22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה נפלה 4.2% >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה של 9% מהשיא בתחילת שבוע, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

יאיר לפיד: "אמרתי כל הזמן שנביא כסף מהרווחים הכלואים - וצחקו עלינו"

רשות המיסים רשמה גבייה של 4.3 מיליארד שקלים מהרווחים הכלואים, ולפיד גאה - "קיבלתם הוכחה שאני לא עובד אצל הטייקונים"
 |  59
כסף בקופה
Share
שר האוצר יאיר לפיד התייחס היום (ג') בראיון לגל"צ לתום הדד ליין של הוראת השעה שאיפשרה לחברות שנהנות מהטבות מס מפליגות לשלם מס מופחת בגין הרווחים הכלואים. לאחר כיל, אתמול בערב הצטרפו להסדרי המס המופחת גם החברות טבע שתשלם כ-2 מיליארד שקל ותשחרר רווחים כלואים בסך של כ-33 מיליארד שקל וצ'קפוינט שתשלם כ-500 מיליון שקל ומשחררת כ-1.7 מיליארד שקל.


בסה"כ הכל
מבצע
מבצע
אדם הפועל מטעם חבר בורסה ומשמש כנציגו. המבצע
שיחרור הרווחים הכלואים שקיימה רשות המסים הניב לקופת המדינה כ-4.3 מיליארד שקל, מעל ליעד שהציב האוצר ועמד על 3 מיליארד שקל.

לדברי שר האוצר, "בסה"כ הגענו ל-4.3 מיליארד שקל גבייה לאחר שגם צ'קפוינט שילמה בדקה ה-90' כ-500 מיליון שקל. אמרתי כל הזמן שנביא כסף מהרווחים הכלואים ולא רק ממעמד הביניים - וצחקו עלינו. אמרו שהיעד שלנו הוא לא ריאלי, אבל מותר הבוקר להגיד שהחזרנו לאזרחי ישראל לפחות חלק מהכסף שלהם. היתה פה טקטיקה שלנו לנהל מו"מ ולהפעיל לחץ עד לדקה האחרונה. לא מיהרנו להראות שאנחנו לחוצים - והרווחנו מזה".

"צריך לזכור כי החברות האלה הן לא האויבות של המדינה, טבע מעסיקה המון עובדים וצ'ק פוינט היא השפיץ של הכלכלה שלנו. אי אפשר כל הזמן לרדוף אותן, במיוחד לא היום לאחר שהלילה הן שילמו חלק מחובותיהן. החברות האלה חשובות לכלכלה של ישראל. רק לפני שנה איבדנו מפעל גדול של אינטל לאירלנד, כלומר 10 אלפי מקומת עבודה עם משכורות מצויינות בגלל אלמנט המס. אבל העיקר שהצעקנים היו מרוצים".

"אזרחי ישראל כעסו עלנו בצדק כשהעלנו את המסים, אבל היינו צריכים לפתור את הגירעון העמוק שקיבלנו. אמרנו שיקח כשנה וחצי לשפר את המצב הגירעוני. מה שאנחנו רואים עכשיו זה התחלה של שיפור. אתמול קיבלתם הוכחה על יכולנו לצמצם את הגירעון באמצעות גביית מסים. קיבלתם אתמול הוכחה שאני לא עובד אצל הטייקונים אלא אצל אזרחי ישראל ובראשם מעמד הביניים. ברגע שנוכל להוריד את הנטל מהציבור נעשה את זה." אייל דשא: "זה לא תהליך כל כך כייפי" לפני שר האוצר התנהל ראיון קצר עם אייל דשא, מ"מ מנכ"ל טבע ששילמה אתמול למדינה כ-1.8 מיליארד שקל שהם כ-7% מס על חלק מהרווחים הכלואים שלה. לדברי דשא, "ניהלנו מו"מ ארוך ונרחב עם רשויות המס על הרווחים הכלואים. לנהל מו"מ עם רשויות המס זה לא תהליך כל כך כייפי. מדינת ישראל הקנתה בכוח החוק להרבה מאוד חברות מס בשיעור של 0% ובתמורה קיבלה בניית מפעלים והעסקת עובדים. עכשיו הן משלמות מס בשיעור של 6% וממשיכות להעסיק ולבנות פה".

"טבע הולכת להקטין את מספר העובדים בכל העולם כי טבע חייבת להתייעל ולצמצם את רמת ההוצאה גם על כוח האדם. אבל טבע תעשה את זה בדרך חכמה בעזרת תוכניות פרישה מרצון וכו'. מספר העובדים שיפוטרו לא יהיה דומה למספרים שפורסמו בתחילה בתקשורת".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

59 תגובות ב-45 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
45 BOGII 13/11/2013 01:44 2 מליארד שקל שזה 6 אחוז ואם אני הייתי צריך לשלם?
רק בתור מנדהו שמתעסק בבורסה בלי לשאול אותי מקזזים לי 25 אחוז מהרווח משמע שהיו מושכים ממני מעל 8 מליארד שקל טבע לא עשתה טובה ששילמה קרוב ליום פקיעת זכות המימוש אילו היו משתהים היו צריכים לשלם פי כמה יותר בתכלס משהו כאן מסריח ולא הגון זו דעתי ולא חייבים להסכים איתי
44 אריק 12/11/2013 12:00 יאיר, חיפשתי בכיסים של כל המיכנסים, לא מצאתי ולו אגורה (ל"ת)
43 ספקן 12/11/2013 11:18 ליהיר - איזה הטבות הבטחת להם בדקה האחרונה כדי שישחררו
מעט ויקבלו הרבה כדי לא לקלקל ליהיר את החגיגה , פשוט לעג לאזרח .
42 רמי 12/11/2013 11:16 לך תטפל בשחיתות בשוק ההון
החזרתה למי בדיוק החזרתה? למדינה? ואך בדיוק אנחנו נהנים מזה הציבור והמשקעים שבורסה פה רק שוקעים כמה אפשר לגנוב את המשקעים כמה? עד לאן התאבת בצע הלא ניגמרת הזו
41 שלומי 12/11/2013 11:04 המיסים הכלואים
מה זה שווה ,אם לא ניתן להוריד מיסים , לתת לנזקקים, לילדים רעבים , לגני ילדים מגיל 3 , לחינוך הנוער המופרע, לזקנים וגמלאים שנאנקים תחת עומס יוקר מחירים הגבוה בישראל, ולכלל אזרחי ישראל שעובדים בשביל שכר עבדים ומשלמים ומשלמים בלי סוף . בריאות במשבר וחסר תקציבים , חינוך במשבר , ביטחון במשבר . ואתה מתהדר תגיד לי מה ישתנה לי מהיום אחרי ששלמו את כל הכספים האלה. אני אזרח מתוסכל ממך.
40 אזרח לא נאיבי 12/11/2013 10:42 אנו נושאים לפידים כבויים....
מצחיק פשוט מצחיק לקרוא את התגובות הילדותיות של יהיר לפיד אין גבול לעלבונות מצד הממשלה לעם.לאן הולך הכסף? לעם? אולי תסביר יהיר לאן בדיוק הכסף הולך? לנזקקים? לחינוך? לבתי החולים שקורסים? או לחגיגות הנסיעות והקרנבלים שלכם בכנסת ובממשלה. בושה לעם הזה שאלה הם מנהיגיו. ולצערנו בחג החנוכה נשיר אנו נושאים לפידים כבויים.
39 טל 12/11/2013 10:14 תוריד מס על שוק ההון דחוף (ל"ת)
38 OK 12/11/2013 10:01 OK ואיך זה עוזר לי ? ירד המס על משהו? (ל"ת)
אנונימי 12/11/2013 10:48 המס לא ירד אבל חובה של מדינתך לגורמי פנים וחוץ ירד. (ל"ת)
רונן 12/11/2013 10:43 תשאל מה היה קורה לך אם לא היה מבצע.... (ל"ת)
37 ירון 12/11/2013 09:50 טמבל
טמבל
36 זה כסף קטן יא טמבל 12/11/2013 09:49 הטמבל צוחק, הוא פשוט דפוק
צ'ק פוינט וטבע מעלימות עשרות מילארדים כל שנה, למה אתם חושבים אייל דשא עבר לטבע ? הוא גדול הגנבים שמעלים בחכמה את הכסף
BOGII 13/11/2013 01:49 חבוב אתה מסתכן בתביעה על לשון הרע ונטל ההוכחה עליך
זה שאני כועס כמוך על טבע והשטיקים בנושא המיסוי זה לא סיבה להכפיש דחיל ראבק יש לך עובדות? תביא אותם ואז אני ילחם לצידך איתך אבל סתם להכפיש בלי עובדות? זה כבר לא בסדר בלשון מעטה תביעה שכזו אייל עשוי להפוך אותך לדשא שדורכים עליו אז דיר באלק
35 M.R.I 12/11/2013 09:47 גם דחליל היה משיג את זה
יאיר לפיד אתה קולט שזה לא קשור אליך!!! החברות יהיו משלמות את הסכומים האלו כי פג התוקף של ההטבות!!!! אבל מה לעשות ככה זה פוליטקאים לוקחים קרדיט גם כשזה לא קשור אליהם.
34 כסף שחור 12/11/2013 09:44 חפש יאיר את הרקדנים הסמויים באירועים וחתונות
בעל החברה מעסיק סטודנטים ב 20 שח לשעה אבל מקבל 4000 שח על שעתיים מזה הוא מצהיר על חצי כל חודש מחצית ההכנסות מוסתרות. השיק שמתקבל מועבר לחשבון אח אבא וכו' משם נמשך במזומן מה תעשה עם זה? החגיגה שם נמשכת שנים הם כבר מליונרים רק מההעלמות מס.
33 T 12/11/2013 09:42 " א נ ח נ ו " הבאנו....הצחקת אותי... (ל"ת)
יאיר 12/11/2013 10:11 דומה הוא לזבוב על גב השור וזועק ח ר ש נ ו . (ל"ת)
אילנה 12/11/2013 12:15 זה לא זבוז זה יתוש. (ל"ת)
האזרח הקטן 12/11/2013 15:16 הוא עוקץ את כולנו היהיר האכזר (ל"ת)
32 אבי - מתנגד למחאה 12/11/2013 09:41 פפשששששש גבר גבר - תתחיל לעבוד קשקשני. (ל"ת)
31 astern 12/11/2013 09:38 הקרדיט מגיע לשטייניץ
הוא זה ששינה את החוק, והוא זה שיזם את ההוראה לשחרור הרווחים הכלואים תמורת תשלום מופחת של מס מיידי.
גג 12/11/2013 09:53 שטניץ הוא האיש הכי טיפש שדרך במתחם הכנסת-וזה קשה (ל"ת)
30 שומר מסך 12/11/2013 09:37 ולאן ילכו הרווחים שלאחר תשלום המיסים ??? להשקעות בארץ?? (ל"ת)
בני 12/11/2013 09:54 לצה"ל
ללא תוכן
29 שומר מסך 12/11/2013 09:32 יהיר לפיד - במה אתה מתגאה?
אתה לא גרמת לשחרור רווחים כלואים זו החלטת שניים בלבד מתוך עשרות חברות. ומה הועיל הדבר לעסקים קטנים ובינוניים "מנוע הצמיחה"? אגב, תזכיר לי מה הכשרתך בכלכלה?
האזרח הקטן 12/11/2013 15:20 הכשרתי בכלכלה זירו . גם בגרות אין לי. ואל תשאלו למה. (ל"ת)
28 blond101 12/11/2013 09:28 אני לא מבין את החוק המופקר הזה
שנקרא חוק לעידוד השקעות, מה זה לנהל משא ומתן כדי שהחברות ישלמו את מה שהן צריכות לשלם מה זה צבירה של מעל 7 שנים רווחים כלואים הרווח הפתור הזה היה לו יעוד אם היעוד לא מתממש צריכים לשלם מס של 25% ולא 6.6%
27 אנונימי 12/11/2013 09:28 למה לעזאזל חברה כמו כיל משלמת עשר אחוז מס???
למה לעזאזל חברה כמו כיל משלמת עשר אחוז מס??? הרי החברה משתמשת במשאבים טבעיים של הארץ אז איך זה לעזאזל שהמדינה מטיבה איתם? לאן החברה תאיים שתברח???
26 zzzz 12/11/2013 09:26 רווחים קלואים
החברות הגדולות יצאו מהכלא ואתנו הכנסת עמוק לתוך הצינוק הם שילמו עשירית ממה שהם היו צריכים לשלם ואותנו אתה מוריד לתאום ואתה גאה בזה יש רק פתרון לזה לקחת את הדברים שלנו וללכת מכאן כי המדינה הזאת מתנהלת אפילו לא כוועד קהילה הטמטום חוגג על כל צעד ושעל המדינה הזאת מיצתה את עצמה
25 לפיד מוכיח 12/11/2013 09:26 הוא לא עובד עם הטייקונים- הוא עובד עלינו. (ל"ת)
24 אנונימי 12/11/2013 09:23 גאוותן ושחצן עם אף בעננים!!! לפיד אנחנו שונאים אותך!!! (ל"ת)
23 ראל00000033 12/11/2013 09:14 מה החוכמה יהיר זה לא הכסף האמיתי
החברות יעשו חשבון כלכלי כמו הרבה תעשיות איפה הכסף השחור יהיר יאיר נדלן יש אנשים מעולם לא שילמו מס מחזיקים בעשרות מיליונים. יהלומים ניסיתם וברחתם חומר למחשבה אנחנו מספר 3 בעולם בכסף שחור
22 שכן שלך 12/11/2013 09:12 לפיד, לא נותר מאומה ממעמד הביניים. כבר אין מעמד כזה!
חלק מזערי מהמעמד "זלג" לכיוון העשירים והרוב הגדול "התחלק" למטה למטה לתהום. ראית אתמול בטלביזיה בערוץ 10 איך חיה משפחה ענייה? האם ידוע לך שקיימת אבטלה בשיעור של 25% במדינתנו? אל תאמין לדוחות הלמ"ס !
מעמד הביניים 12/11/2013 09:27 הוא שכח להגיד שהוא עוזר למעמד הביניים. (ל"ת)
21 בא 12/11/2013 09:12 גם לביבי עמוד שדרה חלש ,איפה התקיפה באירן ,תלמד
מבגין איך תוקפים כמו גברים .
20 בא 12/11/2013 09:08 לך תוריד חשמל מים דלק ,תעשה משהו לבוחריך ,יש לך עמוד
שדרה חלש מאוד ,אחרי שנים של פינוק ,אדון בן יחיד .
19 בא 12/11/2013 09:03 מה הקשר בין לפיד לדינוזאורים , עדיין אין קשר . (ל"ת)
18 אורן חיים 12/11/2013 09:00 יאיר מנכס הצלחות לא לו (נכס מקצועי) זה של שטייניץ
בושה שכך מתנהג שר אוצר
שטייניץ או לפיד 12/11/2013 09:15 אותו הדבר לא קלטתם? (ל"ת)
17 בא 12/11/2013 08:59 זה מה שהבטחת בבחירות ,או דברים לגמרה אחרים ,צפה
בהקלטות שלך לפני הבחירות אולי תיזכר .
16 איציק ר 12/11/2013 08:58 הצעה לשר לפיד. רווחים כלואים יש אצל הרבה אזרחים.
למחזיקים השקעות וקרנות סולידיות שצברו רווחים סולידיים מעל המדד ואינם שוקלים מכירה. תאפשר להם לשלם מס מופחת ובכך תכניס רווחים יפים לאוצר.(מכירה רעיונית)
15 עומר צפריר 12/11/2013 08:58 כל הכבוד!! (ל"ת)
14 ירקונה 12/11/2013 08:57 ההצלחה היא של שטייניץ . יאיר חלול וגנב הצלחות סידרתי. (ל"ת)
13 טוני 12/11/2013 08:55 לאן ילך הכסף מתנחלים חרדים צהל טיקונים מה עם הבינים (ל"ת)
12 לפיד 12/11/2013 08:41 שכחת את מילת הקסם מעמד הביניים . החזרת חלק מהכסף?
אז למה נתתם אז? ומה השתנה מאז? האם אין אותם שיקולים או שהפופוליזים עלה שלב נוסף? מה יצא לכם מזה עוד נראה בהמשך. זה הקו של הממשלה להעשיר את המדינה אבל לרושש את אזרחיה. אין הפתעות.
11 איתן 12/11/2013 08:37 זה הצלחה (אם בכלל) של שטייניץ!!! בושה ללפיד (ל"ת)
10 מתוקי 12/11/2013 08:20 יאיר לפיד שמח
עכשיו אפשר לקנות עוד 1.3 מליירדי דולרים ולשמור אותם בבנק ישראל
ל 10 אתה צודק 12/11/2013 08:42 ממשיכת דרכו של סטנלי בפעולה אלק סרטי גיימס בונד
איך הטיפשים מצליחים פה .
9 אזרח מודאג 12/11/2013 08:18 אידיוט יקר יש דברים שעדיף
שתשתוק ולא תאמר. לא אתה הבאת את המס הזה אלא קודמך בתפקיד. גם אני האזרח סוג ז' שלך מוכן לשלם 6-7% מס תמורת מענקים מפליגים כמו שקיבלו החברות הללו. אולי תסדר גם לי ולא רק לחברים שלכם.
8 זיוה 12/11/2013 08:10 יאיר מתכבד בהצלחת שטייניץ. זו צביעות ורשעות (ל"ת)
עובר יעיש 12/11/2013 08:49 גאוותן ושקרן זה ההישג של שטייניץ . יאיר הוא גנב הישגים (ל"ת)
7 בקרוב 12/11/2013 08:07 ההתנחליות יזכו להרחבה . האזרחים לא יראו שקל
לא תהיה רכבת קלה . שירותי האוטובוסים נשארו כמו במדינת עולם שלישי. לסוע בקו 66 מת"א לפ"ת זה שעה וחצי עד שמגיעים לתחנה אוטובוס מגיע כל רבע שעה. מוניות מלאות שלא עוצרות. אבל מצלמות המהירות בכבישים קטנים בדרכים עמוסות שמא איזה עבריין תנועה יגנוב רמזור אדום. לא חינוך לא בריאות ולא איכות חיים. לקשקש אתם יודעים תוכיחו שאתם לא !
astern 12/11/2013 09:41 מה הקשר למתנחלים
הם אנשים שעובדים קשה, שני ההורים עובדים, משלמים יותר ממליון ש"ח על ארבעה חדרים, למרות שמדובר על פריפריה (אני מכיר דוגמאות באופן אישי).
6 לפיד 12/11/2013 08:04 מתהדר בנוצות לא לא. האם לא הגאון שטייניץ יזם את המהלך?
עד כמה שידוע לי זה מהלך של האקס המיתולוגי. עכשיו טבע תרשה לעצמה הכל. כולל פיטורים או העברת המפעל למקומות זולים תדאג להקמת מפעל חדש למפוטרי טבע. על הביטוי יצא שכרכם בהפסדכם שמעתם? ככה זה כשעיתונאים עולים לגדולה
5 עמית 12/11/2013 08:01 אני רוצה לחשוב רק מחשבות טובות...
רוצה לראות כיצד הכסף מגיע לזוגות צעירים, למערכת החינוך, גני ילדים, וכיצד מצליחים לשפר את איכות החיים של האנשים כאן. ישר כוח
4 חזי 12/11/2013 07:58 שטויות במיץ עגבניות, עכשיו תורידו מיסים?גם אני רוצה 6%
נראה לכם שפקידי המס יוותרו לי כמו שויתרו לטבע? חחחח בושה, מעכשיו הם לא יראו ממני שקל
3 פרפר כחול 12/11/2013 07:54 הקסם האישי עובד... (ל"ת)