הפסד ענק של 8.6 מיליארד שקל ב-2013 לבנק ישראל עקב קריסת הדולר, הוצאות פנסיה ופרישה הוכפלו ל-676 מיליון שקל

הדולר נחלש 7% במהלך שנת 2013 למרות מאמץ ענק של בנק ישראל,רכש 5.3 מיליארד דולר; מה היו הוצאות השכר של העובדים?
 |  (14)
קרנית פלוג, צילום: Getty images Israel
פרסם היום את הדוחות הכספיים לשנת 2013 - הוצאות הנהלה וכלליות של הבנק הסתכמו בשנת 2013 בכ-1.1 מיליארד שקל, זינוק של 57% לעומת שנת 2012. הוצאות השכר והזכויות של עובדי בנק ישראל הסתכמו בשנת 2013 בכ-288 מיליון שקל, עלייה של 9% לעומת 2012. הוצאות גמלת הפנסיה והפרישה הסתכמו בכ-676 מיליון שקל, כמעט פי 2 לעומת 2012

הוצאות השכר עצומות, אך הן כסף קטן לעומת הוצאות של הפרשי שערים בגובה של 5.7 מיליארד שקל - אלה הביאו את הבנק לשורה התחתונה הפסיד בנק ישראל בשנת 2013 סכום עתק של 8.6 מיליארד שקל.

בנק ישראל לא מצליח להילחם בהיחלשות הדולר מול השקל חמרות מאמצים גדולים. הדולר נחלש מול השקל ב-7% במהלך שנת 2013 משער של 3.73 שקלים ל-3.47 שקלים. היום חשף בנק ישראל את מאמציו הכבירים לעצור את קריסת הדולר - רכש אשתקד 5.3 מיליארד דולר. זאת במסגרת דוח השקעת יתרות מטבע החוץ של ישראל לשנת 2013.

יתרות מטבע החוץ של ישראל עלו בשנת 2013 בכ-6 מיליארד דולר, לעומת עלייה של כמיליארד בשנה הקודמת, והסתכמו בסוף השנה ב-81.8 מיליארד דולר.

מתוכם 3.2 מיליארד דולר נרכשו במסגרת התערבות בנק ישראל שנועדה למתן תנודות בשער החליפין שאינן תואמות את התנאים הכלכליים הבסיסיים של המשק הישראלי, ו-2.1 מיליארד דולר נרכשו במסגרת יישום התכנית למיתון ההשפעה של הפקת הגז על שער החליפין, שהחל במאי 2013.

.
תגובות לכתבה(14):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    תמשיכו לקנות דולר.. גאונים!!
    שמעון 30/03/2014 17:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שנועד למות.. ימות! תפסיק להילחם בשטות הזאת ורק להפסיד כסף!
    סגור
  • 13.
    גנבים נימאסתם!!!!! תפסיקו לחלוב את הציבור המיסכן, ה-
    שלוי 30/03/2014 16:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הבלוף שעומדת בראש בנק ישראל צריכה לעזוב מייד, את מעוררת בי חלחלה, עזבי אותנו ואת הכסף שנישאר אחרי כל הגנבות.
    סגור
  • 12.
    מפסידים מיליארדם ומקבלים משכורות פצצה חכמי חלם
    o.k. 30/03/2014 15:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מר נתניהו הנכבד תערוף ראשים בהקדם וקח אנשי מקצוע שינהלו את כספי המדינה ולא חבורת טפשים
    סגור
  • 11.
    תתחרו בחברת החשמל (ל"ת)
    אני 30/03/2014 15:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    לא לבקות כי את מעלה את הבורסה הדולר נפל (ל"ת)
    דוד 30/03/2014 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    מה אפשר היה לעשות עם "הפסד" שכזה.....
    רובין הוד 30/03/2014 15:16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לבנות בתי ספר, גנים , מקלטים, מתנסים וכו' לבנות כבישים, מסילות, גשרים וצמתים להוריד מתקציב הבטחון המופרז גם כך לבנות דירות לצעירים המסכנים שמתעללים בהם כאן לבנות איזורי תעשייה והיי טק ולספק מקומות עבודה אבל במקום כל אלו החליטו באמריקה הגדולה שישראל חייבת לעזור לה על ידי קנייה מסיבית של דולרים=נייר טואלט!! כי לא נשאר עוד אף פראייר בעולם שיעשה את זה.....
    סגור
  • 8.
    בנק ישראל מונע תחרות בבנקאות עם עודף רגולציה!
    רגולציה = שחיתות! 30/03/2014 15:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יש לפטר עובדים רבים בבנק ישראל, ולבצע תספורת בפנסיות התקציביות. ראוי גם לבטל פרוייקטים מיותרים (כגון השטרות והבניין). הבנק גורם לנזק אדיר למשק על-ידי חניקת כל תחרות בבנקאות - לא ניתן להקים בנקים מסחריים חדשים ואין פה תחרות על מחיר, תשואה, או שירות.
    סגור
  • 7.
    זוכרים את השיר "מחאפט ומנמסאך)
    מועדון התאטרון 30/03/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דהיינו חטוף כפי יכולתך. זהו השלאגר כיום ולא משנה אם זה בנק ישראל או נמל אשדוד. מי שלא יכול להשתתף בחגיגה אוכל ח.. כלכלת ישראל משגשגת? בלון שיתפוצץ. שאלה של זמן.
    סגור
  • 6.
    כול כך טוב לראות שבנק ישראל מפסיד תענוג מהשמיים אבל
    אריה 30/03/2014 15:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אבל למה הפנסיה צריכה להיות מוכפלת למה הדולר אשם ? הכסף בסופו של דבר מגיע מהציבור לנקודות זכות לפנסיה של עובדי הבנקים שלו יודעים מזה שובע מרוב שהבטן שלהם נפוחה בכסף ! העיקר שגולת הכותרת היא שבנק ישראל נחל הפסד גדול מאוד מגיע להם ואני שמח על כך ? מדיניות של פישר עדיין ממשיכה לעבוד שעות נוספות בקומה השביעית במגדלי הבנק בישראל שתתבשלו במיץ שלכם ! והגיע הזמן לקצץ במשכורות שמרחיקות לכת מעבר לכול דמיון האנושי !
    סגור
  • 5.
    אפו בעולם נסדק נפל ופו רק עולה (ל"ת)
    אבי 30/03/2014 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ומה הרוויח בנק ישראל בהשקעה במניות בחול? (ל"ת)
    קובי 30/03/2014 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    גם כך הבורסה הי בועה רק עולה (ל"ת)
    אבי 30/03/2014 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    האם לא כאב שהציבור אוכל אותה שהבורסה רק עולה