ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

2 פרמטרים מאותתים, תיקון אלים בשוק המניות עלול לצאת בקרוב מאוד לדרך

מדד ה-S&P500 סגר אתמול בשיא כל הזמנים (פעם שביעית בשמונת ימי המסחר האחרונים) - האם נערמים כעת אותות אזהרה?
סערה בשווקים, צילום: Getty images Israel
בורסות וול סטריט ממשיכות לשבור שיאים כאשר מדד ה-S&P500 סגר בשיא כל הזמנים, זו הפעם השביעית ב-8 ימי המסחר האחרונים. אבל כתבת שער באתר מרקטווץ' בוחרת להזהיר את המשקיעים - מפני תיקון אגרסיבי שעלול להתרחש. 2 פרמטרים מאותתים על כך לפי אותה כתבה, הראשון - מחזורי המסחר שמצטמקים באופן דרמטי, והשני - התנודיות שהולכת ויורדת.

1. לגבי מחזורי המסחר, 5.3 מיליארד מניות החליפו אמש ידיים בבורסות וול סטריט, 15% מתחת למחזור המסחר הממוצע בשלושת החודשים האחרונים. יותר מזה, בחודש החולף (חודש מאי) מחזור המסחר היומי במדד ה-S&P500 עמד על 1.8 מיליארד מניות, שפל של 6 שנים.

2. לגבי התנודתיות, מדד ה-CBOE שמודד את התנודיות של ה-S&P500 סגר ביום שישי האחרון ברמה של 10.73 - שפל של יותר מ-7 שנים (רמת השפל הקודמת נקבע בפברואר 2007). מדד התנודתיות (זה המקביל שנסחר בשיקגו) נקרא גם "מדד הפחד" והוא למעשה מייצג את מידת האופטימיות של המשקיעים - וכעת היא בשיאה. ווול סטריט לא לבד, מדד התנודתיות של ה-MSCI All-Country ירד בסוף החודש הקודם לשפל מאז 1996. אגב, התוצאה המיידית של הנתונים הללו, היא פגיעה קשה בהכנסות בנקים ההשקעות הגדולים כגון גולדמן זאקס, ג'י פי מורגן ואחרים.

עוד נציין, כי קרנות נאמנות שמשקיעות במניות אמריקניות ראו ברבעון הנוכחי יציאת כספים בהיקף של 1.2 מיליארד דולר, בעוד קרנות בארה"ב ראו כניסת כספים בהיקף של 34 מיליארד דולר. לפי בלומברג, מדובר בפער הגדול ביותר בהיקף הגיוסים מאז ספטמבר 2012.

מדד ה-S&P500 ב-12 החודשים האחרונים

מתוך - בורסהגרף
מתוך - בורסהגרף
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    לא הבנתי איזה פרמטרים
    יהודה 13/06/2014 09:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולי אני קצת אהבל אבל אני לא מבין על מה מפחיד אותנו הוד מעלתו העיתונאי . ירידה במחזורי מסחר ? , זה מפחיד ? כנראה באמת אין סחורה בשוק . מדד הפחד : נמוך מדי ? מה זה אומר שצריך עכשיו לפחד? . וואלה אני משקשק
    סגור
  • 19.
    מזל שאני עושה הפוך ממה שאתה כל הזמן אומר
    אמיר 11/06/2014 15:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מכרתי עכשיו את כל פוזיציות הPUT שברשותי בזכותך :)
    סגור
  • 18.
    לא תפחידונו... ! ואנו דוחים כל אלימות..!
    סמי ב.י. 10/06/2014 19:45
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מה גם שכל תיקון מתקבל בהבנה ובברכה..!! גם אם להערכתכם יהיה התיקון אלים..!! ולא תמיד הערכתכם מתממשת ..! והרי אתם יודעים שכל התיקונים הסתיימו לטובת המשקיע החכם שאינו נבהל מכותרות בומבסטיות מתוזמנות ולא אחת מגמתיות.
    סגור
  • 17.
    למה לא נכנס למוח שלכםשצריך דם חדש ב eu USA כמוני!יופיטר
    יופיטר שוקי הון 10/06/2014 18:50
    הגב לתגובה זו
    2 4
    למה לא מאפשרים לי לגייס USA eu אגח?די לחסום!
    סגור
  • 16.
    חובה לאפשר ליופיטר שוקי הון לגייס USD אגח SOS!!!!!
    דם חדש במערכת 10/06/2014 17:59
    הגב לתגובה זו
    2 4
    I have company called UPETER CAPITAL MARKETS must raise personally 400 million used to inject personally to WALLSTREET USA/eu. SOS!!!!!! 972532855155
    סגור
  • who is this Upeter moron? (ל"ת)
    Game over Zeus 12/06/2014 00:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מתי יופיטר יפסיקו לייחצן את עצמם פה? (ל"ת)
    רן 11/06/2014 13:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 15.
    כבר מספר שנים היו הרבה פרמטרים
    דוד מירושלים 10/06/2014 14:27
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בשנים האחרונות היו כתבות רבות לגבי פרמנטים שמאותתים לירידות. בינתיים זה לא קרה .כמובן שבשנים הקרובות תהיינה ירידות מסויימות. אני מניח שאלה יהיו ירידות של מספר אחוזים ולא יותר ולאחר מכן תמשכנה העליות.
    סגור
  • 14.
    דישדוש?
    גדי דש 10/06/2014 13:11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    רגע...ומה יקרה עם הבורסה תדשדש 7% למטה ו 7% למעלה? על זזה אף אחד לא מדבר...
    סגור
  • 13.
    אין מה להשוות, אין מה לעשות עד שריבית אפסית כולם יושבי
    pan 10/06/2014 11:30
    הגב לתגובה זו
    5 2
    בנכסי סיכון מניות ואג"ח - אין אלטרנטיבה, גם נדל"ן בשמיים !!!
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    נכון מאוד (ל"ת)
    רמי 10/06/2014 11:07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 11.
    מה חשבתם שיתנו לכם להרויח כסף באופציות?
    רמי 10/06/2014 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה היה ברור שהבורסה תרד היום פה המעוף אולי ב2016 הנעוף יגיע ל1450
    סגור
  • 10.
    תיקון מתאים? הוא צודק תיקון כלפי מעלה
    רמי 10/06/2014 11:00
    הגב לתגובה זו
    4 5
    יגנבים ימתעשרים על חשבון המטומטמים שמשקעים פה בבורסה? הוא צודק תיקון כלפי מעלה בהרצות הברית סתם מפחידים אותכם בהרצות הברית משקעים כול העולם כמעט שם גונבים כספים של משקעים? שם צריך סבלנות ושקט נפשי ולדעת איזה מניות לקנות ומתי
    סגור
  • 9.
    כאילו שמישהו יודע !
    איציק ר 10/06/2014 10:35
    הגב לתגובה זו
    7 3
    90% רוצים עליות, 10% רוצים ירידות, וכמובן ההתיחסות למשקיעים בלבד. מכפילים של הרבה חברות ברמות סבירות,ועד שהשווקים יהיו מפוטמים אז אולי יכולים להיות מימושים בדרך, אבל הכיוון הכללי צפונה. תוסיפו ריבית כמעט אפסית, אז נרוץ שוב לנדל"ן ?!
    סגור
  • 8.
    פעם
    כל 10/06/2014 09:56
    הגב לתגובה זו
    7 4
    שהם הכותבים שהשוק יירד , הוא דווקאר עולה !
    סגור
  • 7.
    לא מאפשרים לגייס הון מה אתם רוצים?שיהיה מחזור? (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 10/06/2014 09:54
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 6.
    תמשיכו להפחיד את הציבור שכבר מחוסן מהכותרות
    ברוך 10/06/2014 09:35
    הגב לתגובה זו
    9 5
    ביום בהיר תגלו שאתם בעצמכם אוכלים אותה בגדול זה ממש יקרה בקרוב הרוע שלכם עובר כל גבול הטעם הטוב אבל גם העליות ימשכו לצערכם בביספורטל
    סגור
  • 5.
    די להפחיד! אין אלטרנטיבות בשוק
    ירושלמי 10/06/2014 09:32
    הגב לתגובה זו
    7 5
    ריבית נמוכה... בנתיים רק עליות באופק..
    סגור
  • 4.
    עם כותרות כאלה אני מרגיש בטוח
    ליאור 10/06/2014 09:24
    הגב לתגובה זו
    16 12
    הירידות יגיעו כשכולם יהיו באופוריה, לא כשכולם מזהירים מתיקון
    סגור
  • 3.
    הזיות!!!גל עליות בדרךךךךךךךךךך (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 10/06/2014 09:19
    הגב לתגובה זו
    9 6
    סגור
  • תחדלו את היופיטר החופר הזה (ל"ת)
    מוש 11/06/2014 13:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    שוק ההון מנותק מהכלכלה האמיתית.
    וואצ'ר 10/06/2014 08:49
    הגב לתגובה זו
    10 2
    אז אתם שואלים על נורות אזהרה?? המציאות תטפח על פניכם, ויפה שעה אחת קודם. מתקרב הרגע שנראה את כל תאבי הבצע ועוזריהם רצים לגגות כמו ג'וקים מסוממים בבקבוק.
    סגור
  • 1.
    יאללה נפילות (ל"ת)
    שורר 10/06/2014 08:45
    הגב לתגובה זו
    5 9
    סגור