הספינה שוקעת: מניית IDB קורסת ובעלי העניין מפרקים סחורה - צפו בעסקאות

משווי של 5.2 מיליארד שקלים ל-30 מיליון שקלים. הלחץ על מניית אידיבי אחזקות נמשך לקראת היעלמות מוחלטת של השווי
ירידות חדות, צילום: Getty images Israel
השווי הולך ונעלם. {אידיבי אחזקות}, בעבר ראש הפירמידה המפוארת של נוחי דנקנר שנסחרה בסוף 2010 לפי שווי של 5.2 מיליארד שקלים!!, נסחרת כעת לפי שווי של 30 מיליון שקלים בלבד. המניה איבדה היום עוד 23% וזאת במחזור של 5.5 מיליון שקלים.

חברת גנדן שבשליטת נוחי דנקנר מכרה בימים האחרונים ממניות אידיבי במיליוני שקלים, וכמובן לפי שווי הולך ויורד. מכירות המניות בוצעה למעשה על-ידי בנק לאומי, וזאת במסגרת מימוש עצמי של בטחונות שניתנו לבנק.

בימים רביעי וחמישי של השבוע שעבר מכר לאומי מניות אידיבי ב-2 עסקאות נפרדות. באחת נמכרו מניות בשווי של 1.6 מיליון שקלים ולפי מחיר של 1.35 שקלים למניה. בשניה נמכרו מניות בשווי 541 אלף שקלים לפי שער של 1.23 שקלים למניה.

ביום ראשון האחרון ביצעה לאומי מכירה של מניות אידיבי בשווי של 1.42 מיליון שקלים, וזאת לפי מחיר של 1.04 שקלים. אתמול מכר הבנק מניות לאומי בשווי של 1.14 מיליון שקלים לפי מחיר מניה של 89 אגורות.

כעת מניית אידיבי שווה 63.5 אגורות. ונציין כי בידי גנדן נותרו עוד 15.6 מיליון מניות בשווי נוכחי של כמעט 10 מיליון שקלים. שיעור מניות אידיבי המשועבדות לבנק לאומי הינו כ-21.77% מההון המונפק.

ולאומי לא לבד בצד המוכר, גם דנקנר, אחותו שלי וגם משפחת מנור מכרו לאחרונה מניות בלחץ - לכתבה המלאה על המכירות באידיבי - לחץ כאן

מניית אידיבי אחזקות מ-2009

קרדיט - בורסהגרף
קרדיט - בורסהגרף


תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מה לגבי האג"ח כדאי ??? (ל"ת)
    יוני 15/01/2014 08:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מה אטרקטיבי בש"ש של 30 מלש"ח?
    dw 14/01/2014 18:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשווי של 40-60 מלש"ח אפשר לקנות כיום פירמות נורמליות כמו פרידנזון או צאם, ואלו רק 2 דוגמאות לניירות ביתר שאני מחזיק (מתנצל שבקושי מכיר פירמות כ"כ קטנות). במניית אידיבי, לאחר ההסדר, פשוט לא נשאר כלום, אז למה לשלם על זה 30 מיליון שקלים? אני צנצנת אם אי אפשר למצוא לפחות 20 אלטרנטיבות השקעה עדיפות על מניית אידיבי ברשימת היתר, בשווי של 20-60 מיליון שקלים. למעלה ציינתי 2. כל הנ"ל מתייחס למניה. האגח זה סיפור אחר.
    סגור
  • 7.
    שער 1 שלג בורסאי (ל"ת)
    ירידה של 99% 14/01/2014 17:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    השתלטות עוינת
    ראלי 14/01/2014 17:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאלה:האם יש אפשרות טכנית ואו מעשית לרכישה מהותית בשערים הנל וליצור התנגדות חוקית כמובן לפעולות המשך ? האם אמורים להיות אסיפות ?פעולות בעל עניין ? אם כן כיצד הבעלים החדשים לא רוכשים בשערים האלה ואו גורמים לשער לרדת בצורה כזאת שיכול להיות סרט חדש? השואל מחזיק מהימים האחרונים כמות של אלפי ש"ח מניות לצרכי ספקולציה נטו.תודה
    סגור
  • זהו, ההסדר עבר
    dw 14/01/2014 18:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל שסתם שרפת כמה אלפי שקלים על העניין. הנה לך שיעורי בית: הקדש כמה שעות כדי לעבור על ניירות קטנים ברשימת היתר, בערך בשוויים האלה (נגיד 20-60 מיליון שקלים). אני צנצנת אם לא תמצא לפחות 5 מעניינים יותר מאידיבי, שאין בה פשוט כלום. סתם 2 דוגמאות שיש לי בתיק: פרידנזון, צאם, אבל באמת שיש עוד. בהצלחה.
    סגור
  • תגיע ל1 נקודה=שלד בורסאי (ל"ת)
    החברה שווה אפס שקל=0 14/01/2014 17:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אפשר גם פחות מאגורה
    dw 14/01/2014 18:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אחרי שנייר מגיע לאגורה, ועדיין יש מוכרים בלבד, אפשר לעשות איחוד הון, נגיד 10 ל 1, ואז שער 1 אגורה הופך ל 10 (ולכל מחזיק יש 1/10 מהמניות שהיו לו), והנייר בכיף יכול לרדת עוד 90%, כך שבשערים של היום זה יוצא עשירית אגורה. מה אטרקטיבי באידיבי מניה בשער 1 אגורה? שאלה רצינית.
    סגור
  • אודה לתשובות מאזרחים שאינם בעלי עניין מיוחד בחברה
    ראלי 14/01/2014 18:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני ממשיך לשאול הסדר אני מבין אבל אבל אבל האם יהיו עוד אסיפות לבעלי המניות יהיה כח כל שהוא?? לפני הערת חברות פעילות וכו? אולי תוכל לעזור לי ממתי יש ידיעה באתר של הבורסה ובו ההחלטה המלאה לגבי כל ההסדר,אני אישית חושב שבעלי המניות יהיה עדיין שווים להחלטות מסוימות---ונניח שיש משוגע שקונה 51% מהמניות ב15 מיליון ש"ח יכול לעשות משהו כן או לא?? אם אתה אזרח רגיל וללא אינטרסים מיוחדים אודה לך על תשובה מסודרת.
    סגור
  • מי אתה?
    ראלי 14/01/2014 18:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם אין לך אינטרס כל הזמן להוריד את שער המניה ל1??יש בחברה הפסדים למס במספרים מדהימים יש הרבה סימני שאלה למה 1 ? תודה
    סגור
  • 5.
    איזה סקופ מרעיש !!!111
    אורן 14/01/2014 17:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    NOT! הרי זה מה שיש בכל הפירמידות של הנוכלים - אוויר.
    סגור
  • 4.
    מי שקונה הוא חכם
    מנחם 14/01/2014 17:33
    הגב לתגובה זו
    1 7
    כלל ברזל כשיש דם ברחובות זהו הזמן לקנות . מחירים כאלו לא יחזרו.
    סגור
  • חכם...
    יוס 14/01/2014 18:20
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אם כל בעלי השליטה כמו בנק לאומי ומשפחת דנקנר מוכרים את המניה כדי להציל ממנה משהו זה מראה שמי שקונה עכשיו הוא פשוט טיפש מטופש מחיר המניה רק תרד ותרד אידיבי (ללא) אחזקות
    סגור
  • טעות איומה לקנות IDB ! כנסו
    יוסי 14/01/2014 17:51
    הגב לתגובה זו
    3 1
    החברה כרגע על תקן שלד בורסאי, חברת שלד בורסאי עולה לא יותר ממליון ש"ח ובמצב הרבה יותר טוב מIDB מה שאומר שהחברה לא שווה ריאלית יותר ממליון שניים
    סגור
  • הם באמת לא יחזרו - כי היא תגיע לאגורה אחת (ל"ת)
    בני 14/01/2014 17:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אפשר גם פחות מאגורה
    dw 14/01/2014 18:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם ישנם מוכרים בלבד בשער 1 אגורה אז עושים איחוד הון, והנייר יכול להמשיך לרדת.
    סגור
  • 3.
    האם יש עוד סיכוי שהמנייה תעלה או שתימחק לגמרי? (ל"ת)
    משה 14/01/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • המניה תגיע כנראה ל 1 . אין מה לעשות (ל"ת)
    דן 14/01/2014 18:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • למה שהיא תעלה?
    dw 14/01/2014 18:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בסופו של דבר היא תהפוך לשלד בורסאי, וככל הנראה תדולל קשות מצד רוכש השלד. נכון לעכשיו הנייר מגלם ש"ש של 30 מיליון שקלים. על מה? קח לך שיעורי בית: עבור על רשימת היתר ונסה למצוא פירמות בשוויים דומים (נגיד 20-60 מלשח), שנראות אטרקטיביות יותר להשקעה לטעמך. אני צנצנת אם לא תמצא לפחות 5. סתם 2 דוגמאות, שבמקרה לי יש בתיק: פרידנזון, צאם, אבל באמת שיש עוד. אני פשוט לא רואה שום סיבה, אבל שום סיבה, מדוע נייר כזה אמור להסחר בש"ש של 30 מיליון שקלים טבין ותקילין. הלא אין שם כלום.
    סגור
  • 2.
    כמה חבל
    אזרח 14/01/2014 17:19
    הגב לתגובה זו
    2 3
    חבל מאוד ומעציב מאוד לעניות דעתי סתם ריסקו את נוחי חבל היה לו סיכוי גדול מאוד לאושש את כל הקבוצה
    סגור
  • 1.
    מי קונה? (ל"ת)