דירוג פורבס: האיש העשיר בישראל שווה 35 מיליארד שקל - יותר מהאחים עופר

המגזין היוקרתי מפרסם היום את רשימת עשירי ישראל, כשבאופן מפתיע הודחו האחים עופר מראש הרשימה - צפו ברשימה המלאה
שטרות שקלים, צילום: Getty images Israel
שורה של הצלחות בשנים האחרונות, בישראל ומחוצה לה, הובילו את פטריק דרהי, בעלי חברת התקשורת הוט, לראש רשימת עשירי ישראל, לפי דירוג מגזין פורבס. זו השנה הראשונה של דרהי במקום הראשון, לאחר שעקף את האחים אייל ועידן עופר בפער גדול.

הרשימה הורכבה על ידי תחקירני פורבס ישראל בשיתוף פורבס העולמי, לאחר סקירת מאות מסמכים של שינויי בעלות, דיווחי בורסות זרות ופרוטוקולים של ישיבות , כמו גם שיחות עם בעלי ההון עצמם ועם מומחים פיננסיים.

לפני עשרים שנה, הספיקו 250 מיליון שקל כדי לקנות כרטיס לרשימת 100 עשירי ישראל. היום עלה הרף ליותר מ-800 מיליון שקל. ההון המשותף של עשירי ישראל עומד על 412 מיליארד שקל – סכום השווה להונם של כ-850 אלף ישראלים מן השורה.

את פסגת הדירוג כובש השנה לראשונה איש העסקים פטריק דרהי, בעליה של הוט. דרהי, שחווה שנה כלכלית מוצלחת במיוחד עם הנפקת אלטיס, חברת האם של הוט, השאיר את האחים אייל ועידן עופר המדורגים במקומות ה-2 וה-3, הרחק מאחור עם הון של יותר מ-10 מיליארד דולר.

במקום השני עומד, כאמור, אייל עופר עם 24.36 מיליארד שקל; במקום השלישי עידן עופר עם 19.84 מיליארד שקל; משפחת ורטהיימר תופסת את המקום הרביעי עם 18.44 מיליארד שקלים; ושרי אריסון עדיין האשה העשירה ביותר בישראל עם 16.36 מיליארד שקל.

את המקום השישי תופס המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן עם 16.36 מיליארד שקל; בני שטיינמץ במקום השבועי עם 14.27 מיליארד שקל; דוד עזריאלי, החולש על אימפריית הקניונים עזריאלי במקום השמיני עם 14.02 מיליארד שקלים; חיים סבן, בעל השליטה בפרטנר במקום התשיעי עם 11.64 מיליארד שקלים; ובמקום העשירי אדי וסול זכאי, שלהם הון משותף של 10.85 מיליארד שקלים.
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    כשיש צרכנים שמוכנים לשלם, אז מגיע להם להיות עשירים.
    עשיר הוגן אז לבריאות 08/06/2014 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיקו לקטר שאתם לא ברשימה. וגם הם יפסיקו להיות ברשימה אם לא תקנו מהם. אני לא קונה ברשתות הגדולות. ומשתדלת לקנות מעסקים פרטיים קטנים. ולתת פרנסה למכולת שבשכונה ולא לרשתות הגדולות.
    סגור
  • 19.
    ואיפה מייקל ברשימה ? (ל"ת)
    שמעון 06/06/2014 10:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    תאמרו לביבי תודה שדפק ודופק אתכם ועדת בכר נמלי ישראל וכ (ל"ת)
    תום 04/06/2014 10:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    עכשיו הבנתי למה עופר עבר ללונדון רוצה להיות מספר 1 ברשי
    תום 04/06/2014 10:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברשימה
    סגור
  • 16.
    לא ניתן לעשות דבר-אזרחים והמדינה נשלטים ע"י כ200 משפחות
    אבי קול 01/06/2014 23:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הפערים גדולים...פעם היו מיליונרים...היום מיליארדרים...!!!...יש להם הרבה...1,000,000,000 שקלים...$,,,שטרלינג...האם זה טוב...זו השאלה.
    סגור
  • 15.
    כשאתה רומס את עובדים שלך, איך לא תתעשר? (ל"ת)
    הרצל עוסר 01/06/2014 21:19
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 14.
    כולם לא ישראלים
    אהרון 01/06/2014 20:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אפילו האחים עופר אינם ישראלים היחידה היא אריסון שבאמת גרה בישראל גם אם ישלה דרכון נוסף
    סגור
  • 13.
    מה שבטוח זה שעם עבודה קשה לא ניתן להגיע לסכומים הללו (ל"ת)
    בדבכט 01/06/2014 18:46
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • מאיפוא הבאת את העבודה הקשה, כולם מחפשים עבודה קלה (ל"ת)
    עבודה זה FUN 03/06/2014 08:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    דרהי ,יש כאן המון עובדים מהוט שפותחים שמפניה ומדליקים
    בא 01/06/2014 18:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זיקוקים ושמחים מאוד מאוד ,בכלל הם היו רוצים שתכנס ליוטיוב מוות קליני ותבין שאין צורך לאסוף כסף ,בגלל שלמטה למטה הטיפול ,שים לב , בחינם .
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    איפה אני ברשימה ?
    אלי גל 01/06/2014 18:28
    הגב לתגובה זו
    5 0
    גם אני רוצה להיצטרף לרשימה הזו. לא איכפת להיות גם בסוף הרשימה, (אחד לפני האחרון ) !
    סגור
  • 10.
    איזה מקום נוחי? (ל"ת)
    נוחי דנקנר 01/06/2014 17:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • רגע ,אני מביא את המקרוסקופ. (ל"ת)
    פפפ 01/06/2014 18:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    כשמתרגמים לשקלים זה לא משהו (ל"ת)
    יוני 01/06/2014 17:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    מעניין לי את הביצה הימנית
    ערן 01/06/2014 17:12
    הגב לתגובה זו
    4 2
    את מי זה מעניין אם יש לו 35 או 30 מליארד? במקום שיפריש יותר לשכר עובדים של החברות שלו הוא פוגע במעמדם הכלכלי. זו אחת הבעיות של הכלכלה המודרנית. את הכסף שלו הוא צבר מעושק של עובדיו.
    סגור
  • 7.
    עם מינוס 40.000 שקלים בבנק
    שכחו אותי 01/06/2014 17:12
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אבל הרבה יותר מאושר מהם איזו הוא עשיר השמח בחלקו ,שיניים , ידיים , עיניים ,רגליים, קצת מינוס בבנק מה צריך יותר .
    סגור
  • 6.
    כותרת מגעילה
    משקיף 01/06/2014 17:06
    הגב לתגובה זו
    7 0
    להגיד שהאיש שווה לאיז שהוא סכום כסף זה מגעיל, זה לא מוסרי ומוביל לקפיטליזם חזירי. האם איש שאין לו שום הון שווה לאפס?
    סגור
  • 5.
    יופי אז שישלמו לזוטרים 6K (ל"ת)
    למה רשע? 01/06/2014 16:55
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 4.
    טדי שגיא
    טדי שגיא 01/06/2014 16:45
    הגב לתגובה זו
    5 3
    ואיפה הוא נעלם גם הוא שווה המון במיוחד עם העסקאות האחרונות שלו גם הוא עשיר וחכם וצעיר ביותר
    סגור
  • טדי
    בני 04/10/2016 01:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טדי תבוא להשקיע פה אחר כך יכניסו אותך לכלא פה לא אוהבים אנשים עשרים
    סגור
  • 3.
    צורם בעינים
    אב 01/06/2014 16:43
    הגב לתגובה זו
    17 1
    במקום השני והשביעי עומדים בגאון שני מיליארדרים שמחזיקים בחברות שעושות חופשי תספורות לפרייארים פשוט גאווה ישראלית שאלו הם העשירים הגנבים שלה שעוד כמה שנים יצטרף אליהם תשובה הגנב הגדול
    סגור
  • 2.
    איזה באסה למשפחת עופר (ל"ת)
    מודאג 01/06/2014 16:43
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 1.
    כמעט כלם עם עוד אזרחות.. (ל"ת)
    ק 01/06/2014 16:40
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • לרובם גם יש כלב בבית...... (ל"ת)
    יאיר 02/06/2014 00:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור