גיל בפמן מתייחס - האם הריבית האפסית מייצרת בועת ענק שמתקרבת לפיצוץ?

הכלכלן הראשי של בנק לאומי בראיון חג ל-BizportalTV. מדבר על שוק המניות, העלאת הריבית המתקרבת ומחירי הדירות. צפו בראיון
גיל בפמן, צילום: יח"צ
תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    לגיל בפמן וליוסי פינק - תודה על כתבה מצוינת. (ל"ת)
    א מהוד השרון. 21/04/2014 08:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    צודק מחירי הדירות והשכירות הזויים וגם המניות (ל"ת)
    לעלות את הריבית מהר 17/04/2014 14:23
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 13.
    המשקיעים קונים דירות כי יש שוכרים שרוצים לשכור דירות!!
    בן אהרון 17/04/2014 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 4
    הפתרון של לפיד זה להעדיף קבוצה מסויימת על פני קבוצה אחרת. כי חסר דירות ולא ניתן לתת פיתרון מיידי למחסור בדירות, אז לפיד נותן העדפה לקבוצה מסויימת אשר הוא קבע לה את התנאים. בכך הוא נותן לקבוצה יתרון על פני קבוצות אחרות, למשל על פני אלה שעדיין לא יכולים לקנות גם אם הם בקבוצה של לפיד, אלה עומדים מול קושי הולך וגדל למצוא דירות להשכרה כי את המשקיעים דחקו החוצה מהשוק. הפתרון קשה כי צריך לעבוד באמת כדי לבנות דירות, אבל לממשלה הרבה יותר קל להתעסק עם מניפולציות כאלה ואחרות. לדעתי ביום שיאושרו התקנות ויכנסו לתוקף, תהיה התנפלות כללית על הדירות והמחירים יזנקו למעלה אפילו מעבר לחסכון במע״מ כי חסרות המון דירות והתקנות לא ייצרו את הדירות החסרות.
    סגור
  • 12.
    ריבית אפסית כזו תגרום לבעיות גדולות יותר. (ל"ת)
    הריבית חייבת לעלות! 16/04/2014 20:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 11.
    העלייה במחירי הדירות היא בגלל ביקוש של משקיעים (ל"ת)
    הקלקלן הנכבד לא מבין 16/04/2014 19:44
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 10.
    העלאת ריבית ל4% אולי יעיל אבל לא פרקטי!
    טל 16/04/2014 17:28
    הגב לתגובה זו
    2 6
    במידה והריבית תעלה עד 2015 ל-4% הדבר יפגע קשות במשקר. לאחר פרסומים רבים של בנק ישראל שהיקף המשכנתאות מרקיע שחקים, לא בגלל המעמד הגבוה שמעוניין לרכוש עוד דירה, אלא בגלל דיי הרבה זוגות צעירים שהיו פזיזים ואולי יהירים לקנות דירה. אם הריבית תעלה הם ימצאו עצמם עם חובות רבים מאוד וחדלות פרעון. הדבר ימוטט את המשק ואת הבנקים ונכנס למשבר.
    סגור
  • 9.
    כדאי להבין איך קובעים ריבית.
    להגביל ריבית הבנקים 16/04/2014 17:10
    הגב לתגובה זו
    3 2
    א. צמיחה המבוססת על הי-טק וגז משפיעה על פחות מ-10% מהמועסקים במשק. לשאר התעשייה במשק - הריבית ושע"ח חליפין - קריטי. ב. המדיניות מבוססת ראייה גלובלית. אם היו מעלים ריבית בישראל - מט"ח מכל העולם היה זורם לכאן, שער החליפין היה פחות מ-3 והאבטלה 10%. ג. ריבית היא מחיר הכסף. למה לעלות מחירים אם אפשר לספק אשראי לצרכנים ולייצרנים יותר בזול? ד. רק הבנקים מרווחים מעליות ריבית כי יש להם יותר בשר לקחת מהלקוח. ה. חשוב לוודא שהבנקים יעבירו את הריבית הנמוכה לצרכן.
    סגור
  • 8.
    איזו מן צמיחה זו?
    sbh 16/04/2014 15:39
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אם היא לא מתבטאת לא בגידול בצריכה ולא בגידול בחסכונות? צמיחה של מי בדיוק???
    סגור
  • 7.
    הבורסה לא במקומה
    הריבית לא במקומה 16/04/2014 15:30
    הגב לתגובה זו
    13 0
    וגם הנדלן לא במקומו
    סגור
  • 6.
    בלוף לפראייר=מעמד ביניים עני=בועה50%בפיצוץ בפני החזירות (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים! 16/04/2014 15:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 5.
    כתבה מצוינית גם של יוסי פינק מצד השאלות
    צדק 16/04/2014 15:27
    הגב לתגובה זו
    5 1
    וגם של גיל בפמן עם תשובות מאוד חדות, נקודתיות ובהירות. אהבתי המון! יותר כתבות עמוקות כאלו באתרי פשטות הישראלים (אין מה להשוות אתרים כאן לחול, בנתיים). כל הכבוד ליוסי פינק וביזפורטל
    סגור
  • 4.
    דמגוג=קיים היצע מוסתר=בשטח פחות20%=בועה50%=מיתון!!!!!!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים! 16/04/2014 15:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    כן , כן נמכור עוד משכנתאות - איזה יופי כך המשק יצמח