לבייב חוטף מכה חזקה: מחזיקי האג"חים הצביעו נגד התוכנית - והמניה צוללת

לאפריקה ישראל יש חוב אג"חי של 3.2 מיליארד שקל, והתוכנית הייתה למחוק את החוב. IBI: "חדשות רעות, לא קטסטרופה"
 |  (38)
לב לבייב, צילום: בוצ'צ'ו
התוכנית הגדולה של חברת אפריקה +0.71% אפריקה 14.2 +0.71% אפריקה בסיס:14.1 פתיחה:14.1 גבוה:14.5 נמוך:14 תמורה:15,695 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לבצע רכישה חוזרת של כל האג"ח שלה לא תצא לפועל בזמן הקרוב - מחזיקי האג"ח הצביעו נגד. למעשה מחזיקי האג"ח כ"ו הם שהצביעו נגד וביטלו בכך את האישור של מחזיק האג"ח השניה כ"ז. מניית אפריקה צוללת 7.3%.

לאפריקה ישראל יש חוב פיננסי (סולו) בהיקף ענק של 3.7 מיליארד שקל, מתוכו 350 מיליון לבנקים והיתרה למחזיקי האג"ח. החברה ביקשה ממחזיקי האג"ח שלה לבצע פירעון מוקדם (להקדים את כל התשלומים בבת אחת) וכך לחסוך ולהשתחרר ממגבלות שונות שהיו בשטרי הנאמנות של האג"ח.

אפריקה אגח כו -0.01% אפריקה אגח כו 84.1 -0.01% אפריקה אגח כו סגירה:84.11 פתיחה:84.11 גבוה:84.4 נמוך:83.49 מחזור:296,159 לעמוד ציטוט נתוני אג"ח חדשות גרפים פרופיל חברה ביצועים כתבות נוספות בנושא: הונפקה במאי 2010 עם השלמת הסדר החוב הגדול שהיה בחברה. הקרן אמורה להיות משולמת בין השנים 2013-2025. הריבית עולה באופן הדרגתי מ-6% עד 10.75% לשנה והיא משולמת מדי חצי שנה. 36.29% מהקולות הצביעו נגד.

אפריקה אגח כז -0.21% אפריקה אגח כז 77.7 -0.21% אפריקה אגח כז סגירה:77.86 פתיחה:77.86 גבוה:77.7 נמוך:77.5 מחזור:75,719 לעמוד ציטוט נתוני אג"ח חדשות גרפים פרופיל חברה ביצועים כתבות נוספות בנושא: הונפקה בינואר 2013 במסגרת הליך חליפין לאג"ח כ"ו. הקרן אמורה להיות משולמת בין השנים 2013-2025. הריבית בגובה של 6.8% לשנה והיא משולמת מדי חצי שנה. 2.74% מהקולות הצביעו נגד.

אפריקה הציעה לשתי סדרות האג"ח את אותה הצעה למרות ההבדל ביניהן

הטעות של הנהלת אפריקה הייתה בכך שהציעה לשתי סדרות האג"ח את אותו מתווה למרות שלסדרה כ"ו יש יתרון - קופונים גבוהים יותר בשנים האחרונות של האג"ח. בכדי שההצעה תעבור נדרש היה רוב של 75% בשתי הסדרות.

אפריקה ישראל מחזיקה בחברות: דניה סיבוס (כולל אפריקה מגורים), אפריקה תעשיות, אפי פיתוח ומלונות אפריקה ישראל. מניית אפריקה ישראל יורדת בבורסה לאחר פרסום ההודעה על כישלון הצעת הרכש.

IBI: "חדשות רעות אולם לא קטסטרופה"

שי עזר, הנדל"ן של IBI שירותי בורסה, אמר כי "מדובר בחדשות לא מעודדות לאפריקה, ההצעה לתיקון השטר נאמנות על מנת לבצע פירעון מוקדם לא עברה אתמול בהצבעה. אם ננתח את התרחישים אז בתרחיש הפאסימי שאפריקה איננה מצליחה לממש נכסים היא נקלעת לבעיה שגם התיקון הספציפי הזה בשטר הנאמנות לא היה עוזר לה מן הסתם. בתרחיש האופטימי שהרי במידה ואפריקה תשכיל ותממש נכסים בהיקפים שהיא תכננה אזי מצבה ישתפר פלאים והיא תוכל לרכוש אג"חים בשוק גם אם לא בהיקפים שהם קיוו. אנחנו לא רואים את האג"חים של אפריקה מגיעים לפארי כל כך מהר ובטח שלא בזמן הקרוב. שורה תחתונה – חדשות רעות אולם לא קטסטרופה".

מקורבים לאפריקה: "נצא בעתיד בהצעות להפחתת רמת החוב של החברה"

הנהלת אפריקה ישראל הופתעה מהתוצאות של מחזיקי האג"ח. בשבועות האחרונים התנהלו דיונים מול מחזיקי האג"ח ובמיוחד מול המוסדיים ובוצעו שני תיקונים בהצעת הרכש לטובת מחזיקי האג"ח.

למרות זאת ההצעה נפלה, אם כי חשוב להדגיש בגלל מחזיקי כ"ו, ולא מחזיקי אג"ח כ"ז, שהצביעו בעד ברוב של 97.26%.

"נעננו לרוב דרישות מחזיקי האג"ח, עשינו כל מה שאפשר לעשות כדי שההצעה תעבור וצר לנו שלא הצליח", אומר מקורב להנהלה. "נצא בעתיד עם הצעות שונות להפחתת רמת החוב של החברה", מוסיף אותו גורם.

פירעון מוקדם הוא תנאי הכרחי לעמידת אפריקה בהתחייבותה בזמן

ברורית פיין, אנליסטית כלל פיננסים ברוקראז': "אין לחברה באמת רצון ויכולת לשלם קנס כה גדול על פירעון מוקדם כך שאנו מעריכים כי כל עוד הצדדים לא יגיעו להסכמות חדשות, לא יתבצע פירעון מוקדם לאג"ח ואפריקה תאלץ להמשיך למצוא דרכים להתמודד עם הריביות הגבוהות של החוב היקר.

קיים סיכוי שבעל השליטה בחברה לא ישתתף במאי בהנפקת המניות של החברה בהיקף של 157 מיליון שקל - ולכן קיים סיכוי קלוש שבעלי מניות בקרב הציבור ישתתפו בהנפקה ויזרימו את חלקם, כ-175 מיליון שקל.

לאור זאת, אפריקה תצטרך למצוא מקורות אחרים לכ-330 מיליון שקל לפירעון חוב ב-2014 מדוח מקורות ושימושים עולה כי אפריקה הניחה כי בעל השליטה בחברה והציבור ישתתפו בהנפקה המתוכננת במאי הקרוב. במידה ואכן לא יכנס הכסף לתוך החברה, אפריקה תאלץ למצוא מקורות חלופים לפירעון החוב בסכום הנ"ל. המשמעות, אפריקה תאלץ להאיץ את תוכנית המימושים. ספק אם מימושים יעשו במחירים האופטימליים.

גם אם תעבור את שנת 2014-2015 לחברה צפוי לוח סילוקין עמוס בתשלומים - סה"כ תשלומי הקרן ותשלומי הריבית צפויים להסתכם לסכום עצום של כ-5.44 מיליארד שקל עד לשנת 2025 כך שקיים חשש שהחברה תכנס לסחרור נוסף ותאלץ ללכת להסדר חוב שני.

לסיכום - כפי שציינו בעבר, פירעון מוקדם הוא תנאי הכרחי לעמידת אפריקה בהתחייבותה בזמן. ללא פירעון המוקדם וללא הסכמות חדשות, אנו מעריכים כי החברה תכנס כבר בשנתיים הקרובות לסחרור נוסף. לאור זאת, החברה תיאלץ להיפרד מנכסיה הבולטים בלחץ ובמחירים לא אופטימליים. להערכתנו, אג"ח של החברה, וגם המניה, יסבלו מסנטימנט שלילי בתקופה הקרובה כל עוד לא ימצא פתרון חדש".
תגובות לכתבה(38):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    כבר היום מחיר אגח כו הנו מעל 100 אג
    זיפו 23/11/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז למה להם להסכים להצעת אפריקה שלמעשה דופקת אותם.
    סגור
  • 24.
    מחקר בקרב העדה הבוכרית מאשר שהם הנפגעים הקשים ביותר
    YL 21/11/2013 15:30
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הפתגם ש המעריצים חוטפים בראש ראשונים והכי קשה הוא מדוייק על ההפסדים האדירים שקיבלו בני העדה הבוכרית מ לב לבייב לא לחינם הוא ברח לאנגליה הוא לא יכול להשיר מבט לאף אחד במדינה ולבטח לא ב בית הכנסת
    סגור
  • 23.
    נו שיקנה בשוק את האגחים כל עוד המחיר נמוך מהפארי
    gubbuy 21/11/2013 14:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ואז שיקנה מעל הפארי כל עוד בממוצע במחיר הפארי. ואז יפסיק עד שהמחיר ירד מתחת לפארי וחוזר חלילה. בכל מקרה לא ברור איך הלך להסדר כזה ללא יכולת פירעון מוקדם.
    סגור
  • 22.
    ניעור קל בראשון חוזרים לעלות ובגדול!!! (ל"ת)
    אפריקה לעד 21/11/2013 14:46
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 21.
    מתי פרסום דוחות של אפריקה ? (ל"ת)
    א 21/11/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 20.
    אפי פיתוח עולה חמישייה במחזור גדול
    PCP 21/11/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    10 0
    http://finance.yahoo.com/q?s=afrb.l
    סגור
  • שקרן!!
    מזים השקרים 21/11/2013 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 6
    אפי פיתוח כמעט לא זזה היום. מצ"ב קישור לבורסה בלונדון: http://www.londonstockexchange.com/exchange/prices-and-markets/stocks/summary/company-summary.html?fourWayKey=US00106J2006USUSDIOBE
    סגור
  • למה שקרן?
    PCP 21/11/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה בקישור שהבאתי לא נכון?
    סגור
  • יש לאפי 2 סדרות מניות, אחת עולה (B), השנייה (A) לא.....
    סליחה 21/11/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שוב, סליחה ואי הבנה.
    סגור
  • ??
    אלון 21/11/2013 13:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    http://www.bizportal.co.il/shukhahon/bizcompquote_hul.shtml?p_id=11111690
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    למה אתמול לא היתה כתבה על דוחות נכסים?
    מעניין מאד 21/11/2013 12:29
    הגב לתגובה זו
    9 0
    והיום כותרות ענק. זו מגמה של שלש שנים גם כאן וגם בגלובס. היחידים שסיקרו היו כלכליסט
    סגור
  • 18.
    אפריקה
    אני 21/11/2013 11:37
    הגב לתגובה זו
    19 0
    יהיה טוב...
    סגור
  • 17.
    אפריקה ישראל קצת נתונים...
    אלון 21/11/2013 11:35
    הגב לתגובה זו
    22 2
    כל החברות הבנות הרוויחו !! אפי פיתוח ואפריקה נכסים - הרבה !!! את דוחות אפריקה נכסים "העלימו" בעיתונות (שמשרתת את המוסדיים) כדי לעשות את הסיבוב היום !! על גבכם הקטנים - המוכרים !! ביום א כנראה תגיע הודעה טובה על סגירת העסקה למכירת הנכס בפלורידה ובהמשך הדוח של אפריקה עצמה שצפוי להיות טוב... - אל תתפלאו אם אפריקה תטוס פתאום.. יש לה לאן שווי שוק = שליש מההון העצמי (שיגדל לאחר שערוך נכסים למעלה..לאט ובבטחה!!!) - תשקיעו לטווח ארוך ותיהנו מהפרות !! תזכרו שלכל 7 שנים רעות - יש גם שבע שנים טובות.. והנה אנחנו שוב בפתחן !!! רבותיי ההיסטוריה חוזרת !! (לא ההיסטריה !!! חחח ) - :)
    סגור
  • 16.
    כותרת מפגרת וכל האידיוטים רצים למכור.... (ל"ת)
    יעקב 21/11/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • 15.
    זוכרים את מה שקרה עם רציו ודלק קבוצה לפני מספר ימים
    דניאל 21/11/2013 11:21
    הגב לתגובה זו
    17 0
    כותרות מפחידות בשביל לקנות בזול , כבר ביום ראשון אפריקה תעלה על הסוס שוב , יימצא פתרון למצב האגח אל תדאגו , בנוסף צפויה הודעה בקרוב על מכירת נכס באפריקה שתניב הרבה מזומנים , מי שאוסף עכשיו ירוויח עד שבוע הבא הרבה כסף.
    סגור
  • אפריקה משועבדת לחובות ההשקעות עדיין לא מניבות מספיק ו
    אזרח 21/11/2013 12:29
    הגב לתגובה זו
    3 4
    בתהליך ארוך עים הרבה מאמץ היא תיפטר מחובותיה ואז אובא לאפריקה גואל עד אז צריך אמונה וסבלנות וויתור על דיודנדים מה לעשות וזאת המציאות
    סגור
  • 14.
    מי האידיוט ש נוגע במקום ש לב לבייב דורך? (ל"ת)
    YL 21/11/2013 11:12
    הגב לתגובה זו
    2 19
    סגור
  • אתה באמת מאמין שאתה מגיע לנעל של לבייב יא חתיכת אידיוט (ל"ת)
    יעקב 21/11/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
    16 2
    סגור
  • תסתכל במראה תראה וואחד אידיוט על... (ל"ת)
    יעקב 21/11/2013 11:30
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • יעקב היקר אתה עוד בוכרי שנפל לבור? (ל"ת)
    YL 21/11/2013 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 10
    סגור
  • 13.
    800 זה ה1000 החדש מניה חרא כל שנה אותו דבר
    עוף החול של גורביץ 21/11/2013 11:01
    הגב לתגובה זו
    2 12
    מכרו לכם אופציות שלא שוות כלום בהנפקה האחרונה עכשיו תתקעו שנה עם נייר שיירד במקרה הטוב ל 300 ושלא נדבר על ההנפקה הבאה בחודש מאי אם לבייב לא יעדיף למחוק את הנייר לפני כן
    סגור
  • 12.
    חבריםתבדקו אותי
    אבי 21/11/2013 10:58
    הגב לתגובה זו
    7 2
    תראו ותבנו אך הבורסה גנבת את הציבור הקסם כרגה עמד על1020 שהמדד ירד ס.29 הקסם לא רוצה לעלות בקושי 030 אבל עים היה אפוף זה היה יורד לפחות בין 1 אחוז ל180 לפחות העים זה יושר של הבורסה או צריך בדיקה חיצנית
    סגור
  • 11.
    רע מאד מאד... (ל"ת)
    שאול 21/11/2013 10:56
    הגב לתגובה זו
    1 14
    סגור
  • 10.
    למה לא בודקים את השחיקה בקסם
    אבי 21/11/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
    5 3
    למה הציבור לא בודק את השחיקה בקסם מדד 25 מתי שהבורסה ירדת זה עולה רק 1אחוז מתי שהבורסה עולה זה ירד 3 אחוז תראו הזה שחיקה נוצר לקסם שהבורסה היתה 1230 הקסם היה 120 היום הבורסה 1330 הקסם 100 העים ראיתם הזה שחיקה נצר בקסם העים הבורסה עובדת ביושר או צריך בדיקה חצני
    סגור
  • 9.
    לבייב - מכה חזקה? , כותרת מפחידה!!!!!!!!!
    מציאות 21/11/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
    21 1
    לכל המשקיעים במנייה ,אל תתנו לכל כותרת להבהיל אתכם (רוצים לעשות סיבוב על גבכם!!!!!!!!) , למשקיעים לטווח ארוך אין מניה (לדעתי כמובן) שתיתן תשואה במהלך התקופה הקרובהכמו מניית אפריקה (לדעתי כמובן) , אני באופן אישי אוסף - תוצאה = פנסייה מכובדת!!! , כל משקיע שקול והגיוני ינהג כרצונו!!!!!!!!
    סגור
  • 8.
    כרגיל החמורים רצים למכור.... (ל"ת)
    יעקב 21/11/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    17 2
    סגור
  • אולי זה החכמים ? ימים יגידו מי יצא חמור ומי חכם (ל"ת)
    אולי זה החכמים 21/11/2013 10:55
    הגב לתגובה זו
    3 10
    סגור
  • 7.
    עובדים עליכם !! אל תמכרו !!!
    אלון 21/11/2013 10:30
    הגב לתגובה זו
    25 2
    אפריקה נכסים הרוויחה 100 מליון נקי !!! אתמול...ואף אחד לא שמע או ראה או פרסם ??? - שייקחו את הכסף וייקנו אג"ח בשוק מה הבעייה ??... איך זה ששום אתר לא פרסם נתון מרעיש שכזה ??? רווח נקי יותר מעזריאלי !!! והעולם שותק ?? תקנו אפריקה ומהר !!! כשהיא תעלה 300 % - תבינו !!!!
    סגור
  • 6.
    חברה שמוכנה ויכולה לעשות פירעון מוקדם היא כניראה חברה ש
    . 21/11/2013 10:29
    הגב לתגובה זו
    23 2
    שמרגישה חזקה ולכן בכל מיקרה ההודעה היא חיובית ו לכן הכותרת של ביזפורטל מוגזמת .תודה.
    סגור
  • 5.
    ממתין בשער 500 (ל"ת)
    אפריקעאי 21/11/2013 10:29
    הגב לתגובה זו
    4 17
    סגור
  • המתנה נעימה... לא יקרה גבר (ל"ת)
    התרנגול הכחול 21/11/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 4.
    המנייה תמשיך לעלות
    סוחר 21/11/2013 10:29
    הגב לתגובה זו
    26 4
    יהיה היום תיקון קל וביום ראשון העליות יימשכו עם הודעות טובות מצד אפריקה , לשמור ולגזור.
    סגור
  • 3.
    בניגוד לדנקנר, תשובה וחבריהם
    התרנגול הכחול 21/11/2013 10:27
    הגב לתגובה זו
    20 5
    לבייב איש של כבוד ... אנחנו מאחוריך ויש סבלנות!!!!
    סגור
  • לבייב היה הטייקון הראשון שפרץ את הסכר של הסדרי החוב.
    תקרא ותחשוב 21/11/2013 11:46
    הגב לתגובה זו
    0 11
    הוא ממש לא צדיק.
    סגור
  • תראה מה דנקנר ותשובה עשו לבעלי האג"ח שלהם
    אזרח ישראלי 21/11/2013 18:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ואלה עוד שולטים לך בפנסיות. הלוואי היו פה יותר לבייב ופחות דנקנרים. לתשובה לפחות יש מזל בינתיים. אבל אין כבוד.
    סגור
  • 2.
    אפריקה , הריסוק בדרך !!! הצילו נפשותיכם וכספיכם
    לברוח 21/11/2013 10:23
    הגב לתגובה זו
    8 24
    כבר הייתי בסרט כזה עם אפריקה. הריסוק יכול להגיע עד 30% בתוך ימים ספורים. מי שמורווח שיקח את הכסף ויימלט. זכרו המעוף נמצא בשיא כל הזמנים שכנראה לא יחזיק מים. אני ברחתי. חזיר קטן אוכל מעט חזיר גדול אוכלים אותו.
    סגור
  • אהבתי את משל החזירים (ל"ת)
    a 21/11/2013 12:08
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור
  • 1.
    הקופה מלאה
    אביב 21/11/2013 10:19
    הגב לתגובה זו
    23 5
    זה רק אומר שהקופה מלאה , אני מחזק , לא נראה לי שיש עוד חברה שיכולה לתת 400% בשנה הקרובה.
    סגור