הטלטלה בבורסות: Bizportal שוחח עם מעוז - הזדמנות קניה או סכין נופלת?

הנאסד"ק איבד 4.4% ביומיים האחרונים וגל ההדף צפוי להגיע גם לת"א, האם הפאניקה היא הזדמנות קניה או רק תחילת המפולת?
 |  (34)
שלמה מעוז, צילום: יח"צ
וול סטריט רעדה ביומיים האחרונים. בלי שום סיבה ספציפית, מדד הנאסד"ק צלל 3.1% ביום חמישי האחרון (הירידה היומית החדה מאז 2011) וביום שישי איבד עוד 1.3%. ביום שישי, מחזור המסחר בבורסות וול סטריט הסתכם ב-7.3 מיליארד מניות, מעט מעל לממוצע שעומד על 6.9 מיליארד מניות ביום. כלומר המחזורים גדולים, אבל לא באופן חריג במיוחד.

מדד הנאסד"ק שאיבד 3.1% בסיכום שבועי, רשם בכך את השבוע הגרוע ביותר מאז יוני 2012. מאז הגיע המדד לשיא של 14 שנה, איבד הנאסד"ק כבר 8.2%.

בשיחה עם Bizportal, הכלכלן שלמה מעוז מקבוצת טפירו מסרב להתרגש. "ההערכה שלי היא שמדובר במימוש אחרי גל העליות הגדול של 2013 ותחילת 2014. המימוש הזה מגיע במקביל לאי שקט שאנחנו רואים באוקראינה והנתונים הלא חיוביים מסין (בדגש על נתוני הייצוא לחודש מארס). "

לדבריו של מעוז, מדובר במימוש והעליות יחזרו. "ביום רביעי פורסמו הפרוטוקולים של הפד' ומהם ראינו שהריבית תישאר אפסית עוד זמן רב, במצב של תשואות כ"כ נמוכות (גם בקונצרני), המשקיעים יחזרו לשוק המניות וצריך להגיד גם שבסה"כ רווחי החברות בארה"ב ואירופה נמצאים בעלייה". עוד מזכיר מעוז כי "בארה"ב ויפן אנחנו עדיין במצב של הרחבה כמותית, ובאירופה ייתכן שנראה תהליך של הרחבה כמותית, כי יש סיכון לכניסה למצב של דיפלציה - כפי שמזהירים בקרן המטבע".

בשורה התחתונה, אומר מעוז כי "זה מימוש רווחים, אי אפשר לדעת מתי יסתיים המימוש הזה אבל העליות יחזרו".
תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    המעריך
    המעריך 15/04/2014 01:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ירידות עד 1320 במהלך אפריל ועליות בחזרה לרמת 1480 במהלך מאי. הנצר יצא וראשו למעלה ואין מי שיוכל לעצור או לווסת....
    סגור
  • 22.
    לא כל תיקון חד במעוף זה מפולת וגם לא מומלץ
    אחת שמבינה א 13/04/2014 13:30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    להתנפל על שוק המניות כבר מהתיקון הראשון, המלצתי היא תמתינו קצת לעוד תיקון במעוף. לדעתי תיקון במעוף מאוד בריא אחרי עליות מאוד יפות שזכינו לאחרונה במעוף, שכחתם כבר המעוף עמד על 1420 נקודות אז מה אתם מצפים שלא יבוא תיקון אחרי זה.
    סגור
  • למה לא יתכן מחר כבר הירידות הסטוריה אז הכל יתכן מחר (ל"ת)
    למבינה 13/04/2014 16:54
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • על מה את מדברת הרווחת 5% בטאואר או אחרים זה לא משהו (ל"ת)
    משה 13/04/2014 16:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 21.
    לרמי מ- 1
    יוסי 13/04/2014 10:59
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כשהרוסית שלך תהיה טובה כמו העברית של סרגיי, אז תדבר...
    סגור
  • 20.
    מה עם החג אצלינו?אין עליות? (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 13/04/2014 10:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    מה עם מתנת חג?איפה העליות? (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 13/04/2014 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    מעוז צודק
    זהבי עצבני 13/04/2014 09:48
    הגב לתגובה זו
    6 1
    טוב שבין כל הבכיינים והפלצנים שליחי השורטיסטים יש לנו מעוז והוא החכם בבנים......ככל אלה שתוקפים את האופטימיות שלו הם שורטיסטים שמייחלים לירידות או כאלה שרוצים להיכנס אבל בשערים נמוכים.....ומה ההערה המטומטמת של הטיפש שקורא לעצמו נג"י???? מה זה הגזענות האוילית הזו????תמיד יש איזה טיפש שעושה נאחס אבל מטיפש צריך להתעלם
    סגור
  • 17.
    די פארם
    מאור 13/04/2014 09:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היום צפוייה הודעה חשובה וחיובית מחזיקים אצבעות בהצלחה
    סגור
  • 16.
    לא יודע ,ניפחו וניפחו את הבורסות ,זאת לא כלכלה ,ולכן
    בא 13/04/2014 09:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה כבר פיזיקה ,ובפיזיקה יש חוקים .
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    בורסה מורסה
    אורי 13/04/2014 09:21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לקרוא ולא להאמין . " זה מימוש רווחים שלא ידוע מתי יסתיים אבל העליות יחזרו"...חחחחחחחחחחחחחחחחחח נו באמת.אני לא יכול להפסיק ולצחוק. דברי הגאון מעוז. אבל הוא לא היחיד. כך מדברים כל הפרשנים והמומחים.
    סגור
  • 14.
    בדאלק. קח הדישדשה ושב בחוץ (ל"ת)
    נג'י 13/04/2014 08:32
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 13.
    מעוז צודק
    שרון 13/04/2014 08:06
    הגב לתגובה זו
    11 2
    העליות יחזרו חבל לימכור . ליספוג .הכל יעלה .
    סגור
  • 12.
    עוד לא נולד "המומחה" שהצליח להצביע על רגע מפולת
    קארט 13/04/2014 07:58
    הגב לתגובה זו
    3 6
    חברים אל תהיו חזירים קחו את מאות האחוזים שהרווחתם ה-5 שנים האחרונות ולכו לנוח 5 שנים . הבורסה היא מחזורית 5-6 שנים עליות ואח"כ יובש . תזכרו את חלום פרעה...מי שיתחכם וינסה לנצל עליות טכניות יתפס בסוף במפולת שתמיד " מפתיעה" את כולם. לכולם ברור דבר אחד הריבית הנמוכה היא שור שחרשו עליו 5 שנים ובקרוב מאד הריבית תתחיל לעלות. למה להיות חזירים ולהמתין עד הרגע האחרון??
    סגור
  • בורסה מורסה
    אורי 13/04/2014 09:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כפי שאחרי עלית הליכוד לשלטון חצי מדינה הייתה על אלטלנה כך אחרי המפולת של 2008 כל פרשני העולם סיפרו לנו שהם היו הראשונים שהתריעו על הקטסטרופה.. (בלי קשר הפעם ל"ראשון שגילה"... אצלינו )
    סגור
  • 11.
    הדוחות השבוע בארהב יקבעו הרבה....לפני שנה בחודש אפריל
    חיים 13/04/2014 07:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היו גם ירידות...ואף אנליסט מר מעוז לא כותב ומביע דעתו בבקשה.
    סגור
  • 10.
    איזה מתוק הוא . גם חכם גם עשיר וגם צודק
    מעוז 13/04/2014 07:35
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בא לי לצבוט לו את הלחיים .
    סגור
  • 9.
    אין אלטרנטיבה לכסף . (ל"ת)
    שום מפולת 13/04/2014 07:18
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 8.
    מעוז...
    אבי המטיף 13/04/2014 06:11
    הגב לתגובה זו
    2 5
    נו באמת ... המקופח ... מה "קורה...." בטפירו.... כמה עוד שיחות הזויות נקבל לתשואות ...
    סגור
  • מה נטפלת למקופח? כאילו ששלמה לא צדק.
    למטיף 13/04/2014 07:22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כולם יודעים שהמדינה שלנו גזענית רק אסור להגיד בקול . מעניין איך אמא שלך חינכה אותך. שמזרחים אוכלים בידיים גרים במערות ורק בזכות התרבות העילאית שלך הם נהיו בני אדם אחרת היו נשארים בארצות מפגרות אוכלים עכברושים מתלבשים בעורות דובי יער וצדים חיות בחץ וקשת ואבנים איזה מזל שאתה מטיף .
    סגור
  • 7.
    לדעתי צודק , יום שני התייצבות ועליות
    קורא נתונים 13/04/2014 04:58
    הגב לתגובה זו
    12 0
    הסיבה לנפילות מימוש של גופים גדולים לניעור ידיים חלשות ולשם עשיית רווחים גדולים
    סגור
  • 6.
    25 שנה בשוק
    cvc 13/04/2014 00:25
    הגב לתגובה זו
    17 4
    חברים צריך לזכור שתמיד יש מפולות ותמיד יש שבירת שיאים ! לפני 15 שנה מדד הנסדק היה ב5000 נקודות ולפי הסגירה ביום שישי אנחנו במרחק 25% מהשיא כך שיש עוד הרבה מה לעלות, סביר להניח שהשוק לוקח תנופה לפני שהוא רץ לשבור את השיא. במידה ואני טועה ותבוא מפולת לא נורא אם אתם לא יוצאים חכו בסבלנות שהושק יעלה . אמרתי בראשית דבריי תמיד יש מפולות ותמיד יש שבירת שיאים אין מה לעשות הניסיון עושה את שלו. שבוע טוב ומבורך.
    סגור
  • 5.
    הבדרן התורן
    רפי 12/04/2014 23:09
    הגב לתגובה זו
    7 6
    מי שיוצא ראשון מחר יפסיד הכי פחות. בלאגאן צפוי בהמשך..
    סגור
  • 4.
    כספי הפנסיה שלנו מושקעים בבורסה
    יוסי 12/04/2014 22:55
    הגב לתגובה זו
    3 10
    בורסה שלנו זה לא בועה , למעט ביו אבל גם לא הכל. בתי השקעות לא יתנו לבורסה ליפול ,אחרת כל הפנסיות שלנו ירדו באחוזים לא מעטים.
    סגור
  • אתה ממש טיפש! מהמרים בכסף שלנו! זה לא כסף שלהם (ל"ת)
    מה??? 13/04/2014 08:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    יום הדין הגיע (ל"ת)
    חיים גת 12/04/2014 22:35
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • 2.
    השווקים ימחקו כמה מיליארד למשקיעים, לא נעים
    שמואל אוחיון 12/04/2014 21:53
    הגב לתגובה זו
    9 7
    וההמשך אף אחד לא יודע, אני ממליץ להיות זהירים, ולהחזיק מניות דפנסיביות.
    סגור
  • חברה לישראל, כיל, מבטח שמיר, בזק, בנקים לאומי פועלים
    מניות שכדאי לקנות 13/04/2014 06:06
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אגוד.
    סגור
  • מה זה הדפנסיבי שלך? טבע? בזק? (ל"ת)
    מניות דפקטיביות? 13/04/2014 06:05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • נו,נו......ימות המשיח הגיעו
    עושים צחוק? 13/04/2014 00:31
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אם "מעוז" הפך להיות יועץ, הנה יש לנו יועץ נוסף: "אוחיון"
    סגור
  • מה הבעיה באוחיון? אני מניח שאתה מעדיף הירשזון?
    לא מתבייש 13/04/2014 10:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    או אולמרט?
    סגור
  • 1.
    חכם מאוד
    רמי 12/04/2014 21:41
    הגב לתגובה זו
    17 18
    יפה אחרי הירידות העליות יחזרו פיייי חכם גדול חברים למכור הכול ולהמתין ואז לקנות ביותר זול
    סגור
  • חכם מאוד. יפה אם אתא יודע אד מתי להמתין... (ל"ת)
    סרגיי 12/04/2014 23:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • אתא- זה היה מפעל לבגדים שנסגר . התכוונת לאתה?
    לסרגיי 13/04/2014 08:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אד- אד או אדים זה מה שיוצא מהקומקום כשהמים רותחים עד- זה מה שהתכוונת
    סגור