דוחות חזקים לקרסו: הרווח ב-Q3 זינק ב-75%, נתח השוק גדל ל-9.7%

יבואנית כלי הרכב הרביעית בגודלה בישראל, שמנייתה זינקה ב-12 החודשים האחרונים ב-120% דיווחה על גידול של 8% בהכנסות שהסתכמו ברבעון ב-705 מיליון שקל
 |  (1)
קרסו מוטורס
{קרסו} מוטורס, יבואנית כלי הרכב הרביעית בגודלה בישראל, שמייבאת את רנו, ניסאן ואינפיניטי ושמנייתה זינקה ב-12 החודשים האחרונים בכ-120% למחיר המשקף לה שווי של כ-1.258 מיליארד שקל, פירסמה היום (ב') את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון השלישי של 9 החודשים הראשונים של השנה ואלו היו חזקים והצביעו על גידול נאה בהכנסותיה ועל זינוק חד ברווחיותה.

את השיפור בתוצאות החברה ניתן ליחס לעלייה בנתח השוק של הקבוצה שצמח ל-9.7% בסוף הרבעון השלישי לעומת נתח של 8.1% משוק הרכבים החדשים בישראל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בעיקר בזכות הכפלת מכירות רכבי המותג רנו. הצמיחה בנתח השוק מתבטאת הודות להכפלת מכירת רכבי רנו בהיקף של 3,099 כלי רכב, בהשוואה ל-1,590 רכבי רנו שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה העליונה ההכנסות של קרסו מוטורס עלו ברבעון השלישי של 2013 בכ-8% לעומת התוצאות ברבעון המקביל אשתקד והסתכמו לסך של כ-705 מיליון שקל.

הגידול בהכנסות הרבעוניות בא לידי ביטוי גם בשורת הרווח הנקי של הקבוצה, שצמח ברבעון השלישי של 2013 בכ-75% והסתכם בכ-35.4 מיליון שקל בהשוואה לכ-20.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת הודות לעלייה ברווחיות בכל אחד ממגזרי הפעילות של הקבוצה.

ההון העצמי של החברה, נכון ליום 30.9.2013, הסתכם בכ-883 מיליון שקל ומהווה כ-33% מהמאזן המאוחד וכ-49% מהמאזן ברמת הסולו.

מקור: בורסה גרף
מקור: בורסה גרף


מגזרי הפעילות

מבחינת מגזרי הפעילות, הכנסותיה של קבוצת קרסו במגזר מכירת כלי רכב חדשים, שנחשבת לפעילות הליבה של הקבוצה, גדלו בכ-16% והסתכמו בכ-433 מיליון שקל, לעומת כ-374 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של המגזר הסתכם ברבעון השלישי בכ-66 מיליון שקל, לעומת כ-48 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-37%, הודות לעלייה בהיקף מכירת רכבים חדשים והירידה בשער החליפין של האירו. שיעור הרווח הגולמי עלה לכ-15.2%, בהשוואה לכ-12.9% ברבעון המקביל אשתקד

ההכנסות ממגזר השירותים הנלווים, הכולל בעיקר את פעילות האחזקה, המוסכים והחלפים, מערך ה"טרייד אין" ופעילות סוכנות הביטוח של הקבוצה, הסתכמו בכ-124 מיליון שקל, לעומת כ-133 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מירידה בהיקף מכירת חלקי חילוף ובהכנסות ממרכזי השירות ומירידה בהכנסות ממכירת כלי רכב משומשים. למרות הקיטון בהכנסות ממגזר זה, הרווח הגולמי עלה בכ-15% והסתכם בכ-15 מיליון שקל, לעומת כ-13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת לאור השיפור ברווחיות מכירות הטרייד אין.

ההכנסות ממגזר הליסינג, במסגרתו מתבצעת פעילות של השכרה והחכרת כלי רכב, בעיקר באמצעות המותג "ליס פור יו", שהפך בעקבות המיזוג עם משקי ליסינג לאחד ממותגי הליסינג הגדולים בשוק הישראלי, הסתכמו בכ-139 מיליון שקל, לעומת כ-137 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי שהניב המגזר גדל בכ-11.8% והסתכם בכ-29 מיליון שקל, לעומת כ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זאת לאור השיפור ברווחיות עסקאות החכירה.

מפתחים מנועי צמיחה חדשים

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה ממשיכות לבטא את המשך מגמת הצמיחה בנתח השוק של מכירת כלי רכב חדשים, תוך הכפלת מספר הרכבים החדשים שנמכרו מדגם "רנו" במהלך הרבעון השלישי וחציית הרף של מכירת 5,000 כלי רכב ברבעון. במקביל, ובדומה לרבעונים האחרונים, הקבוצה ממשיכה לשפר את רווחיותה בכל אחד ממגזרי הפעילות, הודות להפחתת הוצאות התפעול.

"השילוב של הגדלת המכירות, הצמיחה בנתח השוק ושיפור הרווחיות בכל אחד ממגזרי הפעילות, איפשרו לנו להציג גם צמיחה בשורה התחתונה. אנו ממשיכים לשקוד על פיתוח מנועי הצמיחה החדשים של קבוצת קרסו, ובראשם תחום התחבורה הציבורית, במסגרתו רכשנו 50% ממניות נתיב אקספרס, ובתחום הציוד המכני הנדסי כבד, אליו נכנסנו לאחרונה באמצעות רכישת מותג CASE".
תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מונופול חזירי חובת הממשלה לטפל ב שכאלו
    YL 25/11/2013 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכיצד חלף מקורי נמכר על ידי המונופול החזירי ב 2830 שח ולאומת זאת בגרמניה לכל דכפין ב115 יורו כ 550 שח? מקורי כמובן שרות עד הבית
    סגור