יחימוביץ' ללפיד: "יש לגבות מס מלא מהתאגידים שקיבלו מתנות עד היום"

האשה החזקה של מפלגת העבודה ומי שעומדת בראש האופוזיציה תוקפת כשהברזל עוד חם: "זה הזמן לשנות באמת את כללי המשחק"
שלי יחימוביץ', צילום: Getty images Israel
יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', הגישה שאילתא דחופה לשר האוצר, יאיר לפיד, לאור תפוגת הוראת השעה בדבר שיעור המיסוי המיוחד אשר הוטל על חלוקת הרווחים הכלואים על חברות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון.

יחימוביץ' שאלה: "בהחלטת הממשלה נקבע כי הוראת השעה תכניס 3 מיליארד שקלים לתקציב המדינה. מהו הסכום אשר נגבה בעקבות חקיקת הוראת השעה? מיהן החברות אשר נכנסו לתחולת ההוראה ושילמו את המס על הרווחים הכלואים? מה בכוונת רשות המסים לעשות בנוגע לחברות אשר לא חילקו את הרווחים הכלואים במסגרת הוראת השעה? האם בכוונתכם להוציא שומות לגביית המס המלא מאותן חברות?"

יו"ר האופוזיציה מוסיפה כי "עם פקיעת הוראת השעה, פוקע גם מעמדם המיוחד של אותם תאגידי ענק שזכו לפטורים ומתנות חסרי תקדים. כעת החברות האלו צריכות לקבל שומת מס כמו כל מפעל וחברה רגילים וכמו כל אדם במדינת ישראל, שאינם מעיזים שלא לשלם את חובותיהם. זה הזמן לשנות באמת את כללי המשחק ולהתחיל לעודד את מנועי הצמיחה האמיתיים של המשק, העסקים הקטנים והבינוניים."

השאילתה באה יום לאחר ש כיל -0.87% כיל 1,488 -0.87% כיל בסיס:1,501 פתיחה:1,504 גבוה:1,509 נמוך:1,476 תמורה:36,610,300 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הודיעה שתשחרר את מלוא הרווחים הכלואים של חברת מפעלי ים המלח וחברת רותם אמפרט נגב, בסך של כ- 380 מיליון שקל. חברות גדולות נוספות, דוגמת טבע -3.59% טבע 7,000 -3.59% טבע בסיס:7,261 פתיחה:7,378 גבוה:7,380 נמוך:6,900 תמורה:286,141,909 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: וצקפוינט (סימול: CHKP) עשויות להודיע גם הן על שחרור הרווחים בימים הקרובים. לכתבה המלאה

הרווחים הכלואים בגינן לא שילמו חברות הענק הפועלות בישראל מסים במשך שנים ארוכות בשיעור המקובל, ולמעשה היוו הטבת מס בלתי סבירה, מתססים את הביקורת הציבורית כנגדן כבר תקופה ארוכה.
תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    יחימו-ביץ
    גד בר 12/11/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה היא מקשקשת? חברה שבוחרת לא לשחרר את הרווחים הכלואים, אי אפשר לגבות ממנה מס על הרווחים האלה.
    סגור
  • 17.
    יש לגבות מס מלא מעובדי הנמלים שהחזיקו אותנו בביצים עד ה (ל"ת)
    ניר 12/11/2013 08:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    אצביע לכהנא, לכל מה שיש, רק לא לה. (ל"ת)
    דוד 12/11/2013 07:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 15.
    אמירה חשובה. חבל שהיא הפוליטיקאית הבולטת היחידה שמשמיעה
    ehudhl 11/11/2013 23:34
    הגב לתגובה זו
    0 4
    קול צלול למען איזון בין קפיטליזם לצדק חברתי.
    סגור
  • 14.
    צודקת מאה אחוז וכל המהמרים שכאן שילכו לעבוד... (ל"ת)
    רועי 11/11/2013 22:02
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • מה אתה עושה באתר הזה? אנחנו מלווים לחברות את כספנו
    מהמרים? 12/11/2013 06:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא מהמרים לידיעתך. כל אחד משקיע בחברה שהוא מאמין בה ומצפה לרווח. זאת הכלכלה העולמית. אתה כנראה חי במאדים היא צודקת? ואתה צדיק. ?
    סגור
  • 13.
    גם חגיגת ההכנסות הזאת לאוצר תיגמר זה לא יקח הרבה
    תשלומים לאוצר 11/11/2013 21:19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אחכ כבר לא יהיה לממשלה מאיפה לקחת כסף. השאלה הגדולה לאן ילך כל הכסף הזה? והתשובה ידועה לאנשי שלומנו
    סגור
  • 12.
    ולמפוטרים תגידי שהם בררנים ולא מוכנים לעבוד בכל עבודה (ל"ת)
    סוציאליזם חזירי 11/11/2013 19:56
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • היא תגיד שצריך לתת להם הבטחת הכנסה חחחחח ואולי
    לא היא לא תגיד ככה 11/11/2013 21:20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לממן להם הסבה מקצועית כשזה לא ילך לה היא תציע לשלוח אותם לחו"ל לנופש לכמה שנים על חשבונה
    סגור
  • 11.
    טבע משלמת מס כנראה כדי להשקיע בחו"ל - מה הרווחנו?
    ועכשיו מה קורה ...?? 11/11/2013 19:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סכנת ביטול הקלות המס יגרמו לחברות להעתיק את פעילותן לחו"ל. זו כנראה הסיבה ששעות לפני פקיעת החוק - טבע מחליטה לשלם מס אדיר על רווחים כלואים - רק כדי שתוכל לעשות עם הכספים כרצונה, ולא תהיה חייבת להשקיע בארץ או לתת דין וחשבון למישהו...
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    זו את שהצעת את "חוק הטקסטיל" - העדפה שאינה כלכלית (ל"ת)
    זיכרון קצר מועד 11/11/2013 18:50
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 9.
    קלפטעע (ל"ת)
    אוורר 11/11/2013 18:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 8.
    זה לא עוזר לעסקים קטנים! יש להקל במיסוי עקיף לקטנים (ל"ת)
    חוסר הבנה מובנה 11/11/2013 18:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 7.
    לכל המגיבים בתשלום .למה החברות ששדדו אוצרות טבע לא משלמ
    אנונימי 11/11/2013 18:38
    הגב לתגובה זו
    2 5
    מדוע חברות שצמחו בישראל בזכות ההטבות שהמדינה העניקה להם ללא סיבה לא משלמים מס עבור רווחיהם ועוד ממציאים ע"י רואי חשבון כל מיני תרגילים חשבונאים כמו רווחים כלואים ?למה האזרח הפשוט שעובד למחייתו צריך לשלם מס על פי מדרגות שהמדינה קבעה לפני שהכסף מגיע לחשבונו ואותם חברות מעניקות למנהליה הטבות עצומות ושכר דמיוני ורואי החשבון של החברה ממציאים תרגילים שונים כדי שאותם מנהלים יתחמקו מתשלומי מס.כי המדינה וראשיה מושחתים המפקחים מושחתים ושמור לי והשמור לך ...
    סגור
  • הסיבה שהם לא משלמים מס זה לעודד אותם להשקיע פה
    לאנונימי 11/11/2013 21:17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ולהעסיק עובדים. עכשיו הם ישלמו מס אבל יפטרו עובדים אז כל זה ילך להבטחת הכנסה ודמי אבטלה.
    סגור
  • אנונימי טיפש יש לומר... (ל"ת)
    יעקב 11/11/2013 20:26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • למרות שבאופן כללי אתה די צודק, אבל
    צדוק 11/11/2013 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "רווחים כלואים" זו לא המצאה של רואי חשבון, זו המצאה של המדיניות שמאפשרת לחברות להשקיע את הרווחים בארץ, או שאם יכירו בהם כרווחים - יאלצו לשלם מס כדין. לגבי השחיתות - אין ספק שהיכן שמונח כסף גדול הפיתוי גדל....
    סגור
  • 6.
    תזכירי לנו איזה תואר יש לך בכלכלה? (ל"ת)
    צדוק 11/11/2013 18:36
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 5.
    אין אפילו אבקת שכל לאישה הזו?!?!? (ל"ת)
    אלון יחימוביץ 11/11/2013 18:35
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 4.
    למה לגבות מעשירים אם אפשר לדפוק קשישים
    חי סמינוס 11/11/2013 18:10
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הן ע'י הבט'ל ואין ע'י האוצר.
    סגור
  • 3.
    גאונה, אם היא לא היתה היה צריך להמציא אותה
    אבי 11/11/2013 18:03
    הגב לתגובה זו
    6 2
    בו נלאים את טבע, כיל וצ'קפוינט
    סגור
  • 2.
    את אולי צודקת אבל לא חכמה
    רוני 11/11/2013 17:48
    הגב לתגובה זו
    6 5
    כל מפעל שמגיע לארץ רק צריך לנשק אותו ולחב. אותו חזק, כך גם המפעל יהנה ממסים מופחטים וגם המדינה תקבל מס הכנסה עבור כל עובד. וכך לכולם יהיה קצת מיש ולא כלום מאין. כשכיר בהיטק אני לא מבין את אלה שמ סים בכל כוחם להבריח מפעלים מהארץ ובסוף למי ישאר ומה אז תגידי שאלכת עם הצדק. ואני חושב שעדיף להיות חכם ולא צודק וכך לכל שכיר היה לפחות משהו מיש . מקווה שהבנת.
    סגור
  • 1.
    מעניין אם היא באמת מטומטמת או רק עושה את עצמה (ל"ת)
    אורי ג 11/11/2013 17:39
    הגב לתגובה זו
    12 5
    סגור
  • היא מנותקת , תאבת כותרות ומאוהבת בעצמה עד כלות הנשימה
    יוסי 11/11/2013 19:00
    הגב לתגובה זו
    9 3
    והיא לא היחידה.
    סגור
  • האשה הזאת עשתה לכולנו נזקים אדירים בפנסיה נמאסה
    אשה נזק 11/11/2013 18:09
    הגב לתגובה זו
    9 3
    שמישהו כבר יגיד לה לשתוק היא מעוררת בי חלחלה עם ההתלהמות שלה
    סגור