15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

הטלטלה בבורסות: Bizportal שוחח עם מעוז - הזדמנות קניה או סכין נופלת?

הנאסד"ק איבד 4.4% ביומיים האחרונים וגל ההדף צפוי להגיע גם לת"א, האם הפאניקה היא הזדמנות קניה או רק תחילת המפולת?
 |  34
לקראת שבוע המסחר
Share
וול סטריט רעדה ביומיים האחרונים. בלי שום סיבה ספציפית, מדד הנאסד"ק צלל 3.1% ביום חמישי האחרון (הירידה היומית החדה מאז 2011) וביום שישי איבד עוד 1.3%. ביום שישי, מחזור המסחר בבורסות וול סטריט הסתכם ב-7.3 מיליארד מניות, מעט מעל לממוצע שעומד על 6.9 מיליארד מניות ביום. כלומר המחזורים גדולים, אבל לא באופן חריג במיוחד.


מדד הנאסד"ק שאיבד 3.1% בסיכום שבועי, רשם בכך את השבוע הגרוע ביותר מאז יוני 2012. מאז הגיע המדד לשיא של 14 שנה, איבד הנאסד"ק כבר 8.2%.

בשיחה עם Bizportal, הכלכלן שלמה מעוז מקבוצת טפירו מסרב להתרגש. "ההערכה שלי היא שמדובר במימוש אחרי גל העליות הגדול של 2013 ותחילת 2014. המימוש הזה מגיע במקביל לאי שקט שאנחנו רואים באוקראינה והנתונים הלא חיוביים מסין (בדגש על נתוני הייצוא לחודש מארס). "

לדבריו של מעוז, מדובר במימוש והעליות יחזרו. "ביום רביעי פורסמו הפרוטוקולים של הפד' ומהם ראינו שהריבית תישאר אפסית עוד זמן רב, במצב של תשואות כ"כ נמוכות (גם בקונצרני), המשקיעים יחזרו לשוק המניות וצריך להגיד גם שבסה"כ רווחי החברות בארה"ב ואירופה נמצאים בעלייה". עוד מזכיר מעוז כי "בארה"ב ויפן אנחנו עדיין במצב של הרחבה כמותית, ובאירופה ייתכן שנראה תהליך של הרחבה כמותית, כי יש סיכון לכניסה למצב של דיפלציה - כפי שמזהירים בקרן המטבע".

בשורה התחתונה, אומר מעוז כי "זה מימוש רווחים, אי אפשר לדעת מתי יסתיים המימוש הזה אבל העליות יחזרו".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

34 תגובות ב-23 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
23 המעריך 15/04/2014 01:14 המעריך
ירידות עד 1320 במהלך אפריל ועליות בחזרה לרמת 1480 במהלך מאי. הנצר יצא וראשו למעלה ואין מי שיוכל לעצור או לווסת....
22 אחת שמבינה א 13/04/2014 13:30 לא כל תיקון חד במעוף זה מפולת וגם לא מומלץ
להתנפל על שוק המניות כבר מהתיקון הראשון, המלצתי היא תמתינו קצת לעוד תיקון במעוף. לדעתי תיקון במעוף מאוד בריא אחרי עליות מאוד יפות שזכינו לאחרונה במעוף, שכחתם כבר המעוף עמד על 1420 נקודות אז מה אתם מצפים שלא יבוא תיקון אחרי זה.
למבינה 13/04/2014 16:54 למה לא יתכן מחר כבר הירידות הסטוריה אז הכל יתכן מחר (ל"ת)
משה 13/04/2014 16:52 על מה את מדברת הרווחת 5% בטאואר או אחרים זה לא משהו (ל"ת)
21 יוסי 13/04/2014 10:59 לרמי מ- 1
כשהרוסית שלך תהיה טובה כמו העברית של סרגיי, אז תדבר...
20 יופיטר שוקי הון 13/04/2014 10:42 מה עם החג אצלינו?אין עליות? (ל"ת)
19 יופיטר שוקי הון 13/04/2014 10:41 מה עם מתנת חג?איפה העליות? (ל"ת)
18 זהבי עצבני 13/04/2014 09:48 מעוז צודק
טוב שבין כל הבכיינים והפלצנים שליחי השורטיסטים יש לנו מעוז והוא החכם בבנים......ככל אלה שתוקפים את האופטימיות שלו הם שורטיסטים שמייחלים לירידות או כאלה שרוצים להיכנס אבל בשערים נמוכים.....ומה ההערה המטומטמת של הטיפש שקורא לעצמו נג"י???? מה זה הגזענות האוילית הזו????תמיד יש איזה טיפש שעושה נאחס אבל מטיפש צריך להתעלם
17 מאור 13/04/2014 09:34 די פארם
היום צפוייה הודעה חשובה וחיובית מחזיקים אצבעות בהצלחה
16 בא 13/04/2014 09:26 לא יודע ,ניפחו וניפחו את הבורסות ,זאת לא כלכלה ,ולכן
זה כבר פיזיקה ,ובפיזיקה יש חוקים .
15 אורי 13/04/2014 09:21 בורסה מורסה
לקרוא ולא להאמין . " זה מימוש רווחים שלא ידוע מתי יסתיים אבל העליות יחזרו"...חחחחחחחחחחחחחחחחחח נו באמת.אני לא יכול להפסיק ולצחוק. דברי הגאון מעוז. אבל הוא לא היחיד. כך מדברים כל הפרשנים והמומחים.
14 נג'י 13/04/2014 08:32 בדאלק. קח הדישדשה ושב בחוץ (ל"ת)
13 שרון 13/04/2014 08:06 מעוז צודק
העליות יחזרו חבל לימכור . ליספוג .הכל יעלה .
12 קארט 13/04/2014 07:58 עוד לא נולד "המומחה" שהצליח להצביע על רגע מפולת
חברים אל תהיו חזירים קחו את מאות האחוזים שהרווחתם ה-5 שנים האחרונות ולכו לנוח 5 שנים . הבורסה היא מחזורית 5-6 שנים עליות ואח"כ יובש . תזכרו את חלום פרעה...מי שיתחכם וינסה לנצל עליות טכניות יתפס בסוף במפולת שתמיד " מפתיעה" את כולם. לכולם ברור דבר אחד הריבית הנמוכה היא שור שחרשו עליו 5 שנים ובקרוב מאד הריבית תתחיל לעלות. למה להיות חזירים ולהמתין עד הרגע האחרון??
אורי 13/04/2014 09:17 בורסה מורסה
כפי שאחרי עלית הליכוד לשלטון חצי מדינה הייתה על אלטלנה כך אחרי המפולת של 2008 כל פרשני העולם סיפרו לנו שהם היו הראשונים שהתריעו על הקטסטרופה.. (בלי קשר הפעם ל"ראשון שגילה"... אצלינו )
11 חיים 13/04/2014 07:41 הדוחות השבוע בארהב יקבעו הרבה....לפני שנה בחודש אפריל
היו גם ירידות...ואף אנליסט מר מעוז לא כותב ומביע דעתו בבקשה.
10 מעוז 13/04/2014 07:35 איזה מתוק הוא . גם חכם גם עשיר וגם צודק
בא לי לצבוט לו את הלחיים .
9 שום מפולת 13/04/2014 07:18 אין אלטרנטיבה לכסף . (ל"ת)
8 אבי המטיף 13/04/2014 06:11 מעוז...
נו באמת ... המקופח ... מה "קורה...." בטפירו.... כמה עוד שיחות הזויות נקבל לתשואות ...
למטיף 13/04/2014 07:22 מה נטפלת למקופח? כאילו ששלמה לא צדק.
כולם יודעים שהמדינה שלנו גזענית רק אסור להגיד בקול . מעניין איך אמא שלך חינכה אותך. שמזרחים אוכלים בידיים גרים במערות ורק בזכות התרבות העילאית שלך הם נהיו בני אדם אחרת היו נשארים בארצות מפגרות אוכלים עכברושים מתלבשים בעורות דובי יער וצדים חיות בחץ וקשת ואבנים איזה מזל שאתה מטיף .
7 קורא נתונים 13/04/2014 04:58 לדעתי צודק , יום שני התייצבות ועליות
הסיבה לנפילות מימוש של גופים גדולים לניעור ידיים חלשות ולשם עשיית רווחים גדולים
6 cvc 13/04/2014 00:25 25 שנה בשוק
חברים צריך לזכור שתמיד יש מפולות ותמיד יש שבירת שיאים ! לפני 15 שנה מדד הנסדק היה ב5000 נקודות ולפי הסגירה ביום שישי אנחנו במרחק 25% מהשיא כך שיש עוד הרבה מה לעלות, סביר להניח שהשוק לוקח תנופה לפני שהוא רץ לשבור את השיא. במידה ואני טועה ותבוא מפולת לא נורא אם אתם לא יוצאים חכו בסבלנות שהושק יעלה . אמרתי בראשית דבריי תמיד יש מפולות ותמיד יש שבירת שיאים אין מה לעשות הניסיון עושה את שלו. שבוע טוב ומבורך.
5 רפי 12/04/2014 23:09 הבדרן התורן
מי שיוצא ראשון מחר יפסיד הכי פחות. בלאגאן צפוי בהמשך..
4 יוסי 12/04/2014 22:55 כספי הפנסיה שלנו מושקעים בבורסה
בורסה שלנו זה לא בועה , למעט ביו אבל גם לא הכל. בתי השקעות לא יתנו לבורסה ליפול ,אחרת כל הפנסיות שלנו ירדו באחוזים לא מעטים.
מה??? 13/04/2014 08:21 אתה ממש טיפש! מהמרים בכסף שלנו! זה לא כסף שלהם (ל"ת)
3 חיים גת 12/04/2014 22:35 יום הדין הגיע (ל"ת)
2 שמואל אוחיון 12/04/2014 21:53 השווקים ימחקו כמה מיליארד למשקיעים, לא נעים
וההמשך אף אחד לא יודע, אני ממליץ להיות זהירים, ולהחזיק מניות דפנסיביות.
מניות שכדאי לקנות 13/04/2014 06:06 חברה לישראל, כיל, מבטח שמיר, בזק, בנקים לאומי פועלים
אגוד.
מניות דפקטיביות? 13/04/2014 06:05 מה זה הדפנסיבי שלך? טבע? בזק? (ל"ת)
עושים צחוק? 13/04/2014 00:31 נו,נו......ימות המשיח הגיעו
אם "מעוז" הפך להיות יועץ, הנה יש לנו יועץ נוסף: "אוחיון"
לא מתבייש 13/04/2014 10:12 מה הבעיה באוחיון? אני מניח שאתה מעדיף הירשזון?
או אולמרט?
1 רמי 12/04/2014 21:41 חכם מאוד
יפה אחרי הירידות העליות יחזרו פיייי חכם גדול חברים למכור הכול ולהמתין ואז לקנות ביותר זול
סרגיי 12/04/2014 23:26 חכם מאוד. יפה אם אתא יודע אד מתי להמתין... (ל"ת)
לסרגיי 13/04/2014 08:01 אתא- זה היה מפעל לבגדים שנסגר . התכוונת לאתה?
אד- אד או אדים זה מה שיוצא מהקומקום כשהמים רותחים עד- זה מה שהתכוונת
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש