ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

לפיד נגד שיאני השכר: יוזם להגביל את שכר הבכירים ל-3.5 מיליון שקל

לפי הצעת חוק מאחרויה עומדת ועדה מיוחדת במשרד האוצר, שכר הבכירים בחברות הפיננסיות יוגבל החל מ-2015
יאיר לפיד, צילום: Getty images Israel
שר האוצר יאיר לפיד פועל להגביל את שכר הבכירים בענף הפיננסים, בתגובה למשכורות המופרזות ששולמו בשנים האחרונות בחברות שמנהלות את כספי הפנסיה של הציבור כולו. במסגרת היוזמה יבקש לפיד להגביל את השכר בחברות ביטוח, בנקים ובתי השקעות עד 3.5 מיליון שקלים בשנה.

בראש טבלת שיאני השכר מככבים כבר מספר שנים שמות כמו איזי כהן, מנכ"ל כלל ביטוח שהרוויח כ-18 מיליון שקלים בשנה האחרונה, רביב צולר, מנכ"ל אידיאי ביטוח ששלשל לכיסו כ-12 מיליון שקל ב-2013, ועוד.

משרד האוצר אינו יכול לכפות על החברות לשלם פחות לבכירים (בלי להתערב בשוק החופשי), ולכן ינסה לפיד להגביל את המשכורות באמצעות מערכת המס. בשבועות הקרובים צפוי לפיד להגיש הצעת חוק במסגרתה יוגבל שכר הבכירים בגופים הפיננסיים על 3.5 מיליון שקל, ואם תרצה חברה לשלם סכום גבוה מכך הסכום העודף לא יוכר כהוצאה למס הכנסה, אלא כרווח לכל דבר.

בנוסף, לפי הצעת החוק, ידרש אישור באסיפת בעלי המניות לאישור שכר שיחרוג מ-3.5 מיליון שקלים, כך שבמשרד האוצר מקווים שבעלי המניות ימנעו מהלכים כאלו.

חשוב לציין שלא מדובר רק במשכורת השוטפת של הבכירים, אלא בעלות השכר הכוללת לחברה, כלומר גם כולל מענקי אופציות ומרכיבים הוניים נוספים.

מאחרוי ההצעה עומדת ועדה בראשות מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, יחד עם החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, והיועץ המשפטי במשרד האוצר, יואל בריס.

בתקופה האחרונה נוטה משרד האוצר להתערב יותר בכל מה שנוגע לשכר הבכירים במשק. בחודש פברואר החליטו באוצר, שמחזיק ב-6% מהון המניות בבנק לאומי +3.22% לאומי 1,954 +3.22% לאומי בסיס:1,893 פתיחה:1,910 גבוה:1,955 נמוך:1,905 תמורה:116,403,298 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , להצביע נגד מדיניות השכר של הבנק. למרות ההתנגדות, שכרה של מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק עמינח, אושר ברוב קולות.
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    איזה קשקשן לפיד ! במקום להוריד את העמלות !!!
    אחד 07/04/2014 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא מוריד להם הם השכר המוכר למס. זה אומר שהם יקחו שכר גבוה אך ישלמו מיסים יותר גדולים. נו, ?? אז מה ההבדל? גם השכר וגם המיסים הם על חשבונינו אם היה מוריד את העמלות ככה האזרח היה מרוויח !!!! לך תלמד כלכלה
    סגור
  • 16.
    הלואי שכל החזירים יעזבו
    אנונימי 07/04/2014 08:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויראו שאף אחד לא צריך אותם
    סגור
  • 15.
    מתחת לסלע צומחת לפלא רקפת נחמדת ?
    שוגון הירושלמי 07/04/2014 07:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז רקפת -רוסק - עמינוח , ציפצפה על יאירוש , מגובה כרגיל במלככי הפינכה של בנק לאומי. יאירוש הפגוע חותר להעביר המהלך ולהראות לרקפת המדושנת מאיפה הדג משתין.
    סגור
  • 14.
    בטוח שיהיו רבים וטובים שיעבדו גם בשכר כזה (ל"ת)
    אני 07/04/2014 07:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אז הבכירים ירכשו רק 2 דירות כל שנה (ל"ת)
    הבולבול המבולבל 07/04/2014 09:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    הפשע החברתי של משכורות והטבות בעשרות מליונים צריך להפסק
    ציון 07/04/2014 07:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדינת ישראל לא יכולה להיתנהג כמו כל מדינות העולם מדינת ישראל קמה להיות בית של כל יהודי וכשאלפים של עובדים מקופחים בשכר ומיתמודדים עים קשיים רבים וקבוצה מסויימת נהנת מזכויות יתר הופך את הארץ למקום שחבל למות בגללו אצלנו יש חוק שירות בצהל חובה והשירות בה הוא מסוכן וקשה וגורם לאנשים לעשות חשבון נפש ומה כדאי ומה לא כדאי
    סגור
  • הפשע נגד הציונות ונגד אוהבי הארץ (ל"ת)
    הייתי מוסיף 07/04/2014 08:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    השכירים עדיין יקבלו שכר ביזיון!
    ליאת 07/04/2014 07:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה יעזור??ניראה יותר טוב בעולם מבחינת פערי השכר,ובגלל שהמנהלים יתבאסו שמקבלים פחטת עדיין ייתנו שכר ביזיון לשכירים ונמשיך לא להצליח לחיות במדינה הזאת.אי אפשר,או שתעלו את שכר המינימום או שתורידו את יוקר המחייה.שכר של 5500 לא מספיק לאוכל בטח שלא ללכת לבלות פעם בשבוע.אתם רוצים שלא תהיה מדינת ישראל וכולנו נעזוב את הארץ כי אי אפשר לחיות פה??...
    סגור
  • סתמי תפה בכיינית את לא רואה שמנסים לשנות (ל"ת)
    ee 07/04/2014 08:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    כל הכבוד
    shmulye 07/04/2014 06:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מספיק לעשוק ולקחת את כל הרווחים בקופה גם מליון מתאיים מספיק
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    its about time
    yossi 07/04/2014 00:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    don't postpone till 2015 it should be done immediately
    סגור
  • 9.
    3.5 מיליון לחזיר גדול שומן ומצחין?? זה כלום!!! (ל"ת)
    איזי 06/04/2014 23:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    לפיד רצוי מאוד להעלום במקביל את שכר המינימום לעובדים
    אריה 06/04/2014 22:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שכר של עובדי מעמד הביניים הוא 23 ₪ לשעה הגיע הזמן לקפוץ מדרגה לשכר שעה של 50 ₪ לשעה ובכך לפתור חלק גדול מאוד במצב העוני בישראל ובדרך זו הוצאות הממשלה יוקטנו באופן משמעותי לתמיכה במעמד הביניים . ובנוסף , יש להילחם ביוקר המחיה על הפרזת מחירי המזון בישראל שצובר תאוצה כמו טיל שיוט מתחת לאף שלנו . העבודה מרובה והזמן קצר מאוד לפיד עשה ואל תדבר תראה תוצאות כי עד עכשיו את כישלון גמור בכול המובנים !
    סגור
  • תגובה לאריה
    משקיע 07/04/2014 07:46
    הגב לתגובה זו
    0 2
    חמוד אתה, איזה הצעה יפה... רק חבל שכשהשכר עולה לכולם ל-50 שקלים לשעה פתאום כל המחירים במשק יעלו גם כן ב-100% - דירות, עגבניות, מכוניות, מה שאתה לא רוצה
    סגור
  • 7.
    רק דיבורים ובבלט כל הזמן נמאס כבר מהטמטום הזה (ל"ת)
    gg 06/04/2014 22:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • יאללה אם נמאס לך כל כך תתאבד (ל"ת)
    eeגג 07/04/2014 08:22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 6.
    מנכ"ל טוב לא צריך להרוויח יותר מפי חמש מהמנקה (ל"ת)
    המנקה 06/04/2014 22:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    רעיון נחמד אבל
    ג'וני 06/04/2014 22:20
    הגב לתגובה זו
    0 3
    השוק בארץ קטן מידי בשביל הרעיון הזה. אחרי הכל אם יש בכיר מוצלח במיוחד למה לו להישאר בארץ עם שכר מוגבל ולא ללכת לדפוק קופה בחול לכמה שנים. מה שיקרה הוא שנישאר עם בכירים סוג ב' ברוב המקרים הפתרון הוא לשלב שכר בסיס בגובה 3 משח לדוג ולתת אופציה לתוספת לפי תשואה/רווח של החברה במהלך השנה
    סגור
  • בחול יש מוצלחים יותר מה"מנהל" הישראלי
    ג'וני הליצן 07/04/2014 08:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אחד לא מחכה להם , תאמין לי. רק מבחינה תרבותית הם יכשלו שם באופן נחרץ , עוד לפני הכשלון העסקי. אה כן, ובחול אין להם את הקומבינות שיש להם בארץ עם פוליטיקאים ופקידי אוצר שמחכים לג'וב הבא שלהם.
    סגור
  • הייתי שמח לקבל רשימה של
    עידן 07/04/2014 08:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בכירים מוצלחים..
    סגור
  • 4.
    סוף סוף-לפיד תותח
    tova66 06/04/2014 21:59
    הגב לתגובה זו
    3 2
    להיכנס בהם בחומרה ולא לוותר
    סגור
  • 3.
    לא מדובר בהגבלה מדובר בהכשרת הגניבה !
    משה 06/04/2014 21:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    3.5 מיליון הם שש שנות שכר לעובד בשכר מינימום. 3.5 מיליון למנכל משמעו העברת חצי מיליארד שקל כל שנה מכספי הפנסיות שלנו למנכלי החברות במשק עפי חוק. חזירות גניבה ועוול !!!
    סגור
  • ששש שקט מר מרוקאי טיפש שקט (ל"ת)
    eeגג 07/04/2014 08:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • לגזען
    מציאות 07/04/2014 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזור למחילה עכברוש ביבים!
    סגור
  • 2.
    המשמעות - לבעלי ההון יהיה יותר
    אחד העם 06/04/2014 21:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא מבין מה הרעיון מאחורי עצירת השכר לבכירים. זו אחת הדרכים למוביליות בשוק. הרי מי נותן להם את הכסף - בעלי ההון (הטיקונים). מה שהם לא יתנו למנכ"ל הם יחלקו לעצמם כדיבידנד. יופי ככה שומרים על הכסף של תשובה, כדי שיהיה לו יותר. איזה מדינה חכמה... חלק מהטיקונים של היום זה המנכ"לים של אתמול. לפחות מוביליות מסוימת. ככה נישאר עם הטיקונים של היום.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד
    חיים 06/04/2014 21:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה מאוד שהשינוי יתבצע בקרוב ויורחב גם לענפים אחרים.
    סגור