ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

זהבית ומאיר חולבים: תוך 4 שנים חולק דיבידנד של 3.4 מיליארד שקל בתנובה

החברה הכריזה אתמול על דיבידינד נוסף של 165 מיליון שקלים. תנובה נמכרה ב-2008 תמורת 2.9 מיליארד שקל צפו בטבלת הדיבידנדים
זהבית יוסף מאיר שמיר, צילום: בוצ'צ'ו
המחאה החברתית בשנת 2011 היא מכה קלה בכנף של תנובה. חברת מבטח שמיר -0.39% מבטח שמיר 7,573 -0.39% מבטח שמיר בסיס:7,603 פתיחה:7,603 גבוה:7,603 נמוך:7,540 תמורה:121,125 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הציבורית, המחזיקה ב-20.7% ממניות תנובה הפרטית, דיווחה אתמול בבוקר שענקית המזון החליטה לחלק בגובה של 165 מיליון שקל. חלקה של מבטח שמיר בדיבידנד - 34 מיליון שקל. השותפים הנוספים בתנובה: קרן אייפקס - 56.1% ומושבים וקיבוצים - 23.2%.

מאז נרכשה השליטה (76.7%) בחברה בינואר 2008 ע"י קרן אייפקס ומבטח שמיר תמורת כ-2.9 מיליארד שקל, הפכה תנובה למכונת דיבידנדים משומנת. בעלי השליטה החדשים העלו את מחירי המוצרים לצרכנים ומכרו נכסי נדל"ן במרכז הארץ: סינמה סיטי תמורת 406 מיליון שקל, השוק הסיטונאי תמורת 1.4 מיליארד שקל ומתחם תנובה בדרך בגין תמורת 565 מיליון שקל.

בסך הכל חילקה תנובה מאז עברה מידי כ-600 מושבים וקיבוצים לידי אייפקס ומבטח שמיר דיבידנדים בהיקף של כ-3.4 מיליארד שקל: 570 מיליון שקל בשנת 2009, 1.3 מיליארד שקל בשנת 2011, 560 מיליון שקל בשנת 2012, 814 מיליון שקל בשנת 2013 ו-165 מיליון שקל כעת. 800 מיליון שקל מתוך הדיבידנד שחולק ב-2011 שימשו כהחזר הלוואה.

מעבר לחליבת הדיבידנדים, בעלי השליטה בוחנים את הנפקת החברה בבורסה בת"א או מכירת נתח נכבד ממנה למשקיעים זרים (יתכן לחברת Bright Food הסינית). השאיפה היא לבצע עסקה לפי שווי של 9-10 מיליארד שקל. השווי המבוקש של תנובה - פי 3 מהשווי לפיו נמכרה השליטה בשנת 2008.

הדוחות הכספיים של תנובה מפורסמים במסגרת הדוחות הכספים של חברת מבטח שמיר. את החודשים ינואר-ספטמבר 2013 סיימה תנובה עם הכנסות של 5.36 מיליארד שקל ורווח נקי של 294 מיליון שקל.

העסקה הטובה ביותר של זהבית כהן יוסף ומאיר שמיר

תנובה פועלת באמצעות שורה של חברות בהן: סנפרוסט, מעדנות, תנובה , בקר תנובה (אדום אדום), הרדוף, טיב טירת צבי, קבומת א.ת. ועוד.

המו"מ למכירת תנובה במהלך שנת 2007 נוהל בצורה חובבנית למדי. המנכ"ל אריק רייכמן, שתמך בהתלהבות יתרה במכירת השליטה לאייפקס ומאיר שמיר, מצא את עצמו מחוץ לחברה חודשים ספורים לאחר העברת השליטה, אך עם בונוס של 5 מיליון שקל, שהוגדר כתשלום עבור "אי תחרות".

מבחינת זהבית כהן יוסף ומאיר שמיר מדובר בעסקה הטובה ביותר שהובילו אי פעם בחייהם עם מדהימה של מאות אחוזים. נזכיר שבזמנו הונחה על השולחן של המושבים והקיבוצים הצעה טובה יותר של חברת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב.
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    תנובה
    מומי 09/02/2014 22:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיר שמיר הוא מומחה לחליבת כסף. גם במטח שמיר הנפיק והצעת הרכש שלו היתה בשווי 5% מההנפקה. לאחר מכן קנית הפועל פתח תקוה ועשה הון מהנדלן. עכשיו הגיע תור של תנובה גם כאן יעשה הון מהעסקה.
    סגור
  • 16.
    מונופול.............
    נגמל מגבינות 09/02/2014 15:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יאיר תפתח את המדינה לייבוא של גבינות..........לי לא משנה אותי לא גונבים בגבינות.......במיסים כן
    סגור
  • a4b
    אריק 22/05/2014 22:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ....לא מונופול ולא בטיח ! הצרכן הישראלי הממוצע הוא צרכן צרחן , כמו חתול - מיילל ו.......קונה . אנחנו רחוקים שנות דור ויותר ממשמעת הצרכן האמריקאי . אנחנו פריירים - בכל תחום . במה זה מתבטא ? אם מוצר יקר לטעמך למרות הורדת מחיר , דחה את הקניה עד שתראה מחיר סביר .קוראים לזה - דחיית סיפוקים .
    סגור
  • 15.
    תפריטו, תפריטו, הכל יהיה יותר זול
    רותי 09/02/2014 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תפריטו, תפריטו, הכל יהיה יותר זול
    סגור
  • 14.
    הציע מחיר יותר טוב ולא קנה איך יכול להיות
    לב לביב 09/02/2014 11:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מריח לא טוב בכלל חלב מקולקל חרם צרכנים על תנובה עלית שטראוס אוסם לכל החיים הלוואי אם היינו חכמים
    סגור
  • 13.
    פראיירים וגו'......
    טוביה החולב 09/02/2014 09:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדובר על חברה צינית עם בעלים חמדנים אשר קנו את חברת תנובה מבעלים שלא ידעו מה יש להם ביד. המנכ"ל היה מושחת, עודד את המושבניקים והקיבוצים למכור בלי ביצוע הערכת שווי, המסכנים שהיו מסוכסכים בניהם ורק רצו מזומנים הלכו שבי אחרי דברי חלקות, והפסידו את הפרה שמאז לא מפסיקה להפיק מזומנים. המנכ"ל קיבל את שלו והבעלים החדש רוצה למכור את החברה פי 3 ממה שהוא קנה. למה, מה קרה? מצאו איזה מוצר גאוני? גילו שוק אינסופי? מצאו פתרון להשביח את החלב? כלום, שום דבר. פשוט יש כאן שוק קטן וטיפש עם צרכנים מטומטמים שלא מבינים שעושקים אותם והם לא מסוגלים לעשות כלום. אם רק למשך חודש אחד, רק חודש אחד, כל הצרכנים יקטינו את צריכת החלב והמוצרים הנילווים שלהם תנובה לא תוכל להתעלם. לקנות רק חלב לשתיה, גבינה פשוטה/קוטג', ועוד איזה מעדן לילד. לוותר על מעדני גורמה, גבינות שמנות, בשר אדוד אדום, לצמצם צריכת ביצים, פשוט להוריד ולהוציא את תנובה מסל הקניות. יש תחרות, יש אלטרנטיבות, לא להתפתות. בכלל חלב ומוצריו תועלתם הבריאות בספק, אז אין כל קושי לצמצם צריכה. להראות שהציבור יודע ומסוגל להגיד את דברו. הצלחנו פעם את, בו ננסה שוב !
    סגור
  • 12.
    מסכנות הפרות...
    עידן 09/02/2014 07:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק תחשבו שניה כמה כמויות חלב לוקחים מהן בשביל להגיע לסכומים כאלה... וכמה כמויות בשר שוחטים. זה פשוט פסיכי. אין פה הטפה לטבעונות אבל כן הבעת תמיהה למה שלא לצרוך פחות?! למען האהבה והכבוד המינימאלי שאני יכול רק להניח שרוכשים לבע"ח... עצוב
    סגור
  • 11.
    עם כל כך הרבה כסף..
    די... 09/02/2014 00:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא פלא שתנובה שוכרים טוקבקיסטים להגיב על כל פיפס
    סגור
  • 10.
    לפרק המונפולים של תנובה ועוד חוגגים עלינו 50% יותר ארהב
    אמיר 08/02/2014 12:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תנובה ושאר המונופולים משתוליים על חשבוננינו במחירים מוגזמים ובלי תחרות לפרק אותם
    סגור
  • למה המחלבות הקטנות גובות מחירים יותר גבוהים? ואף אחד
    ל 10 08/02/2014 15:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא מצייץ. מאד נוח להתנפל על תנובה והקוטג . יש עוד חברות וכולם אותו דבר.
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    הם חולבים את הציבור ןאחר כך את תנובה
    הכריש 08/02/2014 11:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה מחלבה טובה כך חולבים את הציבור מחלבה טובה יש במדינה הממשלה חולב את הציבור לאחר מיכן טנובה לאחר מיכן החמצן של המדינה שם גם צריך לשלם מיסים ובה המחלבה הגדולה זה המעמ גם מחלבה כך מיתנהלת הממשלה בסוף באה גם הם חולבים את הציבור עים עלאת משכורות של השרים בממשלה צריך לפטר חצי ממשלה לא צריך 120 מספיק רק 10 סרים זה יותר מדי אבל פו זה נתן לי יהיה סר זה נתן לדוד זה יהה סר מדינה של גנבים
    סגור
  • 8.
    זהבית - שם מחמיא לערפד מוצץ דם (ל"ת)
    וואצ'ר 08/02/2014 10:34
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • חבל שאתה הולך עם העדר בלי לחשוב בהגיון .
    ל 8 08/02/2014 15:50
    הגב לתגובה זו
    1 2
    במקום להתנגח בחברה פרטית תתנגח בממשלה . מה הם עשו להוריד את יוקר המחיה? כלום. וגם לקחו לך את הכסף בבורסה הממשלה ערפד לא החברות
    סגור
  • ולמה אתה עובד אצל תנובה (ל"ת)
    י 09/02/2014 00:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 7.
    זכותם להרויח ולבקש איזה מחיר שהם רוצים על קוטג
    ניסים 08/02/2014 10:31
    הגב לתגובה זו
    2 7
    זכותכם לסגור את הארנק ולא לשלם. תעשו דיאטה לא יקרה לכם כלום סידן יש גם בעשבים . גם בטחינה ומוצרים אחרים. תסגרו את הארנק והפה רק תרויחו. רוב העם הזה נראה כמו פרות באחו שמחפש אוכל
    סגור
  • צודק! המגזר היהודי שמן עב קרס
    קליפ 08/02/2014 12:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פעם טיילתי באחו...שמעתי פרה אומרת לחברתה (גם כן פרה) תלעסי....מסתכלים עלינו בני אדם. מי בעד חרם לשבוע?????????
    סגור
  • 6.
    דאגו ליוצא חלציהם וזהו עי הלובי מילארדים זורמים
    חגי מנחם 08/02/2014 10:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השיטה של המנהלים כאן היא מוורשה אין להם צורך להתחלק עם שאר העם העני
    סגור
  • 5.
    רק גרמה לעם עוד נזקים לא יצא מזה כלום
    מחאת הקוטג 08/02/2014 10:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יצאו לרחובות אבל המשיכו לקנות קוטג. במקום שכל אחד יעשה חשבון לעצמו ויחליט אם לקנות במחיר הזה או לא.
    סגור
  • 4.
    פשוט מנהלת טובה מאד - עם עובדות קשה להתווכח . (ל"ת)
    זהבית כהן 08/02/2014 10:03
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 3.
    מה זה חולבים את תנובה? מה רציתם שהם יחלקו לכם דיבידנדים
    לא הבנתי 08/02/2014 10:01
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מה רציתם שהם יעשו בכסף? יחלקו קוטג בחינם? זכותם
    סגור
  • 2.
    למה המניה לא עולה? צריכה להיות עכשיו 14000 לפחות (ל"ת)
    מבטח שמיר 08/02/2014 10:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    אכן צרות עין מאפיינת את הישראלים וזה בנוסף לפופוליזם
    צרות עין 08/02/2014 09:59
    הגב לתגובה זו
    3 5
    של נבחרי הציבור שרוכבים על הגל ומרויחים. תנובה היא חברה פרטית אם היא ריווחית ומושכת דיבידדנדים אז מה הבעיה? ההסתה נגדם לא תעזור לאף אחד. אם יקר לכם הקוטג המזופת אז אל תקנו תנובה נסו חברה אחרת .או אל תקנו בכלל . ואז המחירים ירדו. מי שאשם פה זה הממשלה שלא פתחה את השוק לתחרות. אז זהבית ושמיר אנשי עסקים שהצליח להם. חבל שלא מקימים ועדת שישינסקי ג שהרי הפרות אוכלות עשב מהאדמה שהיא כידוע שווה זהב בישראל ושייכת כולה למדינת ישראל . ואיך לא חשבו על זה קודם?
    סגור
  • שיהיה פיקוח על מחירים ונראה איך החזירים מתנהלים
    סאם 08/02/2014 12:11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    צר עיין זהבית כהן לא מצליחה לשחזר את ההצלחה בפסגות והסיבה פשוטה מאוד הציבור לא צריך להאכיל את הילדים בפסגות אבל בגבינה וקוטג הוא חייב לקנות להם כאשר הציבור מתמודד עם קרטל מחירים שהכנסת המושחתת מפקירה את הציבור לסקטור החזירים תוחזר השליטה לקיבוצים ולא רוצים חזירים כדוגמת זהבית
    סגור