ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

יש החלטה: האוצר מפרסם את התנאים לקבלת הטבת מע"מ 0% - צפו ברשימה

במסגרת ההמלצות שגיבש משרד האוצר ניתנת הטבה ברורה ליוצאי צבא; אורי אריאל: "אין כמעט בכלל דירות ב-600 אלף שקל"
 |  39
העדפה ליוצאי צבא
Share
בתום דיונים ממושכים בין לשכת שר האוצר והדרג המקצועי במשרדו לבין היועץ המשפטי לממשלה וצוותו, גובשו הקריטריונים לזכאות למע"מ בשיעור 0% לרוכשי דירה ראשונה. הפרמטר המרכזי שעמד בלב המחלוקת היה בדבר סוגיית השירות הצבאי או האזרחי כתנאי יסודי לקבלת ההטבה. בנושא התקיימו דיונים רבים, כאשר היועץ המשפטי לממשלה סירב לאשר קריטריונים אשר אינם מקנים הטבה מסוימת לכל חלקי האוכלוסייה.


שר האוצר עמד על דעתו כי יש לייצר העדפה ברורה ומשמעותית למי שתרם למדינה ושירת שירות צבאי או אזרחי. בסיכומו של דבר הושגה פשרה לפיה:
תושב ישראל ששירת שירות צבאי/לאומי/אזרחי יזכה להטבת מע"מ בשיעור 0% ברכישת דירה ראשונה, לדירה ששוויה עד 1.6 מיליון שקלים כולל מע"מ ובכפוף לערך למ"ר כפי שיקבע ע"י השמאי הממשלתי.

תושב ישראל שלא שירת שירות צבאי/לאומי/אזרחי, גובה ההטבה שיעמוד לזכותו יהיה ברכישת דירה ראשונה, לדירה ששוויה עד 600 אלף שקלים בלבד כולל מע"מ.

משרד השיכון: יש להעמיד את הרף למי שלא עשה צבא על 950 אלף שקל

בתגובה לפרסום הקריטריונים לקבלת הטבת המע"מ על ידי משרד האוצר שוחח שר הבינוי והשיכון אורי אריאל עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט והבהיר לו שכמעט ואין בשוק דירות חדשות במחירים של כ-600 אלף שקלים כולל מע״מ.מנתוני משרד השיכון עולה כי בשנת 2013 כולה היו רק 364 עסקאות עד סכום זה, ובשנת 2012 היו רק 212 עסקאות כאלו. מספר זה כולל גם עסקאות למכר חלקי דירות ודירות במסגרת "מחיר למשתכן" אשר על פי החלטת קבינט הדיור לא יכללו בהטבות המע"מ.השר אריאל תומך במתן העדפה למשרתים בשירות צבאי ולאומי, אבל מתנגד להדרה מוחלטת של קבוצות אוכלוסייה מתוכנית מע״מ בשיעור 0%, וזאת בהתאם לעמדתו העקרונית של היועץ המשפטי לממשלה בסוגיה זו. מתוך הכרת שוק הדירות וצרכי קבוצות האוכלוסייה השונות בחברה הישראלית סבור השר כי יש להעמיד את מחיר הדירה בהטבת מע״מ 0% עבור מי שאינם משרתים בצבא על 950 אלף שקלים.

ח"כ זהבה גלאון: התכנית של לפיד נועדה להפלות את אזרחי ישראל הערבים

"גישתו של לפיד לפיה יש להעדיף יוצאי צבא במתן הטבות לדיור, מתעלמת מהעובדה שבמצב הקשה בשוק הדיור בו מחירי הדירות מרקיעים לשמיים, אין אפליה בין ערבים ליהודים. אולם, למרבה האבסורד, הפתרון של משרד האוצר, הכולל השקעת כספי ציבור משמעותיים, הוא הפליה בוטה", אומרת היום ח"כ זהבה גלאון, יו"ר מרצ.

גלאון מוסיפה: "מותר למדינה לתגמל את מי שתורם לה, אבל רק בכפוף לעקרון השוויון. במידה ויש קבוצות באוכלוסיה שאינן יכולות לתרום באותה דרך, כי האחד משרת בצבא והאחר פטור, הרי שיש כאן אפליה, ולכך אני מתנגדת. אני גם חושבת שמטרת החוק אינה טהורה, והיא מכוונת להפלות בין ציבורים מסוימים ולהגדיל את הפערים העצומים שגם כך ישנם."

הקריטריונים הנוספים לקבלת ההטבה עומדים בעינם, בהתאם להחלטת הממשלה, כך שההטבה תינתן לכל אחד מאלו:

- זוג נשוי (לרבות ידועים בציבור) עם ילד אחד לפחות או הורה במשפחה חד הורית עם ילד אחד לפחות בהחזקתו, שרכשו את מלוא הזכויות בדירה בעצמם ומעולם לא החזיק בדירה אחרת לפני כן.

- זוג נשוי ללא ילדים, אם אחד מבני הזוג מעל גיל 35 שמעולם לא רכש דירה לפני כן והדירה נרכשה על ידי בני הזוג במלואה.

- רווקים מעל גיל 35 שמעולם לא רכשו דירה והדירה נרכשה במלואה על ידם.

- אדם שזכאי לקצבת נכות כללית בהתאם לחוק הביטוח הלאומי, או אדם בדרגת נכות של 75% לכל הפחות והינו זכאי לקצבת נפגעי עבודה בהתאם לחוק הביטוח הלאומי או לקצבה לפי חוק הנכים כמי שעמד בתנאי השירות הצבאי/לאומי/אזרחי.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

39 תגובות ב-25 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
25 elibadra 12/05/2014 10:57 מה אם הדתיים?
אני קורה לכל אלו שלא עשו צבא (בכללם הדתיים) לצאת להפגנות, בושה וחרפה.מדובר פה על מאות אלפי שקלים, עד כדי כך הוא שונא את הדתיים, אני קורה להם לא לוותר בשום פנים ואופן.
ניב 15/05/2014 11:41 אבל דתיים עושים צבא
אז מה הבעיה?
24 קנינו לפני שנתיים 12/05/2014 09:53 קנינו דירה לפני שנתיים
שנינו עשינו צבוא ומעל 35 עם 2 ילדים, ואמרנו לפני שלועולם לא ניקנה, נעשה כבר צעד של רכישה עוד לא סיימו לנו את הדירה ועכשיו אין סיכוי שנהנה מזה שלא חיכינו למה?? צריך לחשוב איך לפצות עומדים בקריטריונים שעדיין לא נכנסו לדירה
23 אלי 12/05/2014 08:48 הדרך המהירה להוזלה !!!!!!
יש לקבוע מס תושב חוץ על דירות - עשרות אלפי "ישראלים" בורחים מתשלום מס ע"י כך שנמצאים פחות מ 3 חודשים בשנה בישראל ,לחלקם מספר דירות בארץ. במידה ויהיה מס תושב וחוץ או מס לבעל דירה שלא נמצא בישראל מעל 3 חודשים בשנה מעל ל 5 שנים מחירי הדירות יצנחו מכיוון שהשוק יוצף בעשרות אלפי דירות ואם לא אז המדינה יכולה להרוויח מאנשים שבוחרים לברוח מתשלום מס בדרך זו
22 יהודה 12/05/2014 00:31 אדם עם קיצבת נכות האם חייב גם ליהיות רק בדירה ראשונה (ל"ת)
21 אזרח 11/05/2014 23:30 לפיד ווינשטיין. על מי אתם עובדים. גאוותנים מטופשים. (ל"ת)
יובל 12/05/2014 08:49 הם עובדים על עצמם . בהצלחה מירבית. (ל"ת)
20 לימון סחוט 11/05/2014 21:45 אין עתיד, בריאות, אין עבודה גם פנסיה וחסכונות לא יישארו
עשיתי טעות איומה והצבעתי לך. לא העמקת את הגביה מהון שחור, עצמאים, טייקונים, חברות בינ"ל. אנשי קבע ומנגנון ממשלתי חוגגים עם משכורות מנופחות ולא נשאר כסף לביטחון. במקום להוריד את נטל המיסים על השכירים הכבדת אותו, ואנו נאלצים לשאת על גבנו יותר ויותר אנשים שתורמים פחות. קראתי שרק 50% משלמים מיסים, והרוב מעשירונים עליונים. ועכשיו החגיגה נמשכת: מענקים והטבות מפלים לחלק מהאוכלוסיה ועפ"י קריטריונים וועדות - ועל חשבון מי זה יהיה מאיפה יבוא הכסף??? אם יש עודף, תתחיל בהורדת מיסים לשכירים. הפרטתם את רכוש המדינה והמלכתם טייקונים, מנהלים, אנשים לא ייצרנים שעוסקים בעסקי אוויר. ומכרתם את הייטק. הפרטתםאת הגמל, השתלמות ופנסיה וגם על זה חוגגים ומעבירים מיד ליד. אין עבודה מעל גיל 40 גם לעובדי ההיטק ולכן המיסים יירדו ונהייה כולנו מסכנים. הצעירים כבר מבינים את זה ואלו ששווים מחפשים הזדמנויות בחו"ל, לא תצליחו להשאירם כאן עם מענקים. אם לא יתהפך הגלגל ויצבור תנופה וצמיחה,בסוף הוא ייעצר.
19 איציק 11/05/2014 21:41 ואם מחיר הדירה 2 מיליון ש"ח, מה קורה ? (ל"ת)
18 אהרון 11/05/2014 21:37 זהבה
אם זהבה תמשיך בקוו הקלוקל של דאגה לערבים באשר הם כאן ושם מרצ בראשותה לא תתרומם וחבל
17 פאנקי 11/05/2014 21:05 וזה יהיה נכון !!!
יש שירות לאומי כאילו שכולם יכולים לעשות...
16 למה הוא לא זכאי ??? 11/05/2014 20:57 ומה עם מי שקנה בשנה האחרונה אחרי העליה המטורפת? (ל"ת)
חבל 12/05/2014 07:10 אף אחד לא צריך לשלם על חוסר האחריות של מי שרכש
דירה במחירים מטורפים של היום. זה גובל בחוסר אחריות לשעבד עצמך לדעת במחירים האלו . קצת אחריות הדדית והדברים היו נראים אחרת. זוגות לוקחים משכנתא של מיליון פלוס כאילו אין מחר .
15 צביקה דורון יועץנדלן 11/05/2014 20:23 הממשלה רוצה לא לערבב בין מגזרים שונים
כל מגזר יגור באזור אחר בשכונה אחרת... לא ברור ?
14 דודי 11/05/2014 20:17 לא אומרים שדירה עולה 600 אלף ההטבה תהיה עד שם (ל"ת)
13 טל 11/05/2014 20:11 ומה לגבי צעירים למשל בני 28 להם לא מגיע. (ל"ת)
יאיר 12/05/2014 02:42 מגיע מאמי, מגיע
הבעיה שאין כסף לכל מי שמגיע לו......בונים ומשקיעים בשטחים הכבושים, זוכר מאמי ? (הצבעת במקרה לימין?)
12 חזירות=ניצול פראייר! 11/05/2014 19:53 דחוף צדק=מחיר הזוי מעל50%=דור צעיר עני=אסון קיום המדינה (ל"ת)
11 שקר=שליטה מחיר גבוה! 11/05/2014 19:48 מזמן בשטחפחות20%=ממשל לעצור קריסה טבעי=אסון הדור הצעיר (ל"ת)
10 ירושלמי 11/05/2014 19:29 רגע! גם אני רוצה
גם אני שירתתי בצבא ועושה מילואים קניתי דירה ב"ה. אך למה לא מגיע לי רטרואקטיבי ? לא פייר.
9 ציון 11/05/2014 19:13 יאיר הגבר כל הכבוד לך סוף סוף ניבחר שהבין את תפקידו (ל"ת)
8 אחמד ר. 11/05/2014 19:05 אפליה!!
למה יש אפליה נגדנו!!! זה גזעני ופוגע !! אז מה אם לא הייתי בצבא?!! אני תושב במדינה מחיפה וסבא שלי היה פה לפני קום המדינה!! אני גם משלם מיסים ועובד כמו כולם!!
ציון 11/05/2014 23:19 בשביל לא ליפגוע בזכויותכם היתנו בשירות לאומי אין הפליה (ל"ת)
נח 11/05/2014 21:05 זכויות מול חובות
למה אתה חושב שמגיע לך זכויות ללא חובות שם שרות לאומי למען הקהילה שלם אתם לא מוכנים לעשות . ויותר מזה גם עם מישהו עושה שרות לאומי אתם מנדים ומחרימים אותו אז עכשיו אתם מבין למה לא מגיע לך כלום
7 גרושקביץ 11/05/2014 18:58 ומה עם גרושים שויתרו על דירתם בגירושין ? (ל"ת)
ניב 15/05/2014 11:43 להם אין סיכוי להגיע לדירה בכל מקרה
האשה לקחה את כל הכסף
6 טלטל 11/05/2014 18:57 לא יעמוד במבחן בגץ.מחר ידרשו ממי שלא שרת לא לבחור בכנסת
ולא להבחר.או לחליפין מי משרת לא ישלם מיסים.
ניב 15/05/2014 11:43 הצעתך התקבלה.
מי שלא עושה צבא לא משלם מיסים עקיפים או ישירים
5 יוסי 11/05/2014 18:33 מתי מעבירים את החוק? (ל"ת)
4 הקוף סבבה 11/05/2014 18:20 ואלה רשימת הערים בהם תינתן ההטבה
עפולה, בית שאן, טבריה, ערד, קרית גת, דימונה, מטולה, מגדל העמק, קרית שמונה מימוש ההטבה רק בפרוייקטים שייחתמו על קרקע מנהל במתחמים מועדפים דירה ראשונה שתאוכלס בפועל בשנת 2019 עד אז שלמו - - - שכירות ומיסים ---- נא להוריד את יוקר המחייה!!! זו הבועה האמיתית
3 mikaya 11/05/2014 18:19 בהצלחה !!
כל הכבוד !! אומרים ועושים וכל המקטרים ורואי השחורות.. תרגיעו.
2 yosaco 11/05/2014 18:16 הסבר דחוף
מה הקטע של "מעולם לא רכש דירה לפני כן" ?! אם זוג + שניים ששרתו בצה"ל, מכרו דירת שלושה חדרים לקראת בואו של ילד שלישי בשנת 2008 ומאז מחירי הדיור ברחו להם ומאז הם גרים בשכירות אז לא מגיעה להם ההטבה ?? למה ? מה ההיגיון ??
לילך 11/05/2014 20:23 מעולם לא היגבתי..אך הפעם הזעם אוכל כל פינה בליבי
מכרנו דירה יחידה שהייתה ברשותנו בשל העובדה שנאלצנו לממן טיפולי הפרייה במשך שנים, חובות לרופאים וכו'. אנחנו מנסים זמן רב לגייס הון חדש על מנת לרכוש שוב דירה. על פי החוק ממש לא עומדים בקרטריונים. שנינו עשינו שרות צבאי מלא + שני ילדים קטנים. ואכלנו אותה בענק..... בטוחה שישנם עוד מספר עצום של מקרים וסיפורים דומים.... מעולם לא היגבתי..אך הזעם אוכל כל פינה בליבי
קליפ 11/05/2014 19:54 ומי שאין לו דירה עקב גרושים(100 מהמגזר היהודי)
5 שנים ללא דירה בעקבות גרושים מוצלחים......עשיתי 45 יום מילואים.20 שנה. נלחמתי בכל המלחמות ל(מעט השחרור)....(נגד הערבים שהיועץ המשפטי כ"כ דואג להם..)
נטע 11/05/2014 20:23 מה אתה רוצה? פיצוי מהמדינה על גירושים??? אני מתחילה
להבין למה אתה גרוש, עוד מישהי מאושרת ועושד מישהו מתוסכל שברחה לו הציפור מהציפרניים.
אנונימי 11/05/2014 19:04 אתה לא זכאי חד משמעית (ל"ת)
לא עומדת בקריטריונים 11/05/2014 18:57 מסכימה לגמרי!
לפני 10 שנים רכשתי דירה עם 90 אחוז משכנתה, הון עצמי של 50 אלף שח. מכרתי אותה לפני עליית המחירים של 2008. זה ממש לא לעניין שאני לא עומדת בקריטריונים. בת 36, עשיתי שירות צבאי מלא ומשלמת מיסים כחוק.. חייבים לתקן את העניין הזה!!
קליפ 11/05/2014 21:16 תתחתני עם בעל דירות!
תתחלי לחיות טוב. מה עם ילדים...? רוצה להיות מיעוט יהודי בתוך ים ישראלים ערבים?
1 שאלה 11/05/2014 18:09 ביבי אומר את זה כבר 10 שנים ואז? יאיר מה שלום תואר ? (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש