13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:52 אינפימר עולה 2.7% ומשלימה עלייה של 68% מתחילת החודש

12:49 לאומי יורדת 0.6% ומשלימה 3 ימי ירידות רצופים

12:43 חיסול שי שירזי: מיכאל לוי הורשע בהריגה - וירצה 24 שנות מאסר

11:47 ביהמ"ש קבע: 4 חודשי מאסר למזכ"ל הסתדרות המורים לשעבר יוסי וסרמן

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

09:14 איילת שקד: אין סיכוי שיאושר משפט חוזר ליגאל עמיר - יישאר בכלא >>

08:33 ביום שישי נקבע הדולר היציג בירידה של 0.1% ל-3.51 שקלים

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

פקיעת ינואר: האופציות פקעו בירידה של 1.3% - פניני: "תמרור אזהרה לשוק"

המעו"ף פקע בשער נמוך של 1,290 נק' בלבד ובמחזור של כ-940 מיליון שקל, מנהל חדר המסחר במגדל: "אמון השחקנים בשוק נפגע"
 |  20
בעיית נזילות
Share
פקיעת חודש ינואר הבוקר (ה') הייתה סוערת. שער הפקיעה עמד על 1290.18 נק' - ירידה של 1.3% לעומת שער הבסיס הבוקר. לאחר הפקיעה החל מדד המעו"ף לתקן במקצת ועבר לירידה של 0.9%. המחזור הפקיעה היה ער והסתכם בכ-940 מיליון שקל.


זיו פניני, מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון אמר בשיחה ל-Bizportal "אני לא רוצה להשמע כחוזר על עצמי, אבל המדד החל להסחר ב-1,305 נק' אחרי ירידות חזקות אתמול, שנבעו מחוסר נזילות ומכירת חוזים בפברואר ע"י גופים גדולים. מכירות חוזים אלה הגיעו דרך שחקני ארביטראז' במכירות הבוקר ומשהשוק לא הצליח לאזן את ההיצעים, חזרו אותם שחקנים והזינו קניות כדי לנסות לאזן את השוק מול המכירות של עצמם, אבל גם הם לא הצליחו לאזן את השוק שפקע ב-1,290.18 נקודות והוריד בבת-אחת את החוזה ל-1,292 נק. לאחר מכן לאט לאט החוזה חזר ל-1,299 נקודות וזה המקום שבו הוא היה אמור להיות אם הפקיעה הייתה מתבצעת בתקופות אחרות".

גורמים בשוק ההון מדברים כבר תקופה ארוכה על ידיהם הכבולות של הגופים המוסדיים נוכח הרגולציה שמקשה עליהם לפעול בשל רף ההחזקות הנוקשה, כשכוונת המחוקק היא למנוע ריכוזיות.

פניני התייחס לעיוות שנוצר בשוק כתוצאה מהמחסור בנזילות ואמר "כשמספר השחקנים הגדולים שמסוגלים לפעול און-ליין הולך ומצטמצם יורדת הנזילות, עולה התנודתיות ואנו מקבלים פקיעות בשערים לא כלכליים. קרי, שער שאינו מייצג את ההיצע והביקוש האמיתיים - תופעה זו מורידה את אמון השחקנים בשוק ויכולה להוות בעיה כשיגיעו קונים או מוכרים משמעותיים יותר לשווקים".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

20 תגובות ב-20 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
20 אמיר וייס 30/01/2014 16:45 כול מילה בסלע (ל"ת)
19 דניאל 30/01/2014 15:32 הפקיעה היום היא השתנה מהמקפצה כנסו
לפני יומיים שלוש מישהו כתב 2000 קולים של 1290 היום אלו שקנו מימנו נמחקו,אם מישהו מסוגל להוריד 35 נקודות מהשוק רק בשביל שהוא ירוויח הון באופציות מה זה אומר על השוק ומה זה אומר על חבורת העיוורים ברשות לניירות ערך
18 משה 30/01/2014 14:40 חייבים להחליף את השיטה של הפקיעה כמו {בארה"ב}..........
זה הפטרון , אולם בגלל לחצים מכיוונים שונים מנהלי הבורסה לא מחליפים את השיטה המטופשת שאין לה שום הגיון.
17 ההסבר המקוצר 30/01/2014 14:25 למה שפניני אמר:
שחקני הארבטראז מכרו סחורה כנגד חוזים בשורט שפקעו!! היות ואף אחד מהגדולים לא איזן את ההצעים שלהם והיות והמדד היה בשלב פתיחה החי והמדד היה 1285 והגלום 1302 אז הם קנו סחורה חזרה מול החוזים לבפרואה בניסיון נואש לאזן ולהרוויח רווח ארבטראז נוסף. צודק פניני - תעודת עניות לשוק לגדולים ולרגולציה שבאה לעזור אבל דופקת את המשקיע הקטן.
16 המסביר הלאומי 30/01/2014 14:12 ל 15.. האמת זה בדיוק מה שקרה...
אבל ספק אם מי שלא בעיניינים יבין זאת....בקיצור הגדולים לא משחקים בישראל הבינוניים חוגגים והקטנים נדפקים...
15 לא הבנתי כלום 30/01/2014 13:24 מישהו יכול להסביר בפירוט מה שפניני הסביר?
למשל למה ששחקי הארביטראז' ינסו לאזן את ההצעים שלהם הרי מה אכפת להם זה ארביטראז' מול האופציות שפוקעות באותו רגע? האופציות לפברואר מוחזקות מול נכס בסיס אז איך אפשר לעשות פעולות בפקיעה בארביטראז' שקשור לאופציות בפברואר?
14 סוחר מקומי מבין 30/01/2014 12:54 הרסו את המעו,ף
עכשיו גם מעבירים אותו ליורקס ומחריפים כאן את הרגולציה - לא נורמליים!!
13 Hadshen 30/01/2014 12:47 אכלו לי שתו לי.
ואי ואי המים קרים.
12 יוסי 30/01/2014 12:25 תנו לי תנודה ואני אומר תודה
סוחר יום...
11 רון 30/01/2014 12:02 הבורסה רקובה ומחפשת "זרים"
יש מאות סוחרים שנפלטו מהשוק ועוד מאות שיושבים מול המסכים ובקושי עובדים. בשל המניפוציות היומיות במעוף שמלוות באינסוף שידורי "סרק". הבורסה הזאת התדרדרה לשפל בשל אי ספירת סוחרי היום המקומיים והמשקיעים המקומיים
10 מנשה 30/01/2014 11:58 הפוך גוטה הפוך
"גורמים בשוק ההון מדברים כבר תקופה ארוכה על ידיהם הכבולות של הגופים המוסדיים נוכח הרגולציה שמקשה עליהם לפעול בשל רף ההחזקות הנוקשה, כשכוונת המחוקק היא למנוע ריכוזיות" נחמרו רחמי על הגופים המוסדיים האומללים שהקפיצו את השוק ב-200 נקודות תוך רמיסה בוטה של הנחיות המפקח על שוק ההון (ובדרך גרפו קופה). זה הכל פרספקטיבה בחיים!
9 רונן 30/01/2014 11:52 למה לא מדברים על האלגו שהשחית פה הכל?
מפריע לכולם,מוסדיים,סוחרי יום,גונב עיסקאות,מצטט בצורה מכוערת לרוב.(גם סוחרי יום עושים את זה) למה איש לא מדבר שזה גדול מאד על השוק המקומי?מילא היה מחזור של שניים או שלושה מיליארד אבל במחזור של מיליארד שקל בממוצע אין לזה מקום כאן.
8 רמבו 30/01/2014 11:47 מה עם המכונה שסופרת את הכל?
למה על זה אתה לא מדבר גם כשאתה יודע על מה מדובר? מכונה שסוכמת קבוע בכל שניהי את הדלתא באופציות סביב הכסף ומה שלא שלה היא סוחבת לצד השני וסוגרת מיד בבוקס רווח קבוע העיקר שמי שקנה את האופציות יפסיד מיידית את ה10-20 שקלים. השוק הזה נגמר,נהרס,אין פה אמון כמו שאתה אומר.יש פה רק אלגו שמצטט ולרוב מניפולטיבי שמנצל את חוסר הנזילות הזו. היום זו דוגמא קטנה בהחלט,אם תהיה מפולת בעולם המצב פה יחריף הרבה יותר מבחינת העיוות הכלכלי. רגולציה אולי חונקת אבל כמו שאמרת גם אין ידיים משתתפות,סוחרי היום נעלמו ולקנות מיליון שקל היום בנייר מעוף מצריך או פנייה לברוקאראג' או להזיז את הנייר בשני אחוז או לשבת מול המסך ולקנות במשך שלוש שעות ואף יותר. חב חבל חבל שהשוק שלנו נהרס ככה. שבת שלום
7 שרון ב 30/01/2014 11:44 המשך 2
המדהים הוא כי ראש הממשלה הנוכחי למד והתמחה במינהל עסקים. הוא מאמין ביוזמה חופשית. זו, היוזמה החופשית, היא הדבר העליון בחשיבותו לקידמה האנושית. היא הביאה את המין האנושי עד הלום. ודווקא הוא, ראש הממשלה הנוכחי, מאפשר להתעלל בעם ישראל בזה שהוא לא מתערב ביוזמות מופרעות של אנשים שכל כוונתם, גם אם לא בכוונה, לעצור ולהרוס. די, מופרעים, נמאסתם.
6 שרון ב 30/01/2014 11:41 המשך
מה צריך לעשות? לתת לחברות את כל הסיוע והאמצעים לעבוד: באשראי, במימון, וכל מה שצריך. ולהתנות הכל בכך, שחברות ישראליות, ועובדים ישראליים יהיו חלק מרכזי בכל תעסוקה שם. בכל מכרז של חומרים וציוד, תהיה עדיפות לחברות ישראליות. כך תהיה פריחה כלכית לכולם. אך לצערנו, באמת השתגענו. הכל הפוך על הפוך. איבדנו את השכל היהודי. במוזמביק גילו פי שלוש יותר גז - שם ימתינו לרגולציה? כנ"ל בסביבה שלנו, כשיגלו, הרי הכל ירוץ, ולנו יהיה הרבה גז שלא יהיה שווה להפיק אותו. ואז כולנו נבכה.
5 שרון ב 30/01/2014 11:37 לוויתן
אין ספק כי מדובר בטירוף מערכות מוחלט. הקומוניזם, התורה המעוותת והמסולפת והמנוגדת בתכלית לאופי האנושי, השתלטה על חיינו, תחת הכותרת של רגולציה. במקום לעודד את חברות הנפט שהשקיעו וצריכות להשקיע מיליארדים, נלחמים בהן. נס היה לנו ויש לעם ישראל פרוייקט שיכניס מיליארדים ויביא רווחה כלכלית, אך במקום לקצר את הטווחים ולהביא כמה שיותר מהר את הגז לארצנו ולייצא כמה שיותר, לרווחת כלכלת ישראל, עוצרים הכל תחת קודים מופרעים ולחצים של קומוניסטים בהכרה, כמו יחימוביץ וששינסקי.
4 ג'רי 30/01/2014 11:31 לא הבנתי מה אתה רוצה? סה"כ המדד ישר קו מול חו"ל
אמון שמאמון מי ישמע המדד פקע 5 אחוז למטה
3 סוחר מוסדי 30/01/2014 11:31 צודק 100% אנחנו לא יכולים לקנות נקוב ללא בירוקרטיה... (ל"ת)
2 אפי 30/01/2014 11:18 אחרי הפקיעה מיד תיקן
כבר כמה פעמים פוקעים בניגוד למגמה בעולם שהרי אתמול ירדנו חזק והחוזים בבוקר ירוקים לא מצדיק ירידה כזו ושניה אחרי זה מתקנים ב5 נקודות גם שבוע שעבר עשו פקיעה שבועית ומיד אחכ עשו תנועה חדה הפעם למטה איך זה ששום גוף לא נלחם נגד זה הרי זה עיוות למה קונה או מוכר שניה אחרי הפקיעה בשערים יותר גרועים זה מחשיד שיש תיאום בן הגופים צריך להתלונן לרשות לניירות ערך אפה היא
1 רגולציה = שחיתות! 30/01/2014 11:12 עודף הרגולציה הורס ורומס את שוק ההון!
די! נמאס! רגולציה לגרש!
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש