזיציות על מדד המעו"ף דרך היורקס.

בעת חתימת ההסכם בחודש דצמבר ציינה הבורסה כי חבריה נתנו לה משוב חיובי ביחס לרצונם לסחור בחוזים החדשים וחלקם אף הביעו נכונות לשמש ולספק נזילות באפיק זה - החל מיום המסחר הראשון. ככל הנראה, הצהרות אלו היו טובות על הנייר - ולא תורגמו לעסקאות בשורה התחתונה.

בצד החיובי, נציין כי מבדיקת Bizportal עולה כי לאורך כל שעות המסחר היה קיים אתמול 'עושה שוק' פעיל אשר סיפק ציטוטים לכ-20 חוזים. עם זאת, המרווח בין הביקוש להיצע היה מעט גבוה ועמד על כ-7 נקודות. גם היום (ג') עושה השוק מספק ציטוטים. עוד נציין, כי שבמערכות הבנקים בחו"ל עדיין לא הוסיפו את האפשרות לסחור בחוזים על ת"א-25 ולכן אין פעילות, עניין טכני שיישתנה בזמן הקרוב.

בניסיון לשווק את החוזים על המעו"ף, ישנה הפניה בעמוד הבית הראשי של היורקס תחת הכותרת - "החל לסחור בחוזים על TA 25". האם הדבר יצליח ליצור עניין מצד המשקיעים הזרים? את הנתונים האלו ניתן יהיה לבדוק רק לאוך זמן.

בורסת היורקס היא בורסת הנגזרים הנמנית על קבוצת דויטשה בורסה. החוזים העתידיים נסחרים בפרנקפורט ונסלקים על ידם. הבורסה מציעה מגוון רחב של נגזרים על נכסי בסיס שונים כגון מניות, מדדי מניות, ריביות, תעודות סל ועוד. מדי יום נסחרו בשנת 2013 כ-6 מיליון אופציות וחוזים עתידיים.
תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    האירופאים לא פריירים
    moshe benishti 12/06/2014 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשקיעים באירופה לא רוצים להתעסק עם נוכלים ועושה שוק עושקים..................
    סגור
  • 15.
    יוסי מנכל הבורסה הביתהההההההההה נכשל בתפקידו!!
    המהדי האימם ה12 11/06/2014 14:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר גרוע מאסתר לבנון
    סגור
  • 14.
    אני דורש וועדת חקירה למוסדיים לעצור את זיו פניני !!!!
    המהדי האימם ה 12 ישו 11/06/2014 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מאפשרים כאן להרוויח לי יש ים ריביות לשלם
    סגור
  • 13.
    אל תתפלאו שבחו"ל לא מוכנים לגעת במעוף גם מרחוק-קונספציה
    קונספציוס 10/06/2014 16:12
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חודש אחרון USA עלה בין 4-7%, ישראל בקושי 2-3% . כשרצו בחגי אפריל להפחיד ולהאכיל סרטים העלו מהאוב את מדד RUSSELL 2000 ואמרו שצריך לשים לב שירד 7% כבר באפריל וזה סימן מנבא קריסה, מאז הוא העלה חזרה 7% במהלך מאי, כן אותו חודש שהפחידו שבמאי צריך לצאת מהשוק, אבל משום מה הקונספציה ימח שמה לא טרחה להזכיר שהמדד RUSSELL 2000 עלה חזרה- מאז אותן כתבות על ירידות וסימן מנבא קריסה-שקט. בUSA המדדים עושים 7%-0.2% תיקון, בארץ הקונספציה מתרגמת ל 2.5%-0.5% תיקון . וככה נראית הקונספציה במלוא הדרה ועוד מתפלאים שהאירופאים לא מעוניינים לגעת בזה גם עם מקל מרחוק..
    סגור
  • 12.
    ספרייד !!!!
    סוחר ותיק 10/06/2014 13:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עושי השוק הם פיינל או ברק קפיטל. הם מצטטים בספרייד של חצי אחוז כאשר המכונה שלהם מחוברת אוטומטית לאופציות בארץ שנסחרות בספרייד של 0.1-0.2% במקסימום !! למה שסוחרים בחו"ל יהיו פראיירים ויקנו מוצר יקר שאפשר לקנות אותו בארץ במחיר זול יותר !! מה פיינל/ברק קפיטל חושבים ?? שיצטטו בספרייד מצומצם יותר ואז אולי אולי יהיו עסקאות.
    סגור
  • 11.
    הצעת ייעול
    מעופניק 10/06/2014 11:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הצעת ייעול: רוצים מחזור בחוזים פה ובחו"ל? תאפשרו למכונות במעו"ף לסחור אך רוק בחוזים בלי אופציות! תחזירו את האופציות לסוחרים הקטנים ,לעמך, תנו לעבוד בשקט בלי מכונות.בטווח הקצר ירדו המחזורים אךבטווח הארוך זה יהיה פתרון טוב למחזורים כי "העמך" יחזןר לאופציות.
    סגור
  • 10.
    במקום שוק יש רק מדדים. כולם מקבלים אותה תשואה ויופי טופ
    תעודות סל קומוניזם 10/06/2014 11:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה להשקיע בחברות? נחלק את התשואות שווה בשווה בין כולם. כל אחד יעבוד כפי יכולתו וכולם יקבלו לפי ירושתם.
    סגור
  • 9.
    הפראיירים מתחלפים לאט מדי (ל"ת)
    דודלי 10/06/2014 11:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 8.
    כאשר יש בשוק הישראלי שחקנים גדולים המסוגלים
    עופר 10/06/2014 10:43
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לשחק עם המדד כרצונם ולהטות אותו לפי איך שנוח להם ברור שהמשחק מכור ושומר נפשו ירחק, זה לא מסחר אמיתי זה מגרש משחקים זעיר לשחקנים גדולים עם כסף, כל גוף מוסדי מטה את השוק כרצונו עם 100 מיליון שקל, אז מה הפלא שהמסחר מת?
    סגור
  • בחו"ל לא סופרים את הישראלים ממטר..פשוט לא מעניין פה
    ST 10/06/2014 11:29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אין מה לקנות.
    סגור
  • 7.
    הנהלה של אפסים
    א.א 10/06/2014 10:25
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הבורסה פה מתה.לא יהיה פה כלום.מה עושה ההנהלה כדי לשנות את המצב הזה?כלום.רק דיבורים בלי מעשים אמיתיים.מה אכפת להם משכורת מקבלים?מקבלים.הביאו פקיד שיהיה מנכל,מספר על החומוס שאכל כשהתקבל לתפקיד.שכונה כרגיל.
    סגור
  • 6.
    מסחר בכלום. תשקיעו בדברים אמיתיים ! (ל"ת)
    הנשר 10/06/2014 10:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    מה חשבתם פראיירים בחו"ל? חשבתם זה "מוצרי ים המלח"? (ל"ת)
    ר 10/06/2014 10:13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 4.
    אתם מפיצים את הקזינו שלנו גם לחו"ל?לא מספיק הסבל שלנו? (ל"ת)
    משה 10/06/2014 10:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    פה לא מאפשרים לגייס הון לתא 100 אתם רוצים ששם יבצעו? (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 10/06/2014 09:50
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 2.
    לא יצבור שום תאוצה בזמן שהשוק מת פה
    אמיר 10/06/2014 09:33
    הגב לתגובה זו
    10 0
    חבל על הזמן תומר,שוק ההון בישראל גמור.הכל חרטא ואויר. מיליארד שקל ביום שמתוכם שליש תעודות ועוד שליש כמעט מתואמות. המצב פה פשוט רע מאד-כל הנפקות האקוויטי הסבו נזקים עצומים לכולם וחבל. הפער ביננו לבין חול לא ייסגר מהסיבה הפשוטה:יש פה חברות חרא ברובן.
    סגור
  • 1.
    ישראל לא מעניינת אף אחד..............
    העצוב 10/06/2014 09:31
    הגב לתגובה זו
    8 0
    עצוב אבל האמת. בקושי מניות הם קונים פה
    סגור