ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

אילנית שרף על הירידה בצריכה: "חודש אחרי חודש אנו עדים לנתונים חלשים"

האנליסטית מפסגות מתייחסת לתוכנית ההתייעלות ששופרסל פרסמה אמש וגם לירידה בצריכה הפרטית במשק מתחילת השנה
אילנית שרף, צילום: גיא חמוי
עדיין לא ברור האם האינדיקאטורים הכלכלייים השליליים מתחילת השנה לגבי הצריכה הפרטית הם אפיזודה חולפת או שינוי דרמטי, אבל בחברת שופרסל +1.92% שופרסל 2,232 +1.92% שופרסל בסיס:2,190 פתיחה:2,192 גבוה:2,255 נמוך:2,192 תמורה:4,931,849 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: החליטו שלא להמתין ולצאת בתוכנית התייעלות. אילנית שרף מפסגות: "כמו כל חברה שסובלת מירידה ברווח הגולמי, גם שופרסל נאלצת לצאת בתוכנית בתייעלות".

מחודש ינואר השנה הלמ"ס, סטור-נקסט, וגופים נוספים מציגים תמונה דומה של ירידה בצריכה המקומית, ברשתות הקמעונאיות, במכירות של כרטיסי אשראי, בהנעלה ובהלבשה. המגמה השלילית באה לידי ביטוי בתוצאות של החברות הציבוריות הרלוונטיות גם בניטרול מועד חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני.

אילנית שרף: "מרבית הצעדים הצפויים של שופרסל כבר ידועים וכעת במסגרת התשקיף הם פשוט היו מחוייבים להרחיב ולפרט, אך אין משהו חדש, כמעט הכל כבר נאמר".

האם מדובר בשינוי מגמה בשוק?

אילנית שרף: "יש ירידה בצריכה המקומית וזה לא נקודתי, חודש אחרי חודש אנו עדים לנתונים חלשים. המגמה של ההתכווצות מובילה להתייעלות כי הרווחיות ברשתות הקמעונאות מאוד נמוכה, סביב 2.5% עד 3.5%. כל ירידה ברווחיות הגולמית שוחקת דרמטית את הרווחיות התפעולית והן חייביו לנקוט בתוכנית".

איך זה ששופרסל ומגה דיווחו על ירידה בהכנסות, ואילו רמי לוי וויקטורי רשמו עלייה בהכנסות?

אילנית שרף: "גם הרווחיות של רמי לוי וויקטורי נשחקה. ההכנסות אמנם עלו, אבל זה משני טעמים: המשך פתיחת סניפים (מדובר בחברות קטנות יותר שיכולות לצמוח מפתיחת סניפים) וגם מעלייה במכירות מחנויות קיימות".

איך רמי לוי וויקטורי מצליחים להגדיל את המכירות בחנויות הקיימות?

"הצמיחה בחנויות נובעת ממעבר של הציבור לרשתות דיסקאונט. אנשים מחפשים לצרוך יותר זול, מוותרים על הפינוק של לצרוך ליד הבית ומעדיפים ליסוע קצת בשביל לחסוך וזה לגיטימי. ההכנסה הפנויה הולכת וקטנה, המיסים במגמת צמיחה, השכר לא עולה ואנשים מחפשים אלטרנטיבות כמו למשל רכישת מוצרים יותר בזול וגם ויתור על מוצרים מסויימים שהם לא הכרחיים".
תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שופרסל הגנבים הראשיים, אחריהם בצמוד מגה. (ל"ת)
    ינתי פרזי 10/06/2014 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שופרסל זה שורט (ל"ת)
    חוב של 3.5 מיליארד 10/06/2014 12:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תקנו רק באושר עד. אחלה מוצרים יופי של מחירים (ל"ת)
    יובל 10/06/2014 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור