האוזר נגד המהלך של לפיד: "אני לא מאוהב ברגולטור שמתערב בשכר"

יו"ר הרשות אמר את הדברים במסגרת מסיבת העיתונאים לסיכום שנת 2013, במסגרתה גם התייחס למספר הרב של פרשיות העבירות בני"ע
 |  (19)
יאיר לפיד שמואל האוזר, צילום: Getty images Israel
במסגרת הסיכום השנתי של הרשות לניירות ערך הביע יו"ר הרשות, הפרופסור שמואל האוזר, את התנגדותו למהלך של שר האוצר לפיד להגבלת שכר הבכירים, כפי שפורסם בתחילת השבוע.

"באופן כללי אמרתי שהיתרון העיקרי בתיקון 20 הוא שיש למצוא קשר בין גובה השכר לביצועים. קשה לראות שלוקחים שכר שלא תואם לביצועים. קשה לדעת מה יקרה כתוצאה מתיקון 20", אמר האוזר.

"אנחנו רואים שיש מקום לאופטימיות ממה שראינו עד כה משכר הבכירים. אני לא אוהב רגולטור שמתערב בשכר, כי ברגע שנקבע סכום אז כולם יתכנסו לסכום הזה, כלומר גם אלו שהרוויחו עד היום פחות מזה יעלו את השכר".

"במסגרת תיקון 20 אנחנו בודקים אם יש קשר בין ביצועי החברה לשכר המנכ"ל. אבל אני חושש מהתערבות רגולטורים שבסופו של דבר תביא לעליית השכר הממוצע של הבכירים בחברות הציבוריות. צריך להחליט אם אנחנו חברה סוציאליסטית או לא".

האוזר מצביע על הירידה בדמי הניהול הממוצעים בשנים האחרונות, שבאה בעקבות התערבות הרשות להגברת התחרות ולא באמצעות הגבלות על דמי הניהול. "אני חושב שזה לטובתו של הציבור שיהיה קשר בין ביצועי החברה לשכר הבכירים".

מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו:

"המחלוקת הפנים ממשלתית על שכר הבכירים מציגה את הממשלה כולה באור מגוחך. יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. עוד לא יבש הדיו על תיקון 20, וכבר מנסים לשנות את הרגולציה במטרה לצבור עוד כמה נקודות בדעת הקהל. ראש הממשלה נתניהו אומר שצריך לצאת למאבק בקרטל הרגולטורים, אבל בינתיים הם ממשיכים להשתולל תוך חוסר תיאום.

המשק בדרך למיתון, הסקטור העסקי מבין שלא רוצים עסקים מצליחים בישראל ובורח ללונדון, ניו יורק והמזרח הרחוק. השאלה היחידה עכשיו היא מתי הממשלה תפסיק להתעסק בפופוליזם נחות ותתחיל לפעול לעידוד הפעילות העסקית. כדאי שזה יקרה לפני שיהיה מאוחר מדי".
תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    כל מי שמתנגד מחר הולך לעבוד בחברות האלו, אז הוא
    אני 09/04/2014 14:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דואג לשכר שלו לעתיד
    סגור
  • 16.
    ביבי 2 רק מדבר ולא עושה כלום.
    alex 09/04/2014 13:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נתן לכול מושחטים לשלוט על הבורסה.
    סגור
  • 15.
    לפחות הוא עושה משהו ואתה לא ועשה כלום.
    alex 09/04/2014 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק דופק את המשקיעים ודואג למשכורות עתק של חברים שלך
    סגור
  • 14.
    האוזר הינו מושחט . (ל"ת)
    בא 09/04/2014 13:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    תהיו בעניינים ,רק אחד משישה אנשים שעברו מוות קליני
    בא 09/04/2014 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארץ חווה חוויה נעימה , בעולם המצב טוב בהרבה .
    סגור
  • 12.
    זה יכול לעזור לבורסה-הורדת הוצאות שכר לחברות. (ל"ת)
    גג 09/04/2014 12:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    כל מבקרי לפיד מעולם לא עשו דבר אחד! כלום! (ל"ת)
    גג 09/04/2014 12:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 10.
    הפתרון: מיסוי גבוה על שכר גבוה
    יואב 09/04/2014 12:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עד 90 אחוז
    סגור
  • 9.
    לפיד צובר הרבה נקודות טובות אצל בוחריו ,יופי לפיד .
    בא 09/04/2014 12:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בוחרי לפיד הם לא זומבים כמו בישראלביתינו ,נכון ביבי , או בשס .
    סגור
  • נכון ביבי . (ל"ת)
    בא 09/04/2014 13:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    בואו לא נעשה כלום וניתן למנהלים לגנוב משכורת מהצלחת
    בא 09/04/2014 12:06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הציבורית ,כמו שעשו על היום ,עד הדקה הזאת .
    סגור
  • 7.
    להעלות שכר מינימום ל10.000 שח ולא להתעסק בבכירים (ל"ת)
    ציון 09/04/2014 12:04
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • יוביל כמובן לפיטורים המוניים. (ל"ת)
    שי 09/04/2014 12:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 6.
    ההיפך ,כלומר למרות שכולם בערך בארץ רוצים בהפחתה ,
    בא 09/04/2014 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המנהלים יגנבו לעצמם משכורת אפילו יותר גדולה מעדהיום , זה מה שאתה אומר פרופסור ,או שאני לא הבנתי אותך .
    סגור
  • 5.
    המהלך של יעל אנגורן ,מנכלית האוצר ,לפיד חכם מספיק
    בא 09/04/2014 12:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להקשיב לה ,וחכם מספיק לשים אנשים נכונים בתפקידי מפתח ,כמו גם בבריאות .
    סגור
  • 4.
    יופי תנו למנקה יותר כסף היא באמת עושה ניקוי אורבות (ל"ת)
    מעמד ביניים 09/04/2014 11:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מי שמאוהב בחזירים שלוקחים במלוא חופניים
    נו זה ברור 09/04/2014 11:19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא יתאהב בקלות ברגולטור ששוחט חזירים.
    סגור
  • 2.
    עודף הרגולציה מבירח מפה פעילים וחברות!
    רגולציה = שחיתות! 09/04/2014 11:14
    הגב לתגובה זו
    8 2
    נמאס להתכסת"ח כל היום!
    סגור
  • 1.
    בטח עכשיו גם אתה בונה על שכר שכזה למה שתאהב
    נבון מחדרה 09/04/2014 11:11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אתם בניתם את הקשרים עם המפוקחים שלכם שעשיו תעבדו בשבילם על חשבוננו ותבקשו מיליונים צודק לפיד..................
    סגור