18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

האיום הנורדי: נורבגיה שוב מכניסה את מניית אפריקה ישראל ל'רשימה השחורה', האם זה איתות לצונאמי באחד העם?

סדר הגודל - נורווגיה היא ככל הנראה המשקיע הזר הגדול ביותר בת"א. צפו בטבלת המניות העיקריות המוחזקות ושיעורי ההחזקה
 |  63
דיבורים על חרם
Share
בזמן שבפוליטיקה הישראלית מדברים על שאלת החרם האירופי הפוטנציאלי על ישראל במידה והמו"מ עם הפלסטינים יכשל, ממשלת נורבגיה מכניסה את מניית אפריקה (-7.69%) אפריקה 20.4 -7.69% 16:24 19/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי אפריקה בסיס:22.1 פתיחה:20.8 גבוה:21.9 נמוך:19.6 תמורה:881,948 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות ישראל בפעם השנייה ל'רשימה השחורה'. לפי שעה נראה כי מדובר בעניין נקודתי אבל כאשר מדובר בקרן הפנסיה של נורבגיה, אין להקל ראש - בטח לא בימים בהם השיח הוא על חרם אירופי פוטנציאלי.


מאפריקה ישראל נמסר בתגובה כי "אפריקה ישראל וחברות הבת פועלות בארץ ובעולם לקידום פעילותן העסקית בהתאם לחוק הנהוג בכל מדינה בה היא פועלת. לאור זאת, לא נותר לנו אלא להצר על החלטה זו המתייחסת לאפריקה ישראל ולחברות ישראליות גדולות נוספות ולהביע תמיהה, כיצד היא משרתת את טובתם של אזרחי נורבגיה שכספיהם מנוהלים על ידי קרן זו".

כאמור, זוהי הפעם השנייה שנורווגיה מחליטה להחרים את מניית אפריקה. זה היה ב-2010 כשאפריקה נכנסה לאותה רשימה אבל היא הוחזרה לפורטפוליו באוגוסט האחרון וכעת היא שוב בחוץ ויחד איתה גם חברת הבת {דניה סיבוס}.

אמנם הקרן הנוברגית מחזיקה באפריקה בשיעור זניח בלבד (0.13%) ועדיין, ביום שלאחר ההודעה של קרן הפנסיה ההולנדית רק מלפני 3 שבועות, האווירה איננה טובה. PGGM שהינה קרן הפנסיה הגדולה בהולנד הודיעה בתחילת החודש כי משכה את השקעותיה מחמשת הבנקים הגדולים בישראל, משום שהם מעורבים במימון בנייה בהתנחלויות ומחזיקים סניפים מעבר לקו הירוק. צעד דומה מצד הקרן הנורבגית משמעותו צונאמי של ממש באחד העם.

קרן הפנסיה הנורבגית מנהלת נכסים בהיקף של קרוב לטריליון דולר וידוע שהיא מחזיקה בכ-1% מסך שוק המניות העולמי. הכסף לקרן זורם מפעילות הנפט בים הצפוני שבשליטת נורבגיה. לגבי היקף ההשקעה בבורסה בת"א, מדובר על כ-600 מיליון דולר, לפני נתוני סוף 2012, וההערכה היא שלא בוצע מאז שינוי מהותי בפוזיציה.ערן יעקובי, מנהל מחלקת המחקר של מיטב דש אמר ל-Bizportal בתגובה כי "לא מדובר בסכומי עתק שמושקעים ע"י הקרן הנורווגית בישראל. עם זאת, על רקע רוח הדברים מהימים האחרונים, כולל של שר האוצר בנוגע לחשש מחרם אירופי על ישראל, מהלך כזה עלול להיות סנונית מדאיגה בקשר להשקעות אירופיות בישראל. יש לזכור כי חלק מהחברות המוחזקות ע"י הקרן פעילות גם הן מעבר לקו הירוק, כמו הבנקים למשל..."
החזקות נורווגיות עיקריות; מקור - בלומברג
החזקות נורווגיות עיקריות; מקור - בלומברג
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

63 תגובות ב-50 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
50 צדק 31/01/2014 17:26 לא לדרוך על אדמת נורבגיה !!!
אני קורא לכל יהודי העולם !!! אל תשאירו שם $ אחד של תיירות ! מישכו את כל ההשקעות שלכם מנורבגיה !!!
49 אפריקה 31/01/2014 16:00 אפריקה חברה חזקה מאד !
השקעה טובה מאד לטווח הארוך
48 המהמר 31/01/2014 03:07 כתבה מגמתית..
היום כתוצאה מהכתבה הכבשים מכרו מכרו מכרו המנייה מינוס 4 אחוז והכרישים קונים יום א עליות ....למופסדים סבלנות עוד יבואו ימים ירוקים ימים יגידו ..
47 קוף החול 30/01/2014 17:22 אפריקה תסגור היום באדום. שמעו מה אני אומר לכם
תבדקו אותי
46 רק לא בנט...! 30/01/2014 17:18 הלו בנט וכל הקוקואים בבית היהודי-איזה מניה לקנות עכשיו? (ל"ת)
45 קזבובו 30/01/2014 16:43 אם היא לא תעלה היא תסיים היום באדום (ל"ת)
44 פאנקי 30/01/2014 16:41 על מה המהומה?
אני מרוויח 8000 ₪ לחודש ומחזיק אפריקה 50% ממה שמחזיקה נורבגיה :))))))) פשששששששש
43 רמי 30/01/2014 16:27 קנו בבילון ולכו לישון (ל"ת)
חחחחחחח 30/01/2014 16:38 מת על האתר הזה
יש לנו ארץ נהדרת
42 גלעד 30/01/2014 16:23 התרסקות!!!!!!!!
התרסקות
41 ציון 30/01/2014 16:04 בימים אלה של חוסר וודאות הכי הגיוני מניות ביומד שאמורות
לפרסם הודעות על היתקדמות או היתקשרות כזו או אחרת שיכולים להביא עימם עליות שערים זה מה שעשיתי בימים האחרונים רכשתי ביוליין פלוריסטם ויש עוד כמה מענינות ויכולים להפתיע לטובה ולספק רווחים נאים ומשמחים שעשים טוב בלב ובכיס
jjjjjjjj 30/01/2014 16:34 חחחחחחחחחחחחח
בהצלחה בפלוריסטם. מה שנקרא שיהיה להם לתרופות :)
40 עוף החול 30/01/2014 15:45 מי המשוגע שיעיז לקנות עכשיו אפריקה?
אחרי עליות של 60% מישהו מממש בגדול וכל השקועים כבר לא מעיזים לחזק בשקל. טכנית המניה בדרך ל400. זכרו איפה קראתם את זה.
אני חיזקתי 30/01/2014 15:59 ואני ימשיך לחזק מתחת ל800 כל שבוע (ל"ת)
shuler 30/01/2014 16:33 ראיתי איך אתה מחזק. תזהר לא להקפיץ את השער ל1000 (ל"ת)
עוף החול 30/01/2014 16:19 יאללה תחזק שיהיה לך בהצלחה
מקווה שיישאר לך גם לחזק מתחת ל500
39 יש נסיון 30/01/2014 15:08 קשקוש מקושקש. התיקון נגמר. חוזרים לעליות למעלה.
בשורה התחתונה הצמיחה בעולם ממשיכה , גם אם היא איטית ובראשה ארה"ב שהרבית בה נמוכה וממריצה את הכלכלה.
אמריקקים 30/01/2014 16:34 מנסים לנפח את הבועה אבל אנחנו לפני תיקון חד
שיכול להתעקל לעליות בתנאים מסויימים.
38 avi 30/01/2014 15:08 שלטון הקוויזלינג חוזר
נכדי קוויזלינג -ששיתף פעולה עם הנאצים חזרו לזירה פליטים פליסטנאים עוזרים לכם.
37 אנונימי 30/01/2014 15:07 למה מחיר המניה שיושפע מהשקעת שונאי ישראל
צריך לענין אותנו. נניח שכול אירופה תסיר את השקעת במניות החברות הללו - אז מה מה יקרה ?מחיר המניה ירד , לחלק מהמשקיעים ערך התיק יקטן. אז ?... . בזה מנסים להפחיד אותנו ? החברות האלו יפסיקו לפעול ? התשובה היא לא החברות ימשיכו לפעול והערך שלהם אולי במסחר יקטן אבל זה לא אמור להשפיע כלל על החברות פעילותם וגם לא על הכלכלה בכלולתה.
36 ביבי ישן 30/01/2014 15:03 טעות של ליברמן שלא מזמין את השגריר הנורבגי ולהבהיר לו
ליברמן אני קורא לך לזמן את השגריר הנורבגי ולהבהיר לו חד משמעי אתם לא רצויים פה בישראל ואת מניותכים מדינת ישראל תרכוש החל ממחר בבוקר ופשוט לנתק קשר עם הניסיון הזה של לנסות לכבוש אותנו דרך הכלכלה
35 עוף החול 30/01/2014 14:50 אם רק היו לי חברים בנורווגיה
הייתי מגדיל את השורט ועושה מכה על אפריקה. נו שויין בטח תרד עוד. הרי אנשים קנו ב950 וימכרו ב520 לא? בטח לאנשים כאלה יש מלא כסף.
שורטיסט 30/01/2014 16:00 הפעם אכלת אותה. בהצלחה. (ל"ת)
34 עוף החול 30/01/2014 14:45 המניה גמורה
אז מה אם היא רווחית ונסחרת נמוך? אז גם בהנפקת זכויות אמורים המחזיקים לקבל עוד כסף טוב (אם לא יצאו פראיירים וימכרו בהגבלת שער) אבל חוץ מזה נראה לי שאפריקה תתרסק וכל מי שבשורט ירוויח הון תועפות. הרווח בלתי מוגבל בכלל.
33 עוף החול 30/01/2014 14:43 אחרי כזאת הודעה דרמטית החברה אמורה להתרסק. תגמור היום ב
היא תיפול ל520 ואחכ תימחק לגמרי.
תא PLX 30/01/2014 14:50 עוף החול
מה העניינים איתך? זאת התובנה?או שאתה בשורט כבד על הנייר? שום דרמה,דרמות יהיו אחרי הנפקת הזכויות הקרובה.לידיעה.
עוף החול 30/01/2014 15:30 המניה בדרך למטה פלקסי
תבין מי שימכור עכשיו יוכל לקנות שוב בשער 56. ואפילו בשער 1. תמיד יהיה היצע. תמיד!!!!!!!!!
32 הכריש 30/01/2014 14:40 ביזיון בבורסה רק מזור עולה (ל"ת)
31 הכריש 30/01/2014 14:39 חברים כול הבורסה חולה רק מאזור עולה
צריך להשפז את הבורסה שהי לא מיתנהלת נכון
30 אופיר מ. 30/01/2014 14:27 שישקיעו בבורסה של הרשות הפלסטינית ! (ל"ת)
29 תמונה של דוב 30/01/2014 14:24 זה הכל 0.16 אחוז?2מליון שח?כותרת ראשית?תוסיפו (ל"ת)
28 חיים 30/01/2014 14:09 הנורווגים משקיעים באופן כלכלי
טוב לכם תשקיעו,לא טוב תעופו לנו מהעניים ותיקחו כמה אריתראים אתכם ולא יזיק כמה שמואלנים
27 ניר 30/01/2014 14:06 לכתב- תתבייש לך על אפריקה
לא חסרות מניות עם אחזקות גדולות יותר
26 דן 30/01/2014 14:06 הפוך זה טוב לכלכלה
אם חברות כאלה יוציאו את הדולרים שלהם מהארץ השקל ייחלש ואז הייצוא יגדל. בכלכלה זה תמיד הפוך על הפוך
25 יעקב 30/01/2014 14:04 אפריקה בכלל לא ברשימת המושקעות אז מה הסיפור ? (ל"ת)
24 אז ימכרו.... 30/01/2014 13:54 מה יקרה ??? יבואו לקנות עוד הפעם!!
עד שהם לא יקבלו התפרעויות ענק אונס וגניבות של המוסלמים הם ימשיכו להתנהג כמו עם צבוע ונאור , לא להתבלבל ברגע שיחליטו באירופה לשרוף את המוסלמים שם, הם יהיו בין הראשונים לעמוד בתור!!!
23 יניב 30/01/2014 13:52 אפריקה חשוב!
ביזפורטל רושמים כותרת ענק !! אין כל תוכן ועיניין מעמיק לאפריקה , הקרן מושקעת בסה"כ 10 מיליון דולר בדניה סיבוס ולא במניית האם אפריקה. אפריקה תמשיך לבנות בארץ ישראל ובעזרת השם - הפוסל במומו פוסל !
22 אחד 30/01/2014 13:50 שתלמד מדינת ישראל מנורווגיה להקים קרן פנסיה ממשלתית (ל"ת)
21 איזה שטויות 30/01/2014 13:41 אתם ממש לא מגזימים צונאמי נפלתם על הראש (ל"ת)
20 יוס 30/01/2014 13:35 איזה ביצים יש לכם בתקופה כזאת... איפה הרשות לנירות ערך
ביזיון של מדינה.
19 שלמה 30/01/2014 13:32 היצע וביקוש
מחיר המנייה ירד ומישהו אחר יקנה... לא עבור כולם אללה הוא עאכבר
18 ציון 30/01/2014 13:28 מה זה נורווגיה יש מדינה כזאת ביכלל מיזמן ניקראת ערבגיה (ל"ת)
17 המלחימה בחרם 30/01/2014 13:18 היא לפתח מוצרים טובים יותר כמו שאנחנו יודעים לעשות טוב
לפני כמה שנים הם מחרו את האחזקות שלהם במניית אלביט. מותר להם, אבל מאז אלביט רק עולה כלומר אם היו משאירים את האחזקות שלהם היו מרוויחים מהעלייה. שיתנו דין וחשבון לבעלי קרן הפנסיה (אזרחי נורווגיה) למה שיקולי ההשקעות שלהם נובעים מהשקפה פוליטית ולא מהשיקול העיקרי..... לעשות כסף!
16 ציון 30/01/2014 13:12 ביוליין להיתעורר (ל"ת)
15 ירז 30/01/2014 13:12 די...עם ..ההפחדות.אנחנו..לא ילדים..אנשיים מחפשים רווחים (ל"ת)
14 משקיע 30/01/2014 13:07 אפריקה
שטיות במיץ מנסים למכור לנו הפחדות לא יעזור אפריקה 1000+ השנה מאזן מעולה ללבייב דוחות מעולים וכסף נזיל שנכנס ..מישהו רוצה לקנות הרבה ובזול ...
13 אדורם 30/01/2014 13:02 עם הזמן אני מבין את אנדרס בריוויק
במקום להקיא את המוסלמים מתוכם, הם מחרימים אותנו. אירופה מידרדרת לעבר נקודת אל חזור.
12 מומי 30/01/2014 13:01 אפריקה
לכתב של ביזפורטל אם לא הייתה נגוע באריסנטים לא הייתה מציין שם של מניה כלשהי אבל נוח לך לחבות באפריקה
11 המלש 30/01/2014 13:01 חרם אירופי
שוב ושוב אנו מוזהרים בקשר לסכסוך הפלשתינאי שיהיה פה חרם כלל אירופי שעלול להתפשט בעולם. ואצלנו הפוליטיקאים הקטנים במקום לעודד או לפחות להחריש ולא לצאת בגלוי הן על השיחות והן על ראש הממשלה . מדברים ללא הרף ושמים רגל בגלגלים. וגורמים אך ורק נזק לאזרחי המדינה.
10 חה. אין בעיה האיסלם 30/01/2014 12:55 חה. אין בעיה . האסלם כבר הרים ראש אצלם
הם ניסו להשתיק
9 החולה מגהה 30/01/2014 12:52 אותנו זה לא מטריד
אין לנו צורך בבורסה יש לנו את הבגט , מירלה אפרת,שרלילה ובעלה ,דנונה, זאת בלי החוט ,מתכנן בית המקדש, ודומיהם שידאגו שנמשיך לקבל מילארדים ,נגור בוילות של 10 חדרים, לא נשלם מיסים ונמשיך לחיות ע"ח השמאלנים הדפוקים והערבים מסביבנו.
8 בני 30/01/2014 12:51 רשימה לא מעודכנת. ריטליקס? (ל"ת)
בני 30/01/2014 13:17 תודה לצוות האתר על החלפת הטבלה. (ל"ת)
7 atuk19 30/01/2014 12:50 זה אפריקה נכסים. לא השקעות + איפה דניה?
לא ראיתי ברשימה את אפריקה השקעות ולא את דניה. בנכסים מדובר ב0.13% מהמניה. אחזקה קטנה - אבל בגלל סחירות נמוכה - זו בעיה. מזל שיצאתי
6 פטריוט 30/01/2014 12:47 נוורווגיה בפרט ואירופה בכלל מושפעות
מאחוז המהגרים המוסלמי העצום שהורשה להכנס לתחומן שלא רק משמפיעים עליהן דמוגרפית וכלכלית אלא גם פוליטית שהחלטה זו של החרם היא תוצאה פוליטית של השפעה זו ועל כן אין להתרגש ממנה אלא להתכונן אליה ולהתחיל להעביר את הייצוא שלנו למדינות אחרות ורצוי במזרח הרחוק ובאסיה. אירופה דועכת וממילא היא לא תהיה מקור לייצוא שלנו, הם עוד יצטרכו אותנו ולא אנו אותם, אז אין מה לחשוש או להתרגש מחרם כזה או אחר. הוא לא קשור ל"שלום" שלנו עם העם הפקטיבי שנקרא פלסטינים ולא בטיח.
5 אני 30/01/2014 12:47 שהחברה של הבן של ביבי תבקש יפה לא להחרים (ל"ת)
4 יניב 30/01/2014 12:47 זה זמן אפריקה
יהודים יקרים , בואו נראה לנורווגים שהחרמה לא תעזור ! זה זמן לקנות אפריקה !!!!!! חוצפה שאין כמותה , לנורווגים אין מושג מה קורה בארץ , הם ניזונים משמועות בלבד !!!!!!!!!!
ציון 30/01/2014 13:06 הם ניזונים מהסטה ומשמועות וגם משינאתם המוסוות ליהודים (ל"ת)
3 revavot 30/01/2014 12:44 תפסיקו להגזים ! גם אם ימכרו הכל בשבוע אין"סבנה ליציבות"
נכון זה יורגש בימים אלו אבל לא יותר מכך .
2 דן 30/01/2014 12:42 ביבי! לא נסלח על נזקים כלכליים שתגרום בנוסף למה שגרמת!! (ל"ת)
1 מומי 30/01/2014 12:38 אפריקה
מעניין מכל ההשקעות של נורווגיה ביזפורטל לא מצה מניות אחרות להזכיר רק אפריקה ?
יוס 30/01/2014 13:23 מעוניינים בלעשות סיבוב נוסף... (ל"ת)
שמוליק 30/01/2014 13:14 כמה שאתה צודק
הם אפילו מציינים ששיעור האחזקה הוא 'רק' 0.13% אבל זה הכותרת-בטבלה כל המניות הן בשיעור אחזקה יותר גדול !!!!!! מגמתיות ברורה !!!!!!!!!
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש