זליכה ל-Bizportal: "עוד נשלם מחיר כבד על הריבית האפסית ואוזלת היד של המנהיגים - פיצוץ הבועה יהיה כואב"

ביום ג' הקרוב - 'כנס אונו' לשוק ההון בשיתוף Bizportal. כנסו והירשמו חינם. וגם - מה לדעתו גרם לראלי האחרון במדד המעו"ף?
ירון זליכה, צילום: יח"צ
שוק המניות בת"א שבר השבוע את שיא כל הזמנים, זאת שבוול סטריט ובאירופה שוברים שיאים כבר חודשים ארוכים. לקראת 'כנס אונו' לשוק ההון שיתקיים ביום שלישי הקרוב, שוחח Bizportal עם ירון זליכה, דיקן הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו שכמובן ייקח חלק בכנס. לרישום לכנס (חינם) וצפייה בלו"ז - לחץ כאן

בימים בהם הבורסות שוברות שיאים והריבית צמודה ל-0% כבר שנים ארוכות (במקרה של ארה"ב, בדצמבר זה יהיה 5 שנים), השאלה הראשונה והמתבקשת היא מאוד פשוטה - האם מתנפחת בארה"ב 'האמא של כל הבועות'?

וכך השיב זליכה - "אתה שואל אותי האם בארה"ב מנפחים את האמא של כל הבועות, אבל אתה צריך לשאול אותי אם גם בישראל מנפחים בועה שכזו - והתשובה היא כן בשני המקרים".

מכאן עובר זליכה להסברים, " ריאלית שלילית למשך תקופה מאוד מאוד מאוד ארוכה זו בעיה. שוק ההון ברמות שיא, מחירי נדל"ן ברמות שיא וזה כביכול תורם לתוצר אבל זה כמובן זמני ומסתיר את חוסר פעילותה של הממשלה בשווקים הריאלים. במילים אחרות, יש פה משקל עודף דרמטי לפעילות המוניטארית שמרחיבה מאוד וכנגדה יש מדיניות פיסקאלית לא מתאימה שכוללת העלאות מיסים מופרזות, חוסר מעש בתחום השינויים המבניים וכמובן חוסר מנהיגות כלכלית".

זליכה ממשיך, "אי אפשר לחלץ משק מהאטה רק באמצעות כלים מוניטארים (הורדות ריבית ורכישות ), הכלים הללו אמורים רק לסייע - הצרה היא שהמנהיגים בעולם וגם פה התאהבו בלהתחבא מאחורי הבנק המרכזי. אני אומר לך - המלך הוא ערום. היכולת של הבנקים המרכזיים לחלץ את הכלכלה מהאטה היא מוגבלת, זמנית ובכלל מיצתה את עצמה."

לדבריו של זליכה, "המחיר שנשלם הוא קודם כל עלייה דרמטית בסביבת הסיכון בבורסה. פעם ב-1996 כשהייתי הממונה על התחום הכלכלי בלשכת ראש הממשלה, פרופ' פרנקל שהיה אז הנגיד אמר לי שמה שעולה מהר יירד אח"כ עוד יותר מהר - וזה נכון. אנחנו לא צריכים את סביבת הסיכון הגבוהה הזו, וזה יקרה הירידה הזו - כי בסוף יעלו את הריבית".

מחיר נוסף שמציין זליכה הוא הפגיעה בפנסיה, "הריבית הנמוכה באופן מלאכותי פוגעת קשות בתשואות של החוסכים, לא מספיק שמחירי הדיור עלו לשמיים - גם את הפנסיה דפקו פה לאנשים שיגיעו עוד 10-20 שנה לגיל פרישה ולא יהיה להם כסף. זה דברים שמכים בפוטנציאל הצמיחה של המשק בישראל."

"איזו הנמקה אתה יכול למצוא לכך שהבורסה בת"א נמצאת בשיא כל הזמנים?? המכפילים אולי נראים בסדר אבל זה בגלל ריבית נמוכה שמאפשרת להתממן בקלות, ובגלל צמיחה שמוטה בעקבות מחירי הדיור הגבוהים. הצמיחה הזו לא משקפת את פרמיית הסיכון האמיתית. זה מזכיר לי את גרינספאן שדיבר ב-1996 על התרוממות רוח בלתי רציונאלית בשווקים, זה מה שקורה היום. אבל אני אזכיר שהבועה שהתחילה להתנפח ב-1996 התפוצצה בסוף בשנת 2000. אי אפשר לדעת עד כמה אפשר לנפח בועות, אנחנו רק יודעים שבועה, כמה שמנפחים אותה יותר זמן - הפיצוץ יהיה יותר חזק".

אז איך משחררים את האוויר מהבועה? אפשרות אחת היא ע"י העלאת ריבית, אפשרות שניה היא להעלות את השווי האמיתי של המניות - למשל בזמנו הורדנו את מס החברות מ-25% ל-20% וזה נתן תוספת שווי לחברות. לצערי, אני לא רואה שקובעי המדיניות הולכים בכיוון הזה, אפילו להיפך - העלו מיסים בצורה מופרזת".

לסיום התייחס זליכה לראלי האחרון בת"א."מה ששמר את המעו"ף באזור ה-1,200 היה שאולי ייכנס מגיד כמו פרנקל שיעלה ריבית. בפועל נכנסה פלוג ועוד הורידה את הריבית בלי שום הצדקה - אז הבורסה זינקה 15%". רוצים לשמוע עוד, הירשמו ל'כנס אונו' לשוק הון ההון שיתקיים ביום שלישי הקרוב. דוברים נוספים בכנס - אלי יונס
תגובות לכתבה(58):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 53.
    צמיחה שניזונה מאשראי זול ירסק את השווקים בהמשך...
    אנונימי 02/12/2013 19:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צמיחה לא יכולה להישען על הלוואות זולות לשוק הנדל"ן כי זה בסופו של דבר חוב .אז ככה בשנות השמונים העליזות יפן הייתה אימפריה בלתי נגמרת עם עודפי מזומנים בקופה הממשלתית בסכומים דמיוניים לאותה תקופה.כולם האמינו שיפן תהיה השליטה הבאה של העולם מחירי הבורסה היו בשיאים הניקיי נשק ל-40000 נקודות והנדל"ן שבר שיא אחר שיא.לדוגמא-2.5 חדרים 5 קומות מתחת לאדמה נמכרו ב500.000$ בסופו של דבר הבועה התפוצצה ובמשך 30 שנה היפנים לא התאוששו...
    סגור
  • 52.
    לא אמורים כאן לקחת הימורים גדולים
    דוד 30/11/2013 19:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מידי מי שישלם זה כל העם כולו. ועל מי יחמלו על אלה שלא ישיבו את חובם זו השיטה ואין בלתה. מסתבר שנזקו של פישר היה גדול מתרומתו. הוא הרי תוצר מאותו בית יוצר של גרישפן. לכן דאגתי גדולה לילדי שהם מעבר לגיל 40 ונכדי. יותר מכל אני חרד לעתידה של החברה שהפכה כה אכזרית בראשות כלכלית זוועתית שכזו. ועתה מכהן בה שר שאפילו חובב לא ניתן לכנותו.
    סגור
  • 51.
    רוצים דירה במחיר סביר? - תמתינו. לא יקח הרבה זמן! (ל"ת)
    מנהל סקטור נדלןבבנק 29/11/2013 22:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 50.
    עזוב קרטון....
    ספק בלונים 29/11/2013 10:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קח בלון !
    סגור
  • 49.
    האיש הזה מדבר שטויות בלי הכרה
    אריק 28/11/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    4 4
    איך הוא דיקן של משהו. יש לו פה גדול וכישלונות מהדהדים. אבל כנראה שאנחנו מטומטמים יותר ממנו , אם משמיעים אותו
    סגור
  • 48.
    הורדת מיסים מבורכת, אבל את השינוי יעשה התחום הפיסיקלי.
    איציק ר 27/11/2013 16:46
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הורדת מיסים תעלה את הפעילות ומכך שהכנסות המיסים לא יירדו. אבל הכנת תשתיות לתחום הפיסיקלי לא פועלות בקצב הנכון. אנחנו נכנסנו למיגננה במקום "התקפה" ולבירוקרטיה אין לנו כבר כח.
    סגור
  • 47.
    אני צריך רק עוד כמה נתונים
    מי יכול לתת 27/11/2013 15:52
    הגב לתגובה זו
    0 2
    1. עד מתי גל העליות ימשך ומתי תתפוצץ הבועה 2. מאיזה שער תתפוצץ הבועה ולאיזה שער תגיע ( אולי גם בשער הנמוך התשואה מעל התשואה האלטרנטיבית) זה שבסוף כל גל עליות יש מפולת וגל ירידות - וחוזר חלילה יודע כל מי שחי בעולם המערבי ב 50 שנה האחרונות מאד פשוט להשמיע אזהרה כל שנה - ואחרי 4-5-6 שנים להגיד אמרתי לכם ,למרות שמי שלא שעה לאזהרות נמצא במצב יותר טוב ממי שהשקיע בשנים האלה בשווקים הסולידיים. הנסיון בעבר מראה שלטווח הארוך ההשקעה בשוק ההון היתה הכי משתלמת . תעשו השוואת תשואה במרווחים של 7-8 שנים (גם בתקופות שפל בבורסה) ותראו תוצאות מעניינות.
    סגור
  • 46.
    איש מסוכן. ממליץ להעלות את הריבית, ולהחריב את הכלכלה.
    חמי 26/11/2013 22:56
    הגב לתגובה זו
    4 5
    מי הוא בכלל? כנס אונו, עלק
    סגור
  • 45.
    השוק הכי חלש בעולם
    karish12 25/11/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
    3 7
    התשואה הכי נמוכה בבורסות העולם בשנים האחרונות !!!!!!!!!!!!!!! זליכות זה כמו מלח במרק אחד בסדר הרבה זליכות המרק מקולקל !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 44.
    האיש ממורמר ומתוסכל ומפזר בזדון אימה ופחד בקרב המשקיעים
    דודיק 25/11/2013 13:47
    הגב לתגובה זו
    13 19
    הפרופסור המפוזר אץ רץ לו ממיקרופון למיקרופןן ומפיץ תחזיות שיקריות חסרות בסיס ומנותקות מן המציאות ...ואיש אינו מתיחס אליו.
    סגור
  • טען עוד
  • 43.
    צודק ,יש צורך להעלות את הריבית שרק תביא תועלת לכלכלה (ל"ת)
    סטודנט למנה"ע 25/11/2013 13:26
    הגב לתגובה זו
    9 7
    סגור
  • 42.
    שאפו ל38
    מיכל 25/11/2013 13:06
    הגב לתגובה זו
    0 9
    אני קוראת ותיקה של התגובות כאן ולרוב אני צוחקת מהשטויות או מתעצבנת על הבורות..אבל קורה- ברוח חנוכה במתקרבת-שיש איזו קרן אור שמבליחה החושך- כמו זו של 38. ההסטוריון אכן אומר מילים שכדאי להתיחס אליהם.......ומי שקישקש שיש טוקסקיסטים שמשלמים להם -את הנפיחה הזו תמיד נשמע ממי שלא מוצא חן בעיניו משהו שחושף את ערוותם...
    סגור
  • 41.
    תירשמו לכנס ותשמעו עוד
    פרקטית 25/11/2013 12:32
    הגב לתגובה זו
    4 5
    יש מה לעשות בנידון
    סגור
  • 40.
    הפרופ קונה כותרות לקראת הכנס לך תמכור ביגלה (ל"ת)
    טל 25/11/2013 10:56
    הגב לתגובה זו
    11 8
    סגור
  • 39.
    האידיוט המתוסבך הזה בטוח שהוא חכם (ל"ת)
    יעקב 25/11/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    13 19
    סגור
  • 38.
    חכמים היזהרו בלשונכם
    הסטוריון 25/11/2013 09:51
    הגב לתגובה זו
    12 20
    זליכה הופך לצערי לנביא שקר והוא יודע טוב מאוד מה עושה הבל פה לא אחראי והכי פשוט לזרוק אבן לבאר שאחר כך 1000 חכמים לא יוציאו...הבורסה שלנו גם כך רדומה ונעשים מאמצים עילאיים להחזיר משקיעים מחול-ואז בא אדון זליכה ופשוט קובר את הבורסה בלי להניד עפעף.. ההסטוריה מלאה אנשים שבהבל פה שלהם יצרו מציאות שלא היתה נוצרת אילולי הפתחון פה שלהם....אבל מאידך היו גם מקרים שהיו נביאי שקר שהתבדו והמציאות טפחה על פניהם ואחר כך פשוט סלחו להם בחמלה..לדוגמא - זליכה שהוא כלכלן בטח שמי על תאוריית מלתוס....מלתוס היה כלכלן אגילי שלפני כ-200 שנה חזה שהעולם צועד לקטסטרופה בגלל גידול האוכלוסיה והתמעטות מקורות המזון.....לשמחת העולם ולצערו של מלתוס הוא התבדה והמהפיכה הטכנולגית והמדעית שיפרה והגדילה את מקורות המזון והשאר שייך להסטוריה..... זליכה אולי כלכלן במיקרו..במקרו ובאסטרטגיה הוא עדיין צריך ללמוד מההסטוריה וללמוד כלל חשוב בכלכלה שהיום הכל פסיכולוגיה ולפעמים סייג לחכמה שתיקה
    סגור
  • 37.
    אח יא פינק הייתי חייב להביא כותרת
    מיקי 25/11/2013 09:43
    הגב לתגובה זו
    7 6
    בכל שיא יש מישהו שחייב להזהיר תפס תפס לא תפס לא נורה
    סגור
  • 36.
    טוקבקיסטים בתשלום! חוצפה!!
    זהירות! 25/11/2013 09:41
    הגב לתגובה זו
    19 6
    אפשר לראות בבירור שהקטילות נגד זליכה הן פרי עטו של אדם אחד או שניים. "קברניטי" המדינה שלנו משתמשים בכסף שלנו כדי לשלם לאנשים שישקרו לנו ויציבו בפנינו מסך שיסווה את האמת. זליכה מהבודדים שצמח תחת גישת הממשלה שיש לו את הביצים לצאת נגדה! זה כבר טוב, עכשיו רק צריך שיתן את דעתו לשיטה הכלכלית של יצירת כסף מחוב ואיך אפשר להפסיק את משחק הפירמידה הנוראי הזה.
    סגור
  • 35.
    נגיד הבנק האמריקאי טיפש, וזליכה חכם. הבנתם ?
    עמי 25/11/2013 09:01
    הגב לתגובה זו
    12 17
    הוא יודע יותר מכל צמרת הכלכלה של ארה"ב. גאון ....
    סגור
  • ומה? הנגיד האמריקני הצליח? אותו כשלון
    דוד 30/11/2013 19:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סובב עולם באם הינך בעל ענין תיהיה הגון. גם בימיו באוצר טענו שהאיש עם יחסי אנוש בעייתים אך כולם גמרו את ההלל על יכולותיו האחרות . מאוד קל לכנות אותו בשמות בפרט בעלי הענין בין המגיבים מאשר לנתח את דבריו. זכור לי שגם על נבואותיו של פרופ' קלוגמן שפכו קיתונות של בוז רק משום שהוא הביא את חדשת המשבר שפקד את ארה"ב והעולם המערבי ב-2008
    סגור
  • 34.
    הבן אדם דפוק-מציע להעלות ריבית כשהמוני חברות עוברות
    יד הנפץ 25/11/2013 08:13
    הגב לתגובה זו
    10 29
    לחו"ל בגלל הדולר הנמוך.חסר הבנה אלמנטרית,לא ברור למה מתיחסים אליו בעיתונות.
    סגור
  • 33.
    הגורם העיקרי לעליות זה הסיוע הכלכלי של ההורים, תקראו:
    הסיבה לעליות המחירים 25/11/2013 08:10
    הגב לתגובה זו
    9 1
    http://best-construction.co.il/SingleItem.aspx?ItemID=219
    סגור
  • 32.
    יכל
    זליכה..... 25/11/2013 06:37
    הגב לתגובה זו
    6 13
    להצטרף לשלי לתכנית : "הכל דיבורים" אם אין לך משהו חדש להגיד.....אז : "סייג לחוכמה שתיקה" !
    סגור
  • 31.
    פספסת פה בכל התאוריה שלך פרט אחד קטן
    דני 24/11/2013 23:39
    הגב לתגובה זו
    5 19
    שהורס לך הכל.. אבל לא נורא, להיות נביא זעם זה כיף :)
    סגור
  • 30.
    ביבי נותן קבלן לוקח העם משלם (ל"ת)
    קבלנים בחסות ביבי 24/11/2013 23:23
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור
  • 29.
    נזק לכלכה נזק לדור העתיד נזק לצעירים נזק למעמד הביניים (ל"ת)
    קבלנים בחסות ביבי 24/11/2013 23:23
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • 28.
    קבלנים בחסות לפיד הרסו את מעמד הביניים (ל"ת)
    קבלנים בחסות ביבי 24/11/2013 23:22
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סגור
  • 27.
    ירון זליכה חוכמולוג ללא קבלות
    אזרח ישראלי 24/11/2013 23:07
    הגב לתגובה זו
    6 23
    מחירי הדירות רק עולים ועולים ... אזלת ידה של הממשלה רק תעודד את עליות מחירי הדירות .... מי שלא קנה בשנה שעברה משלם עוד 250,000 שקל .... מי שלא קונה עכשיו ישלם עוד 250,000 שקל בשנה הבאה .... יותר ויותר משפחות ימצאו את עצמם שוכרים דירות לכל ימי חייהם ...
    סגור
  • צודק והבורסה תעלה עד אינסוף. יאללה סע, לך קנה דירה כבר (ל"ת)
    אזרח 25/11/2013 03:12
    הגב לתגובה זו
    18 4
    סגור
  • 26.
    דוק. שגב ודוק. רביד
    פרופ. אבירם 24/11/2013 23:03
    הגב לתגובה זו
    12 4
    מצטרפים לדברי איציק ומודים ליוסי המנכ"ל והאתר על הבאת האיש המיוחד פרופ. זליכה שרצוי שתביאו מדבריו הרבה יותר! גדלו במדינה אנשים מיוחדים רבים, אבל, חברנו זליכה הוא הענק שביניהם! ומי אמר שבאקדמיה אין פירגון........!
    סגור
  • 25.
    עוברים להשקיע בקרן פנסיה פרטית המורכבת מדירות
    משקיע חכם 24/11/2013 23:02
    הגב לתגובה זו
    4 8
    בריבית אפסית של פחות מ-1% לשנה, מי המטומטם שישקיע בקרן פנסיה שלא תהיה קיימת בעוד 20 שנה ... יותר חכם לקנות דירות המעניקות תשואה שנתית של 7% .... 3% שכירות + 4% עליית שווי הכל שנה .... עם מינוף של 50% התשואה מגיעה לכ- 10% לשנה ... בעוד 20 שנה שנצא לפנסיה תהיה לי קרן פנסיה מצויינת עם תשואה מעולה ... והכי חשוב ... יהיה לי מה להוריש לנכדים החמודים שלי ....
    סגור
  • כן בטח כשהבועה תתפוצץ תשאר עם תשואה שלילית (ל"ת)
    אנונימי 25/11/2013 08:00
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 24.
    שטויות,העיקר שהרווחנו מהקולים
    רוני 24/11/2013 23:01
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אחר כך יבואו הפוטים
    סגור
  • 23.
    מה נהיית נביא הזעם מה קרה זליכה קרה משהו
    מה אתה אומר ????? 24/11/2013 22:54
    הגב לתגובה זו
    3 7
    כנראה התעורר משינה אחוז בלהות זה יעבור לו אל תדאג חמוד
    סגור
  • 22.
    אתה סתם מכניס אנשים לפניק עוד תוכל את הכובע (ל"ת)
    מה אתה אומר ????? 24/11/2013 22:49
    הגב לתגובה זו
    4 12
    סגור
  • 21.
    לגדול מכולם: פרופסור זליכה
    פרופ. איציק והחברים 24/11/2013 22:47
    הגב לתגובה זו
    24 3
    גם אני שבא מפסיכיאטריה וחקר המוח מודה לפרופ. זליכה שהינו אדם ואיש אקדמיה מהטובים שצמחו אצלינו! עם כל חברי מהאגף הכלכלי שלנו, שכולנו מעבירים הרצאות אורח בפרינסטון, הרווארד ועוד...שמחים שגם במרחקים יצא שמו של החבר זליכה לתפארת מדינתנו! אדם עם ידע אינסופי ואיש של יושר ואמת! אחד הראשונים ששם את האמת בפנינו בלי מורא! יישר כח חבר!
    סגור
  • 20.
    אבל עכשיו הריבית ממשיכה לרדת עוד
    kamran 24/11/2013 22:36
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אז ברור שלא יתקימו תנאים של הכותב,,, למה בשוק הנדל"ן יהיה סופר בועה במחירים אבל בבורסה חברות שוות רבות יסחרו במחירים נמוכים?
    סגור
  • 19.
    האם מישהוא שמע את פרופ' זליכה
    blond101 24/11/2013 22:33
    הגב לתגובה זו
    2 9
    אומר כאשר הריבית הייתה 1.25% שאין להוריד אותה כי זה ינפח בועה בבורסה.
    סגור
  • זליכה מספטמבר 2009 צועק את זה. חפש בגוגל. (ל"ת)
    אזרח 25/11/2013 03:11
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 18.
    בועות תמיד יהיו וגם פיצוצים והכל יהיה בסדר בסוף (ל"ת)
    עולם כמנהגו נוהג 24/11/2013 22:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    זליכה גאון!בורח מאחריות...רק ססמאות
    קליפ 24/11/2013 22:23
    הגב לתגובה זו
    6 15
    לפטפט יודע. מעולם לא לקח אחריות ביצועיסטית.....תמיד בדיעבד....חסר ערך ותרומה למשק. הבחור מובטל מזדקן...עצוב
    סגור
  • 16.
    לך תסביר לאנשים שהדפסת דולרים וריבית אפס זה לא פתרון
    הקלפן מלוד 24/11/2013 22:04
    הגב לתגובה זו
    19 0
    אנשים לא מבינים או לא רוצים להבין שכך לא יפתרו המשברים הכלכליים בעולם הדפסת הכסף בארהב זה אסון כמו כן הריביות האפסיות . ולכן אין ספק שפה בארץ מתנפחת בועת נדלן ענקית ובורסה שעולה ללא בסיס כלכלי אמתי ...
    סגור
  • 15.
    בוגד עלוב נפש...כשעבד בוצר סתם תפה....... (ל"ת)
    יעקב 24/11/2013 21:55
    הגב לתגובה זו
    3 10
    סגור
  • 14.
    זליכה אתה בהחלט צודק
    זיפו 24/11/2013 21:46
    הגב לתגובה זו
    7 8
    פישר טעה קשות כאשר לרגע התבלבל וחשב שהוא נגיד ארהב ולא ישראל. אז מה עכשיו ? אם מעלים את הריבית , האיזון העדין השורר בשוק יתערער ועשרות אלפי לוקחי משכנתאות לא יעמדו בהחזרים ויזרקו לרחוב. האם זה מה שאתה רוצה לראות ? אני בטוח שלא ? לכן , מאחר שהמעשה כבר נעשה, יש להישאר עם הריבית הנמוכה ולעלות אותה 0.25 % כל ארבע חמש שנים.
    סגור
  • 13.
    אני למדתי שאין שום מומחה שיודע מה באמת יקרה (ל"ת)
    goe53l5 24/11/2013 21:46
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 12.
    איך אובמה לא מינה את הגאון מקריית אונו לנגיד הבנק ?
    גדי 24/11/2013 21:40
    הגב לתגובה זו
    4 10
    כמה דברי הבל (כרגיל) . בכל העולם הריבית אפסית. הגאון רוצה שבארץ הריבית תעלה. לא מובן לו, או שלא מעניין אותו כי בפער ריביות תהיה תנועת הון מטורפת לארץ שתפיל את שער הדולר, דבר שיביא לקריסת מפעלים מוטי יצוא. פשוט גאון...
    סגור
  • 11.
    קסם ממונפת בחסר ת"א נדל"ן 15
    שורט נדל"ן 15 24/11/2013 21:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שימו לב מה שקרה שם ב 18 החודשים האחרונים
    סגור
  • 10.
    לבעלת הבית החדשה שלכם קוראים ריבית. זינוק של 50% בהחזר?
    בכיר לשעבר 24/11/2013 21:20
    הגב לתגובה זו
    24 0
    הוא לצערי יותר מתרחיש סביר. היום הרבה קוני דירות מרגישים שעם קצת מאמץ אפשר לעמוד בתשלומי המשכנתא. זה המסר שהם מקבלים מאנשי הבנק, ומהחברים שלהם שקנו דירות. הרי כשמציגים להם את לוח ההחזרים, התשלום החודשי זהה לדמי השכירות, אז ברור שעדיף משכנתא ל 30 שנה מאשר לשלם שכירות עד המוות. ב 6 השנים האחרונות נלקחו משכנתאות כמעט 100% פריים, ובשנתיים האחרונות התמהילים היו כמעט 100% ערבוב של פריים עם ריבית משתנה כל 5 שנים. אלא שזו נבלה וזו טרפה. במשבר הסאבפריים אנשים לקחו ריבית משתנה כל 7 שנים וזה לא מנע קטסטרופה. מי שלקח משכנתא ל 30 שנה, מושפע מאוד מכל עשירית אחוז בריבית. במוקדם או במאוחר ריבית בנק ישראל תחזור לרמתה הנורמלית מלפני המשבר. יתכן ולא שמתם לב, אך ב 2006 היא היתה 5.13% בממוצע, בשנים שלפני היא גירדה את ה 10%. קניתם דירה עם הלוואה ל 30 שנה? זה טבעי שתנסו להתנגד לכתוב כאן, אבל האמת היא שבריבית של 2006 תשלומי המשכנתא יזנקו לכם ב 66%. אני לא רוצה שתיבהלו אבל גם למכור לא תוכלו כי הקונים לא יצליחו לשלם גם אם ירצו. בדקו אותי עם מחשבון.
    סגור
  • צודק בכל מילה! זה מאוד מפחיד למי שמבין.
    גרין 25/11/2013 00:37
    הגב לתגובה זו
    13 0
    הבעיה שאינטרסנטים לא אומרים את האמת והממשלה מרדימה את הציבור ומרגיעה בכל מיני אמירות כפי יכול של מיקצוענים שהמשק שלנו איתן ויציב למרות לזליגת הכספים מקרנות וחסחונות הציבור.
    סגור
  • 9.
    פלוג- אין לה שום מושג בכלכלה אמיתית! ממש בושה! (ל"ת)
    לפיד+פלוג זה אסון! 24/11/2013 20:44
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 8.
    מה פה מנופח? בזן אל על אפריקה כיל טבע? (ל"ת)
    בועה בישראל? 24/11/2013 20:40
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 7.
    ביבי התגלה במלוא חוסר אונו . איך נפלו גיבורים
    פלוג 24/11/2013 20:36
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לבחןר אותה מעיד על תשישות נפשית של ביבי
    סגור
  • 6.
    נכון יש צורך לעלות את הריבית יש פה הרבה בועות (ל"ת)
    כלכלן בדימוס 24/11/2013 20:28
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 5.
    חרטטן בשקל
    אחד 24/11/2013 20:25
    הגב לתגובה זו
    2 15
    גיבור גדול יושב בצד וכל היום צועק הריבית נמוכה הריבית נמוכה, אבל אם לא היו מורידים ריבית האבטלה היתה עשרה אחוז והדולר ב- 2.5 . הכי קל לעמוד בצד ולצעוק כולם מטומטמים רק שכח לציין שלפני 5 שנים היה משבר עולמי בסדר גודל של 1929 והדרך היחידה להתמודד גם בארץ וגם בעולם עי הורדת ריבית.
    סגור
  • 4.
    אבל גם העלאת הריבית תפגע בעסקים ונוטלי
    לא מבין 24/11/2013 20:06
    הגב לתגובה זו
    1 8
    המשכנתאות
    סגור
  • 3.
    זליכה הריאליסט היחידי