תיבת הפנדורה של בן אליעזר נפתחה: נמצאו 600,000 דולר בכספת שבבעלותו

המועמד לנשיאות שהודיע בסוף השבוע על פרישתו טען בחקירתו במשטרה כי בכספת ישנם עשרות אלפי שקלים בלבד
 |  (54)
בנימין בן אליעזר, צילום: Getty images Israel
בנימין בן אליעזר הולך ומסתבך. חוקרי המשטרה פתחו היום את הכספת שבבעלותו של בן אליעזר בבנק דיסקונט בירושלים ומצאו סכום חריג מאוד -600 אלף דולר במזומן. נציין כי במהלך חקירתו אישר בן אליעזר כי הוא מחזיק בכספת אך אמר כי נמצאים בה עשרות אלפי שקלים בלבד. חוקרי המשטרה חושדים כי סכום הכסף שנמצא לא דווח לרשויות.

האם פרישתו של בן אליעזר מהמירוץ לנשיאות גורמת כעת לתיבת פנדורה סביב הונו להיפתח? פרט לפרשת ההלוואה שקיבל בן אליעזר מאיש העסקים אברהם נניקשוילי, בודקים חוקרי המשטרה אפשרות על פיה הסכומים אותם קיבל מהווים למעשה שוחד. לכתבה המלאה - מי אתה אברהם נניקשוילי?

הפרשה מתייחסת להעברת סכום כספי של 1.4 מיליון שקל מנניקשוילי לבן אליעזר ללא הסבר שמניח את הדעת. חוקרי המשטרה בודקים גם האם איש העסקים ג'קי בן זקן, שותפו של נניקשוילי בשמן, העביר לבן אליעזר עשרות אלפי שקלים כדי לסייע לו במערכת הבחירות.

בעקבות הפרסומים האחרונים, התייחסו מקורבי ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר ואמרו: "איננו מתכוונים להיכנס לפרטי החקירה או לשבבי ההדלפות ממנה,
אך אנו שבים ומדגישים – לכל שקל שיש לבן אליעזר וכל שקל שהופנה לקניית הדירה, יש כתובת והוא ממוסמך ושקוף. אין לנו ספק שבקרוב האמת תצא לאור. העובדה שהחומר נגד פואד, שכב אצל גורמי אכיפת החוק במשך שנה ואיש לא עשה איתו דבר, תמוהה ומוזרה, ועל עובדה זו לא יחפו הדלפות מגמתיות ולא מדויקות בלשון המעטה."

בתוך כך נזכיר כי הבחירות לנשיאות ייערכו מחר ובהם יקחו חלק חמישה מועמדים: רובי ריבלין, דן שכטמן, דליה איציק, דליה דורנר ומאיר שטרית. אתמול, חלק מהמועמדים ובהם רובי ריבלין ודליה איציק חשפו את הונם ( דליה איציק מסבירה - כך קניתי את הדירה בת"א ). מאיר שטרית, שהמגזין פורבס העריך את הונו בכ-55 מיליון שקל - סירב להצטרף ולחשוף את נתוני ההון שלו.
תגובות לכתבה(54):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 47.
    נשיא נשיא אני רוצה להיות נשיא אמממממממא! נשיא! (ל"ת)
    פליצי 16/06/2014 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    לבדוק טוב טוב גם את ריבלין, מה יש לו בכספת? (ל"ת)
    פואד 10/06/2014 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 45.
    גנב בן גנב, ולא מעכשיו1 (ל"ת)
    פואד 10/06/2014 12:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    המשך להודעה 26. רק עכשיו ראיתי שהיא נקטעה.
    ronenhb 10/06/2014 09:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשנת 2008-9, באופן חד צידי, נטל הממונה את הרישיון מישראמקו והעניקו ליזם פרטי שלא היה אמון על חיפושי נפט וגז ושימש למעשה כמתווך וזה הכניס את ננקשווילי ובן זקן – בעלי השליטה,דאז, במנופים, לעסקה זו ואלו הקימו את חברת שמן שאליה העבירו את הרישיון. בחברת שמן לא היה אף אחד בעל כישורים לחיפוש ופיתוח שדה נפט וגז. בזמנו (2009) ביקשתי ממר יוסי לוי, מנכ"ל ישראמקו, לפנות לשר התשתיות, דאז, מר בן אליעזר ולהגיש ערעור על ההחלטה לנטילת הרישיון מישראמקו. ואכן, הנ"ל הגיש בקשה כזו אך היא בוטלה ע"י הנהלת ישראמקו בטרם התקבלה החלטה בנדון וללא כל הסבר מניח מצידו של מר לוי לסיבה לביטול הפניה. כשנה לאחר מכן, עזב מר לוי את ישראמקו ומונה למנכ"ל חברת שמן.
    סגור
  • 43.
    מה חריג ב-600K ???? זה כלום כסף
    שומר הכספות 10/06/2014 09:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתם מתעסקים בפינאס ממש שטויות
    סגור
  • 42.
    כבוד השופט דוד רוזן יהיה מוכן ומזומן עבורך (ל"ת)
    אריה 09/06/2014 21:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 41.
    משתנה על גג הפנטהאוז ביפו
    ח.מובראק 09/06/2014 20:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פואד עלה גבוה, גבוה למקפצה שנמצאת על גג הפנטהאוז ביפו ומשם השתין לבריכה הפרשה הזאת היא לא משהו יוצא דופן ב30 שנות עסקנותו הפוליטית של פואד. היא מהווה אקורד סיום צורם אך הולם לדרכו מאז ומתמיד. לאורך כל שנותיו בפוליטיקה (ואולי אף בצבא ?) האיש עשה מעשים לא ראויים בחלקם צבועים באפור שלא לומר בשחור. למי שהספיק לשכוח הוא גם כיכב בכמה דו"חות קשים של מבקר המדינה. רק שלרוע מזלו , כפי שגם למד אולמרט לאחרונה , כללי המשחק השתנו, אף אחד לא טרח לעדכנו - כך שהוא נתפס באור הזרקורים ערום ועריה מבלי תשובות והסברים מניחים את הדעת.
    סגור
  • 40.
    מישהו תפס את בן אליעזר אי פעם בדבר אמת? (ל"ת)
    שקרן פתלוגי 09/06/2014 19:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 39.
    הכל עלילה
    דמגוג 09/06/2014 18:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בסך הכל חסך קצת כסף לפיצוחים למונדיאל. אבל צריך להיות די טיפש לטעון שיש בכספת כמה עשרות אלפי שקלים אם יש בה כמה מיליונים כאשר אתה יודע שחוקרי המשטרה יפתחו אותה ויגלו.
    סגור
  • 38.
    בן אליעזר ומעלמי מס
    אלי 09/06/2014 17:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הממשלה צריכה לבדוק את כל השכירים במשק, לא יכול להיות ששר שעובד 35 שנים , יש לו סכומים כאלו , הרי הוא חי, לכן כל עובדי המדינה הבכירים גם שופטים שרים , לבדוק את ההון שלהם, ואז לראות מדוע חסר למדינה כסף, ברגע שניתנת הטבה ולא משולם כסף, חסר למדינה כסף והיא טוענת שהציבור מעלים, הציבור לא מעלים אלה השרים והחברי כנסת ף לכן שהמדינה תחוקק חוק , שכל שר ואו חבר כניסת וכל עובד ציבורי בדרגת ניהול , לבדוק את ההון שלו, במידה ואין הסבר מניח את הדעת למכור לו את הנכסים ולהחזיר למדינה את הכסף, וכך יפסיקו לעלות את המיסים
    סגור
  • טען עוד
  • 37.
    כמו שכתבתי ,שלושה סוגי פוליטיקאים ,לאומנים הכי קשקשנים
    בא 09/06/2014 17:11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    דתיים הכי פרימיטיבים וצבאיים הכי דפרים ורובם חושבים רק על איך לגנוב מהצלחת הציבורית , מושחתים מביניהם מתפלשים בחטא כמו חזירים ומתלכלכים יותר ויותר ויום אחד ירדו למטה למטה .אפשר להכנס ליוטיוב מוות קליני לראות לאיפה .
    סגור
  • 36.
    אלה הפוליטיקאים שיורידו את מחיריי הדירות?כל אחד מחזיק 5
    יאקי 09/06/2014 16:40
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ראו, כולם מחזיקים באוסף של דירות , הם אלה שמחליטים ,,, האם לאלה יש אינטרס להוריד את מחירי הדירות .?????? הצחקתם את ההנהלה............
    סגור
  • 35.
    הייתי מחייב את כל חברי הכנסת שעושים רק לביתם בבדיקה..
    אנונימי 09/06/2014 16:40
    הגב לתגובה זו
    7 0
    וגם את ראש הממשלה ובוודאי את ליברמן החבר של האוליגרכים שיושב על ארגזים של כסף כנסת של מושחתים ונוכלים שכל עיסוקם ביום יום רק קומבינות ואגירת כסף לימים רעים .איך הם ירצו להוריד את מחירי הדירות שכל אחד מהם מחזיק כמה דירות להשקעה.
    סגור
  • 34.
    למה יש לי חשש/חשד שזה עוד מקרה של....
    מביניניאן 09/06/2014 16:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Cherchez la femme
    סגור
  • כי אתה שובניסט מצוי (ל"ת)
    אולי בגלל זה 16/06/2014 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    לבדוק פקידות בכירה בממשלה קשרי הון שלטון ונדל״ן רטרואקט (ל"ת)
    לעצור את השחיתות 09/06/2014 16:16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 32.
    זה הכסף לבמבה לילד . (ל"ת)
    בא 09/06/2014 16:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 31.
    יש עוד כמה שרים בדרך, זמן... (ל"ת)
    מירי 09/06/2014 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 30.
    שיבחרו כבר בריבלין ויסיימו את הפארסה הזאת
    דודו 09/06/2014 15:58
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הוא המועמד הכי מוצלח
    סגור
  • הפארסה הם המנהיגים שלנו . איפה מנהיגים צנועים וציונים
    בא 09/06/2014 16:08
    הגב לתגובה זו
    3 1
    נכון שישראל היא בין המדינות היחידות בעולם בהן שופטים פוליטיקאים ברצינות ,אבל יש כאן יותר מדי שחיתות מכול הסוגים ,אנו צריכים מנהיגים אחרים לגמרי ,לפיד ובנט די בסדר .
    סגור
  • 29.
    בושה
    אנונימי 09/06/2014 15:40
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אבוי למדינה !!!!! אם בארזים נפלה השלכת מה יגידו איזובי הקיר היכן הבושה ? אתם המתימרים להנהיג להוביל ולהוות סמל ודוגמא אשית ? נחצו קווים אדומים די נמאסתם מושחתים!!!!
    סגור
  • אם בארזים נפלה שלכת....
    הה ? 10/06/2014 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ....סימן שאנונימי גילגל לעצמו ג'וינט מאזובי הקיר והחל לרשום פתגמים חדשים שלא הולכים לשום מקום. רק עם חומר ממש טוב ישאל עצמו השואל מה יגידו ( במקור - בכלל זה מה יעשו - לא מה יגידו ) אזובי הקיר לנוכח השלכת של הארזים... ...זה כלכ כך הזוי שב"סחי" לא ניתן להעלות על הדעת מה הם יגידו. א ה ב ל !!!
    סגור
  • 28.
    די הוא כבר זקן תעזבו אותו בשקט (ל"ת)
    אנונימי 09/06/2014 15:19
    הגב לתגובה זו
    3 9
    סגור
  • 27.
    מר פואד ביננו למה היית צריך להיות נשיא? (ל"ת)
    טל 09/06/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 26.
    באם מדובר בתשלום שוחד, צריך לבדוק מתי ניתנה ההלוואה
    ronenhb 09/06/2014 15:06
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ובאם זה נעשה בעבור מתן רישיון שמן לחברת שמן. הרישיון, בשמו הקודם "רישיון ים", הוחזק ע"י שותפות ישראמקו, דלק קידוחים ואחרים משנת 1989. רישיון ניתן למשך עד 7 שנים. בשל אילוצי מערכת הביטחון, נמנע מהשותפים מלבצע את קידוח ים3 מאז הגילוי של השדה בשנת 1990 ועד שנת 2003, אשר על-כן, האריך הממונה על הרישוי, את תוקף הרישיון עד שנת 2008 (19 שנה) ללא התייחסות לעניין 7 השנים שפגו זמן רב קודם לכן. במשך השנים הושקעו עשרות רבות של מיליוני $ ב- 2 הקידוחים שנעשו בשנת 90 ובכל המחקרים שנעשו מאז ובמיוחד סקר תלת מימדי שנעשה בשנת 2003 ואישר את הימצאות 2 מבנים גדולים שיכולים להכיל גז ונפט בכמויות של יותר מ- 300 מיליון חביות נפט וכ- 4 TCF גז – היקפים אלו משקפים פוטנציאל הכנסות של 40-50 מיליארד $. בשנת 2008-9, באופן חד צידי, נטל הממונה את הרישיון מישראמקו והעניקו ליזם פרטי שלא היה אמון על חיפושי נפט וגז ושימש למעשה כמתווך וזה הכניס את ננקשווילי ובן זקן – בעלי השליטה,דאז, במנופים, לעסקה זו ואלו הקימו את חברת שמן שאליה העבירו את הרישיון. בחברת שמן לא היה אף אחד בעל כישורים לחיפוש ופיתוח שדה נפט וגז. בזמנו (2009)
    סגור
  • 25.
    יש לו דירה של 2 מליון+ בכספת (ל"ת)
    חגי אקס גה"ש 09/06/2014 14:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 24.
    קצב ואולמרט מחכים (ל"ת)
    שמואל הנביא 09/06/2014 14:46
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 23.
    מבין
    לא 09/06/2014 14:41
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ללא קשר לכסף שנכנס אליו, האיש חולה , אוליי גם גוסס , בפעם הבאה חייבים לעשות בדיקות רפואיות לכל מועמד לנשיאות ! ואו לכל תפקיד ציבורי !
    סגור
  • 22.
    יש לו פרצוף של אדם ישר ולבן . (ל"ת)
    בא 09/06/2014 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 8
    סגור
  • 21.
    לתת
    לא 09/06/2014 14:27
    הגב לתגובה זו
    5 8
    למזרחיים רובים = ג'ובים ! הם באו מתרבות מזרחית קלוקלת ! תראו את מנהיגי ארצות ערב למינהם מאסד דרך מובארק (חברו של פואד ועד לצפון אפריקה !)
    סגור
  • אין שכל אין דאגות
    יענקלביץ 10/06/2014 11:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טמבל, אם יוסיפו את האייקיו שלך לאייקיו של 120 המטומטמים בכנסת, יצא רעשן רועש במיוחד. כן, אתה צודק. אין גנבים, רמאים לבנים.
    סגור
  • 20.
    לא סתם אנחנו חברים טובים (ל"ת)
    מובארק 09/06/2014 14:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 19.
    זה מהפנסיה של הצבא וחסר כסף לטיסות (ל"ת)
    טייס במילואים 09/06/2014 14:10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 18.
    בקרוב פרשה דומה שתיגע גם בבכיר ביותר במערכת הפוליטית (ל"ת)
    יוסי יוסי 09/06/2014 14:06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 17.
    פואד יא גנב לכלא
    יריב 09/06/2014 14:05
    הגב לתגובה זו
    13 1
    לחלט לגנב המושחת את הרכוש ויאללה לכלא
    סגור
  • צודקקקקקקקקקק יש לו עוד כספות (ל"ת)
    KING OF THE SEX 09/06/2014 15:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    לפני שמוציאים הפתקים מהקלפי לערבב
    סדר ההצבעה 09/06/2014 14:05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לפי סדר המעטפות וסדר ההצבעה יודעים למי הצביעו
    סגור
  • 15.
    תבדקו מה היה כאשר הוא היה שר השיכון
    שלומי 09/06/2014 14:00
    הגב לתגובה זו
    19 0
    קיבל דירות בחינם על שם הילדים שלו והמשפחה והיום הן שוות מליונים ומכאן יש הרבה מאוד כסף. שמעתי על דירות באשדוד ראשון לציון באר יעקב ויש מן הסתם עוד ...
    סגור
  • 14.
    מאיפה יש...
    שלמה 09/06/2014 13:59
    הגב לתגובה זו
    10 0
    למאיר שטרית 55 מיליון???!!!
    סגור
  • 13.
    זה מה שקורה כשהעיתונות הופכת לחנות אתרוגים (ל"ת)
    תחת כנפי השמאל 09/06/2014 13:56
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 12.
    גדול נוכלי ישראל בזמננו (ל"ת)
    שטרית 09/06/2014 13:56
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 11.
    הלך לחפש מלכות וקבל את האתונות עמוק.....טמבל (ל"ת)
    ארנון 09/06/2014 13:54
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 10.
    אין מוסר אין מצפון . רק נהנתנות רק שוחד.... מזעזע !! (ל"ת)
    כולם מושחתים ?! 09/06/2014 13:51
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 9.
    עוד מושחת שניצל את תפקידו הציבורי להתעשרות אישית
    אחד 09/06/2014 13:51
    הגב לתגובה זו
    26 0
    מצטרף לרשימה ארוכה ארוכה
    סגור
  • 8.
    סתם פושטים את עורו, הבן אדם נקי לגמרי!! (ל"ת)
    אמיר 09/06/2014 13:50
    הגב לתגובה זו
    1 20
    סגור
  • 7.
    מה שהכי מתסכל
    רותם 09/06/2014 13:48
    הגב לתגובה זו
    22 2
    שהמושחת הזה בהחלטה אומללה אחת כשר בטחון בזמן מבצע חומת מגן בשנת 2002, אחראי למותם של מס' רב של חיילי מילואים בג'נין, כאשר לא אישר למסוקים לתקוף קן צרעות מלא מחבלים, במחנה הפליטים ג'נין. חבל שאדם מסוג זה ישב בעמדות בכירות.
    סגור
  • 6.
    כל מי שהיה מעורב בהתנתקות משלם ובגדול. דומינו.... (ל"ת)
    מושיקו 09/06/2014 13:48
    הגב לתגובה זו
    15 9
    סגור
  • אתה צודק יתומים ואלמנות בכו והבכי שלהם יתקבל במרומים (ל"ת)
    ציון 09/06/2014 18:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    מכאן כמה בכירים קיבלו כספים והעם לא יודע על זה. (ל"ת)
    אבי 09/06/2014 13:47
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 4.
    לא מיזמן הוא אמר שאפילו רפורט לא קיבלתי. (ל"ת)
    שאול. 09/06/2014 13:46
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 3.
    למה לך הרבה כסף ?למה ? אתה בסוף הדרך ?
    שאול. 09/06/2014 13:45
    הגב לתגובה זו
    11 0
    ומה סידרתה כתמורה לכסף הזה ?
    סגור
  • 2.
    הוא מצטער על הרגע שרצה להיות נשיא (ל"ת)
    אזרח 09/06/2014 13:42
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • שמלכתחילה לא היה צריך לרצות בכלל (ל"ת)
    עם כזו קופת שרצים 09/06/2014 15:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    הכספת השמנה של הרזה שהיה פעם שמן...