ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

לא יאמן: טבע צללה בגלל טעות הקלדה, והמעו"ף צלל יחד איתה - צפו בגרף

טעות הקלדה במניה הכבדה ביותר בת"א משכה את המעו"ף מטה. הסיבה - סוחר שהשמיט ספרה וגרם לבלגן הרגעי
ירידות חדות, צילום: Getty images Israel
זה שוב קורה, פקודה שגויה מזיזה את השוק בת"א כולו. מניית טבע +3.56% טבע 4,770 +3.56% טבע בסיס:4,606 פתיחה:4,667 גבוה:4,827 נמוך:4,635 תמורה:28,171,625 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שנסחרה בעליות של סביב 2.1%, נפלה תוך שניות למינוס 0.3% וגררה אחריה את מדד המעו"ף מעליות של 0.3% לצד האדום. לפי בדיקת Bizportal מדובר בטעות שמקורה ככל הנראה בהשמטת ספרה.

טבע שנסחרה לקראת סגירת המסחר במחיר של סביב 177.7 שקלים, קיבלה פקודת מכירה במחיר של 17.60 שקלים בהיקף של כחצי מיליון שקלים. בעקבות הפקודה, אותו סוחר רץ על כל ספר הפקודות עד שנתקע בשלב ממתן התנודה (ברמה של 170.5 שקלים) - אז נעצר המסחר למספר דקות. באותו הזמן משך הסוחר חזרה את הפקודה וכעת יש לבטח בקשה לביטול עסקה שגויה.

לבסוף, טבע יצאה משלב ממתן התנודה וסגרה בעלייה של 0.8%. מדד ת"א 35 +0.11% מדד ת"א 35 1,418.87 +0.11% מדד ת"א 35 בסיס:1,417.31 פתיחה:1,420.23 גבוה:1,421.66 נמוך:1,416.03 תמורה:688,696,049 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: התאושש אף הוא.

הגרף התוך יומי של טבע:



הגרף התוך יומי של המעו"ף:

תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    חברים עוד לא הבנתם בורסה שלנו מתה!!!תודה לביבי (ל"ת)
    אלכס 07/03/2014 09:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 18.
    למספר 16 הסוחר הבדוק באופציות
    אלי 07/03/2014 09:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה ממש לא מדייק. אופציות P1360 עלתה מ-1030 ל- 1090 ו C1380 ירדה מ 960 ל 910.. אחרי דקה הערכים חזרו למקורם. נכון ששינוי כזה במעוף היה צריך לגרור שינוי של 100-150 ש"ח באותן אופציות, וזה אומר שלא הסיטו את ערכי האופציות בתנודה האמיתית, אולם אין לדעת אם גם תנודות של 5% באופציות לא נעשו בכוונת מכוון של "הטועה" בטבע
    סגור
  • 17.
    זה כמו ש"דודה" של הקופאית בסופר
    מור 07/03/2014 07:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקבלת סל קניות ב-50 ש"ח במקום ב300 .......ותחשבו על זה !!
    סגור
  • 16.
    למספר 11
    אבי 07/03/2014 06:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני סוחר יומי באופציות בכמויות נכבדות כשקרה הארוע עם טבע האופציות קפאו ולא היתה שום תזוזה וזה בדוק
    סגור
  • 15.
    לכל הספקולנטים אין קשר למעוף
    שחקן מעוף 07/03/2014 03:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    להוכחה מדד הגלום לא הושפע כלל מהתנועה הזאת וכנ"ל האופציות שקרובות לכסף. הארביטרזים לא הספיקו לתפוס בוננזה. מה שכן מי שקנה מניות של טבע בכל כמות אפשרית בהחלט עשה מכה נאה.
    סגור
  • 14.
    כל יום ברדק מסוג חדש
    פשוט מעצבן , 06/03/2014 22:38
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מי זה המקליד הטועה, אין לו שם ? אין לו כתובת ?
    סגור
  • 13.
    לאחרונה התקלות במרכאות חוגגות חחחחחחחחחח מעניין
    הנוכל 06/03/2014 21:04
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אל תגידו לי שאתם מאמינים לחרטה הזה רק השבוע ספרתי 8 תקלות
    סגור
  • 12.
    רק בבורסה תת רמה כמו שלנו
    ש 06/03/2014 20:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה יכול לקרות .
    סגור
  • 11.
    אינטרס של מישהו עם אופציות...
    דודו דולב 06/03/2014 19:47
    הגב לתגובה זו
    11 0
    שיבדקו אם גם מישהו בדיוק מכר אופציות בכיוון הריווחי בגלל הטעות הזו ולא התבטלה המכירה. אם מדובר בטעות שבוטלה גם באופציות אז כנראה שבאמת זה נכון. אם לא, אז מישהו עושה קומבינה חכמה של כביכול תמימות ומרוויח אלפי או עשרות אלפי שקלים מהתזוזה הזו. שיחקרו לעומק!!
    סגור
  • ....כמו שחוקרים את הרעל באוכל שאנחנו אוכלים
    זית 07/03/2014 07:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ככה יחקרו גם את הנוכלות .....שקוראת שם
    סגור
  • 10.
    זה הכל מתוכנן היטב ואין סיבה אחרת
    ברוך 06/03/2014 19:36
    הגב לתגובה זו
    13 0
    אין פה שום חוק כל אחד עושה מה שניראה לא מתאים במילה פשוטה הרשות לא שווה היא רק שווה לתחת
    סגור
  • 9.
    ת-א הבורסה היחידה בעולם בה מתנהל המסחר באגורות
    המתריע משנים 06/03/2014 19:30
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מניות ואגח נסחרים רק בת-א באגורות ולכן כמות הספרות של שעריהן מועדת לטעויות הקלדה של סיקול/השמטת ספרות. כשהנזק נגרם למשקיע הפרטי הוא יכול לדבר ללמפה ,למקצוען מוחלים. אפשר היה לעבור לש"ח וטעויות אלו היו נמנעות. בארה"ב המסחר ב$ באירופה באירו וכו. נסו לדבר וקבלו תשובות קש.
    סגור
  • 8.
    skinny finger
    עממית 06/03/2014 19:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואני חשבתי שיש רק : fat finger
    סגור
  • 7.
    כמו רופא מנתח-שיעשה ביטוח
    סוחר מעו"ף 06/03/2014 17:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אני לא צריך לשלם על טעויות של אחרים. אין סיבה לבטל את הפקודות-שהביטוח של הסוחר ישלם את הנזקים. אם פעם אחת לא יבטלו פקודות-פעם שנייה זה לא יקרה.
    סגור
  • 6.
    אין טעויות במעו"ף...לכל דבר יש סיבה טובה.
    סתם אחד :-) 06/03/2014 17:30
    הגב לתגובה זו
    23 1
    המשך יבוא....????.....???? :-)
    סגור
  • 5.
    כן כן ממש ראיתי כבר את הטעות הזו בזמנו עם כיל וח"ל
    ג'יג' 06/03/2014 17:28
    הגב לתגובה זו
    16 0
    אמרו "טעות טעות " ויום אחרי זה המדד הלך בדיוק לאותה נקודה שהוא נפל ועוד המשיך מטה
    סגור
  • 4.
    מדינה של חאפרים
    יוסי 06/03/2014 17:24
    הגב לתגובה זו
    13 0
    לא יאומן! ממש מתאים למדינת החאפרים הזאת! חוסר מקצועיות משווע!!!
    סגור
  • 3.
    פקודת מכירה של חצי מליון - מפילה את טבע? ואת המעוף.... (ל"ת)
    לא מבין 06/03/2014 17:23
    הגב לתגובה זו
    18 0
    סגור
  • 2.
    מה הבדיחה הזו
    משה 06/03/2014 17:20
    הגב לתגובה זו
    20 3
    איזה מין בורסה זו אם מכירה של חצי מליון שקל מפילה אותה טוטלית זו בורסה לעניים וכדאי לסגור אותה
    סגור
  • 1.
    או שזו פעולה מכוונת של שחקני המעוף
    או ש... 06/03/2014 17:16
    הגב לתגובה זו
    25 0
    או שזו פעולה מכוונת של שחקני המעוף שקרובים לסקוויז ורצו למתן את השפעת הארביטראז' של מניית טבע. שאפו!!!
    סגור