ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

שיינין מזהיר: "כלכלת ישראל מתקרבת ל'דיפלציה' - חייבים להוריד ריבית"

בשיחה עם Bizportal מתייחס מנכ"ל 'מודלים' לנתוני האינפלציה והצמיחה שפורסמו לאחרונה. מה הוא חושב על מחירי הדירות?
 |  48
מצב מדאיג
Share
האם המשק הישראלי נכנס לדיפלציה? מציפיות האינפלציה בשוק ההון שפורסמו על ידי
בנק ישראל
בנק ישראל
הבנק המרכזי של מדינת ישראל. בנק זה אחראי על הפעילות המוניטרית כגון: הנפקת המטבע הישראלי, פיקוח על המערכת הבנקאית, פיקוח על השימוש במטבע חוץ, וביצוע פעולות בנקאיות של הממשלה
הבוקר (ב') עולה כי האינפלציה החזויה במשק עומדת על 1.3% בלבד, שפל שלא נראה כמותו מזה 5 שנים. בנוסף לנתוני הצמיחה המאכזבים שפורסמו אמש, עולים הקולות בשוק ההון הקוראים להורדת ריבית בנק ישראל בשבוע הבא .


שוחחנו עם ד"ר יעקב שיינין, מנכ"ל מודלים כלכליים, על האפשרות שנראה הפחתה בריבית בזמן הקרוב בישראל, ומה תהיינה ההשלכות לצעד זה על שוק הדיור.

ציפיות האינפלציה בשפל, האם אתה מאמין שההאטה תמשך?

"אני חושב שהאינפלציה בשנה הקרובה תעמוד על 1%", קובע שיינין. "מה שקורה עכשיו זה צירוף של כמה מגמות ביחד. אני חושב שמחירי הדיור לא יעלו. הולכת להיות מגמה ברורה מאוד של ירידה במחירי הסחורות בעולם, מחיר הנפט יירד בזכות המאגרים העצומים בארה"ב, ולכן גורמים אלו צפויים להוביל לירידות מחירים".

"מחירי הדיור בארץ יירדו ולא בגלל המע"מ, פשוט אנשים הבינו שהמחירים מופקעים ולאט לאט מקטינים את הרצון לקנות דירות. יש פה בועה של מחירי נדל"ן, השרים עצמם אומרים לציבור 'אל תקנו כי המחירים יירדו'", אומר שיינין. "הדרך היחידה להוריד את המחירים זה להגדיל את ההיצע, את זה לומדים השיעור הראשון במבוא לכלכלה, ולכן אני מאמין שמחירי הדירות לא יעלו". "אנחנו נמצאים כרגע בעודף היצע במשק ואין רצון להעלות מחירים. מכל הסיבות האלו אנחנו מאמינים שהאינפלציה בשנה הקרובה יכולה להיות אפילו פחות מ-1%. אנחנו מתקרבים למצב שבו אנחנו קרובים לדיפלציה - מזה חששו מאוד בארה"ב, מזה חוששים עכשיו באירופה, ורק עכשיו בנק ישראל מתחיל להבין את הבעיה ולכן לא תהיה לו ברירה והוא יוריד את הריבית בשבוע הבא"."אם הריבית בגוש האירו היא 0.25%, לא יכול להיות שאנחנו נהיה ב-0.75% כשאנחנו ברמת
אינפלציה
אינפלציה
מצב בו מתרחשות עליות מחירים של מוצרים ושרותים. תופעת האינלפציה מחלישה את ערכו של המטבע ואת כח הקנייה של האזרחים. מצב הפוך ממצב של דיפלציה.
נמוכה מזו של גוש האירו ונמוכה מהאינפלציה בארה"ב. כל השנים בהם חשבנו שיש לנו אינפלציה גבוה, זה כבר לא רלוונטי יותר. אני חושב שעד סוף השנה בנק ישראל יוריד את הריבית ל-0.25%", מוסיף הד"ר לכלכלה.

מהלך כזה לא יגרור עוד עליות במחירי הדירות?
"לא, היתה פה טעות גדולה מאוד", אומר שיינין. "לא משתמשים בריבית כדי לעצור את מחירי הדירות. כדי לעצור את עליית המחירים בשוק הדיור צריך להגדיל את היצע הקרקעות לבניה. מדינת ישראל יושבת על כל מלאי הקרקעות, ברצותה היא מפשירה, ברצותה היא מגדילה את ההיצע וברצותה היא לא".

"לכן ירידת ריבית נוספת לא תשנה כלום כי כיום בנק ישראל כבר מטיל מגבלות על משכנתאות בריבית משתנה. על בנק ישראל לאסור לחלוטין משכנתאות בריבית משתנה, ולא לאשר עד שליש כמו היום. פתרון לבעיה פיסקלית, כמו בעיית שוק הדיור, הוא לא באמצעות ריבית. זה כמו לירות ביתוש שמזמזם בבית שלך בתותח 120 מ"מ. זה יהרוג את היתוש, אבל גם יוריד את כל הבית. לא עושים את זה".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

48 תגובות ב-29 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
29 העלאת ריבית נחוצה 26/05/2014 21:01 שיינין, לך תלמד שוב...הריבית נמוכה מידי כרגע.
ריבית נמוכה שלילית כך כך גורמת נזק לכל אחד מאיתנו חוץ מאשר לממשלה ולטייקונים.
28 יופיטר 20/05/2014 14:05 בנק ישראל לא צריך להתערב בשוק המשכנתאות
לא לאסור ולא להתיר. זה עניינם של נוטלי המשכנתאות ושל הבנקים. זה שיקול הדעת שלהם. תפקיד של "אח גדול" שכביכול מבין יותר מהבנק ומנוטל המשכנתא אינו יכול להתקיים בקרב בני חורין בארץ חופשית. "אח גדול" זה בולשביקיות, ואין משנה , אם מדובר בכלל או על תחום צר. לא שיינין ולא בנק ישראל אמורים לקבוע, אלא רק בעלי העניין
27 אופיר 20/05/2014 08:17 הגדלת חשיפה לשחרים
חברים שלום, אני מבקש הצעה פרקטית. בהנחה שהריבית לא הולכת לעלות ובמיוחד שמדברים על הורדה של ריבית, יהיה זה נכון להגדיל פוזיציה בשחר...? אני מחזיק בהראל שחר 5+ שעלתה בשבוע האחרון בצורה יפה מאוד...
ד"ר 20/05/2014 15:39 כלל ברזל-ריבית יורדת אג"ח עולה. העלייה שראית בשחרים שלך
נגרמה כתוצאה מציפיות השוק להורדת ריבית, זאת אומרת שהשוק כבר מתמחר את הורדת הריבית ע"י העלאת מחיר האגרת. במידה ולא תהיה בסוף הורדת ריבית, מחירי האג"חים יפלו. בהצלחה
26 אבי 19/05/2014 18:49 הורדת ריבית
הנסד"ק עולה 0.75 אחוז אחרי חוזים עתידייים שליליים רוב היום אנחנו לפני הורדת ריבית פה ובאירופה אבל השוק בקושי זז והארביטראז שלילי......
25 א. ב. 19/05/2014 18:34 השקל החזק ישלים את המשימה וירסק את כלכלת ישראל (ל"ת)
24 אחד שכנראה לא מבין 19/05/2014 17:12 הדרך המהירה ביותר לייצר אינפלציה בכח
הדפסת כסף. למה פשוט אי אפשר להדפיס עוד שקלים וככה גם לייצר עודף תקציבי בתקציבי הממשלה בשביל לממן את התכנית של לפיד ( בניגוד למקור המימון שלפיד כנראה מתכוון אליו, כלומר מיסים ) האם אני מפספס פה משהו ?
ד"ר 20/05/2014 15:40 יש חוק משנת 85 שאוסר על כך
וגם העולם הצבוע 'לא רואה הדפסת כספים בעין יפה'
23 הלמ"ס פשוט שקרנים 19/05/2014 17:11 דיפלציה?? יש פה אינפלציה הכי גבוהה בעולם !!! (ל"ת)
22 דודי 19/05/2014 16:22 הריבית כבר לא משפיעה, מדובר בכלכלה חדשה
יש היום כלכלה חדשה. כולם חיים מציפיות, והציפיות מתממשות מיד בגלל מהירות המידע ותפוצת המידע, ומיד מחפשים ציפיות חדשות, כולם עושם תחרות עם כולם, ובכלים שיש היום זה ממש מרוץ עכברים. רצים אחרי הזנב של עצמנו עצם הדיבור על ידירת ריבית ומיד כל הכלכלה כבר מגלמת ירידת ריבית, עוד לפני שבאמת ירדה, ואז כשהיא יורדת יש אכזבה כי לא נשארו ציפיות
21 בא 19/05/2014 16:20 לקבלנים יש מגוייס חדש ,מושחת סטריאוטיפי . (ל"ת)
20 במה עוסקים ח"כ? בהרס 19/05/2014 15:22 שנין צודק, האסון הוא שהכנסת והממשלה הורסים את הכלכלה
מתי איזה חבר כנסת הביא איזה משקיע? סייע להקמת איזה מפעל? במקום זאת מה היה לנו כאן? כן, הורדת מחיר הקוט"ג, הגבינה, מחיר כרטיס הקולנוע, וחוק האגורה המטומטם שאוסר על מוכרים לנקוב במחיר 99 אג'. איזה ענקיים חברי הכנסת, אהה? שלי יחימוביץ ומיקי רוזנטל במקום להביא מפעלים הבריחו מפה את עידן עופר, ו"מצליחים" לדכא כל יוזמה, להשניא כל תעשיין, בעל הון, משקיע. כחלון הרס כמה וכמה משקיעים, כאשר היה מי שקבר את אי.די.בי, ואת אילן בן דב, ברפורמה נחוצה אבל שנעשתה כמו ניתוח לב פתוח על ידי בבון משתולל, והכל למצהלת קהל האוהדים ההמון השונא והאוהב לשנוא, שלא רואה למרחק של מטר אחד. אני ככלכלן ותיק זועק מכל פינה "אתם הורסים את כלכלת ישראל" אי אפשר רק להתערב ולהתערב ולהתערב ולפקח ולפקח, כך נגיע לכלכלת צפון קוראה, כולם יהיו מרוצים אבל העוני יהרוג את כולנו.
19 דוד 19/05/2014 15:17 ירידת מחירים זה rerward for capitalism. כנסו:
מספיק עם הפרופגנדה השקרית הזו, ירידת מחירים תועיל לכולנו זה דבר חיובי ופרס לקפיטליזם מוצלח. השלטון מונע מאיתנו את הפרס הזה כבר עשרות שנים בתירוץ העלוב שירידת מחירים תגרום לאנשים לא לקנות - הלו? כאילו כבר שנים המחירים של הלפטופים והאייפונים לא יורדים בטירוף ואנחנו רצים לקנות אותם כל הזמן. כי אנשים רוצים עכשיו! וכשהמחיר יורד אתה שמח ללכת ולקנות ולא מעניין שבעוד שנה זה יעלה אחוז פחות. לממשלה לעומת זאת מאוד נוח להגיד שירידתצ מחירים זה אסון כלכלי ולכן היא צריכה להוריד את הריבית (ממשלה היא הלווה הגדול במשק) ולהדפיס עוד כסף שמשמש לקניית אגרות החוב שלה, וליצור אינפלציה ששוחקת את החוב הממשלתי. נבלות.
18 ווזווז 19/05/2014 15:08 לא בועה ולא ריבית קבועה...
אם תשוו עליית מחירי הדיור ב 20 השנים האחרונות לעומת עליית מחירים של דברים אחרים, או עליית מדד המחירים לצרכן, תראו שאין הבדל גדול. בדיור היתה קפיצה גדולה בשנים האחרונות, בגלל שבמשך שנים לא מעטות מחירי הדירות קפאו במקום ופיגרו אחר המדד. זה כל הסיפור.
מזהה נדלניסטים 19/05/2014 16:20 עוד פעם הטענה המטומטמת הזאת?
הרי מחירי הדיור בישראל הם הכי גבוהים בעולם, גם במושגים מוחלטים (דולרים) וגם במושגי כח קניה (מספר החודשים הנדרשים לרכישה). ואם השקל לא היה כל כך חזק, המצב היה הרבה הרבה יותר גרוע במושגים בין לאומיים. ואם זאת לא בועה, אז אין בועות בעולם!!
אכן טענה מטומטמת 26/05/2014 21:04 מחירי הדירות עלו רק בגלל ריבית נמוכה!!!!!
פשוט אנשים לא ידעו מה לעשות עם הכסף
אנונימי 19/05/2014 16:14 נכון. וגם ששינסקי אומר שמחירי הדירות "לא יעלו".
הוא לא אומר שמחירי הדירות ירדו. והם גם לא ירדו כי מקבלי ההחלטות וגם הבנקים לא רוצים שירדו!!! זוגות רבים קלטו את זה והחליטו לקנות דירה. אז תמשיכו לחיות באשליות ולהמתין לשוא, כמו שעשיתם כבר כמה שנים. ומי שעשה לך מינוס לא מבין מהחיים שלו.
17 רוני 19/05/2014 14:53 צימצום הוצאות הממשלה
אפשר לדבר על הורדת ריבית ועל העלאת הריבית ועל שכר המינימום ואו צמצום הוצאות המשפחה. כל זה נכון אך ההשפעה תהיה בשוליים. עיקר עלות הדירה והמכונית והדלק הם מיסוי שהולך להוצאות הממשלה. הבעייה העיקרית היא בזבוז כספי הציבור על ידי הממשלה והרשויות המקומיות. רשות המים ורשות החשמל, משרד הביטחו ורשות הנמלים, משרד החינוך ומשרד הרפואה כולם ביחד עולים המון ונותנים מעט. מה שמנסים לעשות עכשיו זה להוסיף עוד פקידים עוד פיקוח ועוד הוצאות. עד שלא יכניסו את האיש השמן ש״ח ביבי לדיאטה האיש הרזה ימשיך מסכן להרזות עד שימות
16 כלכלן בכיר 19/05/2014 14:39 לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שהוא צודק
ועם אמיתות אין מה להתווכח. אפשר לא לאהוב את המציאות אבל זו המציאות .
15 אללה יסתור 19/05/2014 14:35 אם אני אראה הורדת ריבית זה ילחיץ אותי מאד הרי הם בכלל
דיברו על העלאת ריבית בהמשך השנה
14 ארז 19/05/2014 14:18 הבעיה היא פיסקלית כבר לא מונטרית
הבעיה זה לא רבע אחוז ריבית,צריך להגדיל את שכר המינימום להקטן את המיסוי העקיף ,לעשות קצת הרחבה פסקלית אם לא נגלוש לאט לאט להאטה
13 נתן 19/05/2014 14:03 להוריד ריבית
ולהביא קבלנים מסין קבלן שלא בונה =פושע
12 בא 19/05/2014 14:00 דוקטור ,כנס ליוטיוב מוות קליני ,ותעשה חשבון נפש . (ל"ת)
11 בא 19/05/2014 13:57 שיינין צודק ,צריך להביא קבלנים מחול וכך להוריד מחירי
נדלן ,אחכ אפשר להוריד ריבית וכך להציל את היצואנים . הוא אומר שאם תורידו ריבית מחיר הדירות יזנק .שימו לב , מה היינו עושים בלעדיו .איש לבן .
10 Z 19/05/2014 13:48 הבעיה אינה דפלציה...זה דווקא בסדר ...כנסו!!
הבעיה היא סטגפלציה - שזה דפלציה ומיתון....וזה מה שהולך להיות...והריבית - מזמן צריך - להעלות אותה!! והדולר? מס על המרה על פער הריביות על כול הקרן!!!!! שתהיה בריא שניינן הפרופסורים מהאקדמיה מזמן איבדו את זה - אין להם הבנה איך להפסיק את הרצת נכסי הסיכון וההתמכרות לריבית ראלית שלילית...
ר 19/05/2014 14:36 אתה לא יודע מה זה סטגפלציה בכלל ורץ להגיב.... (ל"ת)
9 יוני 19/05/2014 13:36 ומה רע בדיפלציה? דווקא נשמע לי מצוין! (ל"ת)
8 אבי 19/05/2014 13:02 איך דיפלציה המחירים רק עולים ועולים... (ל"ת)
7 ניר 19/05/2014 12:59 ככה זה שאתה מנותק וצורם מעם
יש לו דירה ואולי גם כמה דירות. אז לו זה לא משנה אם המחירים יעלו. שאר העם? הצעירים? הם לא יותר מאוויר למנותקים האלו. במילה אחת - איכס. מאחל לך מכל הלב להרגיש מהו חוסר. מה זה להתקשות לגמור את החודש למרות שאתה וזוגתך עובדים במשרה מלאה. מאחל לך שתרד מנכסך ויעקלו לך את הבתים ושוב יראיינו אותך ותגיד שצריך להוריד את הריבית ולא משנה מה יקרה למחירי הדיור. אה.. ויש גם ויכול נוסף. לפתור בעיה ע"י יצירת בעיה עתידית (בועת הדיור) זה דבר מטומטם לא פחות מהמשפט שאמרת
אא 19/05/2014 15:37 אם זה מה שאתה מאחל לו אז לא הבנת מה הוא אמר.. (ל"ת)
בא 19/05/2014 14:04 אתה כמובן צודק 100 אחוז ,יש אנשים מושחטים שכבר שכחו
שהם כאלה . הם נשמות אבודות .
אמיר 19/05/2014 16:33 בטח שכחו הם שוכבים חתיכות חתיכות, לך תלמד עברית סופסוף (ל"ת)
בא 22/05/2014 14:38 אמיר ,אתה מתעסק בתפל ,או אולי אתה גם מגויס של קבלנים.
תבדוק את השגיאות שלך בחיים .
6 מבין 19/05/2014 12:52 רק עליית ריבית תפוצץ את בועת מחירי הדירות
שיינין אמר לפני שנתיים להיזהר מהשחרים!!!
5 יוני 19/05/2014 12:50 הוא פשוט מדבר שטויות - האפקט הוא מזמן הפוך !
הסיבה לדפלציה היא עליית מחירי הדירות, שנגרמת מהריבית הנמוכה. ככל שמחירי הדירות עולים אנשים מצמצמים בכל שאר תחומי החיים ומכאן דפלציה אפילו במצב של תעסוקה מלאה. לכן הורדת הריבית באופן פרדוקסלי ואפילו חסר תקדים מביאה את הדפלציה ודווקא העלאת ריבית תביא את האינפלציה. זה דבר משונה אבל זה נכון.
4 בא 19/05/2014 12:40 רשע ומושחט ,או מושחט ורשע ,אני לא מצליח להחליט מה
הצירוף הנכון ,מה שכן הייתי רוצה שיגדל כנפיים ויעוף רחוק .
לך 19/05/2014 13:26 מה דעתך על מושחת? מושחט זה מלשון שוחט? (ל"ת)
בא 19/05/2014 14:06 מושחט מלשון שוחט מתאים יותר ,אדם זה שחט את נשמתו
במעשיו הרעים ועכשיו הוא נשמה אבודה וזאת האמת .
רשע 19/05/2014 12:55 אתה
אידיוט או טוידיא ?
בא 19/05/2014 13:53 לרשע ,אין לי מה להגיד לך . (ל"ת)
3 ההבדל בין הרצוי למצו 19/05/2014 12:36 הממשלה לא פועלת ולא תפעל ולכן הורדת ריבית תגרום לאסון (ל"ת)
2 רושקה 19/05/2014 12:33 הורדת ריבית לא תעזור - עובדה שהיא לא עזרה בפעמים
הקודמות משום שזה לא הזיז את השקל , רק מיסוי תנועות זרים יעזור.
נכון מאוד 26/05/2014 21:05 הורדת ריבית רק מביאה נזק (ל"ת)
1 ירושלמי 19/05/2014 12:30 הצטרפו למחאה השקטה! עוצרים צריכה!!!
לא עזרה המחאה, לא עזרו הבחירות - החזירים בממשלה והטייקונים מבינים רק בכוח - דרך הכיס! הפסקתי לקנות בארץ כמעט לחלוטין! קונה הכל באינטרנט - בגדים, צעצועים, נעליים, משקפיים, אלקטרוניקה, רק לא בארץ! רק לא להיות פראייר ולשלם מסים מטורפים ומחירים הזויים! אין ברירה אז קונה כאן אוכל, אבל רק לא ברשתות הגדולות! ומצמצם צריכה! וכמובן, לא מחליף את הרכב! אין ברירה! אנחנו חייבים לגרום להאטה משמעותית כדי שהחזירים למעלה ילחצו ויתחילו לעבוד ולהוריד מחירים! אם המצב לא ישתנה מבחינת הכיס שלהם הם לא יזוזו מילימטר! זה אופטימלי להם! הצטרפו אלי! המחאה השקטה תוריד אותם על הבירכיים! רק דרך הכיס! הורידו צריכה! אל תקנו בארץ!!!!!!
לירושלמי 19/05/2014 13:29 לאנשים אין כסף גם בלי שתקרא למחאה שקטה או צעקנית
יש מכס על דברים דרך האינטרנט אם הם עולים על מחיר מסוים יש פה הכל בזול צריך לדעת לחפש . הסמרטוטים מהאינטרנט פשוט גועליים
בא 19/05/2014 12:47 אני כבר לא קונה מכונית חדשה מזמן ,אדם חוסך משהו ,ואז
משלם לאיזה רכב חדש פי 4 ממחיר הרכב באירופה ,
בא 19/05/2014 12:44 שיינין צודק ,בין השורות הוא אומר שרק אם יביאו קבלנים
מסין ,בעית בועת הנדלן תיפתר לנצח , הוא אומר שהןוא צדיק וכול חייו עשה מעשים טובים ולכן הוא לא מודאג מאוד .
בטון מזויין 19/05/2014 18:01 בין השורות הוא גם אמר שאתה טמבל חחחחחח.
גם ככה רוב הפועלים הם סינים So?
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש