ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

לפיד: "183 אלף שקל בחודש? צריך להגיד לבכירי בנק לאומי: הגזמתם!"

שר האוצר הנחה את החשבת הכללית באוצר להצביע נגד התגמול הנדיב לבכירי הבנק. "מתנגד בתוקף לתוכנית"
יאיר לפיד, צילום: Getty images Israel
שר האוצר, יאיר לפיד, הנחה את יו"ר חברת נכסים מ.י, המחזיקה כ-6% ממניות בנק לאומי מטעם המדינה, החשבת הכללית באוצר מיכל עבאדי בויאנג׳ו, להצביע נגד תכנית התגמול הנדיבה שאמורה לעלות מחר בדירקטוריון הבנק. לפיד אמר כי הוא מתנגד בתוקף לתכנית.

לפיד סבור שבתקופה זו, אין זה ראוי ולא מוסרי לאשר שכר, בונוסים ופיצויי פרישה כה גבוהים. לפיד אמר שאין הצדקה לתשלומים שנעים בין 130 ל-183 אלף שקל בחודש, להוסיף על כך משכורת 13, בונוסים ופיצויי פרישה של עד 250%.

שר האוצר, יאיר לפיד: "למדינה יש מניות בבנק לאומי. עליה להשמיע בבירור את קולה הקורא להציב גבולות ברורים וחד משמעיים להנהלת הבנק".

לפיד אמר כי עמדתו זו היא לא רק כלכלית אלא גם ובעיקר ערכית - "אני בעד תגמול למנהלים מצטיינים, אני בעד בונוסים שיתמרצו הצלחה, אבל במקרה הזה צריך להגיד לבכירי הבנק: הגזמתם!"
תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    לפיד מנכלי הבנקים צוחקים לך בפרצוף.
    משה 17/02/2014 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברות הפנסיה יורקים לאזרח בפרצוף מכיוון שהאזרח שבוי ביד שלהם. מאשרים הלוואות בלי בטחונות. מאשרים למנכלים משכורות עתק מכיוון שזה לא מהכיס שלהם. צריך לאפשר לאזרחים להשקיע באיגרות של המדינה.
    סגור
  • 19.
    מה לכל הרוחות עושים עם סכומים כאלו .???!!! (ל"ת)
    איציק ר 10/02/2014 14:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    רקפת רוסק
    יוגלי 10/02/2014 14:34
    הגב לתגובה זו
    5 1
    דאי דאי דאי מספיק לגנוב את הציבור בושה וחרפה לך מי את בכלל ? חתיכת יונקת דם הציבור דאי נמאסתם דאי נמאסתם
    סגור
  • 17.
    סתם מקנא...
    ישי לוין 10/02/2014 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 5
    לפיד סתם מקנא בהם כי הוא לא מרוויח כמוהם. אם היה יודע כמה אחריות יש לבכירים על הראש הוא היה מדבר אחרת. מה הוא מציע, שירוויחו 50 אלף בחודש?...
    סגור
  • כן ,בהחלט,מזה חיות 10 משפחות ממוצעות בישראל אדון
    בא 10/02/2014 15:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לוין .
    סגור
  • כן 50000 זה די והותר (ל"ת)
    ופ 10/02/2014 14:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אחריות גדולה יותר מלראש הממשלה או שר האוצר? (ל"ת)
    אחד 10/02/2014 14:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    יש להגביל שכר בחוק
    יואל 10/02/2014 13:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין מנהל במשק הישראלי הציבורי ,השווה יותר ממשכורת של ראש ממשלה, אם יש מאן דהוא שחושב כך שיעזוב את הכסא המרופד ויעשה עסק עצמאי , הגב' רוסנק יכולה לחבור לבעלה במשרד רו"ח,או לפתוח משרד עצמאי משלה ומכאן השמים הם הגבול, שכרה לא צריך לעבור את המשכורת המשולמת לראש ממשלה. יש גבול לחזירות ולהתעשרות ע"ח כספי הציבור.
    סגור
  • 15.
    תביעה משפטית נגד מנהלי הבנקים
    רוני 10/02/2014 13:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום לתת להם משכורות עתק יש להגיש נגדם תביעת פיצויים על נתינת הלוואות לטייקונים ללא ערבויות מתאימות וכתוצאה מכך גרימת הפסדים לבנקים .
    סגור
  • 14.
    לרקפת היה מורה מעולה ,יאיר לפיד ,הרוויח המון מפועלים
    בא 10/02/2014 13:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשהיה הליצן שלהם .
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    אפרופו עמינח ,אני ממליץ על מזרן בלי קפיצים ,עם ויסקו
    בא 10/02/2014 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שזה חומר שמשתנה בטמפרטורת הגוף ולטקס שזה גומי שמשתנה בלחץ .וקפיצים זה חרא ,מתקלקלים .
    סגור
  • 12.
    לכול המנהלים המושחטים ,לא שמעתם שניגמרה מסיבת המשכורות (ל"ת)
    בא 10/02/2014 13:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    חייבים חוק נגד במבה לילד במיליוני שקלים בשנה .המנהלים
    בא 10/02/2014 13:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יפסיקו את מסיבת המשכורות ,גם אלה שניראים טוב כמו עמינח .
    סגור
  • 10.
    גם עמינח צריכה לקנות במבה לילד ,מה נידבקת . (ל"ת)
    בא 10/02/2014 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מדוע כאשר היית דוגמן של בנק הפועלים לא השמעת קולך? (ל"ת)
    הנשר 10/02/2014 12:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • איפה הקשר נשר ???? סתם להלעיז ???
    ביבי 10/02/2014 13:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דיי שנאת חינם !!!
    סגור
  • 8.
    לרקפת היתה מורה מעולה
    חזרזירה 10/02/2014 12:34
    הגב לתגובה זו
    6 0
    והבחורה הנראית לכאורה תמימה תעלה בסוף על מורתה כי לא היא ולא מורתה סופרים את לפיד הקשקשן ממטר. אם הוא היה רוצה לפעול ברצינות ,הוא היה מפסיק את ההילולה באמצעות נציגותו המכרעת בדירקטוריון
    סגור
  • 7.
    לפיד רק מחפש כותרות בפועל לא עושה כלום! (ל"ת)
    צחי 10/02/2014 12:18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 6.
    שיעביר את חוק שכר הבכירים ולא ילך בדרכים עקיפות (ל"ת)
    אמיר 10/02/2014 12:18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 5.
    כפרזנטור של הפועלים קיבל יותר! הם לפחות עובדים (ל"ת)
    צבוע 10/02/2014 12:12
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד (ל"ת)
    משה 10/02/2014 12:10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    לפיד צודק. גם בבנקים האחרים ובגופים ציבוריים נוספים זה
    אומר 10/02/2014 11:57
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מוגזם. ראוי שבעלי המניות ירסנו את ההשתוללות. הבעיה שהכח בידי המוסדיים שהם אימפוטנטים ואינטרסנטים.
    סגור
  • למה להתחנן אליהם שיעביר חוק שכר הבכירים הכוח בידיו שישנ (ל"ת)
    אמיר 10/02/2014 12:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    רקפת מחלקת כספים בלי חשבון: רצתה למחוק בזמנו חובות לדנק
    אני 10/02/2014 11:50
    הגב לתגובה זו
    10 0
    נר. מספיק עם החזות הזאת! יש הרבה מוכשרים שמוכנים לעבוד בפחות כסף!
    סגור
  • העיקר רקפת רוסק עמינח מפטרת עובדים כמו גרעינים
    רונית 10/02/2014 12:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שמעתי שבקרוב יהיה ליל הבדולח נגד העשירים...בינתים זה לא קורה אבל שזה יקרה..... בוםםםםם!!!!!!!!!!!1
    סגור
  • רוצה שישאר לה יותר מזומנים גועל נפששששש (ל"ת)
    כן בושה 10/02/2014 12:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    יש חזירים במשק-בנקאים, רופאים, עובדי נמלי אוויר וים.... (ל"ת)
    אנונימי 10/02/2014 11:45
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור