ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

בעל מכולת מהצפון: "קוקה קולה פשוט קורעת אותי במחירים"

החברה המרכזית למשקאות ('קוקה קולה ישראל') נתונה כעת תחת חקירה של רשות ההגבלים
 |  8
הרשות תכריע
Share
החברה המרכזית לייצור משקאות ("קוקה קולה ישראל)" נמצאת בימים אלו במרכזה של חקירה ברשות ההגבלים העיסקיים, בחשד לשימוש לרעה בכוחה כמונופול כדי לקדם מוצרים נוספים אותם החברה משווקת. החברה המרכזית, הנמצאת בשליטת מוזי ורטהים, היא מונופול מוכרז מאז שנת 1998 במשקאות מוגזים בטעם קולה. אחת מההאשמות מגיעה מכיוון רשת קו-אופ, אגודה שיתופית צרכנית שמפעילה רשת קמעונאות מזון (ללא כל קשר לקו אופ הריבוע הכחול), אשר טוענת כי החברה המרכזית פועלת לכאורה להנעת מכולות מהתקשרות עם הרשת תוך הפעלת לחצים לא חוקיים.


מספר בעלי מכולות תיארו בפני Bizportal כיצד הדברים עובדים: תמורת הגדלת המכירות של מוצר הדגל 'קוקה קולה' - מציעה החברה למעשה הנחה מזערית. כאשר שאלו בעלי המכולות מדוע ההנחות שהם מקבלים אינן משמעותיות כמו אצל המתחרים, הם נענו, באופן מרומז, כי תמורת הנחות גדולות יותר על המשקה הפופולארי יהיה עליהם לרכוש ולמכור גם מוצרים נוספים של החברה - דוגמת טרה, וזה כבר לכאורה בניגוד למגבלות שהוטלו על החברה המרכזית עוד בשנת 2000.

כאשר מדובר בעסקים קטנים בפריפריה כוחה של החברה המרכזית אף גדול יותר. אין דינו של בקבוק קולה שנמכר במרכז כדינו של בקבוק הנמכר במושב בצפון או בדרום. ההסבר הוא היקף העבודה הקטן של העסקים הללו ומיקומם הגיאוגרפי, אשר מייקר את שינוע הסחורה, ולכן עלות הקניה של בקבוק קולה עבור בעל מכולת בדרום גבוהה יותר משל חברו בפתח תקווה.

איימו כי יקחו מבעלי המכולות את המקררים

וכאן נכנס חלקו של הקואופרטיב קו-אופ. לפני כחצי שנה חברה קו-אופ לקואופרטיב המושבים והקיבוצים במטרה להוזיל כמה שניתן את מחירי המוצרים שמגיעים לפריפריה בכדי להקל על כיסו של הצרכן. נכון להיום כ-90 מכולות ברחבי הארץ פועלות דרך קו-אופ ועוד 30 נמצאות בתהליך מעבר. הבעיה היא שהתאגדות בעלי המכולות במושבים והקיבוצים פוגעת ברווח של החברה המרכזית. החברה עדיין מחוייבת למכור - הפעם לקו-אופ - אך גם נשארת המפיצה משום שלקו-אופ אין מערך הפצה. לכן, על-פי החשד, פנו בחברה המרכזית לבעלי המכולות והבהירו כי אם יעבדו דרך קו-אופ תאלץ החברה המרכזית לקחת בחזרה את המקררים מהמכולות. גם פעולה זאת סותרת לכאורה את ההגבלים שחלים על החברה מאז הוכרזה מונופול. החברות הגדולות מקבלות מחירים טובים יותר

בעל מכולת מהצפון, שהסכים להתראיין בעילום שם, אמר ל-Bizportal כי "היום אני לוקח 80% מהמוצרים שלי דרך קו-אופ. הבעיה היא שיש בלעדיות למוצרים שהחברה המרכזית משווקת. אין לך באמת איך להשיג את המותגים הללו אלא דרך החברה או המשווקים המורשים מטעמה, והמחירים של החברה המרכזית מאוד יקרים".

בעל המכולת ממשיך ומוסיף: "אני חושב שגם קו-אופ לא מפעילה מספיק לחץ על החברה המרכזית ואפשר להשיג מהם מחירים יותר טובים. אבל גם במצב הזה, אני חוסך בעבודה מול קו-אופ 15% ממחיר המוצרים הללו. לחברות הגדולות כמו מגה או שופרסל החברה המרכזית מביאה מחירים טובים יותר. העסקים הקטנים – קיוסקים ומכולות – אין להם כוח קניה בפני עצמם והחברה יכולה לקרוע אותם. אני מברך על היוזמה של קו-אופ וקואופרטיב המושבים והקיבוצים".

מחברת קו-אופ נמסר ל-Bizportal כי אינם נוהגים להגיב על יחסי ספק-לקוח מעל דפי התקשורת.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

8 תגובות ב-8 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
8 איציק ר 17/02/2014 17:51 יגיע הזמן שחרם מאורגן על חברות יעשה את העבודה. (ל"ת)
7 YL 17/02/2014 17:19 אן נמוס צריך לתת למוזי חזק בחביתה השתן עלה לראש
רק פתיחת תיק פלילי למוזי אישית כולל צילום כ חשוד לארכיון המשטרתי הרי כסף שווה כזבל אצלו אבל......הכבוד זו הנקודה הכי רגישה
6 יניב פדידה 17/02/2014 15:42 הענק הירוק
הדוגמא לכך זה חברות הענק אשר אושקות את המינמרקטים מכולות פיצוציות ועוד ומכורות סחורה לנו בפער של 15-30 יותר מהסופרים מביאות לנו גיוון יותר קטן של מוצרים לו כול מוצר אפשר לקנות מאם ומקבלים אשראי נמוך מהרשתות ב 50 אחוז ויותר דוגמא טסטר ציוז בחברה 33-36 ואילו ברשתות 28.5 איני בעל מינמרקטים ו10 שנים בענף ויש המון דוגמאות לכך
5 החזירות של קוקה קולה 17/02/2014 14:40 למרות שהבעלים מתחבא,אני אותם לא קונה! (ל"ת)
4 אנונימי 17/02/2014 14:03 החברה המרכזית-קוקה קולה תמיד נהגה כבריון השכונתי
הבעיה אצלנו בארץ שאין איגוד של צרכנים כמו בארה"ב קנדה ואירופה שם כבר היו מטילים חרם קניה על המשקה ...ולא רק על קוקה קולה אלא על כל יצרן ומשווק שמפקיע מחירים שדופקים בסוף את הצרכן הקטן ומכאן שכח השבתה יבהיר לספקים שיש להתחשב בנו הצרכנים ולאפשר לכל מוכר למכור במחיר זול כדי שנוציא פחות ולא נצטרך לממן את כל הבונוסים שמקבלות הרשתות הגדולות בשביל למכור במקרר מיוחד..בשביל מבצע בשביל חנות כאילו חדשה...בשביל מכירות וכדומה.
3 השקולה 17/02/2014 13:38 למה בכלל מתעסקים עם המוצר המיותר הזה, קוקה קולה?
האם זה מוצר בריאותי, חיוני? ההפך.מי שקונה, שישלם . טרה זה בסדר, למה לא, אם המחיר דומה לשל המתחרות.
2 כבר 20 שנה לא נוגע 17/02/2014 13:17 מצידי שימכרו קקה קולה באלף ש"ח לא שותה את הרעל הזה (ל"ת)
1 כלכלן 17/02/2014 12:52 אני נגד איומים של מונופול אבל בתחום החלב מעדיף את טרה ע
על תנובה אם טרה לא תיצר תחרות נגד תנובה המונופול הם יקרעו אותנו ללא רחמים במחירים לכן צריך לבדוק טוב טוב איזה אינטרס יש מאחורי הכתבה הזאת
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.