הלמ"ס: מדד חודש פברואר ירד ב-0.2%, האטה בקצב הגידול במחירי הדיור

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר, שהראה ירידה של 0.2%, בהתאם לתחזיות
מדד המחירים, צילום: Getty images Israel
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.2% בחודש פברואר, בעיקר בשל ירידה במחירי הירקות הטריים וההלבשה. ירידה זו מצטרפת לירידה המפתיעה במדד חודש ינואר, כך שמתחילת השנה ירד המדד הכללי ב-0.8%, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

לפני פרסום המדד ציפו כלכלני הבינלאומי לירידה של 0.3%.

המדד ללא דיור ירד החודש ב-0.4%, המדד ללא אנרגיה ירד ב-0.3%, והמדד ללא ירקות ופירות ירד ב-0.1%. מתחילת השנה המדד הכללי והמדד ללא ירקות ופירות ירדו ב-0.8%, כל אחד. המדד ללא דיור ירד באחוז אחד והמדד ללא אנרגיה ירד ב-0.9%.

ירידות מחירים נרשמו במיוחד בירקות הטריים שירדו 8.5%, מחירי ההלבשה וההנעלה שירדו ב-4.8%, מחירי התחבורה ותקשורת שירדו 0.7% ומחירי המזון שירדו 0.3%.

עליות מחירים נרשמו במיוחד בפירות הטריים שעלו 3.9%, מחירי הדגים שעלו 11.7% ומחירי שירותי הדיור שעלו 0.3%.

שוק הדיור - מחירי הדירות עלו בשיעור חודשי, קצב הגידול השנתי מאט

מהשוואת העסקאות שבוצעו בחודשים דצמבר 2013 – ינואר 2014, לעומת העסקאות שבוצעו בחודשים נובמבר 2013 – דצמבר 2013, נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-0.1%. לפי הלמ"ס, עלייה זו מבטאת את שינוי המחירים בניכוי שינויי האיכות בתמהיל ובסוג הדירות. הנתון אינו סופי מאחר שקיימות עסקאות נוספות שבוצעו בתקופה זו וטרם דווחו.

מהשוואת העסקאות דצמבר 2013 – ינואר 2014, דצמבר 2012 – ינואר 2013, עלו המחירים ב-6.3%. מהשוואת העסקאות נובמבר 2013 – דצמבר 2013, לעומת נובמבר 2012 – דצמבר 2012, עלו המחירים ב-8.0%.

משמעות הדבר, כפי שניתן לראות בגרף הבא, שבחודשים האחרונים מורגשת האטה בקצב הגידול במחירי הדירות.
נתונים: למ"ס
נתונים: למ"ס
תגובות לכתבה(13):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    מדד השקר העושק והגזל של ממשלת העוני השוד והשקר (ל"ת)
    מדינת סדום ועמורה 15/03/2014 21:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    ממתי מה שמפרסם הלהמ"ס נכון???? (ל"ת)
    משלם 15/03/2014 01:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    דירות
    ראובן 14/03/2014 18:40
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הדירות רק יעלו ויעלו. בבנק אתה מקבל בקושי אחוז בשנה. לעומת זאת דירה מתייקרת ב חמש עשרה אחוז בשנה. מצא את ההבדל !
    סגור
  • 9.
    המחיה מתייקרת בכול חודש, כבר לא חושבים על קניית דירה,
    מתי 14/03/2014 16:31
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אלא על אם תהיה לי משכורת בחודש הבא ויך אצליח לשרוד. יש אנשים במדינה שמרוויחים עשרות אלפי שקלים לחודש בתפקידים שמורים רק להם, לפעמים כמה משכורות, הם קונים דירות בעשרות מיליונים בת"א וירושלים, להם ולבני משפחותיהם. לי יש את דירתי ודירת הירושה לחלק בין 4 ילדי שגם עם זה לא יצליחו לקנות דירה כי אין עבודה וכול חודש יותר ויותר מיסים ויוקר מחיה. יאוש!
    סגור
  • 8.
    דפלציה
    מומחה 14/03/2014 15:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כמו באירופה - כך בישראל - מטבע מקומי חזק - דפלציה - צעירים עם משכורות על הפנים - מוחות טובים בורחים לחול - ייאוש - יבואנים חוגגים
    סגור
  • 7.
    מדינה של גנבים פו רק לקחת כסף מהציבור
    דוד 14/03/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הבורסה רק עולה למה להפיל את הדולר הכלכלה רק עולה לפיל את הציבור המדד רק יורד להפיל את הציבור שלו יקבל ריבית בבנק אני בוחר את הממשלה שהי דופקת את הציבור המדינה הולכת למיתון חזק בגלל יוקר המיחיה שהממשלה מפילה על הציבור עצמאי לא יכול יותר מיהנתל של המדינה פו יהה כמו יון לא צריך לעבוד בשביל המדינה
    סגור
  • 6.
    הממשלה הורגת את הציבור פו יהה כמו ביון
    חברים 14/03/2014 14:57
    הגב לתגובה זו
    5 1
    פו לא כדי לעבוד עצמאי המדינה הורגת את הציבור
    סגור
  • 5.
    עצוב, אבל זוגות צעיריםכבר לא יכולים לקנות דירות והמדינה
    אייל 14/03/2014 14:51
    הגב לתגובה זו
    5 0
    פשוט מתעלמת מהם, משחררים סיסמאות נבובות מפוצצות ולא עוזרים בפועל. שישה ברור, ביבי, לפיש פלוג כולם חכמים בלהסית נגד משקיעים ובעלי דירות, יודעים רק להטיל מיסים אבל לא לתת הקלות לזוגות צעירים וחסרי דיור. הביתה מושחתים!
    סגור
  • 4.
    בלמס התבלבלו!מחירי המזון עלו !סל המזון שאני קונה
    טלטל 14/03/2014 14:33
    הגב לתגובה זו
    12 3
    עלה ב6% בדיוק.מחירי הירקות עלו ולא ירדו!הארנונה התיקרה הדלק התיקר,טלויזיה שילמנו בפברואר.הסל של הלמס לא ראלי וממשיכים לספר לנו סיפורים!העקר שהפנסיות והחסכונות יורדים. אל תאמינו ללמס.הם מטעים את הציבור בכוונה תחילה
    סגור
  • 3.
    בלוף יומיומי הרצת פראייר=מעמד ביניים עני=לא קונהמעל שנה (ל"ת)
    דמגוגיה לפראייר!!!!! 14/03/2014 14:28
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 2.
    קיים היצע גדול מוסתר מזמן=מעל שנה מוכריםב-20-30%בפועל!! (ל"ת)
    מחיד הזוי מעל 50%!!! 14/03/2014 14:26
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 1.
    מדינה של רודפי שלמונים וממון
    אלי 14/03/2014 14:11
    הגב לתגובה זו
    14 3
    גועל נפש: מחירי המכוניות, הדירות, המזון, הריהוט ומה לא עולים ועולים ועולים והמדד יורד ויורד ויורד! לא יאומן. מהיכן הקבלנים הגנבים ויבואני המכוניות החלאתיים לקחו את התעוזה. רדיפת הבצע תכריע אותנו!
    סגור
  • נתוני החזירות=שוב דמגוגיה שיווקי יומיומי לפראייר!!!!!!! (ל"ת)
    בלוף להרצת פראייר!!! 14/03/2014 15:59
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור